• 0

webwinkel met biologische producten voor baby en kind

Yes! De webwinkel is online op http://www.greenjump.nl

 

Ik zet hieronder een uitgebreid verhaal ter toelichting, maar voor wie dat niet wil lezen: Graag een kritische blik op de hele site. Dus als je zin hebt, leef je uit!! Ik zal op ieder punt feedback geven!

 

Eén specifieke vraag: hebben jullie tips die conversieverhogend werken?

 

Allereerst wil ik Joost Schravendeel van Nanon expliciet noemen. Hij heeft offerte gedaan voor het design van de site en zijn eerste schets op basis van informatie via email en een telefoongesprek was qua lay out al zo dicht in de buurt van wat we wilden dat de uiteindelijke bovenkant vrijwel gelijk is gebleven aan zijn eerste schets (weet hij vanaf).

 

We hebben uiteindelijk de site in het buitenland laten bouwen, daar kan prijstechnisch geen Nederlands bedrijf tegenop. Zou het alleen aanraden als je er zelf (technisch) veel verstand van hebt en als je goed weet wat je wilt, was een intensief traject.

 

Ontwikkeltraject: mijn man heeft alles gebouwd, de designer in de Filippijnen heeft met heel veel aanwijzingen de CSS gemaakt (de beste jongen programmeert netjes maar had geen smaak)

 

 

Doelstelling:

•   De website moet gebruikersvriendelijk zijn en goed indexbaar voor google.



•   Uitstraling: compleet assortiment voor baby en kind, biologische producten, leuke producten (geen geitenwollen sokken) en betaalbaar. Realistisch, niet doorslaan, gewoon laten zien dat iedere kleine bijdrage telt. We willen niet gezien worden als een bedrijf wat met opgeheven vinger staat te zwaaien.

•   Producten: zo compleet mogelijk zodat ouders niet (zoals ik al 4 jaar) in veel verschillende winkels op zoek hoeven naar biologische producten voor hun kinderen.

•   Doelgroep:alle ouders van kinderen van 0-4 jaar (nu) en op redelijke termijn 0-8 jaar. Daarnaast mensen die cadeautjes geven aan ouders en kinderen. Bedrijven die kraamcadeaus zoeken.

•   Productinformatie: informatie verstrekken over de voordelen van biologische producten en de nadelen van bepaalde niet-biologische producten. Dit onderdeel (Productinformatie) zal nog veel verder aangevuld worden en daarnaast kun je vanuit de winkel ook naar mijn blog.

•   Productomschrijvingen: ik probeer zoveel mogelijk informatie te bieden over een product zonder dat het té lang wordt (is lastig). Ik wil het risico op terugsturen beperken en daarom kun je goed inzoomen en is de omschrijving dus uitgebreid. Ook is bij veel kledingstukken de lengte en breedte opgemeten.

•   Gerelateerde producten: ik heb zoveel mogelijk producten die met elkaar te maken hebben aan elkaar gelinkt (alternatief, gerelateerd en past bij). Hiermee wil ik klanten de moeite besparen om verder te zoeken en tegelijkertijd natuurlijk meer verkopen.

•   Teksten: zoveel mogelijk geoptimaliseerd voor google, daarom dus ook in het menu gekozen voor ‘romper’ enkelvoud en ‘shirts’ meervoud (bijvoorbeeld). Van elk product uitgezocht welk woord het meest gezocht wordt.

 

 

 

To do op korte termijn (in willekeurige volgorde):

1.   Titels en Description van de tabjes en categorieën goed opzetten (mocht van mezelf na de lancering omdat google die toch update). De title en description van de producten zijn geautomatiseerd.

2.   Foto’s van producten mee laten veranderen als je een andere kleur kiest (dit kan al, maar dan moet je de maat ook opnieuw invoeren en dan lijkt het net alsof het product er niet is in de andere kleur in de maat die je al gekozen had). De linkjes naar andere kleur zijn een tijdelijke optie.

4.   Button ‘in winkelwagen’ ook onderaan de productomschrijving zetten.

5.   Cadeauservice automatiseren

6.   Kraammanden en starterspakketten aanbieden

7.   Informatie aanvullen over de diverse merken die we verkopen

8.   Guest log out maken

9.   Keurmerk toevoegen

10.   Nieuwsbrief opzetten (en vinkje toevoegen bij bestelling)

11.   In winkelwagen producten klikbaar maken en plaatjes tonen

12.   Filmpjes maken van onze filosofie en van bepaalde producten en die op You Tube plaatsen en optimaliseren voor Google

13.   Toevoegen extra producten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

Dag Manon,

 

Ik vind het echt een geweldige site! Ik heb de link gelijk doorgestuurd naar verschillende (aankomende) ouders die bij ons in de vriendengroep zitten.

 

Wellicht dat ik later nog wat kritische puntjes kan vinden, maar ik vind het een supersite! Echt toppie!

 

 

Groeten en veel ondernemingsplezier met deze site!

 

Ronnie

Makelaar - RMT, voor al uw vastgoed advies op Higher Level

Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst

Link naar reactie
  • 2

Dag Manon en Goran,

 

Wat een heerlijke site! Ik word er echt heel blij van, zowel vanwege jullie super initiatief, de aansluiting op wat er gaande is in de maatschappelijke bewustwording t.a.v. biologische producten (goed mag ook mooi zijn), de open en eerlijke vormgeving en het goede aanbod, jullie persoonlijke betrokkenheid, de heldere informatie en de ondernemingsgezinde interactie met de HL'ers! Complimenten!!

 

Vanuit dit enthousiasme liep ik meteen tegen een kans aan: voeg alsjeblieft een tell-a-friend-optie op de homepage toe, dan is het delen van al dit moois met anderen een peuleschil.

 

Je gaf al aan dat de blog in de site geïntegreerd gaat worden. Hopelijk heb je dan ook de mogelijkheid om de vormgeving beter bij de site aan te laten sluiten? De blog komt nu namelijk wat technisch/informatieverstrekkend over, terwijl er juist heel veel emotie in zit, dat mag er best uitspatten!

 

Vergeet ook vooral niet om het Vlaamse publiek erbij te betrekken: in België is er een toenemende behoefte aan biologische producten, maar in de standaardwinkels wordt er nog bijna niet in voorzien. De bioshop biedt wel van alles moois, maar qua stijl mag daar nog wel een slag mee gemaakt worden.

 

 

Link naar reactie
  • 2

Haha daar ben ik ;D Had vanavond mijn ondernemersclubje :)

 

Ik heb even getwijfeld over het noemen van de exacte getallen bestellingen want het staat hier natuurlijk allemaal open en bloot. Pb me even als je de getallen wilt weten.

 

Ik ben tevreden over hoe het nu gaat. We hebben sinds 16 juni tientallen bestellingen gehad waarvan circa 30% van mensen uit het warme netwerk en de rest via google en andere sites. De eerste bestellingen kwamen al meteen in de eerste week. Tijdens de hittedagen van de afgelopen week was het een stuk minder en gisteren en vandaag weer een paar (grote) bestellingen.

 

De omvang van de bestellingen varieert enorm, tussen de 3 en 150 euro. Ook met die van 3 zijn we hartstikke blij want dat is toch weer een klant (en die heeft al een tweede keer besteld).

 

Bezoekers veel via google organisch. We zijn nog niet gestart met Adwords. Ook behoorlijk veel bezoekers via artikeltjes over Green Jump op blogs en duurzame sites en via het persbericht. Ook via mijn blog bezoekers en vice versa.

 

Ik ben verrast over hoe snel Google ons geindexeerd heeft en ik ben ook blij verrast met de resultaten die we boeken in de organische zoekresultaten. Zoals ik ook in een ander topic schreef doen we het goed op hele normale baby-gerelateerde woorden en dat is natuurlijk mooi.

 

Wat me tegenvalt is de kleding verkoop, ik verkoop vooral veel andere producten. Daar ben ik dus over aan het nadenken.

 

Het aantal bezoekers als geheel valt me onwijs mee (1100 in juni en in de eerste week van juli meer dan 500) , de conversie valt me tegen. Niet in de zin van in vergelijking met de gemiddelden want je hoort allerlei percentages varierend van 1% tot 50% voor de echte toppers.

 

We hebben het hele proces goed bekeken en er haken geen mensen af die echt in het betaalproces zitten.

 

Bouncerate is 65% en daar helpt HL aan mee haha met 120 bezoekers in juni die voor 70% binnen 30 secs weg zijn ;D

 

Contact met klanten is super positief, ik heb nu natuurlijk tijd om met elke klant iets persoonlijks uit te wisselen en dat is leuk.

 

Ik wil wel nog heel erg veel en dat is soms wel vermoeiend. Kwestie van prioriteiten stellen. En ik heb ook nog ander heel leuk werk wat doorgaat.

 

Echt problemen zijn er nog niet eigenlijk alleen het gaat me allemaal veel te langzaam natuurlijk.

Link naar reactie
  • 2

Een beetje in aansluitng op Marcel's laatste opmerking. Ik ben verrast door de gedetailleerdheid van de opmerkingen die over het optimaliseren van een webshop geplaatst worden.

 

Vanuit technisch oogpunt begrijp ik dat er heel veel zaken zijn die geoptimaliseerd kunnen worden.

 

Ondernemerschap kent echter ook andere dimensies. Bijvoorbeeld effectiviteit. In dit voorbeeld zou je je af kunnen vragen wat levert het meeste effect op. Is dat 1. wanneer ik 15 minuten besteed om een H1 tag, keyword, alt text te optimaliseren of 2. wanneer ik 1 product toevoeg. (Ik haal een oversimpel voorbeeld aan om mijn standpunt over de buhne te krijgen.)

 

Met name voor de vele 1/2 mans-webshops die er zijn, die ook nog vaak als parttime-onderneming opgestart worden is het denk ik met name zinvol om de volgorde van activiteiten waaraan ze hun schaarse tijd kunnen besteden te weten.

 

Iets in de zin van: plaats eerst 100 producten, vul dan je H1 aan, geef vervolgens je pagina's een geoptimaliseerde url en breid dan weer uit met 100 producten. (Ook hier weer een simpel voorbeeld.)

