Bedrijf opgericht

Aanbevolen berichten

MMS en Anders, gefeliciteerd met de oprichting van jullie bedrijven!

In 'Ondernemen Algemeen' is ruimte genoeg voor een introductie van je bedrijf, of als je wilt in een specifiek deelforum indien je bedrijf zich specifiek daarop richt.

 

zoals eerder gemeld heb ik inmiddels mijn wereldbedrijf opgestart. voorlopig nog avonden en weekenden. hier i.p.v. introductie de website: website. ik waardeer jullie opbouwende commentaren, zowel over bedrijf als over website.

 

Link naar reactie

Hi Paul, gefeliciteerd met je eigen bedrijf! Ik hoop je binnen een maand te kunnen vergezellen op het web :)

 

De site ziet er erg eenvoudig uit, maar ik vind dat in dit geval niet erg. Ten eerste focus je er de aandacht mee op de inhoud, en ten tweede strookt het ook nog eens met die inhoud: het is efficiënt en effectief. Wel ademt het door de eenvoud iets teveel de "eenmanszaak"-sfeer uit. Uit je teksten en je vacatures maak ik op dat je groter denkt, en daarom zou ik er t.z.t. wel een designer zijn licht op laten schijnen.

 

Je teksten zijn stevig doorspekt met vakjargon. Jij kent je doelgroep beter dan ik, maar weet je zeker dat zij dit jargon begrijpen?

 

Een positief punt vind ik dat je het veel over mij (lees: de bezoeker/klant hebt) hebt, en dat het niet alleen maar over MMS gaat. Je krijgt daardoor onbewust het gevoel dat MMS meedenkt en niet alleen probeert zijn diensten aan de man te brengen. Dat mis je nogal eens op andere sites.

 

Je begint de site met een vrij negatieve insteek. De eerste twee vragen op je homepage zijn ronduit onheilspellend. Is het niet slim om met een positieve insteek van wal te gaan? Aan het ein van de tweede alinea heb je het over "en dat is winst". Probeer die winst ook in je opening mee te nemen, dat zal voor bedrijven die menen dat ze het niet al te slecht doen wellicht een extra aansporing zijn om verder te lezen.

 

Een paar vragen die als bedrijf bij me op zouden kunnen komen en waar je misschien nog iets beter op in zou kunnen spelen:

- Ben ik wel groot genoeg om hier baat bij te hebben?

- Zal ik de kosten van het advies er wel uit halen? Wat als ik al efficiënt blijk te werken?

 

Wat ik erg mis op je site is de aansporing om contact op te nemen. Volgens mij kun je, zeker in dit vakgebied, het beste iemand overtuigen om jouw diensten af te nemen middels een persoonlijk gesprek. Spoor je doelgroep aan om vrijblijvend contact op te nemen of vrijblijvend een gesprek aan te vragen.

Door je contactgegevens op elke pagina te tonen in plaats van op de "laatste" pagina van je site te zetten, maak je dit contact leggen toegankelijker. Ook kun je overwegen om bij de pagina diensten onder elke dienst een link "Meer weten over Consultancy" (bv) te zetten, dat linkt naar een contactformulier waarbij een checkbox bij Consultancy reeds is aangevinkt.

Wat je ook wel ziet zijn "Call me now"-button. Mijn praktijk-ervaring is dat dat bij kleine bedrijven op zich vrijwel niet gebruikt wordt door de bezoeker, maar dat het wel een extra impuls geeft aan de bezoeker om het contact-leggen te overwegen. Als dat net die ene klant scheelt kun je de kosten daarr al mee uit hebben.

 

Aangezien je specifiek B2B werkt kun je overwegen om je "V-card" bij je contact-info te zetten. Een voorbeeld daarvan zie je op:

http://users.aber.ac.uk/ppb98/contact.htm (heb even gegoogled, ken de beste man zelf niet).

 

Bij het aanklikken van het vcf-bestand verschijnt de informatie in Outlook of in een andere PIM (*) en kunnen mensen deze eenvoudig opslaan in hun contacts.

 

(*) Personal Information Manager

 

Bij vacatures mis ik informatie over hoe en met wie ik contact op moet nemen, en welke gegevens daarbij worden verlangd.

 

Nog wel even een puntje pure kritiek (in het kader van: laten we het gezellig houden :) )

Voor wie is in hemelsnaam je pagina "Links" bedoeld? Voor je "vakbroeders"? Ik zie hier het nut totaal niet van in, eerlijk gezegd. De site van de "Vereniging voor Statistiek en Operarionele Research" kijkt me voor elke potentiële klant volstrekt oninteressant.

 

Hoe wil je de site gaan communiceren? managemenscience.nl of www.managementscience.nl ? Probeer daarin één lijn aan te houden in al je communicatie. In je startpost had je het bijvoorbeeld over www... maar op je site komt die www niet meer terug.

