Vier jaar geleden ben ik met de start van mijn bedrijf een contract aangegeaan met een boekhoudkantoor.
Aantal facturen op basis van een schatting, natte vingerwerk.
De werkelijke administratie is gestart in januari 2008.
Ik ging behoorlijk over de opgegeven aantallen heen. In het tweede jaar heb ik dit aangegeven, en zijn antwoord was, volgend jaar krijg je de verhoging.
Nu heb ik het contract opgezegd.
En vervolgens krijg ik een mailtje met de tekst,
"Ik stel voor dat we nog wel even kijken naar de hoeveelheid boekingen de afgelopen jaren, we hebben een afspraak gemaakt op basis van een aantal boekingen, hier ben je volgens mij ruimschoots overheen gegaan en tot op heden hebben we dit niet verrekend. Ik zal hier even naar moeten kijken en ook opzoeken wat wij destijds hebben afgesproken."
Dit gaat inhouden, dat ik nu nog een verdubbeling van de boekhoudkosten van de afgelopen jaren kan verwachten.
Ik ben er ruimschootsoverheen gegaan.
In het contract staat een regeltje,"Afwijkingen ten aanzien van geoffreerde aantallen worden vroegtijdig met Ritske Elektrotechniek besproken."
En dan staat er nog een regeltje, "Meerwerk, Onder meerwerk verstaan wij activiteiten, die niet in het voorstel staan beschreven. Wij zullen meerwerkactiviteiten altijd vooraf met u bespreken."
En dan nog het kostenplaatje, ik zou dan per 01 jan 2012, bij Joost op basis van het werkelijk reeel aantal facturen, minder geld kwijt zijn, dan nu op basis van het geschatte aantal facturen.
En dat heeft dan m.i. te maken met de manier van verwerken.
Overigens heb ik elke maand een factuur gekregen met vermelding, "maand xxxx, administratie.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RiVe
RiVe
L.S.
Vier jaar geleden ben ik met de start van mijn bedrijf een contract aangegeaan met een boekhoudkantoor.
Aantal facturen op basis van een schatting, natte vingerwerk.
De werkelijke administratie is gestart in januari 2008.
Ik ging behoorlijk over de opgegeven aantallen heen. In het tweede jaar heb ik dit aangegeven, en zijn antwoord was, volgend jaar krijg je de verhoging.
Nu heb ik het contract opgezegd.
En vervolgens krijg ik een mailtje met de tekst,
"Ik stel voor dat we nog wel even kijken naar de hoeveelheid boekingen de afgelopen jaren, we hebben een afspraak gemaakt op basis van een aantal boekingen, hier ben je volgens mij ruimschoots overheen gegaan en tot op heden hebben we dit niet verrekend. Ik zal hier even naar moeten kijken en ook opzoeken wat wij destijds hebben afgesproken."
Dit gaat inhouden, dat ik nu nog een verdubbeling van de boekhoudkosten van de afgelopen jaren kan verwachten.
Ik ben er ruimschootsoverheen gegaan.
In het contract staat een regeltje,"Afwijkingen ten aanzien van geoffreerde aantallen worden vroegtijdig met Ritske Elektrotechniek besproken."
En dan staat er nog een regeltje, "Meerwerk, Onder meerwerk verstaan wij activiteiten, die niet in het voorstel staan beschreven. Wij zullen meerwerkactiviteiten altijd vooraf met u bespreken."
En dan nog het kostenplaatje, ik zou dan per 01 jan 2012, bij Joost op basis van het werkelijk reeel aantal facturen, minder geld kwijt zijn, dan nu op basis van het geschatte aantal facturen.
En dat heeft dan m.i. te maken met de manier van verwerken.
Overigens heb ik elke maand een factuur gekregen met vermelding, "maand xxxx, administratie.
Mijn vraag, kan dit zomaar nog verrekend worden?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34240-na-opzeggen-contract-wil-boekhouder-opeens-al-het-meerwerk-verrekenen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag