ik zoek hulp bij het toegang krijgen,tot de wereldmarkt,van een nieuwe verbrandingsmotor,die de bestaande motor

,op alle punten verslaat.de nieuwe motor heeft bij gelijke cyl. inhoud een 4x groter draaimoment,tegen minstens de

helft bvan het brandstofverbruik.is trillingsvrij.is slecht voor de oliebaronnen maar uitstekend voor het millieu.

is internationaal geoctrooieerd.als particulier krijg ik geen ondersteuning.ik bezit tekeningen en berekeningen,waar de

motor mee gemaakt kan worden.ik moet alleen de bestaande motordeskundigen zien te overtuigen.

 

 

mod edit: mailadres verwijderd ivm spambots. Via PM is penhouder ook bereikbaar.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27900-nieuwe-verbrandingsmotor/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien was het al eerder genoemd, maar welke markt wil je betreden?

 

Niet de automarkt neem ik aan, omdat daar alles elektrisch wordt. Machines met grote (statische) motoren? Welke bijvoorbeeld? Omdat daar elektrische motoren nog niet voldoende presteren? Vind je dat een leuke en interessante markt om te betreden? Heeft het langdurige toegevoegde waarde? En denk je dat deze markt te betreden is?

 

Ik vind het geen interessant product omdat the window of opportunity neem ik aan smal is: je bent (optimistisch) 10 jaar aan het investeren (verlies aan het draaien) om een redelijk marktaandeel te verkrijgen, waarna je wordt ingehaald door elektrische motoren.

 

Maar vooral: het blijft een verbrandingsmotor, ook al is hij de helft zuiniger.

  • 0
Maar we gaan gewoon door. Ik verwacht alleen dat het op deze manier voor mij geen zakelijk succes gaat worden.

Dat was in eerste instantie je insteek toch ook niet? Ik begreep tenminste uit je berichtgeving dat het grootste deel van je motivatie bestond uit het helpen meneer Huuksloot's droom te realiseren.

 

Desalniettemin jammer van de tegenslag - hopen dat er een mouw aan te passen valt!

  • 0

Maar we gaan gewoon door. Ik verwacht alleen dat het op deze manier voor mij geen zakelijk succes gaat worden.

Dat was in eerste instantie je insteek toch ook niet? Ik begreep tenminste uit je berichtgeving dat het grootste deel van je motivatie bestond uit het helpen meneer Huuksloot's droom te realiseren.

 

Desalniettemin jammer van de tegenslag - hopen dat er een mouw aan te passen valt!

 

Je ontkomt niet aan afspraken met zo'n project. En als je wordt uitgenodigd om daarin ook een perspectief voor jezelf te plaatsen, dan is dat een logisch gevolg.

  • 0

Peter,

 

Hadden de Oostenrijkers intussen wel een theoretische basis kunnen leggen onder het principe van de motor?

 

Het eerste model was verkeerd gemaakt. De aandrukhoek, waarin de drijfstangen druk op elkaar blijven uitoefenen mag tot max. ca 43 gr zijn en het ontwerpbureau dacht slim te zijn door die hoek te vergoten naar 51 gr.Als die hoek te groot is kan de motor niet goed functioneren, omdat je diezelfde beweging ook gebruikt om andere zuigers weer naar compressie/uitlaat te bewegen. Dat zit precies in het mechaniek ingesloten. Maak je ene hoek te groot, komt de samenwerking niet meer goed uit en wordt de motor onstabiel. Het maken van het eerste model heeft behoorlijk tijd en geld gekost. (zie mijn eerdere post)

Wat me ook stoort is het feit dat het ontwerpbureau niet vanaf het begin vragen rechtstreeks aan mij heeft gesteld. De geografische afstand hoeft daarbij geen enkele belemmering meer te zijn. Maar hier kom je ook op een punt, dat het ook vaak voorkomt dat het meest verlichte brein, vaak enige mankementen op communicatievlak vertoond.

Wordt vervolgd.

  • 0

Probleem is dat het ontwerpbureau is ingehuurd door mijn maat in Oostenrijk. In eerste instantie liep alle communicatie via mijn relatie en nog een andere ontwerper. Ik heb daar heel veel moeten uitleggen hoe de werking en constructie qua basis in elkaar zit. Soms moest ik alle denkprocessen eerst weer "resetten", omdat ze toch weer in de richting van conventionele motoren of technieken zaten te denken. Ik ben daarvoor tweemaal in Oostenrijk geweest. Geen probleem want ik kom er voor mijn eigen werk ook. Ik denk dat het tweede model dus niet meer is gerealiseerd, omdat de kosten al uit de hand liepen en al van daaruit stelde dat er ook onoverzichtelijkheid in verdere ontwikkeling zou komen. Dat is een logische gedachte. Zaken moeten stap voor stap worden aangepakt om alles in elkaar te laten passen. Dat is op zich al een heel proces.

Ik denk deze moeilijkheid nu te kunnen "tackelen", door een basis-handvest te maken, waarin men gedwongen wordt vanaf stap één de basis te volgen, zodat verdere misverstanden al eerder worden ge-elimineerd. Ik denk zelf dat dit onmisbaar is om verder te kunnen gaan. Zoals ik al schreef, is mijn geloof en vertrouwen in deze nieuwe motor niet afgenomen. Ik zit alleen ook nog ander belangrijk werk vast, zowel regulier als ontwikkelend. Even pas op de plaats en dan gaan we weer verder. Uiteraard zal ik dan ook een beschrijving (incl. Illustraties) van de motor hier plaatsen, waardoor de werking duidelijk wordt en eerdere misverstanden worden weggenomen.

  • 0

Zorg dat je het gemaakte 3dmodel in bezit krijgt (assemblies, parts en eventueel drawings) dan kun je dat heel goed gebruiken om het geheel duidelijk te maken aan een nieuwe partij ter verdere uitwerking. Dat handvest (militaire term...?) is inderdaad erg handig bij zoiets. Als dat goed de randvoorwaarden beschrijft zou je het samen met het model zelfs kunnen aanbieden aan een 3d ontwerpburo in een lage lonen land. Alleen moet je dan wel overtuigd zijn van de voordelen van deze motor (ben je dat?=> geloof is mooi maar hier beslist onvoldoende m.i.). Een beperking bij deze methode is wellicht dat je uit bent op inbreng van motor-technische kennis. En die ligt niet voor het oprapen lijkt me.

  • 0

Het verhaal "Oostenrijk is ten einde. De heren trekken zich terug omdat ze geen volledig beeld kunnen krijgen van de technische problemen, die gaande een ontwikkeling kunnen opduiken. Ze verwachten dat die onverwachte hobbels dusdanige financiële gevolgen hebben dat het boven hun pet uit gaat groeien.

 

Dit verhaal klinkt mij bekend in de oren. Het is het "Not-Invented-Here" syndroom. Als je een innovatie door anderen laat doorontwikkelen en vermarkten loop je altijd het risico dat deze marktpartijen er niet voldoende voor gaan om de uitvinding succesvol op de markt te zetten. Bij de eerste beste tegenslag stoppen ze er vaak mee. Soms terecht maar vaak ook onterecht. Dit is één van de belangijkste redenen dat in ons land de innovatiekracht afneemt. Zelfs bij eenvoudige producten komt het voor. Zo heb ik een tijdje geleden een licentie gegeven aan een speelgoedfabrikant om een behendigheidsspel op de markt te brengen. Die hebben een jaar de tijd genomen om het in China verder door te ontwikkelen. Met als resultaat een afzichtelijk slecht afgewerkt product terwijl de vormgeving en verpakking veel mooier had gekund. Door deze les geef ik mijn uitvindingen niet meer uit handen en laat ik alles zelf ontwikkelen tot een marktrijp product. Als zakenmensen mee willen doen moeten ze een geldbedrag investeren. Dan zoeken we samen waar wij de productie en verkoop uitbesteden van dat geld. Zelfs dan ben je nog niet gevrijwaard van problemen. Voor een ander product had een ontwerpbureau oude CAD bestanden abusievelijk als de nieuwe definitieve freesbestanden verstuurd. Gevolg: een onderdeel is helemaal verkeerd gefreesd met duizenden euro's schade.

 

Paul

  • 0

@PaulGo.

