Bij het bijwerken van de boekhouding over het tweede kwartaal kwam ik een boeiend btw-bedrag tegen - van een lampenwinkel waar ik in de opheffingsuitverkoop een aantal lampen heb gekocht - dat ik graag aan jullie voorleg.
Het subtotaal op 1 kassabonnetje was E 351,70
70% korting dus min 246,19
incl 19% btw E 56,15
Totaallijst (het bedrag dat ik heb gepind) E 105,51
Da's dus meer dan 50% btw in mijn eindbedrag!
Hoe ga ik om met dit bonnetje (en het andere bonnetje van dezelfde winkel met dezelfde fout).
Boek ik het btw-bedrag op het bonnetje, zoals het volgens de regels hoort?
Of haal ik het correcte btw-bedrag uit het eindbedrag E16,85 en gebruik ik dat voor mijn aangifte?
Ben benieuwd of je als ondernemer in dit geval voor de regels of voor de redelijkheid moet gaan en lees graag jullie reacties.
Met de groeten van een benieuwde Karen
Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl
Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Karen
Karen
Hallo heren fiscalisten,
Bij het bijwerken van de boekhouding over het tweede kwartaal kwam ik een boeiend btw-bedrag tegen - van een lampenwinkel waar ik in de opheffingsuitverkoop een aantal lampen heb gekocht - dat ik graag aan jullie voorleg.
Het subtotaal op 1 kassabonnetje was E 351,70
70% korting dus min 246,19
incl 19% btw E 56,15
Totaallijst (het bedrag dat ik heb gepind) E 105,51
Da's dus meer dan 50% btw in mijn eindbedrag!
Hoe ga ik om met dit bonnetje (en het andere bonnetje van dezelfde winkel met dezelfde fout).
Boek ik het btw-bedrag op het bonnetje, zoals het volgens de regels hoort?
Of haal ik het correcte btw-bedrag uit het eindbedrag E16,85 en gebruik ik dat voor mijn aangifte?
Ben benieuwd of je als ondernemer in dit geval voor de regels of voor de redelijkheid moet gaan en lees graag jullie reacties.
Met de groeten van een benieuwde Karen
Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl
Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22004-verkeerd-btw-bedrag-op-bon/Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag