Ik heb al jaren een eenmanszaak. Vorig jaar een auto zakenlijk geadministreerd en prive bijgeteld.
Dit jaar verklaard dat ik de auto (een andere auto inmiddels) niet meer dan 500km prive ga gebruiken.
Ben dus netjes alles kilometrs aan het bij houden etc etc.
Krijg ik netjes een brief van de belastingdienst (een paar maanden geleden) dat ze me gaan bellen om me een en ander te vragen hierover, en mij in de gelgenheid te stellen hen ook vragen te stellen omtrend de kilometer registratie and what not.
Ik denk: goede service ;-)
Vandaag dus het telefoontje:
Hoor ik van de beste belastingman dat ik als eenmanszaak NIET mijn auto zakenlijk mag administreren ZONDER bijtelling voor prive gebruik ?
Dus als ik mijn auto administreer MET bijtelling wel, zonder, NIET.
Ben al het hele jaar netjes alles aan het bij houden, heb de bevestiging van de belastingdienst op papier dat het verzoek is toegewezen . Dit klopt toch niet of wel ? Hoor heel graag van iemand hoe dit nu zit.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
paradiso
paradiso
Hallo Allemaal,
Ik heb al jaren een eenmanszaak. Vorig jaar een auto zakenlijk geadministreerd en prive bijgeteld.
Dit jaar verklaard dat ik de auto (een andere auto inmiddels) niet meer dan 500km prive ga gebruiken.
Ben dus netjes alles kilometrs aan het bij houden etc etc.
Krijg ik netjes een brief van de belastingdienst (een paar maanden geleden) dat ze me gaan bellen om me een en ander te vragen hierover, en mij in de gelgenheid te stellen hen ook vragen te stellen omtrend de kilometer registratie and what not.
Ik denk: goede service ;-)
Vandaag dus het telefoontje:
Hoor ik van de beste belastingman dat ik als eenmanszaak NIET mijn auto zakenlijk mag administreren ZONDER bijtelling voor prive gebruik ?
Dus als ik mijn auto administreer MET bijtelling wel, zonder, NIET.
Ben al het hele jaar netjes alles aan het bij houden, heb de bevestiging van de belastingdienst op papier dat het verzoek is toegewezen . Dit klopt toch niet of wel ? Hoor heel graag van iemand hoe dit nu zit.
Alvast bedankt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29120-geen-prive-gebruik-auto-voor-eenmanszaak-niet-meer-mogenlijk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
22 antwoorden op deze vraag