Hoezo op de snelweg 130km/h, als je twee keer zo snel kan rijden?

Aanbevolen berichten

Ik kan het niet laten. Misschien hoort dit ook wel onder Innovatie thuis, maar laat ik het Off Topic houden.

 

Een vooruitzicht misschien van een toekomstvisie. Voor de personen die soms antipathie tonen op elektrisch rijden. “Ze zijn te traag, hybride rijden is niet elektrisch boven de 100 km, geen power, batterij levensduur en geproduceerd met meer vervuiling dan benzinetank met benzine uit ruwe olie??

 

Nou dan dit. Op enkele snelwegen kunnen we volgend jaar 130 km/h rijden. Laat er nu net een racebolide op 29 augustus 2011 twee (2) keer zo snel gereden hebben. Ja 260 km/h.

Van stilstaand is deze (de EV P001) binnen 4 seconde op 100 km/h. En alles puur elektrisch.

 

Daarbij heeft de tweezits bolide een batterijtje van 350 kilo dat je 300km ver weg brengt, met normale snelheid natuurlijk. Alles uit de doeken gedaan met bewijs door een een bekend Japans autobedrijf.

Dus maak je op voor deze toekomst. Als je deze zou kunnen kopen is de MRB en bijtelling nog € 0,00 .

 

Rij je Toch snel (130) lekker onafhankelijk van benzine :P.

En de benzine slikker naast je bij het stoplicht staat daar nog stil als jij bij het volgende stoplicht weer aankomt ::).

 

Link naar reactie

Hij mag dan wel hard gaan... Het ding is wel gruwelijk lelijk ;)

 

 

Wel nee, Helemaal be-sticker-en. Wordt hij mooi >:(. Gewoon reclame mee gaan rijden en laten sponsoren door bijvoorbeeld

J.C. Sound & Light

 

Dan maakt de prijs niets uit ;D

 

Sponsoring gaat hem niet worden, moet eerst even 20.000 euro bij elkaar sparen voor een nieuwe (tweedehands) Sprinter.

Link naar reactie

Natuurlijk zijn er nog problemen. En de fabrikant zegt dat ze alle problemen gaan oplossen. :-\

 

Op het ogenblik dus een racemodel dat de topper is van een nieuwe race categorie. De Formule-E.

Bij het racen haalt deze 42 km. De officiële racetijd wordt aanvankelijk 15 minuten.

 

Maar let wel de benzineauto is ook het beste geëvolueerd (bijvoorbeeld de turbo) uit de race-technologie. Bij de benzinemotor duurde dat veeeel langer voordat techniek in de publieke auto kwam.

 

Het laden is totaal niet aan de orde. Over 7 jaar (natte vinger) heeft elk pompstation een relais station waar je automatisch een volle accu kunt uitgewisseld zonder uit de auto te stappen. Ook dat is milieu vriendelijker omdat er geen brandbeveiligingsgebied rondom nodig is. En laden uit een stopcontact kan overal bij langdurige stilstand. Voor volle straat parkeerders moet er nog een oplossing komen.

Link naar reactie

Hij mag dan wel hard gaan... Het ding is wel gruwelijk lelijk ;)

 

 

Wel nee, Helemaal be-sticker-en. Wordt hij mooi >:(. Gewoon reclame mee gaan rijden en laten sponsoren door bijvoorbeeld

J.C. Sound & Light

 

Dan maakt de prijs niets uit ;D

 

Sponsoring gaat hem niet worden, moet eerst even 20.000 euro bij elkaar sparen voor een nieuwe (tweedehands) Sprinter.

 

Bij de NS vragen dan maar, die hebben al elektrische sprinters ;-)

Hebben meteen niet het probleem dat je na 5 jaar de accu's kan vervangen

Link naar reactie

Een hoop electriciteit, Ben benieuwd hoe ze dit willen gaan opwekken. Ook zal er een hoop koper nodig zijn om dit net aan te leggen. Al om al zal ook dit een hele hoop geld gaan kosten.

 

De aanleg van een nieuw net is niet echt nodig. Slimmer gebruik van alle accu's is waarschijnlijk de oplossing. zie deze draad:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=26;action=display;threadid=32801;start=msg304076#msg304076

Link naar reactie

Wat ik niet snap is dat je niet veel meer electrische auto's met een range extender ziet rijden in NL.