 

Naar mijn mening is de manier waarop Manon haar webshop in de markt zet een mooi voorbeeld van wat een "bredere" orientatie op kan leveren. Een belangrijke rol hierin is haar weblog. Ik ken de verdere cijfers niet maar mijn gevoel zegt me dat door een betere en diepere profilering van je activiteiten je op het gebied van effectiviteit ook veel punten kunt scoren. Ook vind ik het bijzonder knap hoe Manon zichzelf en daarmee ook haar activiteiten als M&A specialist en webshopeigenaar hier op HL presenteert. Het levert effectief bijzonder veel "zelfpromotie" op maar wordt door niemand zo ervaren of (negatief) gewaardeerd. Sterker nog ze wordt ervoor beloond met vele reusjes.

 

Manon chapeau!

 

Ard

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Hee, gefeliciteerd joh! Ziet er goed uit, je website.

 

Paar puntjes waar ik tegen aan liep:

 

"Jij bent op zoek naar leuke biologische producten". Nou ehh, nee, ik ging naar de website kijken van Manon. Misschien beter een vraag van maken, ik denk dat een bezoeker anders zo iets krijgt van nou, dat bepaal ik nog altijd zelf wel...

 

De tabjes in het midden kloppen niet helemaal, ik zou het lijntje wat nu tussen de tab en de inhoud zit weghalen, zodat het lijkt alsof het doorloopt.

 

De content verandert terwijl ik aan het lezen ben, misschien niet zo handig.

 

Ik mis een stukje waarom je producten goed zijn, ik zou ergens neerzetten hoe je producten hebt uitgetest. Ik zie bijvoorbeeld een babydam van plastic, ik kan me niet voorstellen dat die biologisch is. Misschien kun je per product aangeven of deze al dan niet biologisch is.

 

Je gebruikt hoofdletters in de URL's, wat op zich de leesbaarheid verhoogt, maar links met kleine letters werken ook, waardoor je meerde URL's kan krijgen met dezelfde content. Ik zou URL's die niet kloppen met hoofdletters en kleine letters laten redirecten naar de juiste URL. Puur voor Google. De subdirectory 'Categorie' zou ik er ook uit halen. Prestashop code beetje edit'en :).

 

Ik zal morgen nog even uitgebreid de tijd er voor nemen...

Link naar reactie
  • 1

Goedemorgen Manon

 

Mooie site.

 

Even kort 23 opmerkingen:

 

[*]Als ik een product bestel en in de winkelwagen het aantal aanpas dan krijg ik het nieuwe aantal niet bevestigd. Ik wil graag 25 houten stoven maar ik krijg het niet voor elkaar. Als ik dan verder winkel staat de teller weer op 1.

 

[*]De tekst in je winkelwagen is statisch. Wellicht dynamisch maken: Als orderbedrag<99,-- dan melden " verzendkosten 6,75" en meteen bij je subtotaal optellen. Als order >99 dan melden " verzendkosten 0,00"

 

[*]SEO: zie geen H1 en H2 tags in je code terug, klopt dat?

 

groet

Frans

Link naar reactie
  • 1

Leuke site goede manier om klanten te trekken is een goede blog hierbij alvast iets om op je blog te zetten.

Dit is een lezing van Cousteau welke jij en je klanten vast wel interresant vinden, zit namelijk een stuk in waar ze een test hebben gedaan met pcb ed en het kind schoot er flink uit in negatieve zin.

 

http://fora.tv/2009/04/16/Call_of_the_Killer_Whale_Jean-Michel_Cousteau#Cousteau_Tests_for_Toxins_in_Orcas_and_Man

 

wat ik trouwens wel mis is de teruggang van je blog naar je winkel mischien kan je dit meer integreren in je "winkel" gedeelte en niet zien als iets los.

www.hesiodsoftware.com time tracking by looking back into time

 

Download a free copy of the next generation of time tracking software here

Link naar reactie
  • 1

"Jij bent op zoek naar leuke biologische producten". Nou ehh, nee, ik ging naar de website kijken van Manon. Misschien beter een vraag van maken, ik denk dat een bezoeker anders zo iets krijgt van nou, dat bepaal ik nog altijd zelf wel...

 

Kijk, dat is een stuk vriendelijker...

 

Bedoel je hier de overgang tussen de inhoud van de bewegende 'spotlight' en de tabjes rechts? Ik zie niet wat er 'niet helemaal klopt". Wil je dit nog verder toelichten dan kan ik het aanpassen eventueel.

 

Ik heb een screenshot gemaakt voor je, ik hoop dat het meer zegt. Het is niet noodzakelijk om het zo te doen, het maakt het alleen duidelijker.

 

De subdirectory Categorie laten we staan, dit helpt de server om te weten waar hij nr toe moet (een product of een categorie). Ben wel met je eens dat het mooier zou zijn zonder. Ik hoor hier naast me toch wat hersentjes kraken dus wie weet!

 

Ik snap wel waarom je het hebt gebruikt, maar het hoeft niet. Je producten zitten een nivo dieper, je kunt het eerste nivo gebruiken voor alle categoriën. Het is een gepuzzel met Apache, maar het kan wel :).

 

Ik vind http://www.greenjump.nl/Pagina/1/Over-ons ook lelijk, ik ga dan ook gelijk de 1 wijzigen in 2 en verder. Ik zou geen cijfers als Id gebruiken, maar gewoon de tekst. Veel mooier. /Pagina/1/ kun je bijvoofbeeld wijzigen in /Help/, ziet er ook beter uit.

 

Er hoeft maar een iemand op de verkeerde manier naar een artikel te linken (omdat je het later bijvoorbeeld aanpast) en je hebt pagina's met duplicate content.

 

Gebruik ook validator.w3.org regelmatig. Het ziet er allemaal goed uit, op steeds een paar kleine foutjes na. Met Firefox is de HTML Validator met Tidy erg handig. Een validerende website is voor Google heel belangrijk.

 

In principe is alles biologisch voor zover het mogelijk is. De BabyDam bijvoorbeeld is van 'veilig' en 'gezond' plastic wat gerecycled kan worden.

 

Maar de BabyDam is dus niet biologisch. Ik begrijp wel waarom je het verkoopt en ik vind het ook een goed product, maar je hele website heeft het over biologische producten terwijl dat voor een deel van je assortiment niet geldt. Ik zou of je boodschap aanpassen of het bij de productomschrijving neerzetten "welliswaar niet biologisch, maar de BabyDam hebben we toch... blah blah". Ik denk dat je bezoekers anders toch het gevoel hebben voor de gek gehouden te worden.

greenjump_vb.thumb.png.ed4c16490fc2435b60535accb7260f07.png

Link naar reactie
  • 1

Even een update:

 

2. Punt door meerdere mensen genoemd: waarom hebben we gekozen voor een product. We gaan dit inderdaad in een tweede tabblaadje doen en ook werken met logo's.[/i]

 

Ik heb nu op meerdere pagina's uitleg gegeven over of alles biologisch is. http://www.greenjump.nl/Informatie-Index/28/Biologisch-of-niet?

Ik ga dit nog optimaliseren, even op me in laten werken en bedenken hoe ik dit het beste kan doen. We hebben namelijk bij alle producten gekozen voor de absoluut meest veilige, verantwoorde variant. Alleen voor sommige dingen zijn gewoon geen biologische producten beschikbaar.

 

Ik ben ook aan het nadenken over het enigzins aanpassen van de slogan bovenaan Home. Ik kom er nog op terug.

3. Voorraad die niet meeverandert in winkelwagen wordt aangepast. We stellen de maximale bestelling in op 25 stuks. Veel producten kan ik nl heel snel leveren, ook als ze niet volledig op voorraad zijn. 151 ballenstoven zou ik bijvoorbeeld in 3 dagen kunnen bezorgen bij een klant.

 

Nu maximaal 25 stuks en ik hou het goed in de gaten. We hebben overigens ook behoorlijk wat op voorraad en het staat netjes aangegeven als iets beperkt op voorraad is.

 

5. H1 is inmiddels aangepast, H2 vergt wat inhoudelijke inspanning van mij (kopjes maken in de productomschrijvingen) dus dat ga ik steeds aanpassen zodra er tijd is.

 

Working on it ;D

 

7. @Frans tekst sportdop zal ik even anders doen. Done

 

11. @Seb opmerking over Wonderworld en meer lezen. Thanks! De bedoeling was dat de merkinformatie er ook al op zou staan en daarom staat die zin er in. Ga ik aanpassen en pas er weer inzetten als de merk informatie er staat

 

Nu zin weggehaald en ga zeer snel de merkenpagina's maken want daarin motiveer ik ook weer onze keuze (en schrijf ik relevante tekst voor gebruikers en google)

 

13. Over ons en productinformatie foto verwijst inderdaad nog nr test, pas ik aan. DONE

 

Nieuwe punten:

15. @Fred wit op groen wordt opgelost, dit stond nog op het lijstje (had ik hierboven niet gezet). Over de bovenste donkergrijze ;D letters op groen ben ik wel verbaasd. We hebben namelijk met veel kleuren geexperimenteerd en dachten dat dit ok was. Niet dus want jij kunt het niet goed lezen en dus velen met jou. We gaan ermee aan de slag.

 

@ Fred: Uw is nu Jouw, thanks!

@Fred, we hebben lang nagedacht over een schaalbare lay out. Uiteindelijk besloten het niet te doen om er zeker van te zijn dat we weten hoe de pagina er uitziet bij iedere gebruiker.

@Fred: blog en winkel meer integreren komt eraan

 

16. Tekst in Spotlight niet goed leesbaar: mee eens, gaan we verbeteren. PS< vind je mijn dochtertje niet schattig 8)

 

17. Navigatieknoppen weghalen als er maar 1 pagina is: gaan we doen.

 

18. @Ron Thanks voor de levertijd opmerking, wordt aangepast (en wij irriteren ons ook al weken aan die witte achtergrond van de sterren :))

 

@Ron, moet Goran trots zijn dat het op Magento lijkt ;) We hebben de Magento shop nog niet bekeken, jij vindt t niks blijkbaar ;)

 

@Ron: twee maal winkelwagen is omdat mensen intuitief rechts omhoog kijken om hun winkelwagen te zien maar ik wil ook de volledige inhoud laten zien en dat kan boven niet. Gewoon extra dus en die ruimte boven gebruik ik verder nergens voor.

 

@Ron: Spenen voor RVS flessen komen er wel aan.

 

@Maarten: de antwoorden aan jou laat ik aan Goran over ;D

 

@Joost: deels thanks to you!

 

19. Bedrijfsgegevens op elke pagina

 

@ Vossie: los van of het wettelijk verplicht is, vind ik het voor gebruikers ook wel handig.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

 

 

Hai Liesbeth, heb geprobeerd jouw voorraad en verzendkosten te reproduceren. Je kunt nu maximaal 25 stuks bestellen.

 

Nee hoor, ik slaag er nog steeds in om meer dan 25 stuks in mijn winkelwagentje te leggen :)

Wanneer je vanuit je winkelwagentje terug gaat naar de artikelen (gebeurt nog vrij vaak) en dan weer hetzelfde artikel toevoegt, dan loopt het totaal aantal in je winkelwagentje nog op. Nu heb je niet zo gek veel dingen waarvan mensen er meteen veel ineens zouden bestellen en ik kan me voorstellen dat het niet zo vaak een probleem zal vormen, maar het kan dus nog wel.

 

Het verzendverhaal dat je in je achterhoofd hebt klopte inderdaad met hetgeen ik opgemerkt had, maar ik zie dat het inmiddels is opgelost. Er kan veel gebeuren terwijl een mens zit te vergaderen ;)

 

Nog iets waar ik daarnet aan dacht voor wat betreft de volledigheid van je assortiment. Ik kocht nog wel eens borstvoedingsspullen online. Dat is typisch iets wat ik zou verwachten in een winkel als die van jullie, biologischer kan haast niet ;D

Katoenen compressen, borstvoedingsthee, een kussen met boekweit erin, dat soort dingen. Is eerder voor mama dan voor baby natuurlijk, maar toch denk ik dat het prima past bij de doelgroep die jullie willen aanspreken.

Link naar reactie
  • 1
Kon je in 1 x meer dan 25 bestellen of alleen door bij te leggen?

 

Ik kies 25 stuks, ga dan naar het winkelwagentje, keer terug en kies doodleuk nog een keer 25 stuks. koppig hè ;D

Ik werk in Firefox (en heb nog een oude versie van IE op m'n PC staan die enkel en alleen voor testwerk gebruikt wordt, maar voor het voorraadscenario heb ik dus enkel in Firefox getest)

 

En de borstvoedingsdingen komen er!

Fijn! Niet meer voor mij, maar ik vind het echt wel passen bij jullie assortiment.

 

Nog een tip voor wat naambekendheid betreft: Flavourites.nl

Die kende je waarschijnlijk al, maar toch...

Link naar reactie
  • 1

Hoi Manon,

 

Eindelijk online! Ziet er op het eerste gezicht erg goed en clean uit. Het werkt snel en intuitief.

 

Wel wat punten die ik tegenkom (IE 6)

 

Bij wisselen van topics op het centrale plaatje verschuift hij wel eens wat laat/springt over op een volgend plaatje terwijl de andere er nog stond.

 

Het gedeelte waar home staat, staat boven een bijna leeg gedeelte. Mij valt het wel op. Ik had het zelf in de grote balk geplaatst.

 

Ik las dat sommige mensen last hadden met weergave in verschillende browsers. Via http://browsershots.org/

kun je ongeveer alle browsers op je website laten kijken. Wellicht handig.

 

Persoonlijk vind ik het wel lastig om te moeten registeren als je iets wilt bestellen. Het is inderdaad maar 30 seconden werk, maar het zou een barriere kunnen zijn. Aan de andere kant heb je wel meer inzicht in je klanten.

 

Veel succes verder met je site

 

 

Link naar reactie
  • 1

Hoi! Even een update.

 

Aanpassingen:

Blog opent in nieuw venster en vanuit Blog kun je op meerdere manieren nr de winkel. Blog komt uiteindelijk (korte termijn) op de site van de winkel.

 

Verzendkosten staan in winkelwagen vanaf het moment dat je 1 product in je winkelwagen doet. Als het adres onbekend is dan staat er verzendkosten NL bij. Staat in test, binnenkort online.

 

Jouw voordelen staan niet meer op alle pagina's om het wat rustiger te maken.

Klikbaar maken en gekoppelde link in testversie aanwezig dus komt snel online.

 

@ Passie: jouw opmerking over de voorraad is grotendeels hersteld maar nog niet helemaal. Als je nu iets bestelt waarvan ik er maar 3 heb (en die ik niet kan bijbestellen) en je wil er 30 hebben, dan krijg je nu de melding dat je er maar 3 kunt bestellen. Als je ze dan in je winkelwagen doet en je gaat terug nr t product dan kun je er opnieuw 3 bijdoen etc. Als je dan gaat afrekenen krijg je alsnog de melding dat er maar 3 op voorraad zijn.

Het mooiste is natuurlijk dat je er gewoon maar 3 kunt doen maar dat volgt dus nog.

Is nog in testversie dus komt online.

 

@Shiz Cadeaubonnen is een goed idee! Had ik niet aan gedacht, wel even laten maken. Reviews staan absoluut op de prio lijst (Social Media Yes!). De U en Jij dingen moeten we nog goed aanpassen (ik had met jij gewerkt en goran met u....). Linkje Pers is ook een goed idee! Thanks voor de input!

 

Openstaand:

 

Tekst in Spotlight niet goed leesbaar en evt inhoud aanpassen. Aanwijshandje bij Spotlight

 

Achtergrond sterretjes levertijd transparant maken

 

Alternatieven: alleen die producten laten zien die meer opleveren.

 

Evt past bij rechts zetten

 

Productinformatie aanvullen in volgorde van categorieën

 

Brainstorm over blauwe kleur (Highio). We zijn het inhoudelijk met hem eens maar we weten niet of we nu al aan de kleurtjes willen rommelen. Overigens is het 'i-tje' sowieso een beetje zinloos want je kunt zowel via de tekst als de foto als de i naar de productomschrijving.

 

Registratieformulier uitlijnen

 

Linkje Pers

 

U/Jij op inlogpagina (oa)

 

 

Gggggggggrrrrrrrrrrr.

 

Na 1 keer wassen op 30 graden i.p.v. 40 van 3XL nu een eLetje.

Hoop dat het niet met alle kleding is.

 

Biologisch katoen krimpt maximaal 5% bij de eerste wasbeurt (schrijf ik ook onder ieder product van biologisch katoen). Daar moet je echt rekening mee houden want dat kan zomaar betekenen bij kleding voor volwassenen dat een broek 5 cm korter wordt of een shirtje 5 cm korter en 5 cm smaller......

Link naar reactie
  • 1

Ik heb weer wat updates uitgevoerd.

 

[*]Verzendkosten worden beter en meteen getoond

[*]Login forms staat wat rechter

[*]mensen aanspreken met jij ipv U

[*]Jouw Voordelen is nu met links

[*]Alleen url zonder \ op het einde word geaccepteerd

[*]wat bug fixes die ik liever niet noem :)

 

en nog veel meer.

 

Bedankt voor de tips nogmaals,

Sommige tips zijn zeker nog werk in uitvoering, maar hebben soms een wat lagere prio toegewezen gekregen.

 

Ik heb trouwens een geweldige SEO tool van microsoft ontdekt.

http://www.iis.net/extensions/SEOToolkit

Geeft info over SEO fouten, link fouten, of je externe links nog werken, performance problemen etc.

en je kunt het offline op je site afvuren voordat je het online zet.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Hoi Manon,

 

Wat goed dat jullie zo lekker bezig zijn zeg.

Dat gaat heel rap de goede kant op.

 

Met een gezonde jaloezie lees ik je berichten over de persberichten en publiciteit.. Ook je blog is een groot succes.

Moet helaas toegeven dat ikzelf erg slecht ben op die punten.

Sta je in de tijdschriften die je noemt met reclame of zijn het ook echte artikelen over de shop?

 

Zijn er punten die je zou willen delen op dit punt voor andere webshops?

Waardoor komt het succes wat je op dat gebied boekt denk je?

 

Persoonlijk denk ik dat het mede voort zou kunnen komen uit je blog, zelfs als niet-ouder leest dat prettig en het is duidelijk dat je verstand van zaken hebt. Iets wat volgens mij heel belangrijk is en ook helpt met het vertrouwen.

 

Karen

 

Bloos dat zijn wel erg veel complimentjes in één berichtje :-[

 

Ik sta in een blad nu en binnenkort weer met een specifiek product wat zij hebben uitgekozen en dan op zo'n pagina zetten met allemaal leuke dingetjes.

 

De eerste is houten speelgoed, daar kwamen ze zelf mee, denk nav het algemene persbericht over Green Jump. Op zich leuk maar niet zo'n nuttig product want je kunt op 1000 andere plaatsen houten speelgoed kopen. Tegelijkertijd staat eronder een ander (wel) super nuttig product met in principe een link van een andere winkel eronder. Ik heb dat product echter meteen in de aanbieding gegooid en bij mij op de homepage gezet (moet je maar even kijken rechts). En we worden er ook goed op gevonden in google. Van dat product heb ik er dus wel meer verkocht dan eerst.

 

Mijn conclusie op dat punt tot nu (is maar heel korte ervaring natuurlijk) dat een functioneel, bijzonder product beter werkt dan iets algemeens. Ik heb trouwens ook contact opgenomen met 10 andere webwinkels die hiervoor op zo'n pagina stonden om te vragen wat voor het effect het heeft. Het directe effect is niet enorm maar je bouwt er natuurlijk wel wat mee op.

 

Ik doe een poging om die pagina bij te voegen zodat je kunt zien wat ik bedoel.

 

Binnenkort komen we er dus met een ander product in, een rvs drinkbeker die wij als enige in de Benelux verkopen. Daar heb ik een persbericht over gestuurd (eind juli) en die is online heel goed opgepakt en ook offline, in 2 tijdschriften die nog uit moeten komen. Alleen al van de online publiciteit zien we echt resultaat.

 

In twee andere bladen staan we met een stukje tekst. Eentje op de plek waar nuttige www pagina;s staan en de andere ook ergens midden op een pagina (probeer ik ook bij te voegen).

 

Ik zou met mbt tot jouw shops heel goed kunnen voorstellen dat jij bijzondere producten verkoopt en daar een persbericht voor maakt. Heb je inmiddels een lijst met emailadressen van relevante websites en tijdschriften?

 

Ik heb nog niet betaald geadverteerd, er is er wel eentje in de maak. Heb ik eigenlijk achteraf spijt van, maar goed, we proberen het gewoon. Was wel een goede deal dus de kosten zijn te overzien maar eer je het er in verkopen uit hebt, ben je wel weer een eind verder.

 

Ik heb trouwens niet het idee dat de tijdschriften onwijs veel waarde hechten aan mijn blog, hoor ze er in ieder geval niet over. Klanten wel, die waarderen het wel volgens mij en het helpt inderdaad met vertrouwen. Het is ook echt heel veel werk dus ben wel blij dat het ook een functie heeft, naast dat ik het belangrijk vind om de info te delen.

 

PS Kan maar 1 bijlage volgens mij.

290901_Groter_Groeien_trailer.thumb.jpg.d56f3c66c2bdd4aee97f9b1a9885b61d.jpg

Link naar reactie
  • 1

De (naar onze mening) belangrijkste SEO zaken zijn goed geregeld.

Er missen nog wat H2 dingen, nog wat descriptions.

 

Ben wel benieuwd waar jij op doelt, altijd goed om weer een frisse blik te hebben.

 

Vooral op technisch gebied mis ik inderdaad het een en ander, h1, h2, alt, etc.

[/quote

 

 

Ik hoop dat onderstaande niet onaardig en ondankbaar overkomt.

 

Persoonlijk denk ik dat we gezien de omvang van de shop hier heel ver mee zijn.

 

Vrijwel alle plaatjes hebben een alt tekst (en worden dus ook super op google images gevonden), de H1 is voor ieder product ingevuld en voor vrijwel alle categorie pagina's ook.

 

De H2 mist nog af en toe, is overigens hier geen technisch iets meer maar puur het feit dat ik kopjes moet toevoegen in de tekst en er zijn zoveel dingen te doen dat ik nog niet alle producten heb afgerond.

 

Als je de site door een testje heen haalt, zullen er zeker wel pagina's zijn waar dingen ontbreken maar ik ben ervan overtuigd dat 95% is ingevuld.

 

Als je een specifieke pagina kunt noemen waarvan jij denkt dat het een essentiele pagina is waar dingen op missen, dan hoor ik het graag. Is niet cynisch bedoeld want ik perfectioneer graag.

 

Tegelijkertijd kan ik niet zoveel met jouw algemene opmerking "" Vooral op technisch gebied mis ik inderdaad het een en ander, h1, h2, alt, etc." omdat de technische kennis hier in huis is en we zeer gefocust zijn op dat soort dingen.

Link naar reactie
  • 1

Foto is een goed idee. Wellicht houdt hij ook de muggen weg. ;D

 

Twitter:

Ik kreeg via een update van linkedin te zien dat Karen met Calimero 2.0 klaar was. Een boek dat vol zal staan met online marketing tips. http://www.calimeromarketing.nl/DaviWB/Pagina30.html

Boek is al in de voorverkoop met een signatuur. Heb er net een gesigneerd exemplaar besteld.

 

Op de pagina van Karen zag ik dat ze twitterde. Toen heb ik maar even een account aangemaakt. Weet er dus nog weinig van. Ik zal binnenkort eens kijken welke HLers er twitteren.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Foto is een goed idee. Wellicht houdt hij ook de muggen weg. ;D

 

Twitter:

Ik kreeg via een update van linkedin te zien dat Karen met Calimero 2.0 klaar was. Een boek dat vol zal staan met online marketing tips. http://www.calimeromarketing.nl/DaviWB/Pagina30.html

Boek is al in de voorverkoop met een signatuur. Heb er net een gesigneerd exemplaar besteld.

 

Op de pagina van Karen zag ik dat ze twitterde. Toen heb ik maar even een account aangemaakt. Weet er dus nog weinig van. Ik zal binnenkort eens kijken welke HLers er twitteren.

 

 

 

Off topic ;D ga het ook bestellen!

Link naar reactie
  • 1
De H1 had ik niet gezien, deze staat lager dan verwacht. Ik raad ook aan deze hoger te plaatjes in de content indien mogelijk.

 

Hoi Maarten, Ik ben de site techneut waar Manon het over heeft.

Onze product pagina's zijn +-40KB dit is klein voor search engines en wordt helemaal opgepikt.

De h1 komt na 10KB (best wel bovenaan)

Als je dan ook nog de html tags wegdenkt (dit is wat searchengines doen)

dan zie je ook nog eens dat er nauwelijks textuele content boven de h1 voorkomt

(460 tekens zonder whitespace) en dan de h1 direct gevolgd wordt door de inhoudelijke text.

 

De hele linker kolom (Categorie menu, trefwoorden, blog) komt in de html na de h1 ook al wordt het ervoor getoont.

 

Niet zo slecht volgens mij, maar ik sta open voor nieuwe inzichten.

 

Hier een artikel van iemand die goed heeft onderzocht hoeveel searchengines indexeren.

http://www.sitepoint.com/article/indexing-limits-where-bots-stop/

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Eerste indruk van een vader met 2 kindjes (2 en 5 jaar), niet biologisch ingesteld, gek op hout en houten speelgoed, rookt en drinkt een biertje, maar gek op zijn kinderen :

 

Een geweldige site ! Heel fris, duidelijke, mooie foto's, goede info, echt top. Je kunt zien dat hier tijd en aandacht aan besteed is !

