• 0

Wat is je grootste uitdaging op _dit_ moment?

De titel spreekt wel voor zich denk :)

Het lijkt me interessant eens aan elkaar inzichtelijk te maken wat hèt thema is waar je nu over na denkt, wat momenteel je gróótste uitdaging is om te tackelen of hèt probleem wat je op moet lossen? Ik denk dat het erg leerzaam kan zijn om te weten waar anderen mee worstelen - en misschien kunnen we elkaar misschien wel een helpende hand toesteken! Liefst enigszins strategisch, dus melden dat je paperclips op zijn terwijl je nu net een paperclip nodig hebt, is niet echt wat de bedoeling van dit topic.

Ik trap als topicstarter graag af:

Ik ben de laatste tijd erg veel aan het dubben hoe we ons bedrijf kunnen opschalen. We hebben enkele aan elkaar complementaire softwareproducten (leveren dus geen maatwerk web development, maar wel customizable software) voor een homogene doelgroep, die met veel tevredenheid door onze bestaande klanten worden gebruikt. Dus mijn grootste uitdaging nu is: hoe kunnen we méér organisaties die met hetzelfde probleem te maken hebben, ondersteunen met onze producten, hen goede support leveren rondom de producten (moeilijk schaalbaar!), en in het algemeen al onze bedrijfsfuncties (support, sales, partnering) opschalen zodat we een groot softwarebedrijf worden op ons vakgebied. Ik vind het persoonlijk een interessante uitdaging (en als ik toch bezig ben: zou graag in contact komen met mensen die hier al ervaring in hebben).

Wie volgt?! :)

Aanbevolen berichten

• 0

Mijn voornaamste uitdaging is aan de hand van Neerlands bekendste SEO bedrijf de strijd aangaan met concurrenten zoals Consoleshop.nl Aankomende week gaan we eens praten :)

Succes gewenst. SEO is maar al te vaak een onduidelijk business met veel loze beloftes. Ik hoop dat je niet zo'n sjakenbedrijf treft!

Het Webambacht - Nieuwe media met ouderwetse kwaliteit: http://webambacht.nl | Food in Beeld - Win een bedrijfsfilm met website! http://foodinbeeld.nl

• 0

Mijn voornaamste uitdaging is aan de hand van Neerlands bekendste SEO bedrijf de strijd aangaan met concurrenten zoals Consoleshop.nl Aankomende week gaan we eens praten :)

Is die genoemde site SEO technisch wel een concurrent voor je. Wanneer ik zoek op spelletjesnaam+xbox of accessoirenaam+xbox uit jouw assortiment dan komen er allerlei sites behalve de genoemde.

• 0

Ik heb duidelijk een vet distributie probleem met Kemdirect wat in 2010 aandacht verdient. Op de diverse beurzen kreeg ik heel veel klanten die de producten, waar ze super tevreden over zijn, niet bij hun kampeerwinkel kunnen kopen. Vaak krijgen ze als antwoord dat de producten wellicht weer in het seizoen te koop zijn maar er zijn blijkbaar ook bedrijven die hun assortiment "crisis proof" gemaakt hebben en alleen nog het A merk in vloeistof verkopen. De distributie heb ik uitbesteed maar wellicht moet ik in het voorjaar een rondje langs de kampeersupers maken, ook om mijn nieuwe Kemdirect product, een watertankreiniger voor de caravan/camper, te promoten.

Er gaat dus veel tijd en geld in de Kemdirect activiteiten en ze leveren relatief weinig op. Er mee stoppen is eigenlijk geen optie. Wellicht wat effectiever tijd en geld investeren.

is er niet bijv een leverancier van chemische toiletten die jouw product in zijn verkoopnetwerk kan meenemen?

uiteraard gaat je dat marge kosten, maar daarentegen een hoop tijd opleveren plus een betere verkrijgbaarheid?

mijn eigen uitdaging momenteel is ook groei en wel tweeledig:

- mijn winkel loopt nu precies een jaar en groeit redelijk volgens verwachting.

Het tweede jaar zal de groei enigszins minder heftig zijn maar wel een punt waar nog aan gewerkt wordt, er zijn nog wel een aantal directe groeimogelijkheden die benut kunnen gaan worden.

Daarnaast is consolidatie en vasthouden van de (deels nieuwe) klantenkring een belangrijk doel.

