• 0

webwinkel met biologische producten voor baby en kind

Yes! De webwinkel is online op http://www.greenjump.nl

 

Ik zet hieronder een uitgebreid verhaal ter toelichting, maar voor wie dat niet wil lezen: Graag een kritische blik op de hele site. Dus als je zin hebt, leef je uit!! Ik zal op ieder punt feedback geven!

 

Eén specifieke vraag: hebben jullie tips die conversieverhogend werken?

 

Allereerst wil ik Joost Schravendeel van Nanon expliciet noemen. Hij heeft offerte gedaan voor het design van de site en zijn eerste schets op basis van informatie via email en een telefoongesprek was qua lay out al zo dicht in de buurt van wat we wilden dat de uiteindelijke bovenkant vrijwel gelijk is gebleven aan zijn eerste schets (weet hij vanaf).

 

We hebben uiteindelijk de site in het buitenland laten bouwen, daar kan prijstechnisch geen Nederlands bedrijf tegenop. Zou het alleen aanraden als je er zelf (technisch) veel verstand van hebt en als je goed weet wat je wilt, was een intensief traject.

 

Ontwikkeltraject: mijn man heeft alles gebouwd, de designer in de Filippijnen heeft met heel veel aanwijzingen de CSS gemaakt (de beste jongen programmeert netjes maar had geen smaak)

 

 

Doelstelling:

•   De website moet gebruikersvriendelijk zijn en goed indexbaar voor google.



•   Uitstraling: compleet assortiment voor baby en kind, biologische producten, leuke producten (geen geitenwollen sokken) en betaalbaar. Realistisch, niet doorslaan, gewoon laten zien dat iedere kleine bijdrage telt. We willen niet gezien worden als een bedrijf wat met opgeheven vinger staat te zwaaien.

•   Producten: zo compleet mogelijk zodat ouders niet (zoals ik al 4 jaar) in veel verschillende winkels op zoek hoeven naar biologische producten voor hun kinderen.

•   Doelgroep:alle ouders van kinderen van 0-4 jaar (nu) en op redelijke termijn 0-8 jaar. Daarnaast mensen die cadeautjes geven aan ouders en kinderen. Bedrijven die kraamcadeaus zoeken.

•   Productinformatie: informatie verstrekken over de voordelen van biologische producten en de nadelen van bepaalde niet-biologische producten. Dit onderdeel (Productinformatie) zal nog veel verder aangevuld worden en daarnaast kun je vanuit de winkel ook naar mijn blog.

•   Productomschrijvingen: ik probeer zoveel mogelijk informatie te bieden over een product zonder dat het té lang wordt (is lastig). Ik wil het risico op terugsturen beperken en daarom kun je goed inzoomen en is de omschrijving dus uitgebreid. Ook is bij veel kledingstukken de lengte en breedte opgemeten.

•   Gerelateerde producten: ik heb zoveel mogelijk producten die met elkaar te maken hebben aan elkaar gelinkt (alternatief, gerelateerd en past bij). Hiermee wil ik klanten de moeite besparen om verder te zoeken en tegelijkertijd natuurlijk meer verkopen.

•   Teksten: zoveel mogelijk geoptimaliseerd voor google, daarom dus ook in het menu gekozen voor ‘romper’ enkelvoud en ‘shirts’ meervoud (bijvoorbeeld). Van elk product uitgezocht welk woord het meest gezocht wordt.

 

 

 

To do op korte termijn (in willekeurige volgorde):

1.   Titels en Description van de tabjes en categorieën goed opzetten (mocht van mezelf na de lancering omdat google die toch update). De title en description van de producten zijn geautomatiseerd.

2.   Foto’s van producten mee laten veranderen als je een andere kleur kiest (dit kan al, maar dan moet je de maat ook opnieuw invoeren en dan lijkt het net alsof het product er niet is in de andere kleur in de maat die je al gekozen had). De linkjes naar andere kleur zijn een tijdelijke optie.

4.   Button ‘in winkelwagen’ ook onderaan de productomschrijving zetten.

5.   Cadeauservice automatiseren

6.   Kraammanden en starterspakketten aanbieden

7.   Informatie aanvullen over de diverse merken die we verkopen

8.   Guest log out maken

9.   Keurmerk toevoegen

10.   Nieuwsbrief opzetten (en vinkje toevoegen bij bestelling)

11.   In winkelwagen producten klikbaar maken en plaatjes tonen

12.   Filmpjes maken van onze filosofie en van bepaalde producten en die op You Tube plaatsen en optimaliseren voor Google

13.   Toevoegen extra producten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wellicht kun je tab dynamisch maken:

 

Als ze erop klikken terwijl ze een artikel over houten speelgoed lezen komen ze meteen uit bij productgroep houten speelgoed en als ze net een artikel met de 'tag' textiel hebben gelezen komen ze bij de rompertjes uit.

