Ga naar inhoud

Bizner - doorstartbank voor ondernemers?

Geplaatst:

AndrewB

Ik ben nieuw hier, en wist zo snel niet waar ik het topic het beste kon plaatsen. Ik zag dat hier meer topics over banken stonden, dus als hij niet goed staat hoor ik het vanzelf wel :).

 

Ik hoorde vandaag op de radio een reclame van Bizer, de nieuwe Internet Bank voor ondernemers. Op hun site staat dat het een onderdeel is van de Rabobank.

 

Zijn er hier toevallig al mensen met ervaringen met Bizner? Ik heb ze vanmiddag even aan de telefoon gehad, en het klonk op zich allemaal wel goed, alleen je kon je als Ltd niet aanmelden bij hun. Het moest een van de rechtsvormen zijn die op hun website vermeld stond...

 

Website: http://www.bizner.nl

 

[titel verduidelijkt - mod]

Featured Replies

Geplaatst:

Gast Verwijderd account

Na indienen van aanvraag voor rekening met de kredietaanvraag, via mail.

 

Dat snap ik ;) maar ik bedoelde eigenlijk of je het vandaag hebt aangevraagd of gisteren (en dat je dat vandaag dus hebt gemeld) o.i.d.

Geplaatst:

bu100

Vorige week... reactie 'onbekend wanneer wel' vandaag.

Geplaatst:

Gast Verwijderd account

Vorige week... reactie 'onbekend wanneer wel' vandaag.

 

Dat is goed om te weten, bedankt. Hopelijk is het wel snel opgelost, want hier heeft niemand iets aan :(

Geplaatst:

bu100

Dat is goed om te weten, bedankt. Hopelijk is het wel snel opgelost, want hier heeft niemand iets aan :(

 

Als ik verkeerd zou denken... Op z'n minst opmerkelijk dat je geen indicatie kunt geven wanneer problemen zijn opgelost...

Geplaatst:

Gast Verwijderd account

Dat is goed om te weten, bedankt. Hopelijk is het wel snel opgelost, want hier heeft niemand iets aan :(

 

Als ik verkeerd zou denken... Op z'n minst opmerkelijk dat je geen indicatie kunt geven wanneer problemen zijn opgelost...

 

Wat bedoel je met het eerste stukje - "Als ik verkeerd zou denken"?

  • 3 weeks later...
Geplaatst:

RedactieZibb

Graag attendeer ik jullie op het volgende nieuwsbericht:

 

http://www.zibb.nl/finance/nieuwsbericht/asp/artnr/1395624/versie/1/index.html

 

en tevens:

 

Mkb leent niet genoeg

In het nieuws van donderdag kwam naar voren dat het mkb veel meer kan lenen. Veel groeipotentieel van starters en technologiebedrijven blijft onbenut. Volgens het rapport klagen veel bedrijven ten onrechte over het leenbeleid van banken. Ondernemers laten van zich horen op bizz.nl. Laat ook uw stem horen!

Geplaatst:

Nils de Witte

Leuk, het artikel is gebaseerd op reacties van dit forum :)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Geplaatst:

YD01101975

Ik snap eerlijk gezegd de meerwaarde van Bizner niet in vergelijking met een andere bank. Men zegt dat je makkelijk 5.000 euro kan lenen. Maar dat kan je bij andere banken ook zonder ondernemingsplan. Daarnaast doen ze een kredietwaardigheids onderzoek. Dus als je BKR hebt kan je het vergeten. Nou, bij de Postbank kon ik 10.000 euro rood staan (nu niet meer, afgelost) terwijl ik coderingen had bij het BKR.

 

En dit kreeg ik van Bizner:

 

Beste meneer/mevrouw xxxxx,

 

Indien je inderdaad nog een codering hebt staan die weliswaar afbetaald, maar nog niet verjaard is, is het bij ons ook niet mogelijk een krediet of lening te verkrijgen. Het is natuurlijk wel mogelijk een betaalrekening bij ons te openen.

