• 0

webwinkel met biologische producten voor baby en kind

Yes! De webwinkel is online op http://www.greenjump.nl

 

Ik zet hieronder een uitgebreid verhaal ter toelichting, maar voor wie dat niet wil lezen: Graag een kritische blik op de hele site. Dus als je zin hebt, leef je uit!! Ik zal op ieder punt feedback geven!

 

Eén specifieke vraag: hebben jullie tips die conversieverhogend werken?

 

Allereerst wil ik Joost Schravendeel van Nanon expliciet noemen. Hij heeft offerte gedaan voor het design van de site en zijn eerste schets op basis van informatie via email en een telefoongesprek was qua lay out al zo dicht in de buurt van wat we wilden dat de uiteindelijke bovenkant vrijwel gelijk is gebleven aan zijn eerste schets (weet hij vanaf).

 

We hebben uiteindelijk de site in het buitenland laten bouwen, daar kan prijstechnisch geen Nederlands bedrijf tegenop. Zou het alleen aanraden als je er zelf (technisch) veel verstand van hebt en als je goed weet wat je wilt, was een intensief traject.

 

Ontwikkeltraject: mijn man heeft alles gebouwd, de designer in de Filippijnen heeft met heel veel aanwijzingen de CSS gemaakt (de beste jongen programmeert netjes maar had geen smaak)

 

 

Doelstelling:

•   De website moet gebruikersvriendelijk zijn en goed indexbaar voor google.



•   Uitstraling: compleet assortiment voor baby en kind, biologische producten, leuke producten (geen geitenwollen sokken) en betaalbaar. Realistisch, niet doorslaan, gewoon laten zien dat iedere kleine bijdrage telt. We willen niet gezien worden als een bedrijf wat met opgeheven vinger staat te zwaaien.

•   Producten: zo compleet mogelijk zodat ouders niet (zoals ik al 4 jaar) in veel verschillende winkels op zoek hoeven naar biologische producten voor hun kinderen.

•   Doelgroep:alle ouders van kinderen van 0-4 jaar (nu) en op redelijke termijn 0-8 jaar. Daarnaast mensen die cadeautjes geven aan ouders en kinderen. Bedrijven die kraamcadeaus zoeken.

•   Productinformatie: informatie verstrekken over de voordelen van biologische producten en de nadelen van bepaalde niet-biologische producten. Dit onderdeel (Productinformatie) zal nog veel verder aangevuld worden en daarnaast kun je vanuit de winkel ook naar mijn blog.

•   Productomschrijvingen: ik probeer zoveel mogelijk informatie te bieden over een product zonder dat het té lang wordt (is lastig). Ik wil het risico op terugsturen beperken en daarom kun je goed inzoomen en is de omschrijving dus uitgebreid. Ook is bij veel kledingstukken de lengte en breedte opgemeten.

•   Gerelateerde producten: ik heb zoveel mogelijk producten die met elkaar te maken hebben aan elkaar gelinkt (alternatief, gerelateerd en past bij). Hiermee wil ik klanten de moeite besparen om verder te zoeken en tegelijkertijd natuurlijk meer verkopen.

•   Teksten: zoveel mogelijk geoptimaliseerd voor google, daarom dus ook in het menu gekozen voor ‘romper’ enkelvoud en ‘shirts’ meervoud (bijvoorbeeld). Van elk product uitgezocht welk woord het meest gezocht wordt.

 

 

 

To do op korte termijn (in willekeurige volgorde):

1.   Titels en Description van de tabjes en categorieën goed opzetten (mocht van mezelf na de lancering omdat google die toch update). De title en description van de producten zijn geautomatiseerd.

2.   Foto’s van producten mee laten veranderen als je een andere kleur kiest (dit kan al, maar dan moet je de maat ook opnieuw invoeren en dan lijkt het net alsof het product er niet is in de andere kleur in de maat die je al gekozen had). De linkjes naar andere kleur zijn een tijdelijke optie.