 

Frans

Goed idee maar volgens mij wel aardig wat prog werk als je dit zelf wilt maken.

Maar je weet het nooit er zijn veel wordpress plugins dus wellicht ook hier voor.

www.hesiodsoftware.com time tracking by looking back into time

 

Download a free copy of the next generation of time tracking software here

Link naar reactie
  • 0

De man van Manon kan heeeel veel, maar om hem een beetje te prikkelen:

 

Goran, als je meeleest, "ik denk niet dat je dat voor elkaar krijgt" :P

LOL, nou goran ik zie over een maand wel de optie verschijnen als je hem niet op wp kon vinden ;).

 

Nou ik weet zeker dat we dit niet in WP gaan bouwen want het blog gaat naar onze winkel binnen redelijke termijn ;D Dus dat komt niet op het priolijstje. Ik ga het tabje wel laten verwijzen nr de winkel maar ga verder niet puzzelen over waar en wat. Even kijken of dat uberhaupt kan (het tabje laten verwijzen).

 

En nu weer aan de slag!

Link naar reactie
  • 0

Complimenten voor je shop. Krijg bij de meeste sites/shops zonder veel moeite een A4'tje vol met punten maar moet voor deze shop m'n best doen. Maar 'gelukkig' toch één puntje gevonden:

 

Bij producten waar een maat verplicht is kun je vanaf de overzicht pagina direct in je mandje plaatsen. Althans ik kan op een icoontje klikken en krijg dan de productpagina met een groot geel vlak met de tekst 'Het is niet gelukt om dit artikel in je winkelwagen te plaatsen'. Duurde even voor ik doorhad dat naast de afbeelding de reden staat. Namelijk dat ik een maat moet kiezen. Lijkt me duidelijker als die melding meteen bovenaan staat (of beter nog het verzoek een maat te kiezen in plaats van een melding dat iets niet gelukt is)

 

Verder heeft het plaatje met de groene sterren voor levertijd een witte achtergrond. Terwijl de achtergrond van het vlak grijs is. En wat is de betekenis van die berg gouden muntjes onder ' veilig betalen'?

Link naar reactie
  • 0

Hé Willem! Thanks voor de punten!

Melding ga ik aanpassen (als Goran terug is vanavond)

Witte achtergrond klopt, had Astron ook genoemd en moeten we inderdaad nog doen (ergens onderaan het priolijstje). Thanks voor de reminder!

Die berg gouden muntjes betekent dat je niet alleen met Ideal kunt betalen maar ook kunt overschrijven. Je bent niet de 1e die het onduidelijk vindt, ik moet even op zoek naar een duidelijk logo voor rembours en overschrijven. Iemand toevallig iets leuks op zijn site?

 

Complimenten voor je shop. Krijg bij de meeste sites/shops zonder veel moeite een A4'tje vol met punten maar moet voor deze shop m'n best doen. Maar 'gelukkig' toch één puntje gevonden:

 

Bij producten waar een maat verplicht is kun je vanaf de overzicht pagina direct in je mandje plaatsen. Althans ik kan op een icoontje klikken en krijg dan de productpagina met een groot geel vlak met de tekst 'Het is niet gelukt om dit artikel in je winkelwagen te plaatsen'. Duurde even voor ik doorhad dat naast de afbeelding de reden staat. Namelijk dat ik een maat moet kiezen. Lijkt me duidelijker als die melding meteen bovenaan staat (of beter nog het verzoek een maat te kiezen in plaats van een melding dat iets niet gelukt is)

 

Verder heeft het plaatje met de groene sterren voor levertijd een witte achtergrond. Terwijl de achtergrond van het vlak grijs is. En wat is de betekenis van die berg gouden muntjes onder ' veilig betalen'?

Link naar reactie
  • 0

Die berg gouden muntjes betekent dat je niet alleen met Ideal kunt betalen maar ook kunt overschrijven. Je bent niet de 1e die het onduidelijk vindt, ik moet even op zoek naar een duidelijk logo voor rembours en overschrijven. Iemand toevallig iets leuks op zijn site?

http://images.google.nl/images?q=overschrijving&hl=nl&sa=N&um=1&imgsz=icon

Link naar reactie
  • 0

Die berg gouden muntjes betekent dat je niet alleen met Ideal kunt betalen maar ook kunt overschrijven. Je bent niet de 1e die het onduidelijk vindt, ik moet even op zoek naar een duidelijk logo voor rembours en overschrijven. Iemand toevallig iets leuks op zijn site?

 

Het enige logo dat ik ken naast het ideal logo is die van een acceptgiro. Denk dat het hard zoeken wordt naar iets wat voor veel mensen herkenbaar is. Waarom niet de tekst 'veilig betalen met iDeal, overschrijving of rembours' onder het logo?

Link naar reactie
  • 0

@Walter, dat had ik inderdaad ook al gedaan. Eerlijk gezegd vind ik ze allemaal onduidelijk (net als de mijne) behalve degene waar gewoon een blokje is met 'overschrijving'. Ik zal er toch maar gewoon eentje kiezen want deze muntjes wekken de associatie van contant betalen en dat schiet ook niet op.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Manon,

 

Ik heb niet alle reacties op de inmiddels 8 pagina's gelezen, maar wat ik zag waren al heel wat goede tips. De vraag die ik mij stel is of je van je winkel naar je blog moet linken. Mijns inziens moet je juist je blog als promotie voor je website maken. Je wil graag dat er weinig tot geen links zijn die je klanten van je site weghalen; je wilt immers een hogere conversie.

 

Geen idee hoeveel lezers je hebt, maar dit is doorgaans een goede strategie voor Internet winkels. Dus prijs je blog aan door je in meerdere communities te begeven en je advies/inzichten/kennis te delen. Zorg er voor dat je weblog goede inhoudelijke artikelen bevat over groene producten. Geen verkooppraatjes op je blog, het gaat om kwalitatieve inhoud. Een link naar je webwinkel (tabje webwinkel maken bijvoorbeeld), is een goed idee.

 

Op deze manier bouw je een naam op en kun je betere conversie krijgen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt (wellicht wist je dit al, dan hoop ik dat anderen er wat aan hebben ;))

 

Dan nog een tip waar je wellicht nog wat aan hebt; een vriend van mij heeft een aantal posts over genetisch gemodificeerde gewassen gedaan op zijn site http://citizenreporter.org. De video die rechtsboven staat, gaat hier over. Leuk item voor je blog denk ik.

Lees over modern ondernemen, succes en persoonlijke ontwikkeling op http://www.jessemeijers.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Jesse,

 

Bedankt voor de moeite die je hebt genomen om te antwoorden. Het is inderdaad geen nieuwe info, maar de blog van je vriend wel, dank daarvoor.

 

Op dit moment zien we het tonen van het blog op de winkel als een manier om te laten zien dat we meer zijn dan alleen een winkel, dat we gepassioneerd zijn over de onderwerpen en tijd besteden aan informatievoorziening. Vandaar de keuze. Ik kan overigens jouw redenatie ook volgen en daarbij komt dat het best druk is op de site en dat zou ook nog een overweging kunnen zijn.

 

Groetjes, Manon

Link naar reactie
  • 0

Even een update!!

 

We zijn nu bijna 3 maanden bezig en we zijn tevreden.

 

Het bezoekersaantal loopt op, het aantal bestellingen loopt op. We hebben de afgelopen maand in Ouders van Nu, Groter Groeien en Wij Jonge Ouders gestaan en komen de komende maanden in het magazine van de Kleine Aarde, weer in de Groter Groeien, waarschijnlijk weer in Ouders van Nu en kreeg net nog een aanvraag van Santé. Kortom qua publiciteit ook heel leuk. Ook online op veel plaatsen genoemd bij allerlei blogs enzo.

 

We zijn er nog steeds super druk mee, ieder vrij uurtje steken we erin en de nachten zijn nog steeds kort. We combineren het met ons 'normale' werk wat we allebei ook nog hartstikke leuk vinden dus het is wel puzzelen.

 

Qua assortiment breiden we nog elke week uit, is leuk om te doen (behalve het producten invoeren).

 

In google doen we het aardig, we hebben op sommige zoekwoorden wel een kleine terugval gezien met een paar posities waarmee ik weer iets meer ben gaan geloven in het verhaal dat Google je als nieuwe site eerst wat hoger waardeert en je dan weer even terug laat zakken. Al met al nog voldoende directe referrals uit de organische zoekresultaten dus ben daar wel tevreden over.

 

We willen op korte termijn beginnen met Adwords en Affiliatepraktijken en daar moeten we even tijd voor maken.

 

Veel contacten en ook klanten gekregen via twitter en mijn aanwezigheid op fora met moeders. Leuk tijdverdrijf ook.

Persberichten werken tot nu toe goed, heb er nu drie gestuurd, één algemene en twee over specifieke producten, vooral die laatste werken goed, krijg er publiciteit mee.

 

Feedback van klanten tot nu toe heel positief, snelle service, goede kwaliteit, leuk verpakt etc etc. Tot nu toe één pakketje niet aangekomen en percentage retouren is heel laag, ongeveer 2%. Ben ik heel blij mee want bij kleding kan dat tussen 20-40% liggen en we verkopen ook kleding.

 

Verzendkosten vind ik absoluut wel een issue. We rekenen nu 4,95 en als we met TNT versturen dan kost ons dat dus 2,75 (want we moeten BTW afdragen over de verzendkosten die klant betaalt en TNT heeft geen BTW om af te trekken). Soms bestellen klanten weinig maar past t niet in envelop, dan kost het ons dus geld. Maar we willen wel de service bieden en elke klant is er eentje nu dus we houden het voor nu zonder minimale bestelling. We experimenteren nu ook met GLS en DHL4you voor bepaalde maten pakketten en op bepaalde dagen. Is wel tijdrovend op deze manier.

Daar zijn we dus nog niet helemaal uit maar ik heb ook wel het idee dat dat zich oplost als het wat massaler wordt.

 

Link naar reactie
  • 0

Prachtig dat het zo goed gaat. Je bent volgens mij in een fase aangekomen waarin je meer moet gaan selecteren in plaats van stapelen. Karen Romme gaf me ooit de tip om me vooral te concentreren op de zaken die geld opleveren. Dat was voor mij een regelrechte eyeopener. Karen trouwens binnenkort met Calimero marketing 2.0. Ben erg benieuwd.

 

Je opmerking over de verzendkosten begrijp ik niet zo.

 

Edit nu wel.

Je rekent 4,95 waarvan 94 ct naar de fiscus gaat dus je houd 4 Euro over en je betaalt TNT 6,75. Kosten 2,75. Sorry!

Link naar reactie
  • 0

:) Fijn dat het goed gaat met een mooie stijgende lijn. Goed voor elkaar zo, al dat reclame!

 

Artikelen toevoegen is inderdaad een saaie, tijdrovende bezigheid. Moet je de artikelen zelf fotograveren of kan je foto's van de leverancier gebruiken? Als je ze zelf moet maken heb je op 'n gegeven moment ook allerlei trucjes om tijd te besparen. Bv fototoestel aansluiten op pc waardoor de foto meteen automatisch naar pc wordt gekopieerd als je 'n foto heb gemaakt (kun je eenvoudig tussendoor kijken of de foto's goed genoeg zijn), en bv programma's gebruiken om automatisch in grote en kleine maat te doen.

 

Ik zag je twitter account al 'n keer, wilde al keer mailen (vond de achtergrond zo 'n handige oplossing om info te geven!), hoe kom je al zo snel aan zoveel followers?

 

...

Je opmerking over de verzendkosten begrijp ik niet zo. Je betaalt BTW over de verzendkosten maar die trek je als voorbelasting weer af. Netto zijn dat geen kosten. Of begrijp ik je niet helemaal.

De pakketkosten zijn met btw 0 tarief, je kan dus niets terugvragen. Maar je moet wel btw betalen over het totaalbedrag wat de klant overmaakt, dus ook over de verzendkosten.

Link naar reactie
  • 0

 

Overigens zijn er nog aardig wat SEO zaken die openstaan?

 

De (naar onze mening) belangrijkste SEO zaken zijn goed geregeld.

Er missen nog wat H2 dingen, nog wat descriptions.

 

Ben wel benieuwd waar jij op doelt, altijd goed om weer een frisse blik te hebben.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Manon,

 

Wat goed dat jullie zo lekker bezig zijn zeg.

Dat gaat heel rap de goede kant op.

 

Met een gezonde jaloezie lees ik je berichten over de persberichten en publiciteit.. Ook je blog is een groot succes.

Moet helaas toegeven dat ikzelf erg slecht ben op die punten.

Sta je in de tijdschriften die je noemt met reclame of zijn het ook echte artikelen over de shop?

 

Zijn er punten die je zou willen delen op dit punt voor andere webshops?

Waardoor komt het succes wat je op dat gebied boekt denk je?

 

Persoonlijk denk ik dat het mede voort zou kunnen komen uit je blog, zelfs als niet-ouder leest dat prettig en het is duidelijk dat je verstand van zaken hebt. Iets wat volgens mij heel belangrijk is en ook helpt met het vertrouwen.

 

Karen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.