 

Marcel

 

PS : ik krijg altijd mail en link binnen van "Wij, jonge ouders" , "Baby-info" en meer van dat spul. Idee omdaar eens contact mee te leggen ?

Link naar reactie
  • 0

"Jij bent op zoek naar leuke biologische producten". Nou ehh, nee, ik ging naar de website kijken van Manon. Misschien beter een vraag van maken, ik denk dat een bezoeker anders zo iets krijgt van nou, dat bepaal ik nog altijd zelf wel...

 

 

Dat had ik idd ook wel, ik kom nu op de site omdat ik wil kijken voor Manon. Maar wanneer ik als "per ongeluk bezoeker" kom, kan dit misschien verkeerd overkomen... ;)

Ik vind je site echt mooi, hoop alleen dat je voor die enkele bezoeker niet te "opdringerig" overkomt met bovenstaande woordkeuze. (oh, begrijp me niet verkeerd, ajb...)

 

Link naar reactie
  • 0

De content verandert terwijl ik aan het lezen ben, misschien niet zo handig.

 

Je gebruikt hoofdletters in de URL's, wat op zich de leesbaarheid verhoogt, maar links met kleine letters werken ook, waardoor je meerde URL's kan krijgen met dezelfde content. Ik zou URL's die niet kloppen met hoofdletters en kleine letters laten redirecten naar de juiste URL. Puur voor Google. De subdirectory 'Categorie' zou ik er ook uit halen. Prestashop code beetje edit'en :).

 

Ik zal morgen nog even uitgebreid de tijd er voor nemen...

 

Dit zie je gewoon zo maar even tussendoor, begrijp ik ? Hoezo vakkennis ! !

 

Link naar reactie
  • 0

 

"Jij bent op zoek naar leuke biologische producten". Nou ehh, nee, ik ging naar de website kijken van Manon. Misschien beter een vraag van maken, ik denk dat een bezoeker anders zo iets krijgt van nou, dat bepaal ik nog altijd zelf wel...

 

Aangepast naar vraag: ben jij op zoek nr biologische producten (en ik denk dat ik dat nog ga aanpassen nr een ander woord)

 

De tabjes in het midden kloppen niet helemaal, ik zou het lijntje wat nu tussen de tab en de inhoud zit weghalen, zodat het lijkt alsof het doorloopt..De content verandert terwijl ik aan het lezen ben, misschien niet zo handig.

 

Bedoel je hier de overgang tussen de inhoud van de bewegende 'spotlight' en de tabjes rechts? Ik zie niet wat er 'niet helemaal klopt". Wil je dit nog verder toelichten dan kan ik het aanpassen eventueel.

 

De content in de Spotlight wil ik wel laten veranderen, maar heb m nu langzamer gezet. Als je met je muis erop gaat staan, blijft ie ook stil staan.

 

Ik mis een stukje waarom je producten goed zijn, ik zou ergens neerzetten hoe je producten hebt uitgetest. Ik zie bijvoorbeeld een babydam van plastic, ik kan me niet voorstellen dat die biologisch is. Misschien kun je per product aangeven of deze al dan niet biologisch is.

 

Icoontjes met 'biologisch' is een goed idee. In principe is alles biologisch voor zover het mogelijk is. De BabyDam bijvoorbeeld is van 'veilig' en 'gezond' plastic wat gerecycled kan worden. Doordat je met de Babydam water bespaart, heb ik het product opgenomen in het assortiment. Ik begrijp dat het slechts een voorbeeld is, maar misschien schept het wat duidelijkheid.

 

Speelgoed bijvoorbeeld kan ook niet altijd 'biologisch' zijn omdat er geen keurmerk is voor speelgoed bijvoorbeeld. Ook daar leggen we dan uit waarom we bepaald speelgoed kiezen (duurzaam hout, gifvrije verf enzovoort).

 

Ik heb in de 'over ons' pagina en de 'productinformatie' pagina vrij veel geschreven over onze ideeën. Ook in de specifieke productomschrijving leg ik uit waarom het product is opgenomen.

 

Je gebruikt hoofdletters in de URL's, wat op zich de leesbaarheid verhoogt, maar links met kleine letters werken ook, waardoor je meerde URL's kan krijgen met dezelfde content. Ik zou URL's die niet kloppen met hoofdletters en kleine letters laten redirecten naar de juiste URL. Puur voor Google. De subdirectory 'Categorie' zou ik er ook uit halen. Prestashop code beetje edit'en :)..

 

Ik ken Prestashop niet ;D Everything is hand made!!

 

Het verhaal over de URL zit Goran hier naast me uit te zoeken. We hebben namelijk ons uiterste best gedaan om dit soort dingen allemaal zo goed mogelijk aan te pakken dus dit is wel even een pijnpuntje dat jij dit meteen ziet ;).

 

Eens met de Redirect. Goran zoekt even uit hoe dat het handigste in te passen is.

 

De subdirectory Categorie laten we staan, dit helpt de server om te weten waar hij nr toe moet (een product of een categorie). Ben wel met je eens dat het mooier zou zijn zonder. Ik hoor hier naast me toch wat hersentjes kraken dus wie weet!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.