• 0

Re: Wat vinden jullie van mijn website (webshop) VomaSports

Beste HL leden,

 

Ik heb de website deze zomer 'compleet' vernieuwd.

Ik heb geprobeerd de website een stuk gebruiksvriendelijker te maken. Daarnaast heb ik geprobeerd de website een professionele uitstraling te geven. Ik denk dat ik hier redelijk in geslaagd ben. Ik hoor graag jullie mening hierover.

 

Ik hoor ook graag op- en aanmerkingen van jullie zodat ik de website nog meer kan verbeteren. Ik ga me in de komende periode namelijk een stuk meer richten op de particulieren met de verkoop van sportkleding en sportmaterialen.

 

Het klopt dat er bij een aantal productgroepen nog weinig producten staan. Dit zal allemaal aangevuld worden de komende week.

 

Ik wil graag jullie algemene eerste indruk van de webwinkel hebben. Ook wil ik graag weten of jullie de shop gebruiksvriendelijk vinden.

 

Daarnaast zou ik natuurlijk graag willen weten wat jullie vinden dat er nog zeker aangepast moet worden.

 

Ik hoor graag van jullie!

 

(mod edit: verwijzing naar het oude topic)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedenavond Robbert08,

 

wat heb je precies veranderd of waar vinden we de oude en nieuwe website (catalogus/shop)? Ben je bijvoorbeeld van het catalogusidee afgestapt? Want dan pas ik de titel even aan.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond Robbert08,

 

wat heb je precies veranderd of waar vinden we de oude en nieuwe website (catalogus/shop)? Ben je bijvoorbeeld van het catalogusidee afgestapt? Want dan pas ik de titel even aan.

 

Groet,

 

Highio

 

De oude staat nergens meer. Ik ben inderdaad van het catalogus idee afgestapt dus de titel kan aangepast worden. Alvast bedankt daarvoor!

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie reacties.

Design zou ik wel aan een ontwerpen uit willen geven, maar op dit moment heb ik daar geen budget voor.

 

Ik ben trouwens vergeten er bij te vermelden dat ik ook vooral op het gebied van vindbaarheid bij de zoekpagina's vooruitgang wil boeken, want op dit moment is dat gewoon waardeloos.

 

Misschien mensen die me daar tips over kunnen geven zodat ik daar alvast een basis kan leggen?

 

Graag ook nog commentaar over het algemeen qua gebruiksvriendelijkheid etc.

Link naar reactie
  • 0

Het design even daar gelaten: Al die blauwe blokken (Sportkleding, Voetbaldoelen etc.) zijn plaatjes. Ik zou dat heel snel om gaat zetten in tekst, want op deze manier heeft een zoekmachine er natuurlijk niks aan terwijl het belangrijke content is.

 

Ik denk dat andere je meer advies kunnen geven mbt je Google ranking. Zijn ook goede stickies voor te vinden hier op HL.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je er verstandig aan doet iemand in te schakelen om je design en SEO te verbeteren. Je concurrenten (ik vond zo snel soccerwinkel, jeni sport en voetbalmateriaal) hebben (ook) geen geweldig design, dus een investering nu kan je boven je concurrenten doen uitsteken. Als je rondshopt is er vast wel een goed bureau te vinden die de SEO en design voor een redelijke prijs kan doen. Dat betaalt zich op de langere termijn vast terug.

Link naar reactie
  • 1

Tja... De looks doen me denken aan 2001. Plaatjes waar tekst hoort te staan, en heel veel schrijf- & spellingsfouten en kromme zinnen. Verder zit de algehele lay-out van de pagina's niet erg lekker in mekaar. Te kleine foto's (of te grote vlakken, dat kan natuurlijk ook).

 

Het geheel komt nogal amateuristisch over. Dat kun je je alleen veroorloven als de absoluut de goedkoopste bent. Maar zelfs dan is het beter om een goed "shabby design" te laten maken dan zelf aan te klooien.

 

Het komt nu over alsof de site sinds 2001 niet is bijgewerkt. En dat wil je niet uitstralen denk ik.

 

Goed kijken naar webshops die goed hebben nagedacht over hun design. En laat je dan inspireren (en dat is iets anders dan namaken!) Probeer je het ontwerpen eigen te maken, of besteedt het uit. Wat een goed design ook kost, het is z'n geld dubbel en dwars waard.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allen voor jullie reacties.

Het probleem is dat ik niet mijn gehele design aan kan passen. Ik gebruik een standaard design van het programma Mijnwebwinkel van Logivert. Het algehele design aanpassen kan ik niet. Ik probeer het te doen met wat ik heb. Ik heb wel een aantal offertes op dit moment aangevraagd voor webdesign en seo etc. Echter denk ik dat dit niet binnen mijn budget valt.

Ik ga naar andere webshops kijken etc om te kijken of ik daar iets mee kan doen voor mijn website.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat als je gewoon een leuke template voor WordPress download en dit uitbreidt met een gratis webshop en SEO plugin dan kom je al een heel eind verder dan wat je nu hebt.

Ik denk zelfs dat als je dit door iemand laadt doen dat je dan voor €1000,- klaar bent. Bijvoorbeeld het eStore thema van ElegantThemes: http://www.elegantthemes.com/gallery/estore/

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met de voorgangers eens. Het is ook makkelijker gezegd dan gedaan hoor, ben er zelf niet goed in, heb wel paar hele kleine tips als je toch hiermee door gaat (en dus niet compleet nieuwe site ga maken)

- misschien lijkt het al stuk beter als je de gele achtergrond naar wit wijzigt, het zijn nu te veel opvallende kleuren.

- ik zou kijken of ik de bovenste menu iets kan inkrimpen, je hebt nu best veel knoppen. Je zou bv 'wie zijn wij' en 'hoe werken wij' kunnen samenvoegen en wat tekst betreft ook inkorten, want bij 'wie zijn wij' lees ik over jullie bedrijf en eerste zinnen van 'hoe werken wij' gaan over hetzelfde. Zo kan je ook 'referenties' en 'klant reacties' samenvoegen.

- sommige zinnen, bv 'wie zijn wij' zie ik zowel boven als links al onder, en sommigen weer niet overal, bv 'algemene voorwaarden' zowel links als onder en 'privacy' alleen onder. Meestal is onderaan 'n samenvatting van belangrijkste links die ook wel elders te vinden zijn. Links en boven is niet nodig denk ik zelf.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Pak nu eens pakweg tien grote voetbalsites (clubs, bonden, sportwinkels etc.) en kijk eens voor wat voor lijnen, kleuren en structuren zij kiezen voor look and feel. Niet dat je tot eenheidsworst moet worden, maar probeer eens in deze designs aanknopingspunten te vinden voor jouw styling. Probeer vervolgens eerst een ontwerp te maken en dat tenslotte te implementeren in jouw webshop(template). Succes!

 

Ik zie nu niks wat me doet denken aan voetbal, training en teams! Zo moeilijk is dat toch niet uit te beelden?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allen voor jullie reacties.

Het probleem is dat ik niet mijn gehele design aan kan passen. Ik gebruik een standaard design van het programma Mijnwebwinkel van Logivert. Het algehele design aanpassen kan ik niet. Ik probeer het te doen met wat ik heb. Ik heb wel een aantal offertes op dit moment aangevraagd voor webdesign en seo etc. Echter denk ik dat dit niet binnen mijn budget valt.

Ik ga naar andere webshops kijken etc om te kijken of ik daar iets mee kan doen voor mijn website.

 

Ik denk dat het hier grotendeels mee ophoudt, qua verbeteringen. Wat het grootste probleem zit hem denk ik toch in de verkeerde uitvoering van je content. Mag ik vragen waarom deze template je niet in staat stelt die plaatjes te veranderen in tekst?

 

Ik begrijp dat je geen budget hebt, maar ik denk dat een klein bedrag voor een iets strakkere banner al een verschil gaat maken. Als je steeds kleine investeringen maakt, is de klap misschien niet zo hard.

 

Maar met een standaard template die niet te SEO-en is, kom je niet ver...

Link naar reactie
  • 0

Er is weer een heleboel gezegd. Nog een paar opmerkingen:

 

Wat versta jij op de pagina over "Retourneren" onder "administratiekosten van de retourzending"? Betekent dit dat je niet het volledige bedrag terugstort? Volgens de Wet Kopen op Afstand is dit namelijk niet toegestaan.

