• 0

Bedrijf op pootjes, geen klanten...

Officieel is mijn studio, aan huis, nu bijna een maand open.

Vanaf dag 1 heb ik dure flyers uitgedeeld en stapeltjes bij diverse winkels in de buurt neergelegd.

Op de hyves heb ik iedereen gemaild. De studio bij de advertenties, events en tips geplaatst. Daarbij heb ik een aparte Hyves voor mijn bedrijfje gemaakt.

De website is door een proffesioneel bedrijf opgezet.

Ook de plaatselijke wijkkrantjes gemailt, maar geen reacties mogen ontvangen.

Voor mijn raam hangt de prijslijst, mooie foto's, de logo en het schiltje van de branchevereniging.

Momenteel duizenden euro's geinvesteerd, maar de klanten komen maar niet.

Ben ik misschien te ongeduldig?

Wie kan me aan tips helpen?

 

Groetjes,

Genevieve

G.Vroomans

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

Yep, ondernemersplan gemaakt en goed gekeurd. Hierin is het eerste jaar 65 klanten berekend.

 

Waarom wijzig je dit niet in 65+ klanten ;)

 

Biedt een korting voor mensen in het bezit van een 65+ kaart.

Neem je spullen onder de arm en organiseer een nagelverzorgingsactiviteit in bejaardenhuizen bij jou in de buurt

Iedere 1e woensdag van de maand in de ochtend op locatie, en daarnaast kom je op afspraak langs voor feesten en partijen.

 

Juist die groep vind het prettig als je langskomt, je maakt er een sociale activiteit van waardoor er weer andere bewoners op afkomen, en betere mond-tot-mondreclame kun je niet krijgen aangezien ze dochters, buren en kleindochters op bezoek krijgen.

Na afloop flyers meegeven met evt. je kortingsprogramma.

 

 

 

Frans

Link naar reactie
  • 2

Ik zie dat je in ieder geval goed naar de adviezen hebt geluisterd, en aan je prijslijst te zien heb je ook wel rondgekeken op sites van andere nagelstylistes hoe zij het aanpakken (zoals de mijne.. exact dezelfde tekst met dezelfde spelfout ;) maar geen probleem, compliment voor mij ;D).

 

Ik vind dat je site er erg goed uitziet, ik wou dat ik zo'n site had. Maar ik vind 65 klanten per jaar erg veel, tenminste ik weet niet of je uitgaat van totaal of van 65 NIEUWE klanten? Want dat laatste zou inhouden dat, uitgaande van 40 productieve werkweken per jaar, 1,63 NIEUWE klanten per week moeten komen. Dat is niet realistisch.

 

Ik ben nu ruim 6 jaar bezig en heb af en toe ook een week er bij dat er geen enkele nieuwe klant belt. Maar als je plan gebaseerd is op terugkerende klanten, dan moet dit zeker gaan lukken.

 

Ik werk zelf parttime (volg nog een voltijd studie naast mijn nagelwerk) en geef gemiddeld zelf 35 tot 40 behandelingen per maand. Ik kan niet fulltime werken ivm studie, maar ben er van overtuigt dat ik hier goed van zou kunnen leven. Ik neem op het moment geen klanten meer aan wegens tijdgebrek.

 

Ik wens je veel succes en geduld is een schone zaak. Probeer voor de kerst een redactioneel stukje met foto in het lokale krantje te krijgen. Vaak geen probleem bij het plaatsen van een advertentie in dezelfde editie van het krantje. Dit heeft bij mij echt wonderen gedaan toen ik net begon.

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • 2

Wat leuk om twee jaar later te zien dat het alsnog goed loopt. Daar valt wat uit te leren. Toevallig werk ik ook samen met een nagel- en wimpersalon (goeie combinatie) en dit zijn onze ervaringen:

 

- belangrijkste is vindbaar te zijn voor wie je zoekt. Dus gebruik maken van alle gratis gidsen - pas op alle scams van gidsen die een gratis plaatsing aanbieden om dan snel alsnog rekeningen te gaan sturen, dus kijk goed welke gidsen en startpagina's kosher zijn. Zorg dat je een melding krijgt die vermeldt wat je doet, waar je dat doet en waar je te vinden bent (op internet, op lokatie en op telefoonnummer).

 

- veel mensen zoeken via Google, dus een website is essentieel. Als je geen budget hebt voor een professional zijn er ook goedkope (template) siteservices. Wij werken met een simpele website (intropagina voor de service algemeen, productpagina met prijzen, aanvullende foto's en lokatiepagina >> de intropagina moet verkopen >> keep its simple, stupid) met veel relevante zoekwoorden en links vanaf relevante andere websites. De site is aangemeld bij Google en Google Maps, das essentieel want maplokaties worden doorgaans als eerste genoemd in zoekresultaten en die zijn vaak geografisch relevant, dus zoekers krijgen te zien wat in de buurt ziet;

 

- we overwegen nu ook video's, omdat dat opnieuw goede zoekresultaten oplevert.

 

Gevolg is dat we na een opbouwtijd nu wekelijks een vijftal telefoontjes krijgen van mensen die de naam uit de Gouden Gids halen of op Google vinden. Dat is echter geen new business. Een groot deel valt af omdat ze vandaag geholpen willen worden of een ander serviceniveau verwachten (goedkoper, etc). En dan heb je nog de weirdo's die vragen om een massage.

 

- flyers en handouts vallen tegen. Huis-aan-huis folderen kost enorm veel tijd en levert heel weinig op. Logisch ook. Handouts bij kappers en parfumerie verdwijnen snel onder de toonbank. Het werkt wel om geinteresseerde kappers en tanners een goedkope behandeling te geven, zodat zij op hun beurt hun klanten doorsturen met een aanbeveling. Dat is zelf-selecterend, want sommige kapsters zijn meer geïnteresseerd dan anderen.

 

- gratis publiciteit werkt alleen als je een beetje gevoel voor nieuws hebt. Zelfs huis-aan-huis bladen plaatsen zelden het nieuws dat er een nagelsalon aan xyz-straat zit. Je zal dus nieuws moeten creëren ( zie bv Romano in het topic over In De Media)(nooit gedacht dat ik dat zou zeggen...).

 

- meest effectief is mond-tot-mond. Tevreden klanten die je services aanraden. Maar dat wisten we inmiddels al. Dus vriendinnenbonnen zijn een goed idee.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Hallo Genevieve,

 

Ik heb de afgelopen maanden een aantal flyers in de bus gehad van nieuwe bedrijfjes. Zonder uitzondering met tik- en taalfouten. Veel mensen zullen daar overheen lezen, maar voor diegenen die het wel zien geeft het een bepaalde indruk. Ik ken jouw flyer niet, maar op je website zie ik in elk geval de nodige tik- en taalfouten. Daarnaast staat er een paar keer "test" (onder de tweede rij foto's bij "Behandelingen), zijn twee pagina's niet ingevuld en geeft de link naar het bruidsnagel arrangement een "pagina niet gevonden" melding. Daar zou ik in ieder geval even naar (laten) kijken.

 

Een actie zoals je hebt aangekondigd (eerste 100 behandelingen 25% korting) werkt volgens mij goed voor een bedrijf waar het meteen storm loopt. Dan kun je die actie namelijk beeindigen na een paar weken en overgaan tot de orde van de dag (of tot een nieuwe actie). Nu zou deze actie wel eens tegen je kunnen gaan werken, omdat die te lang loopt en je wellicht blokkeert bij nieuwe acties. Heb je een einddatum aan deze actie gehangen? Of kun je dat alsnog doen? "Actie geldig tot 1 november 2009 voor de eerste 100 behandelingen" of zoiets?

 

Misschien ben je inderdaad wat ongeduldig. Die flyers hebben hun tijd nodig. Liggen ze wel bij de juiste winkels (mode, bruidsmode, zonnebrillen, bijoux)? En worden ze daar ook meegenomen? Wordt je website al gevonden? Zijn er evenementen of netwerkbijeenkomsten in Nijmegen waar je je kunt presenteren? Zitten er potentiele klanten in je vrienden- en kennissenkring? Heb je al aandacht gekregen in de huis-aan-huis-bladen (misschien even bellen als ze niet reageren)?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 1

Samenwerking met kapper, schoonheidsspecialiste, sauna, pedicure, zonnebank, sportschool etc lijkt me heel nuttig. Iemand die jou gewoon aanbeveelt, dat werkt toch het beste.

 

Daarop voortbordurend: bied iets leuks aan voor je nieuwe buren, zeker als je andere bedrijven in de buurt hebt. Leuke kaartjes o.i.d. laten drukken met daarop iets als "Beste buren, wij zijn Floranails en zijn nieuw hier, kom een keer langs voor een kop koffie en een gratis nagelverzorging." Die dan persoonlijk langsbrengen in de buurt rondom je nagelstudio, en voor je het weet heb je je eigen netwerkje met mensen die wat mond-tot-mondreclame voor je regelen.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Beste Genevieve,

 

Welkom op het forum!

 

De eerste vraag die mij binnenschiet is of je een leuke actie hebt bedacht of gewoon een kort voorstel van je bedrijf op de flyer hebt gezet?

Mijn vrouw gaat namelijk ook wel eens naar een nagelstudio en die eerste keer vond vooral ik erg duur. ( maar ik moet dan niet zo zeuren..) ;)

De rest is herhaalbezoek en dus maandelijks wederkerend inkomen.

Je zou dus een mooie actie kunnen bedenken dat je juist dat eerste bezoek voor een zéér scherpe prijs wegzet!

Daarnaast is mond tot mond reclame in jouw branche zeer belangrijk. Zorg dus dat elke klant over je praat tegen familie vrienden buren etc.! Je kunt deze klant daarbij stimuleren door deze reeds bestaande klant bijv.een extra korting te geven wanneer iemand via haar binnenkomt.

Voor jou is het eerst heel belangrijk om te zorgen dat er iemand binnenkomt. Dit kan ook door even te zorgen dat je de goedkoopste bent uit je omgeving en biedt iets verpletterends aan. De inkomsten komen later wel doordat klanten niet meer bij je weg willen.

 

suc6 ronny

 

 

Bedankt voor de tips! De paar klanten die ik heb / had krijgen bij aanbreng van een nieuwe klant 10% korting. Dmv visitekaartjes. Klant krijgt er twee mee. 1 voor bv vriendin waarop haar naam staat. Als vriendin dit kaartje meeneemt noteer ik dat op de klantenkaart. Als de eertse klant weer komt krijgt ze 10% korting.

 

Groetjes,

Genevieve

G.Vroomans

Link naar reactie
  • 1
Samenwerking met kapper, schoonheidsspecialiste, sauna, pedicure, zonnebank, sportschool etc lijkt me heel nuttig. Iemand die jou gewoon aanbeveelt, dat werkt toch het beste

 

Geef een paar vrouwen die daar aan de balie werken schitterende nagels. Gratis. Als ze reacties krijgen, zullen ze zeker naar jou verwijzen.

Een goede tekst genereert omzet.

 

K-PR Schrijfatelier

www.k-pr.nl

Link naar reactie
  • 1

Waar zou het aan kunnen liggen?

 

Ik zal proberen om enkele opmerkingen/vragen hier neer te zetten over dingen die ik zie op je website.

 

Op je eerste pagina zijn voor mijn gevoel 2 knoppen dominant, de eerste is de link naar de prijslijst, de tweede is de 360 graden tour.

 

Naar mijn mening kom je te vroeg met prijsinfo. Het is beter om de eerst de vraag naar je dienst op te wekken, "goh wat een mooie nagels dat wil ik ook", wat zou dat kosten ? is dan vraag 2.

 

Een 360 graden tour in een kamertje van 2 bij 2 vind ik een ongelukkige keuze. Misschien kan je (capabele) webbouwer hier in de plaats een filmpje zetten. Of gewoon enkele foto's.

 

Het is wellicht ook een idee om enkele stijlen van manicure of kunstnagels in duidelijke groepen te presenteren. Misschien oplopend qua "extremiteit". Ik mis opbouw en nuance. Het komt over alsof je alleen erg grote, erg bont gekleurde nagels maakt en dat dat ook je voorkeur heeft. Vraag die je jezelf hierbij kunt stellen is: welke klanten wil ik bedienen? Welke nagels wil ik maken?

 

De site is verder netjes en informatief. Jammer is dat de toon van de teksten soms wat "anti-collegiaal" is, "wanneer u ooit problemen heeft gehad met kunstnagels, dan deugde degene niet die ze gemaakt heeft". Je vergeet dat je met een dergelijke toon automatisch ook zegt "mevrouw de klant u bent eigenlijk ook een idioot dat u naar zo iemand toegaat".

 

Met de al aanwezige goede dingen kun je met enkele goed doordachte aanpassingen een betere positionering krijgen van je bedrijf, waardoor je resultaten ook beter worden.

 

Algemeen advies: wees niet te voorzichtig, jij kunt overal in Nijmegen met een tafel, stoel en vijl gaan zitten (ik overdrijf even), zonder dat je in de gevangenis komt. Mocht er al iemand komen die anders zegt dan pak je je gewoon boeltje op.

 

Ideetje: geef mensen in een cocktailbar gratis versierde pinknagels. Ga er een avondje zitten en je hebt lekker wat rumoer rondom je tokootje. Willen ze alle nageltjes zo mooi gemaakt hebben dan mogen ze een afspraak maken.

 

Succes,

 

Ard

Link naar reactie
  • 1

Beste Mauroz,

 

met alle respect gaat het hier om andere P's dan prijs (50% korting geven?) plus naamsbekendheid en een persoonlijke benadering door onderneemster waar winst te behalen valt. De vaste planning van afspraken is een goede raad. Ard geeft een passend advies over het assortiment en presentatie daarvan m.i.

 

Een verjaardagen- en feestdagenabonnement of arrangement, bestaat dat? Dat zou nu in de markt gezet moeten worden. Dat klinkt net even anders dan gratis behandelingen weggeven.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

graag zou ik willen weten hoe het je is gelukt om aan klanten te komen en hoelang het heeft geduurt

 

dank je wel

 

Hoi,

 

ik heb bijna alle klanten via google. Dus een goede website is het belangrijkste is mijn idee. Daarbij heb ik altijd om de zoveel tijd de foto's aangepast, deze wil ik er steeds professioneler uit laten zien. Ook de vaste klanten geven vaak mijn naam door en ik werk met 15% korting acties bij de 5e behandeling en iedereen mag zoveel 'vriendinnenbonnen' uitdelen als ze willen. Zowel de nieuwe klant als diegene die de bon heeft afgegeven krijgen 10% korting op een behandeling.

Momenteel loopt mijn bedrijfje heel goed en moet ik zelfs klanten op een wachtlijst zetten.

Hoop dat ik je hiermee voldoende geinformeerd heb, anders hoor ik het wel.

 

Groetjes,

Genevieve

G.Vroomans

Link naar reactie
  • 0

Beste Genevieve,

 

Welkom op het forum!

 

De eerste vraag die mij binnenschiet is of je een leuke actie hebt bedacht of gewoon een kort voorstel van je bedrijf op de flyer hebt gezet?

Mijn vrouw gaat namelijk ook wel eens naar een nagelstudio en die eerste keer vond vooral ik erg duur. ( maar ik moet dan niet zo zeuren..) ;)

De rest is herhaalbezoek en dus maandelijks wederkerend inkomen.

Je zou dus een mooie actie kunnen bedenken dat je juist dat eerste bezoek voor een zéér scherpe prijs wegzet!

Daarnaast is mond tot mond reclame in jouw branche zeer belangrijk. Zorg dus dat elke klant over je praat tegen familie vrienden buren etc.! Je kunt deze klant daarbij stimuleren door deze reeds bestaande klant bijv.een extra korting te geven wanneer iemand via haar binnenkomt.

Voor jou is het eerst heel belangrijk om te zorgen dat er iemand binnenkomt. Dit kan ook door even te zorgen dat je de goedkoopste bent uit je omgeving en biedt iets verpletterends aan. De inkomsten komen later wel doordat klanten niet meer bij je weg willen.

 

suc6 ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even naar je website gekeken om te zien wat je doet, mooie website! Ik heb niet zo snel veel tips, wel 1 tip: ik kreeg 'n keer 'n waardebon van een schoonheidsspecialiste in de buurt, namelijk 20% korting bij eerste behandeling. Ik trapte er meteen in ;) en doordat ze het verder goed doet ben ik vaste klant. Misschien kan je ook zo 'n lokkertje bedenken.....'n Andere schoonheidsspecialiste had 'n keer 'n open dag gehad, dan kon je komen kijken en kreeg je 'n presentje. Volgens mij kwamen er vooral vrienden / kennissen en vrijwel niemand uit de buurt, dus dat had niet zoveel nut. Maar dat kan natuurlijk per doelgroep verschillen.....

 

Heb je ook al rondgesurfd op fora om tips te posten? Het heeft wellicht niet veel nut omdat je plaatsgebonden bent, maar zorgt in ieder geval misschien voor wat naamsbekendheid....

Link naar reactie
  • 0

Beste Geneviève,

 

welkom op Higherlevel. Wat een prachtige website! Jouw prijsstelling en exacte doelgroep kan ik (op afstand en als man) niet direct beoordelen.

 

Wat ik wel typisch vind aan de inhoud van jouw website en algemene presentatie zijn de volgende punten:

- de homepagina gaat over jezelf, niet over klanten en mogelijke behandelingen en adviezen

- je bent gevestigd aan de weg uit je bedrijfsnaam in plaats. Deze link zou ik expliciet leggen en waarom heet de studio niet gewoon Floraweg en staan je contactgegevens niet rechtsbovenaan iedere pagina van je website?

- het lettertype onder de plaatjes van de behandelingen is afwijkend en naar mijn smaak niet passend

- de woorden in het menu mogen iets vetter

- naast het contactformulier ontbreekt een gewoon e-mailadres

- is een maandelijkse nieuwsbrief met aanbieding geen goed relatiemarketingmiddel?

- wat zijn je openingstijden?

 

Succes!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

mooie site, ziet er gelikt uit!

 

in plaats van de eerste 100 klanten korting zou ik eerder kiezen voor een actieperiode,

bijvoorbeeld tot het eind van het jaar of maand.

je moet zelf achter de slogan tussen haakjes al een verduidelijking erbij zetten, komt op mij verwarrend over.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Als vrouw......

Eerste behandeling is inderdaad duur maar aan de andere kant weet je dat je daarna maandelijks terug moet komen dus zou ik me meer zorgen maken qua kosten over de maandelijkse behandeling dan over de 1e keer.

 

Wanneer sta ik open voor dit soort flyers: bij de kapper, schoonheidsspecialiste, sauna, pedicure, zonnebank. Als ze thuis in de brievenbus komen, zal ik ze waarschijnlijk snel weggooien. De momenten waarop ik tijd heb en in de ontspanningsmodus zit.

 

Zit je aan een doorlopende weg? Of bij een winkelcentrum? Kun je misschien een dag (snel ivm weer) buiten gaan zitten en een gratis manicure geven (geen kunstnagels, werkt niet id wind denk ik?). Wie er niet aan de beurt komt die dag, die krijgt een waardebon voor X. Neem wat vriendinnen mee zodat je tafeltje in ieder geval bezet is die dag.

 

Samenwerking met kapper, schoonheidsspecialiste, sauna, pedicure, zonnebank, sportschool etc lijkt me heel nuttig. Iemand die jou gewoon aanbeveelt, dat werkt toch het beste.

 

Heel veel succes!!!

 

PS, meld je even aan op google maps

Link naar reactie
  • 0

Samenwerking met kapper, schoonheidsspecialiste, sauna, pedicure, zonnebank, sportschool etc lijkt me heel nuttig. Iemand die jou gewoon aanbeveelt, dat werkt toch het beste.

helemaal goed, maar in dit rijtje ontbreekt nog de drogist en de parfumerie, dat is helemaal jouw doelgroep! ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Beste Geneviève,

 

welkom op Higherlevel. Wat een prachtige website! Jouw prijsstelling en exacte doelgroep kan ik (op afstand en als man) niet direct beoordelen.

 

Wat ik wel typisch vind aan de inhoud van jouw website en algemene presentatie zijn de volgende punten:

- de homepagina gaat over jezelf, niet over klanten en mogelijke behandelingen en adviezen

- je bent gevestigd aan de weg uit je bedrijfsnaam in plaats. Deze link zou ik expliciet leggen en waarom heet de studio niet gewoon Floraweg en staan je contactgegevens niet rechtsbovenaan iedere pagina van je website?

- het lettertype onder de plaatjes van de behandelingen is afwijkend en naar mijn smaak niet passend

- de woorden in het menu mogen iets vetter

- naast het contactformulier ontbreekt een gewoon e-mailadres

- is een maandelijkse nieuwsbrief met aanbieding geen goed relatiemarketingmiddel?

- wat zijn je openingstijden?

 

Succes!

 

Groet,

 

Highio

 

Ik heb begrepen dat een homepage een inleidend karakter heeft, overige info staat onder de andere tabs. Betreft mijn keuze over de naam van de studio, dit ligt denk ik wel voor de hand. Ik ga mijn studio toch niet een straat naam geven. Zal de zoekmachine niet snel mijn salon vinden... Op elke pagina mijn contactgegevens? Mmm, ik ben van mening dat het te druk wordt. De lettertypes moeten inderdaad aangepast worden evenals de teksten.

E-mail adres is het zelfde als contact adres. Nu krijg ik de juiste info die ik nodig heb voor feetback als mensen vragen hebben.

Met de nieuwsbrief ben ik bezig, maar moet ik wel eerst klanten hebben om naar toe te sturen toch?

