• 0

Redenen waardoor jij direct stopt met het online delen van je kennis. Levensgevaarlijk.

Geef jij, als ondernemer, je kennis gratis weg op Internet? Of ben je juist behoudend daarmee? De 11 risico's die het met zich meebrengt als jij je kennis online deelt op een blog:

 

1. Lezers van je blog sturen je artikelen door naar onbekende voor jou.

 

2. Zoekmachines waarderen je online artikelen en sturen zo ongevraagd bezoekers naar je website.

 

3. Veel mensen in je omgeving gaan je zien als een expert. Dat levert vragen / discussies op die wachten op een antwoord van jou.

 

4. Concullega’s willen opeens wel met je samenwerken.

 

5. Journalisten bellen je ongevraagd voor een interview



 

6. Bloggen werkt verslavend. Hoe maak je dan nog tijd vrij om acquisitie te doen?

 

7. Op bijeenkomsten word je herkend en komen bezoekers spontaan op je af om te vragen of jij het ook echt bent.

 

8. Na 2 jaar staat je kennis nog steeds online en vinden anderen jou.

 

9. Naar bijeenkomsten ga je niet meer om te scoren (acquisitie), maar juist om te netwerken. Kennis maken en kennis delen staat centraal. Klinkt niet uitdagend, toch?

 

10. Meer mensen kennen jou beter, dan dat jij ze kent. Dat voelt vast ongemakkelijk voor je.

 

11. Je ontvangt betalingen voor je producten/diensten van onbekenden. Je moet tijd vrij maken om te checken wie ze zijn.

 

Pas dus goed op voordat jij je kennis online gaat delen.[/b] Het kan enorm uit de hand lopen. ;)

 

Nu geef ik de microfoon aan jou. Wat zijn jouw ervaringen met het delen van je kennis online?

Postief of negatief, klein of groot, het maakt niet uit. Deel ze hieronder in een reactie.

 

Alvast bedankt!

Hartelijke groet, Stijn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Dat een column elders ook al gepubliceerd is, kan makkelijk voor openbaring op dit forum onderzocht worden.

 

Ikzelf schrijf regelmatig columns, ook op andere fora. Als de column ervoor geschikt is zend ik hem op meerdere fora in.

Ik denk dat je dus niet moet kijken of hij al op andere fora staat, maar of de inhoud van toepassing is op HL. En wat je natuurlijk wel kunt doen is kijken of de column authentiek is.

Link naar reactie
  • 0
Als de column ervoor geschikt is zend ik hem op meerdere fora in.

Idem, o.a. Nils en ik crosspostten onze columns op zowel HL als Sprout en wijlen Cees publiceerde op HL columns die al in de Telegraaf verschenen waren of stonden te verschijnen. IMHO niets mis mee zolang de inhoud maar authentiek, vers en columnwaardig is.

 

Reruns van columns die al maanden of jaren op eigen blogs of elders circuleren worden geweigerd; er wordt door de mods dus ook gegoogeld om dat te controleren. In het geval van deze column is deze in min of meer dezelfde periode op meerdere fora gepubliceerd. Wat mij betreft is daar niets onoirbaars aan.

 

Persoonlijk vind ik het een leuke column en de inhoud zeker HL-columnwaardig, en ik zou - op persoonlijke titel, niet als mod dus - graag willen dat er verder over de inhoud wordt gediscussieerd in plaats van over al dan niet publiceren van columns van niet- of net actieve leden c.q. niet leden of over postcount voor columns.De werkelijkheid is dat er door actieve HL leden nauwelijks columns worden geschreven, en een column plaatsen is voor sommige mensen ook de start geweest om op HL actief te worden. Maar wellicht kunnen we deze discussie beter verder voeren in een apart topic....

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

[off-topic]

 

Dames, heren mods en medegebruikers van dit forum : Graag pleit ik ervoor dat columns als deze niet meer geplaatst worden. Niet voor de inhoud voor de column, wel omdat het doel overduidelijk is. Het plempen van je stukje op zoveel mogelijk fora en dergelijke voor je naams- of google bekendheid. Dit is door Joost hier in dit topic al duidelijk naar voren gebracht.

 

Zoals Hans van Nijnatten al zei, CS heeft ook op de berichten van zijn vorige column niet gereageerd. Ik vind dit getuigen van disrespect en wederom als bewijs van plempen van je "stukkie". Het is gewoon niets meer en minder dan spammen in mijn ogen, maar wel heel uitgekookt en slim !

 

Nieuwe gebruikers van het forum moeten aan bepaalde regels voldoen, zoals bijvoorbeeld 10 inhoudelijke berichten plaatsen voordat men in een bepaald board mag reageren (met dank aan @vroom vandaag, die dit weer overduidelijk aan de orde bracht ;D ;D ) maar een column kan zomaar door iedereen ingezonden worden, en wordt dus geplaatst.

 

In mijn simpele-ziel-optiek mogen de regels hierop behoorlijk aangescherpt worden.

 

I rest my case..... ;)

 

Groet, Marcel

 

[/off-topic]

Link naar reactie
  • 0

Ik schoot ook niet alleen op de columnschrijver Peter, maar dat weet je wel. Volgens mij krijgen de mods (of de verantwoordelijken hiervoor) vooraf tijdig inzage en kan er dus een klein stukje controle plaatsvinden.

 

Een column langere tijd laten staan is een mogelijkheid, een stukje nostalgie uit de oude doos van columns is misschien ook wel eens leuk om weer onder de aandacht te brengen.

Link naar reactie
  • 0

Ok, echt de allerlaatste reactie voordat ik ga slapen.

 

Ik vind het persoonlijk een leuke column en zeker plaatswaardig. Ik vind het echter leuk wanneer de CS zich ook mengt met de discussie. Mikky vraagt dit ook altijd netjes aan de CS. Maar wellicht gaat de CS nog reageren want de column heeft in de wachtrij gestaan en heeft hij het misschien momenteel erg druk. De column is pas de 24e geplaatst, al wordt er op een medium

zoals HL vrij snel een reactie verwacht. Maar ik zou het persoonlijk leuk vinden wanneer iedere CS zich (verplicht) mengt met de discussie. Ik geef het nog even tijd!

 

Maar we kunnen nu toch ook zonder CS verder gaan met de oorspronkelijke discussie en hem laten zien dat je niet moet stoppen met het geven van reacties wanneer je je kennis hebt gedeelt? (morgen dan, eerst slapen :p )

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij gaan we ook een beetje offtopic zo. IS het niet beter dit op te splitsen in een aparte discussie. Dan kunnen mensen zich daar uitleven over de meerwaarde van collums.

 

Persoonlijk vond ik het grote voordeel van deze collum dat hij niet veel tekst heeft, waardoor ik hem ook gelezen heb. De meeste collums zijn zo lang of vaag dat ik er echt niet doorheen kom en me er daarom ook maar niet aan waag.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.