 

 

Vriendelijke groeten,

 

Kan iemand mij duidelijk maken wat de meerwaarde van Bizner is op het gebied van rood staan waarvoor ze zichzelf promoten?

Geplaatst:

Wim in Veghel

Ik heb ook een reactie van Biznerbank ontvangen over technische problemen met hun creditscore.en de melding dat men niet weet wanneer deze opgelost zullen zijn.

Een kredietaanvraag is niet mogelijk, wel het openen van een betaalrekening. Inmiddels heb ik daar mijn akkoord voor gegeven maar weet iemand wat hier echt aan de hand is? Mijn oorspronkelijke aanvraag dateert al van 18 april, mijn akkoord van 7 mei.

Die technische problemen zijn niet echt bevorderlijk voor "de zaken" van Bizner, toch? Of zouden die technische problemen alleen op mij van toepassing kunnen zijn misschien?

 

 

 

Geplaatst:

Florens

Ik ben met mijn bedrijf sinds enkele dagen klant bij Bizner. Echter vraag ik mij af hoe je de maandelijkse kosten moet betalen aangezien ik dit nergens kan vinden op de website van Bizner.

Geplaatst:

Ard-Sc

Ik ben geen klant bij Bizner, maar ik vermoed dat ze dat gewoon periodiek (maand/kwartaal) per automatische incasso doen. Lees hun voorwaarden er maar op na daar zal het waarschijnlijk wel instaan.

 

 

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Ik ben met mijn bedrijf sinds enkele dagen klant bij Bizner. Echter vraag ik mij af hoe je de maandelijkse kosten moet betalen aangezien ik dit nergens kan vinden op de website van Bizner.

 

Dat wordt gewoon maandelijks van je saldo afgehaald.

Geplaatst:

NLServers

Die 5000, is dat courant krediet of normaal krediet? En krijg je die sowieso of mag je er nee tegen zeggen?

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Geplaatst:

Florens

Dat wordt gewoon maandelijks van je saldo afgehaald.

Bedankt voor de informatie :).

 

Je kan ook nee tegen dat krediet zeggen, zoals ik zelf heb gedaan.

  • 2 weeks later...
Geplaatst:

NLServers

Even een kickje:

 

Die 5000, is dat courant krediet (rood staan) of een soortement lening? (om even mijn twijfel weg te nemen)

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Geplaatst:

Ard-Sc

Die bewuste 5000 euro is een rekening courant krediet dus een maximum "rood staan" van 5000 euro.

 

Een van mijn clienten heeft nu een aanvraag lopen bij Bizner dus kan (eindelijk) eens een kijkje in de keuken hebben. Ik zal het natuurlijk hier met jullie delen.

 

Ard

Geplaatst:

NLServers

Bedankt, Starterscoach. Ik zal binnenkort ook wat ervaringen posten hier.

NLServers PC assemblage en onderhoud - www.nlservers.nl

Geplaatst:

Ard-Sc

Mijn client kreeg een afwijzing binnen. Er wordt geen reden omschreven. Wel nodigt men iemand uit om in de toekomst bij gewijzigde omstandigheden een nieuwe aanvraag te doen.

 

Tsja, daar heb je als ondernemer natuurlijk vandaag niets aan.

 

Gelukkig is deze ondernemer niet afhankelijk van dit krediet.

 

Was dus een klein kort kijkje in de keuken ::)

 

 

Geplaatst:

zibbleo

Ik ben het wel een beetje met de ondernemerscoach eens;

 

Een afwijzing zonder fatsoenlijke opgaaf van reden, mogelijk een crediet-betalingsachterstand, verlaging van het eigen vermogen of een risico-onderneming ... ja, daar koop ik niets voor.

 

Ik heb het aanvraagformulier ook maar eens verzonden om te bezien wat er voor reactie kwam ... maar of je die crediet-faciliteit van 5.000,- serieus moet nemen of dat dit is om te peilen ?

 

Als je als ondernemer zit te springen om die 5.000,- euro van Bizner dan weet ik het wel, kun je beter met je eigen bank gaan praten over een crediet-faciliteit op je rekening-courant.

 

 

Geplaatst:

Pawelotti

Je krijgt tijdelijke een trampoline cadeau! Daar doen we het voor :)

 

Nee, even serieus. Ik heb een aanvraag gedaan, en uiteindelijk bleek dat ze vonden dat ik onder een andere categorie bedrijf val. Enkel door dat detail konden ze de aanvraag niet doorvoeren en moest ik alles opnieuw invullen. Ze zouden alle stukken terugsturen. Nooit meer wat van gezien. Laat maar zitten, dacht ik toen.

Geplaatst:

smart4u

Zojuist te horen gekregen dat een klant van mij erg blij is met deze bank. Wilde namelijk een onderneming gaan starten en had hiervoor EUR 10.000 nodig voor de aanschaf van gereedschap en machines en een klein beetje werkkapitaal.

 

Was eerst naar de lokale Rabobank gestapt, maar kreeg nul op rekest. Wel was de medewerker van de Rabobank op de hoogte van Bizner en maakte de klant hierop attent, met de medeling dat hij het bij hen eens moest gaan proberen. De klant heeft met hen contact gezocht en ik kreeg net een email van hem dat alles geregeld is en kan nu gaan starten met zijn onderneming.

 

Zo zie je maar weer dat de relaties met je eigen bank (de klant was er al jaren kind aan huis bij de Rabo en heeft ook zijn privé woning er gefinancieerd), maar dat je dan op zo'n bedrag wordt verwezen naar een concurrent of concurrerende afdeling. Maar ja, wat maakt het ook uit, de klant is blij en heeft zijn zin.

http://www.smart-visie.nl : Voor een heldere kijk op uw praktijk.

Geplaatst:

nonex.nl

 

 

Was eerst naar de lokale Rabobank gestapt, maar kreeg nul op rekest. Wel was de medewerker van de Rabobank op de hoogte van Bizner en maakte de klant hierop attent,

 

Bizner is toch een initiatief van de Rabobank? Dus houden ze 'm nog een beetje binnen....

  • 2 weeks later...
Geplaatst:

bu100

Inmiddels een paar maanden verder maar Bizner hult zich in stilzwijgen. Men verschuilt zich achter een 'technische' oorzaak maar weigert ook na herhaaldelijke navraag duidelijkheid te verschaffen wat er precies aan de hand is. 'U hoort nog van ons...' (bitter weinig dus).

 

Voor de goede orde het betreft hier geen directe afwijzing en we zijn er gelukkig ook niet van afhankelijk. De rekening konden we zonder probleem openen maar ja... daar doen we natuurlijk nu niets mee... op e.e.a. manier wekt deze slechte manier van communiceren o.i. meer wan- als vertrouwen op...

 

Toch wel heel vreemd voor een bedrijf dat zich zo profileert... ::)

Geplaatst:

Florens

Wij zijn nu ook enkele weken klant van Bizner en zijn erg tevreden. Binnen één dag is het geld dat je overmaakt naar een andere rekening binnen. Verder zijn de menu's overzichtelijk en zijn storingen nog niet voorgekomen.

Geplaatst:

renep

Binnen één dag is het geld dat je overmaakt naar een andere rekening binnen.

 

De doorlooptijd van een transactie van een microseconde (ofzo) is in een paar decennia al teruggebracht van enkele dagen naar één dag. Ze gaan het nog weleens leren, die banken 8)

 

Las vandaag in de krant dat de Postbank, na een investering van tientallen miljoenen, na het einde van dit jaar een uptime op de webinterface van 99% wil halen. 99%! Al jaren geleden garandeerden verschillende ASP's in een offertetraject 99,5% tot 99,9% op een doorsnee webapplicatie van een paar ton. Een hoger percentage was onderhandelbaar. Wanneer was Google in een maand 1% van de tijd down (ruim 7 uur)?

 

Over innovatief ondernemen gesproken, wanneer gaan onze banken eindelijk landen in het computertijdperk ???

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.