4.   Button ‘in winkelwagen’ ook onderaan de productomschrijving zetten.

5.   Cadeauservice automatiseren

6.   Kraammanden en starterspakketten aanbieden

7.   Informatie aanvullen over de diverse merken die we verkopen

8.   Guest log out maken

9.   Keurmerk toevoegen

10.   Nieuwsbrief opzetten (en vinkje toevoegen bij bestelling)

11.   In winkelwagen producten klikbaar maken en plaatjes tonen

12.   Filmpjes maken van onze filosofie en van bepaalde producten en die op You Tube plaatsen en optimaliseren voor Google

13.   Toevoegen extra producten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Prachtig dat het zo goed gaat. Je bent volgens mij in een fase aangekomen waarin je meer moet gaan selecteren in plaats van stapelen. Karen Romme gaf me ooit de tip om me vooral te concentreren op de zaken die geld opleveren. Dat was voor mij een regelrechte eyeopener. Karen trouwens binnenkort met Calimero marketing 2.0. Ben erg benieuwd.

 

Je opmerking over de verzendkosten begrijp ik niet zo.

 

Edit nu wel.

Je rekent 4,95 waarvan 94 ct naar de fiscus gaat dus je houd 4 Euro over en je betaalt TNT 6,75. Kosten 2,75. Sorry!

Link naar reactie
  • 0

:) Fijn dat het goed gaat met een mooie stijgende lijn. Goed voor elkaar zo, al dat reclame!

 

Artikelen toevoegen is inderdaad een saaie, tijdrovende bezigheid. Moet je de artikelen zelf fotograveren of kan je foto's van de leverancier gebruiken? Als je ze zelf moet maken heb je op 'n gegeven moment ook allerlei trucjes om tijd te besparen. Bv fototoestel aansluiten op pc waardoor de foto meteen automatisch naar pc wordt gekopieerd als je 'n foto heb gemaakt (kun je eenvoudig tussendoor kijken of de foto's goed genoeg zijn), en bv programma's gebruiken om automatisch in grote en kleine maat te doen.

 

Ik zag je twitter account al 'n keer, wilde al keer mailen (vond de achtergrond zo 'n handige oplossing om info te geven!), hoe kom je al zo snel aan zoveel followers?

 

...

Je opmerking over de verzendkosten begrijp ik niet zo. Je betaalt BTW over de verzendkosten maar die trek je als voorbelasting weer af. Netto zijn dat geen kosten. Of begrijp ik je niet helemaal.

De pakketkosten zijn met btw 0 tarief, je kan dus niets terugvragen. Maar je moet wel btw betalen over het totaalbedrag wat de klant overmaakt, dus ook over de verzendkosten.

Link naar reactie
  • 0

 

Overigens zijn er nog aardig wat SEO zaken die openstaan?

 

De (naar onze mening) belangrijkste SEO zaken zijn goed geregeld.

Er missen nog wat H2 dingen, nog wat descriptions.

 

Ben wel benieuwd waar jij op doelt, altijd goed om weer een frisse blik te hebben.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Manon,

 

Wat goed dat jullie zo lekker bezig zijn zeg.

Dat gaat heel rap de goede kant op.

 

Met een gezonde jaloezie lees ik je berichten over de persberichten en publiciteit.. Ook je blog is een groot succes.

Moet helaas toegeven dat ikzelf erg slecht ben op die punten.

Sta je in de tijdschriften die je noemt met reclame of zijn het ook echte artikelen over de shop?

 

Zijn er punten die je zou willen delen op dit punt voor andere webshops?

Waardoor komt het succes wat je op dat gebied boekt denk je?

 

Persoonlijk denk ik dat het mede voort zou kunnen komen uit je blog, zelfs als niet-ouder leest dat prettig en het is duidelijk dat je verstand van zaken hebt. Iets wat volgens mij heel belangrijk is en ook helpt met het vertrouwen.

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Prachtig dat het zo goed gaat. Je bent volgens mij in een fase aangekomen waarin je meer moet gaan selecteren in plaats van stapelen. Karen Romme gaf me ooit de tip om me vooral te concentreren op de zaken die geld opleveren. Dat was voor mij een regelrechte eyeopener. Karen trouwens binnenkort met Calimero marketing 2.0. Ben erg benieuwd.

 

You are so right!!! Ik probeer mezelf dat ook voor te houden. Soms is het wel heel lastig omdat er dingen zijn die op korte termijn geld opleveren (nieuwe producten online zetten) en dingen die op de lange termijn geld opleveren (branding, goede klantenservice). Ik probeer geen zinloze dingen te doen maar doe dat af en toe natuurlijk wel ;D

 

Focussen dus! Ik zal jouw foto boven mijn bureau hangen en als ik dan nr je kijk dan denk ik er aan!

 

Groetjes, Manon

 

PS je twittert wow!!

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat onderstaande niet onaardig en ondankbaar overkomt.

 

Persoonlijk denk ik dat we gezien de omvang van de shop hier heel ver mee zijn.

 

Vrijwel alle plaatjes hebben een alt tekst (en worden dus ook super op google images gevonden), de H1 is voor ieder product ingevuld en voor vrijwel alle categorie pagina's ook.

 

De H2 mist nog af en toe, is overigens hier geen technisch iets meer maar puur het feit dat ik kopjes moet toevoegen in de tekst en er zijn zoveel dingen te doen dat ik nog niet alle producten heb afgerond.

 

Als je de site door een testje heen haalt, zullen er zeker wel pagina's zijn waar dingen ontbreken maar ik ben ervan overtuigd dat 95% is ingevuld.

 

Als je een specifieke pagina kunt noemen waarvan jij denkt dat het een essentiele pagina is waar dingen op missen, dan hoor ik het graag. Is niet cynisch bedoeld want ik perfectioneer graag.

 

Tegelijkertijd kan ik niet zoveel met jouw algemene opmerking "" Vooral op technisch gebied mis ik inderdaad het een en ander, h1, h2, alt, etc." omdat de technische kennis hier in huis is en we zeer gefocust zijn op dat soort dingen.

 

De H1 had ik niet gezien, deze staat lager dan verwacht. Ik raad ook aan deze hoger te plaatjes in de content indien mogelijk.

Link naar reactie
  • 0

Onze product pagina's zijn +-40KB dit is klein voor search engines en wordt helemaal opgepikt.

De h1 komt na 10KB (best wel bovenaan)

Als je dan ook nog de html tags wegdenkt (dit is wat searchengines doen)

dan zie je ook nog eens dat er nauwelijks textuele content boven de h1 voorkomt

(460 tekens zonder whitespace) en dan de h1 direct gevolgd wordt door de inhoudelijke text.

 

De hele linker kolom (Categorie menu, trefwoorden, blog) komt in de html na de h1 ook al wordt het ervoor getoont.

 

Gottegottegot..... probeer je je als leek al wekenlang in te lezen in dit soort topics (ter voorbereiding op eigen site) ...krijg je dit om je oren geslingerd.....

 

Morgen weer 2,5 uur extra op google om voor mezelf dit bericht te ontcijferen.... :P ;)

Link naar reactie
  • 0

 

Gottegottegot..... probeer je je als leek al wekenlang in te lezen in dit soort topics (ter voorbereiding op eigen site) ...krijg je dit om je oren geslingerd.....

 

Morgen weer 2,5 uur extra op google om voor mezelf dit bericht te ontcijferen.... :P ;)

 

Je bent blij met de tip begrijp ik. :-)

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat jij begrijpt, dat ik er niets van begrijp, en morgen ga proberen er iets van te begrijpen. Maar begrijp me niet verkeerd, dat ik zo'n begrijpelijke reactie wel begrijp.

Begrijp je ?

 

;D ;D ;D

 

(Serieus : ik doe mijn best een hoop van dit soort dingen te leren, om straks te weten waar mijn site bouwer mee bezig is. )

 

En back on topic maar......

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom?

 

Belangrijke content zo hoog mogelijk in de html zetten.

Een menu zou bijvoorbeeld ook bovenin moeten komen te staan (dit is in dit geval overigens prima).

 

Hoi Maarten, Ik ben de site techneut waar Manon het over heeft.

Onze product pagina's zijn +-40KB dit is klein voor search engines en wordt helemaal opgepikt.

De h1 komt na 10KB (best wel bovenaan)

Als je dan ook nog de html tags wegdenkt (dit is wat searchengines doen)

dan zie je ook nog eens dat er nauwelijks textuele content boven de h1 voorkomt

(460 tekens zonder whitespace) en dan de h1 direct gevolgd wordt door de inhoudelijke text.

 

De hele linker kolom (Categorie menu, trefwoorden, blog) komt in de html na de h1 ook al wordt het ervoor getoont.

 

Niet zo slecht volgens mij, maar ik sta open voor nieuwe inzichten.

 

Hier een artikel van iemand die goed heeft onderzocht hoeveel searchengines indexeren.

http://www.sitepoint.com/article/indexing-limits-where-bots-stop/

 

Het gaat niet om het aantal KB's hover een tag staat, maar hoeveel er simpelweg voor komt.

Dat een zoekmachine HTML tags wegdenkt is zeker niet waar, het klopt dat er een aantal gefilterd worden maar zeker niet allemaal! Maar dit geef je zelf ook enigzins aan dat H1 wel gelezen wordt.

Link naar reactie
  • 0
De H1 had ik niet gezien, deze staat lager dan verwacht. Ik raad ook aan deze hoger te plaatjes in de content indien mogelijk.
Hoi Maarten, Ik ben de site techneut waar Manon het over heeft.Onze product pagina's zijn +-40KB dit is klein voor search engines en wordt helemaal opgepikt.De h1 komt na 10KB (best wel bovenaan)Als je dan ook nog de html tags wegdenkt (dit is wat searchengines doen)dan zie je ook nog eens dat er nauwelijks textuele content boven de h1 voorkomt(460 tekens zonder whitespace) en dan de h1 direct gevolgd wordt door de inhoudelijke text.De hele linker kolom (Categorie menu, trefwoorden, blog) komt in de html na de h1 ook al wordt het ervoor getoont.Niet zo slecht volgens mij, maar ik sta open voor nieuwe inzichten.Hier een artikel van iemand die goed heeft onderzocht hoeveel searchengines indexeren.http://www.sitepoint.com/article/indexing-limits-where-bots-stop/
Als je gaat optimaliseren wanneer je h1 wordt geladen dan ga je naar mijn mening wel heel erg ver. Hou gewoon je html netjes en volgens webstandaarden en gebruik css. Dan komt dit allemaal wel goed. Als we het dan toch over KB's hebben ga dan optimaliseren op snelheid (gebruiksvriendelijkheid). Elke milliseconde telt.Nog een tip: Wat betreft headers. Verwijder de h3's uit de linker en rechter kolom. "Categorie", "Blog", " Veilig betalen" etc zijn niet bepaald headerwaardig. Dit is erg makkelijk te fixen. Vervag de

met een of een

etc. Een voorbeeld waar dit is toegepast: Odyssey pc680 motor accu

AGM Accu Shop. AGM technologie is de toekomst van de accu.

 

Robbert van Ekris - LinkedIn

Link naar reactie
  • 0

Iets in de zin van: plaats eerst 100 producten, vul dan je H1 aan, geef vervolgens je pagina's een geoptimaliseerde url en breid dan weer uit met 100 producten. (Ook hier weer een simpel voorbeeld.)

 

Ligt eraan hoe je het doet.

Je kunt niet alles weten, dit soort dingen (bouwen, optimaliseren, etc) van de webwinkel kun je vaak ook beter uitbesteden zodat de ondernemer zich zelf kan richten op ondernemen en niet op het bouwen van dergelijke technische zaken.

 

Bij Manon is dit bijvoorbeeld ook het geval zover ik begrijp, zij onderneemt maar laat een ander persoon dit soort technische zaken doen.

Link naar reactie
  • 0

...

Je kunt niet alles weten, dit soort dingen (bouwen, optimaliseren, etc) van de webwinkel kun je vaak ook beter uitbesteden zodat de ondernemer zich zelf kan richten op ondernemen en niet op het bouwen van dergelijke technische zaken.

...

Als je net begint valt er genoeg te investeren. Als de site al best goed is opgezet en je al tijd heb gestopt in zo goed mogelijk maken, kan je volgens mij beter geld elders in investeren dan nog uitgebreider & preciezer site aan te passen aan zoekmachine....

Link naar reactie
  • 0

[

Bij Manon is dit bijvoorbeeld ook het geval zover ik begrijp, zij onderneemt maar laat een ander persoon dit soort technische zaken doen.

 

De andere persoon is mijn man ;D (geen kans dus dat we ooit klant bij je worden :))

 

Ik ben ervan overtuigd dat onze shop er technisch heel goed uitziet. Deze feedback krijg ik ook van andere experts. Natuurlijk zijn er kleine verbeterpunten. Ik ben het helemaal eens met Ard dat er een bepaalde verdeling moet zijn in hoe we onze tijd verdelen.

 

Goran besteedt nu bijvoorbeeld heel veel tijd aan de ervaring die klanten met ons hebben. Het hele proces zo soepel mogelijk laten lopen, zowel technisch als qua service. Ik besteed veel tijd aan invoer van producten en nog veel meer tijd aan promotie online en communicatie met bestaande klanten.

 

Ik krijg veel specifieke vragen over producten en dat vind ik geweldig om uit te zoeken. Dat kost overigens wel veel tijd en levert natuurlijk niet het meeste op maar daarmee bouw ik wel enorm veel kennis op.

 

En nu weer even aan het werk ;D

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.