Een klant, Paul*, heeft bij mij via een contactformulier een aanvraag gedaan over 1 van mijn werkzaamheden. Hij vermeldt hierbij dat hij al eerder een bureau aan heeft geschreven maar geen reactie van hun krijgt.
Ik leg hem per mail uit hoe dit in zijn werking gaat en welke kosten eraan verbonden zijn. Het correspondentieadres is b.dejong@email,nl*.
Paul reageert op mijn e-mail met de vraag of ik telefonisch contact op kan nemen met hem om het te bespreken. Dit wordt gedaan en er wordt telefonisch een akkoord gegeven op de eerder gestuurde offerte en ga voor hem aan de slag en stuur een voorstel zijn kant op.
Na een lange tijd wachten, herhaaldelijk herinnering sturend, neemt Paul contact met mij op. Hij geeft mij de mededeling dat het andere bureau contact met hem heeft opgenomen en overweegt om met hun verder te gaan. Uiteraard geen probleem, maar bij ontbinding van de overeenkomst zijn de kosten voor de opdrachtgever. Dit staat duidelijk in mijn algemene voorwaarden. Ik stuur hem de factuur.
Na een paar dagen neemt een juridisch adviesbureau contact met mij op en sommeert mij om de facturatie te stoppen en de factuur te vernietigen. Volgens hen is er geen schriftelijk overeenkomst gesloten en mag er nooit voor een offerte gefactureerd worden. Er was echter een telefonisch akkoord op de offerte en vanuit dat punt werd er aan de opdracht gewerkt.
Saillant detail: de persoon van het juridisch adviesbureau die mij de brief stuurd is B. de Jong*. Oftewel dezelfde persoon die eigenaar is van het email adres b.dejong@email,com, het eerste contact e-mail adres van de klant.
Ik ga ervan uit dat de Jong een vriendendienst doet voor Paul aangezien de Jong bij het adviesbureau werkzaam is en Paul probeert te ontdoen van zijn verplichtingen.
Sta ik in mijn recht om Paul alsnog een aanmaning te sturen en, indien nodig, een incassobureau in te schakelen? Of is een telefonisch akkoord niet bindend?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mikewise
mikewise
Een klant, Paul*, heeft bij mij via een contactformulier een aanvraag gedaan over 1 van mijn werkzaamheden. Hij vermeldt hierbij dat hij al eerder een bureau aan heeft geschreven maar geen reactie van hun krijgt.
Ik leg hem per mail uit hoe dit in zijn werking gaat en welke kosten eraan verbonden zijn. Het correspondentieadres is b.dejong@email,nl*.
Paul reageert op mijn e-mail met de vraag of ik telefonisch contact op kan nemen met hem om het te bespreken. Dit wordt gedaan en er wordt telefonisch een akkoord gegeven op de eerder gestuurde offerte en ga voor hem aan de slag en stuur een voorstel zijn kant op.
Na een lange tijd wachten, herhaaldelijk herinnering sturend, neemt Paul contact met mij op. Hij geeft mij de mededeling dat het andere bureau contact met hem heeft opgenomen en overweegt om met hun verder te gaan. Uiteraard geen probleem, maar bij ontbinding van de overeenkomst zijn de kosten voor de opdrachtgever. Dit staat duidelijk in mijn algemene voorwaarden. Ik stuur hem de factuur.
Na een paar dagen neemt een juridisch adviesbureau contact met mij op en sommeert mij om de facturatie te stoppen en de factuur te vernietigen. Volgens hen is er geen schriftelijk overeenkomst gesloten en mag er nooit voor een offerte gefactureerd worden. Er was echter een telefonisch akkoord op de offerte en vanuit dat punt werd er aan de opdracht gewerkt.
Saillant detail: de persoon van het juridisch adviesbureau die mij de brief stuurd is B. de Jong*. Oftewel dezelfde persoon die eigenaar is van het email adres b.dejong@email,com, het eerste contact e-mail adres van de klant.
Ik ga ervan uit dat de Jong een vriendendienst doet voor Paul aangezien de Jong bij het adviesbureau werkzaam is en Paul probeert te ontdoen van zijn verplichtingen.
Sta ik in mijn recht om Paul alsnog een aanmaning te sturen en, indien nodig, een incassobureau in te schakelen? Of is een telefonisch akkoord niet bindend?
* namen en emailadressen zijn veranderd.
mikewise freelance in vormgeving.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25572-klant-wilt-niet-betalen-sta-ik-in-mijn-recht/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
22 antwoorden op deze vraag