Ga naar inhoud
Geplaatst:

Dirkdb

Dag HL'ers,

 

Ik loop al een tijdje rond met ideeën om mijn onderneming wat uit te breiden, nu is het zo dat ik op de één of andere manier mijn ideeën m.b.t. klantenwerving steeds niet praktiseer.

 

Toen ik ging nadenken over de oorzaak hiervan kwam ik tot de conclusie dat ik een soort angst ervaar voor de eventuele groei voor ik mijn idee wil gaan uitwerken, het gaat dan ook al om simpele ideeën zoals het rondsturen van een DM bijv. Door deze angst / drempel verdwijnt het ene idee na het andere in de 'kast'. Tot nu toe ging dat eigenlijk onbewust.

 

Mijn drempel hierin slaat vooral op de eventuele verplichtingen die ik op me neem zodra ik nieuwe klanten krijg. Mijn huidige klantenkring is vrijwel allemaal mond tot mond reclame geweest en groeit nog steeds, als ik via die weg nieuwe klanten krijg ervaar ik de drempels niet, omdat ik het idee heb dat de nieuwe klant graag zaken met mij wil doen.

 

Bij het versturen van een DM heb ik het gevoel dat ik de prospect wil overhalen om met mij zaken te doen en op één of andere manier ga ik dan denken vanuit een underdog positie en zie ik de verplichtingen die dat met zich meebrengt niet zitten.

 

Ik vraag me af hoe anderen dat hebben en of er meer mensen zijn die zich hierin herkennen, en het belangrijkste: hoe zet je jezelf hier overheen?

 

Groet,

Dirk

 

 

Featured Replies

Geplaatst:

ondernemen31

Hai Dirk,

 

Wat een luxepositie ;) Via m-t-m je klanten krijgen, zodat een dm eigenlijk niet noodzakelijk is. Toch kan ik het je wel adviseren en in jou geval zeker. Je schrijft namelijk underdogpositie, maar realiseer je dat als er een klant reageert, hij in de underdog positie zit. Hij kan door jou namelijk altijd aangenomen worden....of afgewezen. En stel nou eens voor dat daar net die ene klant bij zit, die jij heel erg zit zitten? Dan heb je toch een win-win situatie?

 

Groeten, ondernemen31

 

 

Geplaatst:

TwaBla

 

Dit is geen groei-angst; het is vraagangst. Je wil niet om busines vragen.

 

Dat hoef je ook niet te doen. In plaats van vragen, kan je ook vertellen. Je vertelt gewoon wat je doet, wat je interessant vindt, wat je observeert, wat je graag zou doen. En liefst op een plek waar mensen daar belangstelling voor hebben. Een eigen blog, een forum met mensen met gelijke belangstelling.

 

Als je zo'n plek gevonden hebt, hoef je niet eens perse te vertellen. Je kan ook meepraten. En zo vind je de stem die je later eventueel in dm kan gebruiken. Maar niemand verplicht je om een agressief medium (dm) te kiezen of jezef te verkopen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Dirkdb

  • Auteur

@TwaBla

 

Ik denk inderdaad dat je daar wel een punt hebt, maar ik merk ook dat het een stukje angst is voor meer drukte, verantwoordelijkheden en het opnieuw leggen van contacten, hoogte krijgen van de nieuwe klant etc.

 

Niet dat ik dat niet leuk vindt, maar ik ervaar dat als of ik in het diepe ga springen en dan wil ik het liefst wat anders gaan doen (en dat doe ik dan ook meestal :P)

 

@ondernemen31

 

Uiteraard een luxe positie, maar een nieuwe klant afwijzen terwijl je die liever niet hebt, dat doe je ook niet zo even 1 2 3..

Geplaatst:

TwaBla

 

Als ik nou naar je signatuur kijk, dan vrees ik dat je over een tijdje dit hele topic weer afgesloten wil zien. Besef je dat dit forum waarschijnlijk hoger scoort dan je eigen website, wanneer mensen jouw naam intikken in Google?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Dirkdb

  • Auteur

Je hebt gelijk, niet aangedacht. Heb mijn signature even verwijderd.

Geplaatst:

djluc

Huur eens iemand in die dit dagelijks doet, volg het op de voet. Laat die persoon de stappen doen die je zelf niet leuk vindt. Op het moment dat er een leuk contact ligt doe jij je ding.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

TwaBla

Je hebt gelijk, niet aangedacht. Heb mijn signature even verwijderd.

 

Draai het nou eens om. Praat hier met signature en al over je vak. Deel wat je weet en leer van wat je leest. Groei als ondernemer en vakman, doe mee in de community van ondernemers en je ziet de opdrachten die bij je passen vanzelf binnenkomen. Maar doe je niet groter of anders voor dan je bent. Wordt eventuele acquisitie ook vanzelf een stuk makkelijker.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Dirkdb

  • Auteur

@TwaBla

 

Doel je hiermee op mijn bedrijfsnaam? Is puur een keuze geweest m.b.t. een eigenzinnige naam die blijft hangen en een aantal zaken die in het verleden gebeurt zijn m.b.t. mijn oude naam. Heeft niets van doen met mezelf groter voordoen dan ik ben. Al snap ik wel dat je het zou kan opvatten.

 

Waar het mij in de start vraag vooral om ging is zijn er meer mensen die het uitbreiden van het bedrijf en klantenkring wel leuk vinden om te doen, maar op één of andere manier een drempel ervaren in het uitvoeren van de plannen en ik ben vooral benieuwd hoe men dat opgelost heeft.

Geplaatst:

TwaBla

Het ging me niet om een naam, maar om de vrees die je uitspreekt. Dat heeft volgens mij met het agressieve karakter van cold selling te maken, dus vandaar dat ik het warmere alternatief warm aanbeveel. Dus geen onbekenden overvallen met fraaie praatjes - dat soort groter opblazen bedoelde ik. Je verwees namelijk naar DM, terwijl je talloze andere manieren zou kunnen bedenken.

 

Nou mag iemand anders weer. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator
Waar het mij in de start vraag vooral om ging is zijn er meer mensen die het uitbreiden van het bedrijf en klantenkring wel leuk vinden om te doen, maar op één of andere manier een drempel ervaren in het uitvoeren van de plannen en ik ben vooral benieuwd hoe men dat opgelost heeft.

 

Neem ik het stokje even over van TwaBla ;):

 

Ja, vrijwel iedereen ervaart een drempel. Maar, zoals het woord 'drempel'al suggereert: je kunt eroverheen stappen. Neem nu het volgende vooruitzicht: 80% van je omzet verdien je uit de 20% trouwste klanten, en 80% van je inspanningen gaat zitten in het binnenhalen van 20% van je klantenbestand. Kortom, neem de drempel, werk hard aan de uibreiding van een trouwe(re) klantenkring, blijkbaar verdien je het, want via mond tot mond word je warm aanbevolen.

 

Wil je meer tools voor die drempels? Kom dan eens langs voor een gratis (voor HL-ers) en beruchte 'huiskamer- c.q. keukentafelsessie'. (6 augustus is de eerstvolgende...)

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

Patrick Strijker

Volgens mij is het tegenwoordig niet anders dan vroeger.

Je moet doen wat je zegt, dan lieg je niet.

Niet denken in problemen, maar in mogelijkheden.

Al jij jezelf al beperkingen inbeeld, dan straal je dat uit.

Basic denken en doen kost weinig moeite en gaat vaak vanzelf.

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

  • 4 weeks later...
Geplaatst:

RobDG

Jij zit in een luxe positie zeg. Maar ondernemen is soms risico nemen... Tenzij jij zeker weet dat je nog jaren van je huidige klanten kunt leven.

 

Je kent het gezegde "stilstand is achteruitgang".

Sexshop Slaapkamerspeeltjes.NL - De ondeugendste online sexshop van de Benelux! Voor de spannendste sextoys
  • 1 month later...
Geplaatst:

PrimagoAdvies

Knap en goed dat je het hier bespreekbaar maakt. Wat heb je met het feedback die je gekregen hebt, gedaan?

 

En hoe denk je er nu over?

  • 2 months later...
Geplaatst:

Annedien Hoen

Ah gossie, wat zielig toch allemaal :-K

 

 

Geplaatst:

Spaarvarken

Laat ik het eens niet over de drempelvrees hebben.

 

De enige verplichting waaraan jij moet voldoen bij het werven van klanten is dat jij kan voldoen aan wat jij (beloofd) aan te bieden en geen "nee" hoeft te verkopen i.v.m. bedrijfs capaciteit. Capaciteit in de zin van is de arbeidskracht, kennis etc. aanwezig om de opdrachten uit te voeren zonder verlies van de beloofde kwaliteit.

 

MVG,

 

 

The 7 habits of highly effective people, een aanrader.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.