 

En wat bedoel je met de opmerking dat producten van de 4 genoemde merken niet geruild kunnen worden? Zijn die dus uitgesloten van de retourregeling, en zo ja, op basis waarvan?

 

Je hebt een actie tot 31 juli, dus die kan nu wel weg ...

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de vele reacties!

 

Aanstaande maandag kom ik hierop terug en een update!

 

Ik heb al een aantal aanpassingen gedaan. Zoals een witte achtergrond. Een tekst op de homepage als begin voor de SEO.

De banner zal ook vernieuwd worden (meer voetbal/sportgerelateerd)

 

@John

Met de administratiekosten worden gewoon de verzendkosten voor retour gerekend. Het is toch wel normaal dat de klant deze retour verzending betaald neem ik aan?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de vele reacties!

 

Aanstaande maandag kom ik hierop terug en een update!

 

Ik heb al een aantal aanpassingen gedaan. Zoals een witte achtergrond. Een tekst op de homepage als begin voor de SEO.

De banner zal ook vernieuwd worden (meer voetbal/sportgerelateerd)

 

Beste Robbert,

 

De beste tip die ik je kan geven is:

Stop de tijd die je momenteel in je website stopt in een part-time baan en betaal daarmee een webdesigner. Dit geld verdien je (hopelijk) vanzelf dubbel en dwars terug wanneer de website er spik en span uit ziet.

 

Dit klinkt misschien grof maar persoonlijk zou ik nooit zaken met VomaSport doen alleen al om het feit dat jij als eigenaar je eigen bedrijf blijkbaar niet serieus genoeg neemt om 500 - 1000 euro te investeren in een professionele website. Het maakt niet uit dat je zelf geen held ben in webdesign maar laat iemand anders het dan verzorgen.

 

Ik denk dat andere mensen hier op het forum zich ook afvragen hoeveel orders je gemiddeld binnen krijgt. Zie je hierin een toename sinds vorig jaar?

Link naar reactie
  • 0

Beste HL-ers,

 

Inmiddels heb ik een nieuwe website gemaakt waarop ik mijn sportkleding merk wil laten zien.

Ik ben inmiddels al ruim anderhalf jaar bezig met dit kleding merk. Ik ben de afgelopen weken bezig geweest een catalogus te maken met behulp van Jilster.

Nu zou ik graag van jullie wat feedback willen krijgen over mijn catalogus.

 

Over de website hoef ik in eerste instantie nog geen feedback, de urgentie ligt bij de catalogus.

De catalogus kunnen jullie vinden op de volgende link:

http://vomateamkleding.nl/vomateamkleding.nl/index.php/catalogus

 

Nu vind ik het niet zo heel belangrijk hoe jullie dit op mijn website vinden staan, ik vind het in eerste instantie belangrijk wat jullie van het uiterlijk en de inhoud van de catalogus vinden. Ik wil deze namelijk op korte termijn laten uitprinten om naar klanten op te sturen.

 

Ik zie jullie feedback graag tegemoet

 

Link naar reactie
  • 0

Laat de catalogus in elk geval nog even controleren op tik- en taalfouten en andere tekstzaken. Op pagina 1 (tenminste, ik neem aan dat het pagina 1 is, want de paginanummering ontbreekt) staat in het voorwoord "heeft ... ontwikkelt" dat moet "heeft ... ontwikkeld" zijn. En op pagina 3 staat "kan ... een kleding ... ontwerpen", dat moet naar ik aanneem "een kledinglijn" zijn. En het gebruik van "u" en "de klant" door elkaar leest niet lekker.

 

Je hebt een geld-verdien-plan voor een vereniging waarmee men "binnen 3 jaar 15 euro per lid" kan verdienen. Ik zou dat duidelijker omschrijven, zodat het niet enorm tegenvalt als ze vervolgens voor meer informatie op je site gaan kijken of contact opnemen.

 

Ik neem aan dat je de rechten geregeld hebt voor het foto-materiaal?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie John!

Ik ga de teksten zeker nog een keer laten controleren voordat ik de catalogus uit ga brengen.

 

Het foto materiaal is geregeld. Een aantal foto's gekocht en een aantal goed bij de bron uitgezocht of deze commercieel mochten worden herbruikt.

 

Zijn er verder nog commentaren op mijn catalogus? Ik hoor het graag van jullie zodat ik straks een mooie catalogus kan uitbrengen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.