Zoals de meeste van jullie weten is bij het cash betalen van een tankbeurt, het bedrag alleen aftrekbaar wanneer er een bon op naam wordt uitgeschreven. Tankstations doen dit niet (wat eigenlijk raar is maar toch)
Om het bedrag wel te kunnen opvoeren en hiermee recht te hebben op de BTW aftrek, moet u betalen d.m.v. een betaalmiddel dat is verbonden met het bedrijf, voorbeelden hiervan zijn pinpassen, creditcard's en de zogeheten tankpas.
Nu is mijn vraag aan jullie, gebruiken jullie een tankpas, zoja welke gebruiken jullie. Ik zit er zelf aan te denken om de MKBtankpas te gebruiken, het klinkt er officieel die naam, maar het is gewoon een kaart van een commercieel bedrijf met winstoogmerk.
Kosten bij hun zijn 2 euro per pas per maand en 48 euro per jaar per bedrijf.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Zomaar iemand
Zomaar iemand
Zoals de meeste van jullie weten is bij het cash betalen van een tankbeurt, het bedrag alleen aftrekbaar wanneer er een bon op naam wordt uitgeschreven. Tankstations doen dit niet (wat eigenlijk raar is maar toch)
Om het bedrag wel te kunnen opvoeren en hiermee recht te hebben op de BTW aftrek, moet u betalen d.m.v. een betaalmiddel dat is verbonden met het bedrijf, voorbeelden hiervan zijn pinpassen, creditcard's en de zogeheten tankpas.
Nu is mijn vraag aan jullie, gebruiken jullie een tankpas, zoja welke gebruiken jullie. Ik zit er zelf aan te denken om de MKBtankpas te gebruiken, het klinkt er officieel die naam, maar het is gewoon een kaart van een commercieel bedrijf met winstoogmerk.
Kosten bij hun zijn 2 euro per pas per maand en 48 euro per jaar per bedrijf.
Met 1 pas ben je dus 72 euro kwijt.
Ze garanderen dat je overal kan tanken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24724-tankkosten-zakelijk-verantwoord-maken-welke-tankpas-gebruiken-jullie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag