Sinds enige tijd lever ik weeer bestellingen op factuur, deze facturen worden direct van mij overgenomen door een ander bedrijf welke mij uitbetaald en zorgt voor betaling door de klant.
Nu is het de laatste tijd ook weer vaak zo dat pakjes niet worden afgehaald van het postkantoor en dus 4 a 5 weken later weer bij ons terugkomen.
Wij krijgen zelf na 2 a 3 weken uitbetaald en de klant heeft 2 weken betaaltermijn na verzending van de order.
Veel van de producten die wij verkopen vallen in de uitzonderings categorie van wet koop op afstand vanwege de aard van de producten.
Ik weet echter nog niet zo goed wat ik hier nu eigenlijk mee moet, retour periode bij ons is 7 dagen (voor een deel van de door ons verkochte producten).
Eigenlijk wil ik dit soort niet opgehaalde pakjes dus helemaal niet accepteren omdat dat mij veel geld kost (betaal de kosten voor heenzending, de kosten voor retourzending, de kosten van het betalingssysteem, moet het geld weer terugbetalen aan het factorings bedrijf, veel administratieve rompslomp, ben de producten 4 a 5 weken kwijt enz..)
Hoe sterk sta ik als ik van de klant verlang dat hij gewoon alsnog betaald en dat hij de producten alsnog ontvangt.
Ook sturen veel mensen die op factuur kopen de producten soms na 4 weken gewoon alsnog retour waarbij veelvuldig de verpakkingen stuk zijn of het er zo ingepropt is.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
member123
member123
Ik heb een "nieuw" probleem.
Sinds enige tijd lever ik weeer bestellingen op factuur, deze facturen worden direct van mij overgenomen door een ander bedrijf welke mij uitbetaald en zorgt voor betaling door de klant.
Nu is het de laatste tijd ook weer vaak zo dat pakjes niet worden afgehaald van het postkantoor en dus 4 a 5 weken later weer bij ons terugkomen.
Wij krijgen zelf na 2 a 3 weken uitbetaald en de klant heeft 2 weken betaaltermijn na verzending van de order.
Veel van de producten die wij verkopen vallen in de uitzonderings categorie van wet koop op afstand vanwege de aard van de producten.
Ik weet echter nog niet zo goed wat ik hier nu eigenlijk mee moet, retour periode bij ons is 7 dagen (voor een deel van de door ons verkochte producten).
Eigenlijk wil ik dit soort niet opgehaalde pakjes dus helemaal niet accepteren omdat dat mij veel geld kost (betaal de kosten voor heenzending, de kosten voor retourzending, de kosten van het betalingssysteem, moet het geld weer terugbetalen aan het factorings bedrijf, veel administratieve rompslomp, ben de producten 4 a 5 weken kwijt enz..)
Hoe sterk sta ik als ik van de klant verlang dat hij gewoon alsnog betaald en dat hij de producten alsnog ontvangt.
Ook sturen veel mensen die op factuur kopen de producten soms na 4 weken gewoon alsnog retour waarbij veelvuldig de verpakkingen stuk zijn of het er zo ingepropt is.
Wat kan ik hiermee?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30188-bestelling-niet-afgehaald-van-postkantoor/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
38 antwoorden op deze vraag