Lijkt me een perfecte oplossing om het actieradius verhaal op te lossen.

 

Ja, zolang er geen accu-laad voorzieningen genoeg zijn langs de wegen, zijn deze in het voordeel.

 

Maar uiteindelijk is een pure electrische auto goedkoper. Deze heeft alleen elctromotoren, het gewicht van deze en alleen een accu. De plug-in hybrides hebben nog een generator (extender) en een extra brandstof tank. Dus dat concept is complexer en daardoor duurder, ook in onderhoud en in de kans van falen.

 

Link naar reactie

De motor wordt warm. Ik moet dan gelijk de kachel op warm zetten anders verbrand de hele motor.

 

Ook de accu's van de EV is nog een probleem. Er moet nog aan de koeling ervan gewerkt worden wanneer je ze maximaal aanspreekt.

 

Ik heb het over iets anders. Bedrijfs auto gewoon 1.7 diesel. (bestelautotje) Ik heb nog nooit van een EV gehoord ofzo.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1452

Mijn bedrijfs waggie vliegt in de fik als ik harder dan 120 ga. De motor wordt warm. Ik moet dan gelijk de kachel op warm zetten anders verbrand de hele motor.

 

Ik rij dus 100km per uur. 100,000 km's per jaar , in nl.

 

ach elk nadeel heb ze voordeel: als het allemaal zakelijke kilometers zijn zit je al minimaal 1000 uur op de weg.. dan zit je al bijna aan het urencriterium voor de zelfstandigenaftrek.. ;D

 

 

voor wat betreft de elektrische auto's. ik zie ze nu af en toe aan de oplaadpaal staan, inderdaad gewoon met een "gewone" (robuuste, waterdichte) stekker, maar voor zover ik kan zien zonder slot oid. Ik vraag me dus af hoe lang het duurt dat het de nieuwste rage word om stekkers los te trekken zodat de auto niet oplaad.. en je 's avonds alsnog niet naar huis kan..

 

 

Link naar reactie

Mijn bedrijfs waggie vliegt in de fik als ik harder dan 120 ga. De motor wordt warm. Ik moet dan gelijk de kachel op warm zetten anders verbrand de hele motor.

 

Ik rij dus 100km per uur. 100,000 km's per jaar , in nl.

 

ach elk nadeel heb ze voordeel: als het allemaal zakelijke kilometers zijn zit je al minimaal 1000 uur op de weg.. dan zit je al bijna aan het urencriterium voor de zelfstandigenaftrek.. ;D

 

 

voor wat betreft de elektrische auto's. ik zie ze nu af en toe aan de oplaadpaal staan, inderdaad gewoon met een "gewone" (robuuste, waterdichte) stekker, maar voor zover ik kan zien zonder slot oid. Ik vraag me dus af hoe lang het duurt dat het de nieuwste rage word om stekkers los te trekken zodat de auto niet oplaad.. en je 's avonds alsnog niet naar huis kan..

 

 

 

Ik hou die dingen niet bij. En ja het zijn zakelijke kilometers. Is teveel werk elke keer opschrijven wordt je gek.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Ik vraag me dus af hoe lang het duurt dat het de nieuwste rage word om stekkers los te trekken zodat de auto niet oplaad.. en je 's avonds alsnog niet naar huis kan..

 

Hallo Roel,

Als het vandalisme is kun je het nooit tegenhouden. Maar de elektrische auto heeft zelf zijn oplaadsnoer. Er is dus een "stopcontact" aan de paal of muur. Rij je weg zonder los te koppelen is dat natuurlijk even dom als bij een benzinestation.

Maar dan trek je de stekker gewoon los. Alles kan volgens mij zeer goed geregistreerd worden en schade (als die aan het station is) zul je moeten betalen.

Link naar reactie

Een hoop electriciteit, Ben benieuwd hoe ze dit willen gaan opwekken.

 

Elektriciteit kun je onbeperkt blijven opwekken, benzine niet ;) Benzine moet volgens mij ook speciaal geprepareerd worden voor de steeds kritischer wordende brandstofmotoren. Een elektrische centrale kan op allerlei brandstof gevoed worden en zelfs met verbranding van de restproducten (zoals minder zuivere diesel en benzine) van de olie industrie. Dan hebben we het nog niet eens over de groene "voeding": zon, wind, water, aardwarmte.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.