 

Ik zou je dringend willen adviseren om ook de domeinnaam marsmanagementscience.nl te registreren. Om de kosten hoef je het niet te laten maar het zal een hoop gedoe schelen wanneer je zo kunt voorkomen dat een of andere grapjas een truuk met je kan/zal uithalen.

 

Succes met je bedrijf!

 

Anders

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

anders, bedankt voor je uitgebreide feedback. ik ga een hele hoop punten van je meenemen, maar sommige ook niet:

 

- die designer doe ik zeker als er (meer) klanten zijn ;)

- ik zal het jargon eens laten testen door iemand in het vak

- die vragen zit ik ook nog mee, was een tip van een ander maar de negatieve insteek is er idd wel. aan de andere kant geeft het wel meteen het speelveld weer (eerder opmerking gehad over focus). food for thought dus.

- je inspeelvragen zal ik verwerken, goed punt.

- ik zal meer nadruk op contact leggen, misschien een onbewuste keuze geweest omdat ik nog niet full-time beschikbaar ben.

- de vacatures laat ik even zo, briefje en cv moet duidelijk zijn.

- links verwijder ik.

- website is inderdaad managementscience.nl. mijn posting klopte niet. moet ik nog even aanleren.

- die andere website naam reserveren vind ik wel erg defensief van aard, moet ik nog even over nadenken.

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Sorry, beetje frikkerig:

 

Zelf zou ik de volgende tekst aanpassen (met de hoofdletters):

De basis van een GEDEGEN planning is een goede prognose. Hoe beter u KUNT voorspellen WAT de vraag of het aanbod zal zijn, hoe efficiënter en effectiever uw organisatie ZAL werken.

 

Wellicht iets meer wervender en "gedegen" omdat dat je "core" is.

 

PS. Heel veel succes!

Link naar reactie

Gezien de website neem ik aan dat MMS zich alleen bezig houdt met forecasting of dat forecasting het onderscheidende punt is?

 

Een mooi gebied operations research, ben benieuwd of men tegenwoordig nog met 'taylor softwaresimulatie' werkt. Dat was een pakket waarin je hele fabrieken kan bouwen en simuleren.

 

Gefeliciteerd met de start van het bedrijf!

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie

Heel blauw, technisch, academisch, stockfotografie, inside-out geredeneerd ("Hier komen mensen die weten waar ik het over heb"), diffuus aanbod.

Professioneel logo, niet heel onderscheidend.

 

Waarom wil ik juist Mars Managment Services inschakelen, en niet het consultancybureau even verderop?

En op welk moment heb ik jullie nodig? Wanneer moet het lampje gaan branden?

 

In de ene alinea heb je het over 'wij', in de volgende stel je jezelf voor. (Althans, er wordt over 'hij' gesproken... ) (Discrepantie 'organisatie met meerdere mensen', 'hij')

 

Ik denk dat het woord "KLM" eerder in het oog springt dan Koninklijke Luchtvaart Maatschappij trouwens.

(als het gaat om namedropping ter credibilitybouwen :-)

 

Wat ik mis is een duidelijker verband tussen statistiek/wiskunde en de 'winst' voor een bedrijf. Die IS er wel, maar misschien kan die duidelijker benoemd worden (of eerder, het vergt wat gespit in de tekst)

 

De ene keer heb je het over voorspelling, de andere keer over forecast, dan weer over prognose. (Leuk, synoniemen ;D)

Is er verschil? Of een ander woord voor hetzelfde.

 

Bij toepassingen lopen 'cases' en meer abstracte toepassingen schijbaar door elkaar.

(Waarbij ik denk dat heldere cases, waarbij de bezoeker aan het handje genomen wordt, heel zinvol kunnen zijn!)

 

Wat ik me afvraag is, of mensen door jouw site op het idee moeten komen jouw expertise in te zetten om hun bedrijfsvoering te verbeteren (de behoefte creëren danwel zichtbaar maken) , of dat ze al precies weten wat ze zoeken (de behoefte al hebben).

 

'Dingen voorspellen' riekt natuurlijk al snel naar glazen bol-- is zoiets volledig 'op cijfers' te doen of komt er toch ook 'gut feeling' bij kijken?

(Just wondering)

In hoeverre is het risicovol om de toekomst te voorspellen op basis van het verleden? (prognose en voorspellingsmethoden en - systemen, onder andere op basis van analyse van historische tijdsreeksen.)?

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

 

Annedien

 

 

 

Link naar reactie

Professioneel logo, niet heel onderscheidend.

het logo is nog onderhanden werk, simpeler kan het bijna niet.

 

Waarom wil ik juist Mars Managment Services inschakelen, en niet het consultancybureau even verderop?

vanwege het specialisme forecasting

 

En op welk moment heb ik jullie nodig? Wanneer moet het lampje gaan branden?

daar zijn de vragen bedoeld op de openingspagina: potentiele signalen van een slechte prognose

 

In de ene alinea heb je het over 'wij', in de volgende stel je jezelf voor. (Althans, er wordt over 'hij' gesproken... ) (Discrepantie 'organisatie met meerdere mensen', 'hij')

had ik gecheckt met andere eenmanszaken, vaak is het geschreven in meervoud. daarbij verwacht ik te groeien. mijn eigen c.v. vind ik netter in enkelvoud.

 

Ik denk dat het woord "KLM" eerder in het oog springt dan Koninklijke Luchtvaart Maatschappij trouwens. (als het gaat om namedropping ter credibilitybouwen :-)

ik wil er (nog) niet op gevonden worden.

 

Wat ik mis is een duidelijker verband tussen statistiek/wiskunde en de 'winst' voor een bedrijf. Die IS er wel, maar misschien kan die duidelijker benoemd worden (of eerder, het vergt wat gespit in de tekst)

moet je mij even bij helpen want volgens mij legt de openingspagina die link meteen al. (problemen -> voorspellen -> wiskunde).

 

De ene keer heb je het over voorspelling, de andere keer over forecast, dan weer over prognose. (Leuk, synoniemen ;D)

Is er verschil? Of een ander woord voor hetzelfde.

voor mij geen verschil, synoniemen dus.

 

Bij toepassingen lopen 'cases' en meer abstracte toepassingen schijbaar door elkaar. (Waarbij ik denk dat heldere cases, waarbij de bezoeker aan het handje genomen wordt, heel zinvol kunnen zijn!)

ja, daar kan en wil ik nog meer tijd aan besteden. zet ik op mijn lijstje.

 

Wat ik me afvraag is, of mensen door jouw site op het idee moeten komen jouw expertise in te zetten om hun bedrijfsvoering te verbeteren (de behoefte creëren danwel zichtbaar maken) , of dat ze al precies weten wat ze zoeken (de behoefte al hebben).

ik heb nu al drie antwoorden geschreven en gedeleted op deze vraag; eigenlijk heb ik daar geen duidelijke keuze in gemaakt en wil ik ze beide treffen tussen de ogen. mag dat niet?

 

'Dingen voorspellen' riekt natuurlijk al snel naar glazen bol-- is zoiets volledig 'op cijfers' te doen of komt er toch ook 'gut feeling' bij kijken?

(Just wondering)

bij hele grote hoeveelheden (bijvoorbeeld 10.000 artikelen) is het efficienter en vaak ook effektiever om op een model te vertrouwen. maar de beste combi is vaak om een of meer modellen als basis te nemen, en die aan te vullen met markt kennis (bijv. van de zomer 50% meer vanwege de voetbal).

 

In hoeverre is het risicovol om de toekomst te voorspellen op basis van het verleden?

professionele voorspellingen krijgen altijd een betrouwbaarheidsinterval mee die de mate van betrouwbaarheid weerspiegelt. dus met 95% zekerheid is de prognose 100 +/- 10. zo is het risico beperkt.overigens kan je niet zo maar ieder model op iedere situatie toe passen, daar gaat gedegen analyse aan vooraf. veel gebruikt wordt een autocorrelatie - of partiele autocorrelatie grafiek die verbanden bloot kan leggen.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

JA, met name veel om over na te denken.

dankjewel

Link naar reactie

de kernactiviteit is advies en systeemontwikkeling op het gebied van wiskundige en statistische modellen (zo sta ik ook bij de kvk). ik tracht mij inderdaad te onderscheiden door te profileren op het specialisme van forecasting.

 

Annedien ik denk dat forecasting Mars USP is en het gebruik van synoniemen idd af te bevelen is. Aangezien operations research zich niet leent voor woordgrapjes (meer in z'n mars) mag het 'management' wel benadrukt worden. Als je in zee gaat met MMS welke lagen van je organisatie gaan dan met veranderde methoden werken en levert MMS ouderwets een dienst af en trekt de deur dicht of is het een moderne consultant die daadwerkelijk de (gedrags)verandering bewerkstelligt en zich daarop af laat rekenen?

 

Persoonlijk denk ik dat je blijk mag geven van het 'politieke' element in het bedrijfsleven. Je toko mag dan op ratio gericht zijn en het gerationaliseerde element van het bedrijfsleven, evenveel beslissingen die kostentechnisch (niet) goed uitpakken zijn ingegeven door politiek. Bij wiskunde denkt men snel aan een in z'n schelp levende nerd, dat het niet zo hoeft te zijn bewijzen Roel Pieper of Rinnooy Kan die een vergelijkbare achtergrond hebben, aan jou de opdracht om een 'bedrijfs volwassen' beeldvorming te bewerkstelligen. Een foto waarbij je een hele zaal toespreekt en mensen overtuigt kan daarbij al verbeterend werken.