Openingstijden heb ik bewust even niet op de site gezet, omdat ik me wil richten op de vraag. Daarna kan ik mijn prive tijden hier op aanpassen en de tijden vastzetten.

 

Maar bedankt voor de moeite en je reactie!

 

Groetjes,

Genevieve

G.Vroomans

Link naar reactie
  • 0

mooie site, ziet er gelikt uit!

 

in plaats van de eerste 100 klanten korting zou ik eerder kiezen voor een actieperiode,

bijvoorbeeld tot het eind van het jaar of maand.

je moet zelf achter de slogan tussen haakjes al een verduidelijking erbij zetten, komt op mij verwarrend over.

 

Inderdaad, met de slogan zit ik inderdaad al een een tijdje te worstelen... :-\ Ik zal het aan laten passen!

G.Vroomans

Link naar reactie
  • 0

Ik zou toch eerst de behoefte (voordelen) voor klanten noemen en dan mezelf inclusief specialisatie en ervaring introduceren.

 

Nagelstudio Floraweg in Nijmegen (potentiële klanten en snelle online bezoekers moeten je eerst maar weten te vinden), ik zie het probleem niet. Wat doe je met potentiële klanten die slechts Floranail hebben onthouden?

 

Je e-mailadres staat nergens los op de site...nieuwsbrieven kun je ook op je website of hyve zetten, dan gebeurt er tenminste steeds iets.

 

Maar dit is slechts een van de vele adviezen, nogmaals succes!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als vrouw......

Eerste behandeling is inderdaad duur maar aan de andere kant weet je dat je daarna maandelijks terug moet komen dus zou ik me meer zorgen maken qua kosten over de maandelijkse behandeling dan over de 1e keer.

 

Wanneer sta ik open voor dit soort flyers: bij de kapper, schoonheidsspecialiste, sauna, pedicure, zonnebank. Als ze thuis in de brievenbus komen, zal ik ze waarschijnlijk snel weggooien. De momenten waarop ik tijd heb en in de ontspanningsmodus zit.

 

Zit je aan een doorlopende weg? Of bij een winkelcentrum? Kun je misschien een dag (snel ivm weer) buiten gaan zitten en een gratis manicure geven (geen kunstnagels, werkt niet id wind denk ik?). Wie er niet aan de beurt komt die dag, die krijgt een waardebon voor X. Neem wat vriendinnen mee zodat je tafeltje in ieder geval bezet is die dag.

 

Samenwerking met kapper, schoonheidsspecialiste, sauna, pedicure, zonnebank, sportschool etc lijkt me heel nuttig. Iemand die jou gewoon aanbeveelt, dat werkt toch het beste.

 

Heel veel succes!!!

 

PS, meld je even aan op google maps

 

Bedankt voor je goede en wijze raad!

Inderdaad, de flyers zouden daar het beste op de plek liggen, maar velen hier in de directe omgeving hebben een familielid of vriendin die nagelstylist is en vinden het vervelend om dan voor de 'concurent' reclame te maken... Deze stylisten zijn echter niet te vinden op een site oid, dat is ook een groot probleem van meerdere studios, dit beroep is nog steeds een vrij beroep.

Betreft de manicure aan straat, is een hele goede, maar ik ben bang dat je met de gemeente problemen krijgt ivm vergunning. Ze zijn heel streng op dat gebied hier in Nijmegen heb ik begrepen.

O ja, ook ben ik aangemeld op de google maps. ;)

 

Groetjes!

G.Vroomans

Link naar reactie
  • 0

Samenwerking met kapper, schoonheidsspecialiste, sauna, pedicure, zonnebank, sportschool etc lijkt me heel nuttig. Iemand die jou gewoon aanbeveelt, dat werkt toch het beste.

 

Daarop voortbordurend: bied iets leuks aan voor je nieuwe buren, zeker als je andere bedrijven in de buurt hebt. Leuke kaartjes o.i.d. laten drukken met daarop iets als "Beste buren, wij zijn Floranails en zijn nieuw hier, kom een keer langs voor een kop koffie en een gratis nagelverzorging." Die dan persoonlijk langsbrengen in de buurt rondom je nagelstudio, en voor je het weet heb je je eigen netwerkje met mensen die wat mond-tot-mondreclame voor je regelen.

 

 

 

Das een hele goede!!!

Ik ga hier gelijk werk van maken!

 

Bedankt.

:)

Groetjes!

G.Vroomans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.