- Uit ervaring weet ik dat de schaalvoordelen behoorlijk kunnen oplopen en ben nu aan het onderzoeken hoe/waar/wat/wanneer dit te gaan realiseren; een webwinkel of een tweede vestiging erbij... ???

Voor een webshop heb ik (nog) weinig kennis, maar is makkelijker te combineren met de huidige winkel,

tweede vestiging heeft als nadeel dat ik een zeer geschikte kandidaat moet vinden voor 1 van de vestigingen die eigenlijk net zo gek is als ikzelf

"zoek het maar uit"

• 0

Ik heb duidelijk een vet distributie probleem met Kemdirect wat in 2010 aandacht verdient. Op de diverse beurzen kreeg ik heel veel klanten die de producten, waar ze super tevreden over zijn, niet bij hun kampeerwinkel kunnen kopen. Vaak krijgen ze als antwoord dat de producten wellicht weer in het seizoen te koop zijn maar er zijn blijkbaar ook bedrijven die hun assortiment "crisis proof" gemaakt hebben en alleen nog het A merk in vloeistof verkopen. De distributie heb ik uitbesteed maar wellicht moet ik in het voorjaar een rondje langs de kampeersupers maken, ook om mijn nieuwe Kemdirect product, een watertankreiniger voor de caravan/camper, te promoten.

Er gaat dus veel tijd en geld in de Kemdirect activiteiten en ze leveren relatief weinig op. Er mee stoppen is eigenlijk geen optie. Wellicht wat effectiever tijd en geld investeren.

is er niet bijv een leverancier van chemische toiletten die jouw product in zijn verkoopnetwerk kan meenemen?

uiteraard gaat je dat marge kosten, maar daarentegen een hoop tijd opleveren plus een betere verkrijgbaarheid?

Distributie heb ik al uitbesteed bij een van de betere groothandels op kampeergebied. Op zich gaat dat prima. Ik heb zo veel extra verkooppunten gerealiseerd. Nadeel is natuurlijk dat de aandacht veel beperkter omdat de vertegenwoordiger een boek vol artikelen heeft. Ik wil daarom in het voorjaar een spetterende actie doen samen met de groothandel om de aandacht te krijgen en wellicht helpt het ook om zelf langs de dealers te gaan om de voordelen van het nieuwe product uit te leggen zodat vragen van klanten beantwoord kunnen worden.

• 0

ik heb op dit moment 1 uitdaging:

mijn wesite upscalen om zo vooral subdomeinen te kunnen gebruiken voor de verschillende categorieën.

Dit houd in een nieuwe databank ontwikkelen en eigenlijk de site grotendeels ook.

Daarbij 2 problemen: de keuze van het cms systeem en tijd.

Maar met dat tweede vecht iedereen wel eens zeker?

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

• 0

;D Tijdgebrek zal iedereen wel veel last van hebben ja...ik zeg altijd als tijd te koop zou zijn zou ik nu al blut zijn....Toevallig kwam ik gisteren https://www.higherlevel.nl/extra/columns/view/164 tegen en daar noemde iemand een boek op met de naam 'moeten maakt gek'. En dat is ook wel zo, iig in mijn geval. Je loopt al snel te stressen want je moet dit en je moet dat. Ik was 'n keer overdag paar uren weg en dacht toen ik einde van de dag bestellingen ging inpakken 'ik ga nu niet haasten want ik krijg het toch niet voor 17:30 af als post opgehaald wordt, dan maar naar postkantoor rijden die tot 18:30 open is'. En dat voelde fijn, lekker ontspannen bezig....en kreeg toch nog alles op tijd af. Alsof je vaak voor niets loopt te haasten en denken dat je te weinig tijd heb.

• 0

... een spetterende actie ...

Chemische toiletten ??? Volgens mij zit er een luchtje aan ;D

Mijn uitdaging op dit moment is om in het stoeltje van mijn eigen achtbaan te blijven zitten. Het gaat alle kanten op en ik weet waar ik heen wil/ga, maar mijn omgeving lijkt constant niet mee te werken. (Helaas zal ik daar zelf ook wel een belangrijke rol in hebben)

Overigens vanochtend was de grote uitdaging in Rotterdam op tijd te komen, wat niet gelukt is >:(

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar