• 0

CRM oplossing gezocht

Ik ben eigenlijk op zoek naar een betaalbare tool/programma/pakket dat de volgende functionaliteiten bezit:

  • mijn relatiegegevens moet ik erin kwijt kunnen
  • per relatie moet ik agenda kunnen voeren
  • die agenda moet weer een koppeling hebben met mijn basisagenda (waarin alle contactmomenten per dag terugkomen)
  • per relatie wil ik graag dossiers kunnen aanleggen
  • per dossier wil ik graag office documenten kunnen aanmaken en beheren en tevens ontvangen stukken kunnen scannen en opslaan
  • afgehandelde dossiers dienen in een archief terecht te komen
  • Voorts is het handig als ik per dossier een urenregistratie kan bijhouden.

.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij verder op weg helpen?

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mooi om te zien ;D

-net de hele disk gelezen-

Iedereen kweekt zijn eigen beleving rondom CRM en de oplossing die erbij hoort. Zelf ben ik verantwoordelijk voor de CRM-tools bij de Rabo Den Haag en hebben we intern veel verschillende tools zelf geprobeerd. Wij zijn ook uitgekomen op Group-Office en hebben verschillende keren met Merijn gesproken over uitbreidingen.. Ik denk dat projecten en de flow daarbinnen inclusief het inplannen van medewerkers en nacalculatie daarvan nog onvoldoende belicht is, als meerdere van jullie dat vinden kunnen we wellicht gezamelijk een budgetje maken om dit te laten verbeteren?

Link naar reactie
  • 0

Jelmer, heb je group-office al ergens draaien?

 

Je gaf aan 1gb intern met 80gb disk te gebruiken, lijkt je dat niet wat over dreven?

 

Ik ben nu me oude p1 aan het nakijken om daar een linux server van te maken inclues AMP om LAMP te maken :) WAMP is ook een oplossing overigens.

 

Weet zo even niet waar ik dat aangaf en in welke context. Maar ik draai nu Group-Office op een standaard virtual hostingaccount. Heeft zeer weinig nodig.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

http://www.browsercrm.com/

 

Misschien is dit iets ? Check de online demo's maar eens.

Kost iets maar dan heb je wel wat :)

 

Deze mensen bieden ook een online webservice aan. (is van voor tot achter SSL encrypted dus daar hoef je je geen zorgen over te maken).

 

Als je niet iemand heel dicht in de buurt hebt die goed met linux om kan gaan zou ik je aanraden van hun online dienst gebruik te maken. Uiteraard is dat een afweging die je zelf maakt.

 

The future is open !

Link naar reactie
  • 0
In weboplossingen geloof ik niet. Wellicht dat er goede oplossingen zijn, maar discretie en geheimhouding zijn in mijn vak vereisten. Die garantie bieden weboplossingen niet.

Sja, dat ligt natuurlijk nogal aan de branche waarin je zit. Voor de 1 is dit hoofdzaak, voor de ander veel minder interessant. Overigens, ook een webbased oplossing is natuurlijk prima te beveiligen maar 100% zekerheid heb je nooit nee.

Ik heb al veel van dit soort pakketjes bekeken, en ik vind 90% *niet* goed genoeg om commercieel te gebruiken. Echter, dat more.groupware ziet er tot nu toe wel veelbelovend uit! Heb even hun demo zitten bekijken. Ga ik verder onderzoeken en eens op mijn server uittesten! Als het goed bevalt, wat denken jullie dat het animo zou zijn voor een web-based CRM oplossing met more.groupware? Wat zouden ondernemers willen betalen voor een webbased CRM oplossing (per maand)? Misschien best interessant om zoiets te gaan hosten :D.

Op dit forum zijn verschillende bedrijven die je kunnen helpen met Linux en LAMP. (O.a. het bedrijf van Zaphod??!)

Dank, dank, dank gooz :). Altijd leuk om te horen. En inderdaad, zie mijn signature onderaan dit bericht.

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

hello - ik heb een goed (gratis) pakket draaien op mijn server.

 

Ik hoor steeds meer over deze CRM systemen. Ik wordt steeds benieuwder of het was voor mijn bedrijf is. Wat is de naam van dit pakket?

 

BroCRM - zal je niet kennen waarschijnlijk. Is geen commercieel pakket, draait binnen modulaire omgeving van een CMS. Zo ben ik er nog wel een paar tegengekomen. Ik heb ook via een van m'n partners een commerciele oplossing voor de helft vd prijs van Salesforce, terwijl ze zelfde product aanbieden. Mail me maar even een reminder dan stuur ik je alle info toe + een login op mijn bedrijfssite voro BroCRM kan je spelen :)

 

stepan

 

ps. ik ga zelf liever voor iets dergelijks als dit omdat ik met kleine investering het CRM aan kan passen naar MIJN wensen ipv iets te gebruiken dat gemaakt is voor de 'masses'

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

Rage omtrend CRM systemen?

Dat weet ik niet. Wel is het steeds meer 'gewoon' dat je een systeem hebt waar je je relaties in opslaat, aantekeningen kan maken, agenda bij houdt, project-managment kan doen en ook nog eens je e-mail lezen.

