• 0

Hosting opzeggen wegens overlijden

Beste,

 

Ik heb 2 maanden geleden een Magento Hosting genomen bij een niet nader te noemen grote magento hoster. Nu is er in de familie iemand overleden en naast dit trieste nieuws is mij ook medegedeeld dat ik NIET mag werken en dus genoodzaakt ben alles te verkopen. Nu heb ik allebei de maanden keurig betaald en vroeg aan de hoster of het verbroken kan worden aangezien het pakket voor 12 maanden geldt en krijg onderstaande email, kan ik nog iets doen? Ik vind het namelijk zeer vervelend met kosten opgezadeld te worden waar ik door omstandigheden niets meer mee kan.

 

De contractduur is 12 maanden waarna het contract automatisch verlengd wordt met 12 maanden, tenzij er minimaal een maand voor de verlengdatum is opgezegd (per ondertekende brief). Alle kosten die gemaakt worden bij de aanschaf (installatie, SSL certificaat etc.) of verlenging (SSL certificaat etc.) worden over deze contractduur van 12 maanden evenredig verdeeld, met andere woorden u betaalt in de 1e t/m 12e maand een deel van de installatiekosten en de kosten voor het SSL certificaat. Het is dan ook niet mogelijk om tussentijds het contract te beëindigen.

 

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gecondoleerd met het verlies van je familielid.

 

Uit de reactie op te maken zijn ze niet van zins om het contract te ontbinden.

Staan er geen ontbindende voorwaarden in de overeenkomst?

Heb je de hoster gemaild of telefonisch benaderd? Wellicht als je het telefonisch probeert en de situatie uitlegt dat je misschien net iemand treft die met je mee wil denken en alsnog het contract wil en kan openbreken, of je wil doorverbinden met de desbetreffende verantwoordelijke persoon binnen de organisatie.

 

Soms wil het wel helpen als je je verhaal 'live' tegen iemand doet. In principe zijn ze volgens mij niets verplicht, maar je weet maar nooit natuurlijk.

 

Veel sterkte nog!

 

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

Link naar reactie
  • 0

Gecondoleerd.

 

Nu is er in de familie iemand overleden en naast dit trieste nieuws is mij ook medegedeeld dat ik NIET mag werken en dus genoodzaakt ben alles te verkopen.

 

Wat is de reden dat jij niet mag werken? Je noemt daarvoor geen reden en/of verband met het overlijden van je famielid. Waren jullie samen eigenaar of iets dergelijks?

Link naar reactie
  • 0

Ik zie geen extra ontbindende voorwaarde staan waar je je op zou kunnen beroepen, tenzij onderstaande van toepassing zou zijn. En ik neem aan dat dat niet het geval is.

 

Artikel 13 Beëindiging & duur van de overeenkomst

 

Iedere partij is gerechtigd om de overeenkomst buitengerechtelijk te ontbinden indien de andere partij toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van wezenlijke verplichtingen uit hoofde van de overeenkomst en zulk tekortschieten, na deugdelijk schriftelijk in gebreke te zijn gesteld, niet binnen een redelijke termijn herstelt. Ontbinding ontslaat opdrachtgever niet van enige betalingsverplichting terzake van reeds door XXXXXXXXX geleverde producten en/of diensten, tenzij XXXXXXXXX terzake van een bepaald product of bepaalde dienst in verzuim is.

 

Verder schrijf je in je eerste bericht

...tenzij er minimaal een maand voor de verlengdatum is opgezegd (per ondertekende brief)...
Maar in de voorwaarden staat:

De overeenkomst kan uitsluitend worden beëindigd aan het einde van het lopende contractjaar. Een contractjaar omvat altijd 12 (twaalf) maanden.

Beëindiging van het contract dient tenminste 40 (veertig) dagen voor het einde van het lopende contractjaar te geschieden middels een ondertekende brief per post, fax of e-mail. Voor het bepalen van het al dan niet op tijd beëindigen van de overeenkomst wordt de datum en tijd van ontvangst van de brief gebruikt.

 

Let op de: ten minste 40 dagen!!. Houd daar rekening mee als je gaat opzeggen. Misschien komt iemand hier nog met een mogelijkheid waarmee je nog zou kunnen proberen je overeenkomst open te breken, maar mocht dat niet het geval zijn moet je in elk geval altijd 40 dagen voor einde contract datum opzeggen en niet minimaal een maand...als je dat aanhoudt ben je net een beetje te laat en hangen ze je misschien nog een keer voor een jaar vast.

 

Als je niet op redelijk korte termijn een (schriftelijke) toezegging kunt krijgen dat de overeenkomst kan worden beeindigd zou ik al redelijk snel een aangetekend schrijven sturen waarin je aangeeft de overeenkomst per einde van deze eerste termijn te beeindigen.

 

Ik hoop voor je dat er nog een achterdeurtje te vinden is of dat ze je anderszins tegemoet willen komen.

 

 

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

Link naar reactie
  • 0

Je zit er helaas aan vast (anders heeft iedereen opeens wel een hamster die overlijdt), maar het zou wel van service getuigen als ze je gewoon lieten opzeggen. De kans dat je er later weer hosting neemt lijkt me nu wel klein geworden.

 

BTW als het die 'ene' hoster is snap ik eigenlijk nog steeds niet dat er zoveel mensen magento hosting nemen. Die shops zijn nog steeds erg traag daar. Daar ga ik dan ook binnenkort verandering in brengen :)

Link naar reactie
  • 0

Je zit er helaas aan vast (anders heeft iedereen opeens wel een hamster die overlijdt), maar het zou wel van service getuigen als ze je gewoon lieten opzeggen. De kans dat je er later weer hosting neemt lijkt me nu wel klein geworden.

 

BTW als het die 'ene' hoster is snap ik eigenlijk nog steeds niet dat er zoveel mensen magento hosting nemen. Die shops zijn nog steeds erg traag daar. Daar ga ik dan ook binnenkort verandering in brengen :)

 

@chielsen je mag pmen hoor welke jij denkt dat het is ;) allemaal bedankt voor jullie feedback.

 

@Willem De reden dat ik niet mag werken ga ik hier niet neerzetten is nogal een lang verhaal namelijk ;)

 

@Miep ...tenzij er minimaal een maand voor de verlengdatum is opgezegd (per ondertekende brief)... < Dit stond in de email die ik van ze kreeg

 

Link naar reactie
  • 0

Gezien je alles verkoopt, waarom niet ook de hosting bij de verkoop betrekken en het contract erbij verkopen?

 

Omdat het plan was die shop te openen alleen dat is er nooit van gekomen. Mocht iemand zich geroepen voelen om hem wat op te fleuren zodat hij verkoopbaar is pm please. De shop is dus leeg en om dan een abonnement hosting kaal te verkopen is ook zo lastig.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst gecondoleerd met het verlies van een dierbare.

 

Het volgende gaat misschien heel cru klinken, maar vat het alsjeblieft niet zo op. Was het overleden familielid contractpartij voor het hostingbedrijf? Dat zou namelijk wel van belang kunnen zijn. Maar, wanneer ik met jou een overeenkomst sluit dan ben ik degene die jij kunt aanspreken op naleving van die overeenkomst. Wanneer mijn tante Truusje overlijdt en ik bijv. (ik noem maar even iets) daardoor een burn out krijg, heb jij daar eigenlijk niets mee te maken. Ik zal dan alsnog dat contract moeten naleven, tenzij er in de overeenkomst die gesloten is redenen gegeven zijn waardoor de overeenkomst op een dergelijk moment ontbonden kan worden.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst gecondoleerd.

 

Eerder genoemd, maar ik zou het ook als geheel proberen te verkopen. Dat de shop leeg is maakt niet uit, er zijn genoeg mensen die een domeinnaam en webshop willen kopen. Het zal voornamelijk van de domeinnaam afhangen. Als die goed is dan is het geheel wel te verkopen. Inclusief hosting, als ze die daarna wilen opzeggen omdat die te traag is dan is dat hun zaak.

Link naar reactie
  • 0

Allereerst gecondoleerd.

 

Eerder genoemd, maar ik zou het ook als geheel proberen te verkopen. Dat de shop leeg is maakt niet uit, er zijn genoeg mensen die een domeinnaam en webshop willen kopen. Het zal voornamelijk van de domeinnaam afhangen. Als die goed is dan is het geheel wel te verkopen. Inclusief hosting, als ze die daarna wilen opzeggen omdat die te traag is dan is dat hun zaak.

 

Beste,

 

Dat zou ik kunnen proberen, mocht iemand willen helpen hiermee graag. Het enige wat ik ervoor terug wil zijn die Hosting kosten rest mag een eventuele verkoper houden, voor niets gaat de zon op tenslotte.

Link naar reactie
  • 0
@Miep ...tenzij er minimaal een maand voor de verlengdatum is opgezegd (per ondertekende brief)... < Dit stond in de email die ik van ze kreeg

 

Houd voor de zekerheid toch maar de voorwaarden aan, dat lijkt me wel zo verstandig. :) Die 10 dagen eerder maken dan ook het verschil niet meer.

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

Link naar reactie
  • 0

In het geval van overlijden van de contractant hebben de nabestaanden volledig recht op onmiddellijke ontbinding van het contract. Echt is dat hier niet het geval. In dergelijke gevallen als hier beschreven kan je het beste in goed overleg gaan met de hosting aanbieder. Mijn ervaring leert mezelf dat er altijd veel mogelijkheden zijn in overleg. Ik raad wel af om eisen te stellen aan wat de hosting aanbieder wel en niet moet doen. Vaak werkt dit juist tegen je. Mochten ze met een aanbod komen zal dat in meeste gevallen er op neer komen dat je het contract afkoopt. Meestal ben je dan wel goedkoper af dan als je alles moet betalen. Hier gaan veel mensen niet mee akkoord vaak ook omdat er al enigszins wrijving is tussen beide partijen. Het gevolg is vaak dat de tegenpartij van de hosting aanbieder alsnog het volledige bedrag kan betalen.

 

Mijn advies is dan ook ga gewoon met ze in overleg, vertel wat de situatie is en vraag of er mogelijkheden zijn om.

 

Wat betreft het opzeggen door ondergetekende brief. Volgens de wet kan je diensten op dezelfde mannier opzeggen als je ze aangevraagd hebt. Wanneer dit dus via een website is, zou je dit ook via een website moeten kunnen opzeggen. Dit kan uiteraard dan ook via e-mail. Het aanvragen via internet en het vervolgens eisen via ondertekende brief op te zeggen is dus geen verplichting in het algemeen.

NetDistrict - Managed Hosting | Domeinen | SSL Certificaten | VOIP
Link naar reactie
  • 0

Fijn dat het opgelost is en dat je er een goed gevoel bij hebt.

 

En: Als een bedrijf meedenkt met zijn klanten, dan krijg het gratis reclame op Higherlevel ;)

 

Hartelijke groet van Hetty

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.