 

Ik ben er persoonlijk geen voorstander van om overal flashy foto's te plaatsen. Het is geen kritiek op jouw specifieke site, je ziet het op alle zakelijke dienstverleners sites. Het idee komt puur uit de reclamewereld en is mi misplaatst om te betrekken bij zakelijke dienstverlening. Flashy foto's van anoniemen behoren bij een produkt wat een gevoel moet opwekken, niet bij een dienst. Je biedt je dienst aan via een site omdat je een USP hebt, die moet duidelijk zijn. Mensen die geen USP hebben kunnen beter een site weglaten of puur op kostenvoordeel gaan en dat benadrukken.

 

Maar je hebt de forecasting dus het gaat wel lukken, maak evt. een interactieve tool op de site mbt forecasting zodat het gaat leven en een evt. voordeel snel duidelijk wordt voor een organisatie, al is het maar indicatief.

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie

 

Is het mogelijk om te forecasten op actuele of maatschappelijk relevante thema's? Ik krijg bij jouw activiteit een garbage-in, garbage-out gevoel en zou daarom graag gedemonstreerd zien hoe precies je kan voorspellen. Elke maand een verse forecast!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Toch is het simpel:

Warme zomer - meer bier

Koude zomer - minder ijs

Hoge rente - huizenprijs omlaag

Lage rente - meer consumptief krediet

Lange rokken - minder geboorten

Meer auto's - meer files

Minder files - meer auto's

Weekaanbieding - meer verkopen

 

Enfin, met economische modellen werken heeft wel degelijk nut. Ook al lijkt het voor de leek "Senseo"-kijken.....

 

Link naar reactie
Is het mogelijk om te forecasten op actuele of maatschappelijk relevante thema's? Ik krijg bij jouw activiteit een garbage-in, garbage-out gevoel en zou daarom graag gedemonstreerd zien hoe precies je kan voorspellen. Elke maand een verse forecast!

 

ik voorspel geen maatschappelijke gebeurtenissen, als dat is wat je bedoelt. wel bijvoorbeeld maandelijkse afzet van produkten. en dat kan vaak goed op basis van historische gegevens. in hoevere die informatie dus garbage is, is te goed analyseren door de samenhang te onderzoeken. men noemt het ook wel tijdsreeksanalyse.

 

de impact van maatschappelijke gebeurtenissen op toekomstige vraag zal een model je niet automatisch geven. daar heb je de menselijke factor bij nodig. wel kan een model het ondersteunen door vergelijkbare situaties te onderzoeken (bijvoorbeeld de vorige edities van een dergelijke gebeurtenis).

 

er is een mooie faq over forecasting te vinden op http://morris.wharton.upenn.edu/forecast/FAQ.html

Link naar reactie

Aangezien je specifiek B2B werkt kun je overwegen om je "V-card" bij je contact-info

Maaan! Zo leer je nog eens iets! Wat een strak plan. Overgenomen voor eigen gebruik!

Thank you :)

 

Je hebt gezien dat dit al standaard in dit forum zit? Zie een willekeurig profiel van een HL-lid, daar is de aanklikbare link te vinden. :)

Link naar reactie

het duurde even, maar de eerste klant is binnen. de champagne smaakt best goed vandaag moet ik bekennen. het wordt een pakketselectie-traject voor een groothandel. opdracht bevestigt voor de eerste fase, de orientatie, en we kijken per fase hoe we verder gaan.

 

een mogelijke tweede opdracht bij andere groothandel zit nog in de pijplijn. 13-aug is laatste dag bij mijn huidige werkgever dus daarna zal ik mij full-time op het ondernemen storten. lekker dat ik dan in ieder geval 1 en hopelijk 2 opdrachten heb.

 

drink vooral een virtueel glaasje met mij mee! ;D

 

glazen_klein.jpg ;D ;D ;D ;D

Link naar reactie

zoals gemeld, vrijdag was mijn laatste dag bij mijn werkgever. vandaag de eerste werkdag fulltime ondernemen. voorlopig nog even vanuit huis, maar nu de eerste klant binnen is, ga ik na de vakantie snel op zoek naar een kantoortje (kanshebber). wel gek, geen reistijd, geen collega's. alhoewel de laatste weken ook al rustig waren wat dat betreft. ik beschouw het loopje de trap op maar als mijn file, en jullie HL-ers als mijn (virtuele) collega's.

 

goeiesmorgens deze morgen!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 61 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.