 

Ik maak (zoals eerder vermeld) gebruik van Group-Office. Dit pakket paste het beste bij mij. Wat ik wilde was projecten en notities en e-mails aan clienten koppelen, dat is met Group-Office mogelijk. Altijd heb ik een window van Mozilla openstaan waar mijn CRM actief is. Ook is het een voordeel dat ik op vakantie ook bij mijn relaties kan, het is een webapplicatie.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Het enige nadeel aan een online CRM-systeem is dat je inderdaad al je gegevens online hebt staan. Tenzij je de gegevens die je invoerd met SSL versleuteld worden, lijkt me dat iedereen waardevolle gegevens kan onderscheppen. Dat is dus het enige waarin ik terughoudend ben voor een online applicatie. Het voordeel van overal kunnen inloggen is wel handig.

Een integratie met een CMS is natuurlijk helemaal perfect.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Een integratie met een CMS is natuurlijk helemaal perfect.

 

Victor,

 

Wat is het voordeel van een integratie met een CMS?

 

Zelf maken wij nog geen gebruik van een CMS, wellicht dat dit in de nabije toekomst anders wordt, maar dan nog zie ik niet direct het voordeel.

 

Inmiddels vordert onze zoektocht naar het ideale systeem gestaag en hebben wij onze mening over de veiligheid van een weboplossing bijgesteld. Wij hebben nu een aantal systemen bekeken. Omdat onze medewerkers veelal niet vanuit kantoor werken geniet een online applicatie onze voorkeur. Hierdoor vallen veel systemen al bij voorbaat af. De volgende zijn nog interessant.

 

spinoffice. Ziet er erg goed uit, is erg gemakkelijk in gebruik en veilig, maar hangt een zeer stevig prijskaartje aan, € 125,- per gebruiker per maand. Het heeft verder als nadeel dat de applicatie op de server bij de aanbieder draait. Dit is enerzijds een voordeel omdat wij dan zelf niet een server hoeven te installeren, maar als nadeel dat eigen databases niet op de server bijgeplaatst kunnen worden. Voor onze eigen databases, documenten en andere applicaties moeten we dus weer andere een oplossing vinden. Het grote voordeel is wel dat de aanbieder letterlijk op steenworp afstand zit van ons nieuwe kantoor.

 

Een goed alternatief lijken de opensource oplossingen zoals: egroupware en groupoffice. Dit vergt echter een eigen server en een systeembeheerder die ons systeem kan onderhouden. Moregroupware moeten we nog eens aandachtig bekijken. Verder kreeg ik nog een tip over compiere. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb hiervan helaas nog geen demoversie kunnen vinden.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Misschien moet hij een kijken naar de applicatie die wij gebruiken : www.salesforce.com

 

Echt een super online applicatie. Te veel features om op te noemen.

 

Ik weet dat Dennis (zrski) van OP3 deze applicatie gebruik (waar de HLLOG al niet goed voor is he). Hij is er ook zeer tevreden over. Ik weet niet hoe dat dan zit met de verbinding met hun server, want het gaat natuurlijk wel op privacy-gevoeligge gegevens bij Edward.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben al onze privacy gevoelige gegevens via ons eigen encryptie programma versleuteld.

 

Natuurlijk is dit nooit 100% waterdicht maar dat is geen enkele computer ( die aan het net hangt ).

 

Via salesforce verdelen we leads, houden we bij wie welke handelingen gedaan heeft en kunnen we direct documenten uitwisselen. Legio mogelijkheden.

 

Maar als het gaat om de beveiliging van privacy gevoelige gegevens, dan is een kaartebak in de brandkast misschien nog wel het veiligst, niet?!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien moet hij een kijken naar de applicatie die wij gebruiken : www.salesforce.com

Jelmer en Littlemonkey,

 

Wederom bedankt voor jullie bijdragen, maar toch even een kritische noot. Salesforce, salesahoy. Mooie toepassingen, maar de naam zegt het al: sales. Als ik de beide applicaties zo bekijk dan zitten er inderdaad tevel features in. Wellicht heel geschikt voor ondernemingen die een salesafdeling hebben en meerdere producten voeren, maar dat is veel te veel voor een urenfabriek. Het zwaartepunt van de CRM oplossing voor een dienstverlener zoals wij ligt vooral in de agenda, de takenlijst, de (telefoon)notitiefunctie en het bijhouden van projecten en dossiers per opdrachtgever. Wij zullen een CRM zelf vooral gebruiken als ondersteuning voor het tijdig nakomen van onze afspraken en als digitaal archief. Dit doen we nu allemaal nog op de "klassieke" manier, maar met de groei van ons kantoor wordt dit op termijn toch lastig, in het bijzonder omdat wij steeds meer externen betrekken in onze dienstverlening. Omdat ik maar al te goed de negatieve ervaringen ken van verkeerde CRM keuzes nemen wij de tijd om voor ons het beste systeem te kiezen.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0
Omdat ik maar al te goed de negatieve ervaringen ken van verkeerde CRM keuzes nemen wij de tijd om voor ons het beste systeem te kiezen.

 

Wellicht kun je de gratis evaluatie eens proberen. Je hoeft niet van alle features gebruik te maken natuurlijk.

 

Je kunt het indelen naar gebruik, zodat je alleen de onderdelen gebruikt die je nodig hebt. Eventueel kun je dit op een later tijdstip aanvullen met handige tools om produktiviteit verder te verhogen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.