• 0

Hoe pakken jullie de ''slechte omzet'' maanden aan?

Soms is het zo dat ik een maand mee maak waarbij de verkopen opeens niet echt goed gaan. Bij zulke situaties wacht ik de eerste 2 weken af hoe het verloopt , als ik zie dat er te weinig wordt verkocht dan grijp ik direct in en verlaag ik de prijzen fors. Dus echt 100de euro's eraf halen. (20á30% prijs verlaging op 80% van de totale voorraad.) (waarbij ik dus de goedkoopste leverancier van heel nl word, goedkoper heb je niet.)

 

Wanneer ik dat doe dan verkoop ik ineens weer een hele boel waarna ik de volgende maand weer de prijzen verhoog. Dit soort maanden maak ik tot nu toe , 3x per jaar mee ongeveer. )hopelijk zal het niet vermeerderen , denk het niet..)

 

En dan grijp ik direct in , na het 2de week of terwijl we nog in het 2de week van de maand zitten. Direct alle prijzen omlaag gooien om de maand toch goed te overleven.

 

Bij mij werkt het tot nu toe wel goed , hoe pakken jullie dat aan?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Stel dat die ene product 3000 euro waard is (minimaal) , dan doe ik hem weg voor 2000 euro. Dus echt forse prijs verlagingen waarbij de verkoop ineens omhoog schiet waarbij ik toch weer winst maak. Ik moet constante winst maken. En snel ook. Hoe sneller hoe beter.

 

Als je hem niet verkocht krijgt voor €3000,-, dan is het blijkbaar niet €3000,- waard. Helaas.

Als jij zo zecht winst te maken, dan heb je dat product toch nog voor een lagere prijs ingekocht....

 

Het doet me een beetje denken aan die programma's waar mensen huizen kochten "onder de marktprijs". We zien nu eindelijk wat dat betekende....

 

Hoezeer partijen ons ook te proberen te overtuigen van het tegendeel, de marktprijs is wat de markt er voor over heeft.

 

De vraag is hoe lang wil je erover doen om die ding kwijt te hebben. Als het opeens rustig is dan ga ik echt niet wachten ofzo, dan wil ik hem gelijk kwijt. En die ding is daadwerkelijk 3000 euro waard , alleen moet je gewoon wat langer wachten dat is alles.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Alle theoretische benaderingen van de automarkt zijn zinloos. Altan zal heel goed kunnen aanvoelen wat hij met zijn prijzen en strategie kan doen.

 

Nee, alle theoretische benaderingen van Altans automarkt zijn zinloos...

Zoals in elk topic die wordt gestart door hem, zijn er veel mensen zie een paar keer met hun ogen moeten knipperen om te zien of ze dit wel goed lezen.

Toch zijn er ook telkens weer mensen die het proberen te begrijpen en nog wat meningen en adviezen willen geven.

Daar wordt toch geen enkele keer naar geluisterd?

Wat Altan doet heeft toch niets met ondernemen te maken? Inkoop verkoop, kijken wat in de pocket zit eind van de maand en is dat niks, even snel een autootje slijten en daar gaan we.

 

Een auto van 2500-3000 wordt gekocht door zeurende mensen en van 5000-6000 door nette mensen,

waar gaat dit weer over?

 

Dan komt er een mod die aangeeft dat het topic niet wéér zo'n discussie wordt, maar elk topic gestart door Altan wordt nu eenmaal zo'n discussie...

Een vraag, adviezen, weerwoorden, adviezen, weerwoorden, wat beledigende opmerkingen, kneuzen, nog adviezen en nog meer weerwoorden..

 

Gaat nergens over.

 

 

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 1

Mijn vraag is hoe jullie die ''slechte omzet'' maanden aanpakken. Dat is alles. Hoe ik te werk ga heeft wel met ondernemen te maken , alleen bij mensen zoals jij kan dat niet. (Dictatorschap) ( Er is maar 1 soort systeem , er is maar1 soort onderneming , er is maar 1 soort mening etc etc , telkens weer die ''buitensluitende'' gedrag.)

 

In plaats van mij te vragen hoe en wat ik doe , kun je ook aangeven hoe jij het doet.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is hoe jullie die ''slechte omzet'' maanden aanpakken. Dat is alles. Hoe ik te werk ga heeft wel met ondernemen te maken , alleen bij mensen zoals jij kan dat niet. (Dictatorschap) ( Er is maar 1 soort systeem , er is maar1 soort onderneming , er is maar 1 soort mening etc etc , telkens weer die ''buitensluitende'' gedrag.)

 

In plaats van mij te vragen hoe en wat ik doe , kun je ook aangeven hoe jij het doet.

Je zegt het niet altijd op de gewenste diplomatieke manier, laat het jouw perceptie, jouw gedachtegang zijn.

Gezien alle kneuzen kunnen we jou gelukkig niet maken zoals we dat wensen.

 

Ik ben er aan gewend geraakt en kijk er doorheen.

;)

Als het jouw manier is om je bedrijf voort te zetten, dan ga je dat lekker zo doen.

 

Iedereen moet overleven, en als het nodig is een stukje marge in te leveren, dan is het nodig.

 

Bij mij net zo, ik moet ook meer doen om opdrachten te krijgen. Het blijft vechten.

 

Link naar reactie
  • -1

In plaats van mij te vragen hoe en wat ik doe , kun je ook aangeven hoe jij het doet.

Ja, de gore lef van sommige mensen om ongevraagd uit de goedheid van hun hart een beetje advies te gaan lopen geven - het zou verboden moeten worden!

 

Alleen wanneer het ze goed uitkomt :) anders mag je kapot vallen. En wanneer ga je stoppen met ''het off-topic gedoe''. Ik ga je geen min punt geven hoor , zo zielig ben ik niet.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Altan jongen. We proberen het goed met je voor te hebben en ook nog eens adviezen te geven. Ik ben van mening dat het voor niet-autoverkopers niet of nauwelijks mogelijk is om adviezen te geven. Mensen die niet in het autovak zitten snappen er de ballen niet van. Als je voor jouw gevoel je prijzen moet aanpassen om je verkoop weer wat te stimuleren, kan dat best wel eens de beste keuze zijn. Er zijn andere branches waar ze artikelen in "de aanbieding" gooien en de prijzen dan bijna verdubbelen. De kudde trapt daar toch wel in.... Zo werkt het bij autoverkoop dus niet!

Link naar reactie
  • 0

Altan jongen. We proberen het goed met je voor te hebben en ook nog eens adviezen te geven. Ik ben van mening dat het voor niet-autoverkopers niet of nauwelijks mogelijk is om adviezen te geven. Mensen die niet in het autovak zitten snappen er de ballen niet van. Als je voor jouw gevoel je prijzen moet aanpassen om je verkoop weer wat te stimuleren, kan dat best wel eens de beste keuze zijn. Er zijn andere branches waar ze artikelen in "de aanbieding" gooien en de prijzen dan bijna verdubbelen. De kudde trapt daar toch wel in.... Zo werkt het bij autoverkoop dus niet!

 

 

Oke dus kortom , mijn vraag is niet logisch. Ik ben daar wel mee eens , alleen mijn vraag is eigenlijk meer algemeen bedoeld. En het gaat dus niet specifiek om mijn methode. Dus de vraag is : Hoe pakken jullie tijden/maanden aan waar het stroefjes loopt?

 

Als dit een vraag is waarbij de zwakke plekken boven water komen/ gevoelige info etc , dan geef je daar geen antwoord op.

 

Als de admin ook vinden dat mijn topic onlogisch is dan mag wel een slotje op.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een heel logische vraag. Ik denk dat de meesten van ons nauwelijks invloed kunnen uitoefenen op het koopgedrag van onze klanten en consumenten. Als een consument een lege portemonnee heeft, gaat hij ook niks zoeken op internet en stelt hij zijn aankopen uit. Ik zelf doe dan de koelkast op slot en ga gewoon geen inkopen meer doen in de winkels, of ik kijk heel goed naar de koopjes en aanbiedingen.

Link naar reactie
  • 0

...Hoe pakken jullie tijden/maanden aan waar het stroefjes loopt?

...

De maanden dat het rustiger is (bv januari omdat ze tijdens feestdagen veel hebben uitgegeven) heb ik meer tijd over waardoor ik tijd kan stoppen in verbetering of kleine klusjes die er steeds bij inschieten. Als de andere maanden goed genoeg lopen is het geen probleem als het 'n maandje iets minder loopt. Soms verzin ik 'n aanbieding maar vaak heb je het dan even wat drukker waarna het weer even terugzakt.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een heel logische vraag. Ik denk dat de meesten van ons nauwelijks invloed kunnen uitoefenen op het koopgedrag van onze klanten en consumenten. Als een consument een lege portemonnee heeft, gaat hij ook niks zoeken op internet en stelt hij zijn aankopen uit. Ik zelf doe dan de koelkast op slot en ga gewoon geen inkopen meer doen in de winkels, of ik kijk heel goed naar de koopjes en aanbiedingen.

 

Excuses ik heb jou dan verkeerd begrepen. Ok dus jij zegt van ik doe niks en koop gewoon niks meer in en het zij zo? Je bent dus letterlijk overgelaten aan je lot?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Altan je hebt helemaal gelijk hoor... al die waardeloze hollanders hier ook...

je stelt gewoon een vraag en dan dienen al die waardeloze hollanders je maar gewoon braaf een antwoord te geven en het uit hun botte kop laten om je een tegenvraag of zelfs kritiek te geven.

 

Jij bent gelukkig niet zo zielig om iemand een kneus te geven, jij bent immers de enige normale en verstandige op dit forum toch?

 

Helaas ben ik wel zo zielig dat ik een kneus uitdeel maar kon dat nu helaas niet doen omdat dat maar 1 keer per 24 uur mag.

Link naar reactie
  • 1

Altan je hebt helemaal gelijk hoor... al die waardeloze hollanders hier ook...

je stelt gewoon een vraag en dan dienen al die waardeloze hollanders je maar gewoon braaf een antwoord te geven en het uit hun botte kop laten om je een tegenvraag of zelfs kritiek te geven.

 

Jij bent gelukkig niet zo zielig om iemand een kneus te geven, jij bent immers de enige normale en verstandige op dit forum toch?

 

Helaas ben ik wel zo zielig dat ik een kneus uitdeel maar kon dat nu helaas niet doen omdat dat maar 1 keer per 24 uur mag.

 

Reageer gewoon 1x , 1 keer gewoon on topic. Dus een antwoord op de vraagstelling voor de duidelijkheid. Wat doe jij als het bij jou een maand wat moeilijk loopt(stroefjes).

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Als het erg rustig wordt, ga ik de markt verder inventariseren en kijken hoe ik mijn positie kan verbeteren. Dat is echter nauwelijks mogelijk op korte termijn. Dus als morgen de consumentenmarkt geheel zou stoppen, zoals ook in de huizenmarkt, heb ik daar zelf geen invloed op en zal ik de tering naar de nering moeten zetten. Desnoods zal ik dan schoolpleinen en gemeentehuispleinen moeten gaan vegen.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan de reactie van Hans wel volgen. Iedereen heeft zijn eigen manier om omzet te genereren.

 

Ik ken een bedrijf dat kasten uit China importeert en een hele goedkope opslag heeft. Iedere maand komen er containers binnen dus moet de huidige voorraad verkocht zijn. Bijhuren van opslagruimte kan niet anders dan tegen hoge kosten dus is het af en toe goedkoper om onverkochte voorraad tegen dumpprijzen weg te doen omdat ze anders teveel voorraad krijgen.

 

Je kunt winst maken door heel veel te verdienen op weinig producten of door heel weinig te verdienen op veel producten. Massa = kassa.

 

Altan kiest voor een combinatie van beiden en wil een hoge omloopsnelheid houden. Lijkt me geen probleem eigenlijk en ook geen reden om het topic op slot te doen.

 

Wellicht moeten in Altan - topics wat minder snel grote woorden gebruikt worden van beide kanten. Zou een boel schelen en de discussie interessanter maken.

 

Kleine toevoeging: ALs je terugleest vraagt altan gewoon hoe anderen zoiets oplossen en krijgt hij vervolgens kritiek over zich heen als zou hij geen ondernemer zou zijn etc. Kan me ergens wat ergernis wel voorstellen, maar zal wel de enige zijn.

 

Verder weer ontopic graag

Link naar reactie
  • 0

Wat Altan doet is zelfs wetenschappelijk verantwoord. Heet revenue management en daar bestaan ingewikkelde modellen voor. Altan doet het op instinct. Die gaat niet op z'n voorraad zitten maar houdt z'n geld in beweging. Als hij met 20% prijsverlaging nog winst maakt, is dat mooi meegenomen.

 

Reken maar na. Je hebt 10.000 in auto's zitten die je elke drie maanden met 30% marge verkoopt. Of je verkoopt ze elke maand met 10% marge. Je winst is hetzelfde. Daarom kan een supermarkt met een paar procentjes marge toch winst maken. Gewoon veel en snel verkopen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als je alleen maar gaat afwachten dan moet je het niet raar vinden dat je verlies gaat lijden. Je moet zo snel mogelijk erop in spelen , grof en hard reageren. Alsof je een appel kapot mept met een grote hamer. ''Is daar viezigheid ? Gelijk kapot maken die handel. ''

 

Jan en Alleman gaan je niet helpen als je verlies draait hoor. Je moet zelf voor je centjes zorgen. Als het slecht afloopt zit jij zelf als ondernemer met de gebakken peren en niet Jan en Alleman die niet met jou eens is.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Altan, sterk topic. Loopt een beetje vreemd maar is inhoudelijk wel interresant.

 

Als de 2 a 3 maanden mindere omzet bij jou altijd dezelfde en opeenvolgende maanden zijn dan zou je daar een strategie (bv tijdelijke prijsverlaging) op los kunnen laten. Is het echter pure willekeur, dan kun je het beter negeren omdat het zich toch uitsmeert over het jaar. Het is nu eenmaal zo dat als je gemiddeld 12 auto's per maand verkoopt, je niet per defintie ook 6 auto's in de eerste 2 weken moet verkopen. Dan moet je je dus ook niet focussen op die eerste 6 auto's. Hoe doe je dat trouwens als je de eerste twee weken wel goed verkoopt en juist de laatse twee weken niet? (verschuif je dan de maand ofzo).

 

Door steeds adhoc prijzen aan te passen aan random omstandigheden, loop je m.i. vooral omzet mis.

 

Als je de rust kunt bewaren (en de stress kunt weerstaan) kun je het beste de situatie over een langere periode bekijken (bv een half jaar). Over een langere periode moet de omzet in evenwicht zijn en worden mindere maanden door betere maanden opgevangen. Daar moet je prijs dan op zijn aangepast. Mocht nou blijken dat je na een periode van een half jaar toch te weinig omzet heb, dan kun je altijd nog voor een langere periode dit compenseren door een andere strategie (lees in jouw geval: prijsverlaging). Je schommelt dan niet per week/maand met strategie, maar per half jaar of langer.

 

Ik pas dezelfde methode toe. Strategie moet je zien over een langere termijn. Natuurlijk raak ik ook wel eens in de stress als het even wat minder gaat, maar door gewoon even niks te doen wordt het toch vaak weer rechtgetrokken. Als je dat vaker meemaakt dan krijg je vanzelf vertrouwen in je eigen toko. Zie het als een probleem waarvoor je eigenlijk geen oplossing weet. Doe er voorlopig niks mee, en de kans is groot dat na verloop van tijd het probleem zichzelf oplost (ambtenaren zijn hier meester in).

 

Uit je (eerdere) post maak ik op dat je vaak gaat voor de "snelle winst". Op zich niks mis mee. Maar als je doel is om op langere termijn en structureel grotere winsten te maken en te groeien, dan moet je ook een strategie voor de langere termijn uitzetten en niet per twee weken bepalen of je van strategie gaat veranderen. Als je over een langere periode dezelfde strategie hanteert, hoef je voor een volgende periode de strategie meestal maar een klein beetje aan te passen (bv over een langere periode een kleine prijsverlaging of verhoging in plaats van een drastische koerswijziging).

 

Het blijft natuurlijk vreemd dat je auto die je me op 1 januari niet verkoopt voor 5000,00 aan iemand anders wel verkoopt voor 4000,00 op 25 januari.

 

Gr

 

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

Nu even een heel andere insteek op dit topic:

 

Als je een naar gevoel krijgt over dat je te weinig omzet hebt, te weinig verdient, te veel kosten tov de inkomsten hebt is dat normaal. Je kunt twee dingen doen: je focussen op snelle verkoop door in jouw geval prijsverlaging. Wat ik echter altijd doe in zo'n geval: Ik stop met denken over wat ik mis en hoe rot het allemaal is. Ik ga mezelf eens door mijn magazijn laten dwalen. Laat mijn blik op een toevallig artikel vallen. Ik neem het artikel goed in me op. Loop daarna door. Ik doe dat zo een aantal malen met een volgend product of artikel.

Daarna ga ik in de tuin zitten en genieten van het mooie weer of iets dergelijks. Neem mijn gemak ervan de komende dagen. Wat scherts nu al dertig jaar mijn verbazing: Alle onderdelen, producten waar ik me op gefocussed heb worden die periode verkocht en soms wel twee of drie keer hetzelfde in een paar weken.

Omdat dit altijd zo gaat hoef ik me niet meer te stressen, want het komt gewoon.

 

Of dit voor anderen ook zo werkt weet ik niet, maar dit vertrouwen in de toekomst helpt mij door "donkere dagen"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.