Connecties: laat zien met wie van Higherlevel.nl je samenwerkt!

Aanbevolen berichten

Higherlevel.nl wordt door vele duizenden ondernemers bezocht en is inmiddels uitgegroeid tot véél meer dan een vraagbaak voor en door ondernemers. Dat wisten we met z'n allen natuurlijk al lang, want er zijn al vele samenwerkingen ontstaan en bedrijven gestart tussen leden die elkaar via de Higherlevel.nl-community hebben ontmoet. Toch willen we het feit dat achter al die vele informatieve berichten op het forum vele interessante ondernemers zitten, graag flink wat zichtbaarder maken: vandaar Higherlevel.nl Connecties!

 

Met Connecties kun je laten zien met wie je samenwerkt. Wie je coacht, wie jij adviseert, aan wie je iets levert of wie juist jou iets levert, met wie je samenwerkt en met wie je misschien zelfs een bedrijf begonnen bent! In al die gevallen kun je een testimonial plaatsen van jullie wederzijdse verbinding. Op deze manier laat je je netwerk zien, maar belangrijker nog, kunnen anderen jou leren kennen!

 

Hoe werkt het?

 

Een connectie maken kan heel eenvoudig. Ga naar het profiel van degene met wie je een connectie wilt hebben en klik op het linkje rechts bij 'Connecties'. Vul de velden in en druk op 'Opslaan'. Nadat je beoogde connectiepartner jullie connectie bevestigt, wordt deze direct zichtbaar voor anderen.

 

Elke soort connectie is natuurlijk toegestaan. We gaan echter wel een stap verder dan reguliere social communities: niet alleen dát er een connectie tussen twee mensen is, is belangrijk, maar ook dat jullie beschrijven wat die connectie inhoudt. Heb je iets naar tevredenheid aan iemand geleverd of heeft iemand iets aan jou geleverd? Zijn jullie een samenwerking gestart, of hebben jullie elkaar op een andere wijze geholpen? Laat het weten! Omschrijf jullie connectie en omschrijf de ander, en wacht af of jullie connectie wederzijds is. Is dat het geval, dan hebben jullie een voor iedereen zichtbare connectie met elkaar.

 

Waarom Connecties?

 

Het wordt op het internet steeds belangrijker om de mensen áchter al die berichten te leren kennen. Higherlevel.nl wil daar op inspelen, omdat we met z'n allen namelijk heel veel voor elkaar kunnen betekenen. En voor ondernemerschap en innovatie in Nederland in het algemeen. Het doel van Connecties is daarom om meer onderling vertrouwen te scheppen, duidelijker te maken wie wat te bieden heeft en wie elkaar op welke wijze kent. Zo hopen we dat Higherlevel.nl een bijdrage kan leveren aan ondernemerschap in Nederland.

Link naar reactie

Leuk, Higherlevel goes social media! En dat na de kersttoespraak van de koningin, die social media maar zozo vindt...

 

Ik heb op dit moment helaas nog geen samenwerking met andere HL'ers, maar sta daar zeker voor open. Wordt er dan ook een extra hoekje op HL'ers ingericht waar mensen connecties kunnen zoeken?

 

Dit is natuurlijk ook een aansporing om connecties buiten HL uit te nodigen lid te worden van HL.

 

Link naar reactie

Leuk idee.

Maar toch even een vraag waar je, zo heeft de realiteit geleerd, wel rekening mee moet houden…

Connecties zijn niet altijd voor het leven… de vriend van vandaag kan de (vage) kennis van morgen zijn. Het kan zelfs zijn dat je helemaal niets meer met die persoon te maken wil hebben.

Zodra het zover is, is het ook goed mogelijk dat we voor deze (vage) kennissen toch liever de eens zo gemeende referentie willen terugtrekken en/of natuurlijk andersom.

Onlangs is het woord "ontvrienden" in het leven geroepen. Aangezien we hier niet over vrienden praten maar over connecties, moet er wellicht de mogelijkheid tot "disconnecten"komen? ( of t woord bestaat weet ik niet, maar wat niet is kan nog komen ;))

Ik weet t, het ziet er niet zo positief uit maar het kan hoe dan ook wel gebeuren.

 

gr ronny

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Het woord "disconnecten" bestaat inderdaad. Er is zelfs al een liedje over gemaakt.

 

http://www.youtube.com/watch?v=VnVDn2Y0aHE

 

;D

 

Hoho, das te gemakkelijk... dan heb je het over het Engelse woord disconnect....

Maar aangezien wij in Nederland graag Engelse woorden in het Nederlands vervoegen en ik daar graag aan meedoe, is het hele werkwoord dus disconnecten....

die vlieger gaat dus niet op ;)

sorry

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

In welke vorm zou je het wel wat vinden dan?

 

Ik denk dat de recommendations a la LinkedIn zinvoller zijn - dat iedereen er er een kan plaatsen, en de ontvanger ze kan verwijderen als hij dat wil.

 

Nu nodigt persoon A persoon B uit, en 'moet' persoon B ook een 'leuk' verhaaltje over persoon A bedenken, en zo wordt het naar mijn mening allemaal een beetje gemaakt.

Link naar reactie

Is een optie, maar ik denk dat het eindresultaat hetzelfde is. Iemand die gerecommend wordt voelt zich welhaast verplicht om het omgekeerd ook te doen. LinkedIn recomm's zijn in mijn ogen in veel gevallen net zo gemaakt

 

Dan kun je dat beter in 1 scherm inzichtelijk maken dan het idee wekken dat er een eenrichtingsrecommendation is geplaatst.

 

Daarnaast ben je natuurlijk niet verplicht lovende woorden te gebruiken maar kun je ook in gewone termen de persoon in kwestie omschrijven, als je dat wilt

 

Laat ik daarbij even aantekenen dat dit een begin van een HL-uitbreiding is, geen eindstation

 

Frans

Link naar reactie

Zojuist postte ik het volgende op het weblog:

 

Wat we beogen met Connecties is niet om een vervanger van LinkedIn te zijn, of iets dubbel te doen (sterker nog, ik ben een zeer fervent LinkedIn-gebruiker, ik zou persoonlijk ook niet willen dat we twee soortgelijke dingen naast elkaar doen). Het verschil tussen LinkedIn en Connecties is dit:

 

[*] LinkedIn: is voor je (sociale) netwerk;

 

[*] Higherlevel.nl Connecties: is om te laten zien wie met wie samenwerkt, wie wat aan wie heeft gehad, en wie je voor wat kunt contacten op basis van referenties (connecties) met anderen. We weten dat binnen HL er heel veel samenwerkingen zijn (advisering, joint ventures, coaching, klant-leverancier relaties). Maar dat is nu vrijwel onzichtbaar. Dát willen we met Connecties zichtbaarder maken. Het gaat er bij Connecties dus niet om wie je ként, maar met wie je samenwerkt of aan wie je wat gehad hebt.

 

(Overigens is dit nog maar versie 1.0, of eigenlijk zelfs “bèta”: juist in een community vinden we dat dingen snel gelanceerd, en vervolgens door de community getest en beoordeeld moeten worden zodat het verder aangescherpt kan worden. Dus blijf komen met feedback, verbeteringen en ideeën, dat is juist de bedoeling van Connecties online lanceren en kijken wat er gebeurt!)

Link naar reactie

Op de overzichtspagina van een connectie, zoals: https://www.higherlevel.nl/connecties/browse/u/31538/16218 is het niet eenvoudig om door te klikken naar de personen, dus hun profielen. Hier wordt bijvoorbeeld geschreven dat Arno zijn website heeft ontworpen, ik wilde dus doorklikken naar het profiel van galaxy om zo de website te bekijken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.