 

Wat jij omschrijft klinkt meer als gebrek aan kennis en (tussentijdse) controle.

 

'je doet zelf altijd alles het beste'

 

Ik ben van mening dat als het resultaat niet na wens is, de opdracht niet goed is uitgelegd/ begeleidt.

 

De fout ligt dan dus bij de leraar, niet de leerling........

 

 

  • 0

Nee, dit lijkt er niet op. Ik moet heel snel hier een duidelijke weergave van de motor posten met een goede beschrijving en ook met verschillende probleempunten die er kunnen spelen. Die punten vragen praktische aanpak, maar zullen een smak geld kosten om tot een productie-rijpe motor te kunnen komen. De heer van Huuksloot JR heeft de hele commerciële kant nu voor zijn Pa onder zijn hoede genomen en ik ben eruit gestapt vanwege te drukke andere zaken.

Deze week dus mijn weergave van de motor en werking en later ook nog meer over de andere activiteiten, want de werelde draait door....... ;)

  • 0

Gisteren tijdens verjaardag werd er druk gediscussieerd over de toekomst van de elektrische auto. Ik moest toen aan dit draadje denken en vroeg me af wat de meest recente ontwikkelingen zijn, als die er al zijn?

 

Off topic: Wil ik meteen aan de heren deskundigen vragen wat het praktisch rendement is van de modernste diesel motoren die momenteel worden toegepast. Dus welk percentage van de in theorie beschikbare Joules wordt omgezet in kinetische energie? Heb al gezocht maar beland in een woud van publicaties.

 

  • 0

De toekomst van deze motor ligt nu geheel in handen van de zoon van Dhr. van Huuksloot. Jullie hebben nog wat technische uitleg van mij tegoed. Ik ben heel druk en druk geweest met andere nieuwe zaken, dus dat is een beetje in het water gevallen. Ik moet dit echter wel van de week even afronden.

  • 0

Gisteren tijdens verjaardag werd er druk gediscussieerd over de toekomst van de elektrische auto. Ik moest toen aan dit draadje denken en vroeg me af wat de meest recente ontwikkelingen zijn, als die er al zijn?

 

Off topic: Wil ik meteen aan de heren deskundigen vragen wat het praktisch rendement is van de modernste diesel motoren die momenteel worden toegepast. Dus welk percentage van de in theorie beschikbare Joules wordt omgezet in kinetische energie? Heb al gezocht maar beland in een woud van publicaties.

 

 

Hans, dit schreef ik eerder in dit draadje:

 

Het rendement van een motor met inwendige verbranding wordt bepaald door hoeveel procent van de potentiele energie uit de brandsstof omgezet kan worden in arbeid. Stel de energie inhoud op 100%. Er is ongeveer 30 tot 40% om te zetten in arbeid. Dit wordt exergie genoemd. De rest is niet winbaar en wordt anergie genoemd. Van de exergie kan een verbrandingsmotor maar een deel omzetten in arbeid, omdat er nu eenmaal verliezen zijn die met dit omzettingsproces te maken hebben. Hierbij moet je denken aan lekverliezen, warmteverliezen, ongewenste bewegingsenergie zoals trillingen en geluid, wrijvingsverliezen (bijvoorbeeld leibaankrachten en lagerwrijving) hulpapparatuur die moet worden aangedreven (waterpomp, inspuitpomp, oliepomp, dynamo), onverbrande brandstof etc.

 

Deze verliezen zorgen ervoor dat het rendement ten opzichte van de 100% energie doorgaans rond de tien tot twintig procent is. De mechanische verliezen in een motor (krukaslagering, drijfstanglagering, zuigerwrijving en leibaan) beslaan een tiende deel van deze verliezen. Dus de invloed van een ander mechanisme (zoals uw ontwerp tot nu toe laat zien) is van kleine invloed.

Veel belangrijker zijn de verliezen die in het thermische deel van de motor plaatsvinden. Hier kun je met een goed ontwerp het totaal rendement enorm opkrikken. Zuigervorm, verbrandingskamer, inspuitcurves, brandstofverneveling, ontstekingsmomenten, kleptiming etc zijn enorm van invloed op dit rendement. Motorenbedrijven doen hier ook het meeste onderzoek naar.

 

  • 0

Ik zal wat toelichting geven op de gebeurtenissen van de afgelopen tijd.Ik wil vooral den heer odems bedanken voor het

vele werk dat hij kostenloos verricht heeft het is een uitstekende vertegenwoordiger.Dat de oostenrijkse firma uit-

eindelijk niet door wilden gaan,is een samenhang van verschillende factoren,ten eerste zijn het geen motordeskundigen

ik denk dat zij er een zwaar hoofd in hadden om de motor te bouwen,daar kwam bij,dat zij moeilijkheden zagen in de

centrufigaalkrachten,die hoe hoger het toerental is deze centrufigaalkracht groter word.Zij hadden tot dan toe geen pro-

blemen opgeworpen,helaas zonder overleg,tot dan toe was er niet gerept over deze centrufigaalkrachten.Daarna heb ik

een 100 procent oplossing gevonden,waar ik gelijk octrooi over heb aangevraagd.Ik heb nu contact met een duitse

motorenfabriek,die geinteresserd is,zij zijn al een paar weken bezig,dus afwachten maar.De komende dagen zal ik

als er interesse is,de motor wat verder uitleggen,en eventuele gebeurtenissen door geven,alle die geinteresserd zijn

hartelijk bedankt groetjes penhouder

 

Beste Penhouder, hou ons op de hoogte. Ik heb eventueel hier een motoren fabriekant die in 2e instantie ook intresse zou hebben. Heel veel succes en de aanhouder wint!

 

  • 0

Voor de liefhebbers is het onderhavige octrooi in te kijken via de bekende databanken. Zal de link achterwege laten omdat het nieuwheidsraport nogal kritisch is. De techniek wordt volgens de onderzoeker vrijwel letterlijk gepresenteerd in een US patent uit 1982 en een aantal anderen.

 

Neemt niet weg dat hier best een basis kan liggen voor realisering als de heer Huuksloot de problemen uit de praktijk die blijkbaar al die productie / doorontwikkeling in de weg hebben gestaan kan oplossen.

  • 0

Hoi Hans,

een tillende steekwagen is bijvoorbeeld al eens gepatenteerd in 1962 door een anerikaan. Daarna zijn er nog circa 30 stuks tillende steekwagens gepatenteerd al of niet erkend. Toch heb ik een tillende steekwagen kunnen maken die helemaal nieuw bleek te zijn. De hoofdclaim en de11 secundaire claims bleken allen de nieuwheidstoets te kunnen doorstaan.

Het zegt dus niet zoveel als je eerste patentaanvraag niet helemaal goed ontvangen wordt. Meestal pas bij de uitontwikkeling komen zaken naar boven die nieuw zijn en hier moet je de ogen op richten.

 

 

Dit schreef ik eerder hierover in dit draadje:

 

"Die deadline van 18 maanden is in geval van dit concept natuurlijk juist, maar ik heb daar de volgende gedachte over:

Met het droppen van het patent in de databanken is vastgelegd dat een ander dit systeem niet zelf kan claimen. In de praktijk zal blijken dat er zaken zijn die een oplossing behoeven. Hier komt veel inventiviteit aan te pas om deze problemen op te lossen. Er zullen gegarandeerd oplossingen tussen zitten die essentieel zijn voor de goed werking van het apparaat. Als je deze deeloplossingen patenteert, heb je ook een goede protefeullle om met fabrikanten te onderhandelen. De tijdsdruk is er dan volledig vanaf en je hoeft ook op kortere termijn geen grote kosten te maken voor de patenten. Het enige wat je nodig hebt is het vertrouwen dat je voor de technische problemen die je zult ontmoeten bij de realisatie goede oplossingen zult vinden. En een beetje uitvinder heeft dat! "

  • 0

Reactie op den heer nijnatten,het nederlands octrooi is al verleend,en het internationaal octrooi is al 4 masanden

geleden aangevraagd,en volgens het octrooibureau zal dat zeker verleend worden.u doet het lijken of zij zo ge-

makkelijk octrooi verlenen dan bent u sterk abuis en zijn uw inlichtingsbronnen zeer onbetrouwbaar

groetjes penhouder

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    2 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.