Ondanks de stijgende werkloosheid zijn er voor sommige vacatures gewoon geen nieuwe werknemers te vinden. Een metaalbedrijf in de randstad ,dat ik ken, kan al meer dan een jaar geen metaalbewerker vinden.
Ook verkopers/ vertegenwoordigers zijn gewoon niet te vinden.
Zomaar twee recente reacties van mensen hier op higherlevel:
Op freelance.nl wordt met grote regelmaat gevraagd naar acquisiteurs, accountmanagers, saleskanjers etc... En de reacties op die vraag zijn vaak nagenoeg gelijk aan 0.
Een coach hheb ik niet nodig, ten eerste veel te eigenwijs voor en ten tweede heb ik mijn zaken goed op orde. Ik weet wel een beetje waar het vandaan komt, maar de dingen die ik doe, wil ik graag blijven doen. Administratie, onderhouden contacten huidige opdrachtgevers, ontwerpen van licht en geluidsplannen, websiteonderhoud en het binnenhalen van nieuwe opdrachtgever.
Helaas past dit niet allemaal meer in mijn 100 urige werkweek ;-)
Dus heb ik besloten wat dingen over te dragen in dit geval dus het binnenhalen van nieuwe opdrachtgevers.
De werkelijkheid is nog veel erger dan deze voorbeelden. Zelfs als je bovengenoemde vakmensen wil betalen is het nog erg lastig om zulke vakmensen te vinden. Dan ben je dus genoodzaakt om met een tweede-keus sollicitant te gaan werken.Dan betaal je een verkoper in jouw winkel dus veel salaris, maar die doet nauwelijks zijn best om klanten te interesseren, laat staan binnen te halen. Veel middenstanders hebben zulke ervaringen.
Wel is er een over-aanbod van allemaal coaches, communicatieadviseurs enz. .Hier worden veel jongeren in het huidige "hoger" ???onderwijs namelijk voor opgeleid. Waarom worden er niet meer jongeren opgeleid, maar ook vooral werklozen omgeschoold tot een goed vak , waar nu wel grote tekorten in zijn??
Dat dit in onze tijd van grotere werkloosheid toch het eerste wat dringend moet gebeuren?
Hoe denken jullie hierover? Zijn er meer Higherlevelaars, die soortgelijke problemen hebben ? Dat kan natuurlijk ook met ander personeel of met het vinden van zakenpartners. In plaats van weer de zoveelste voorlichtingsactie van bijv.de KVK is het volgens mij noodzakelijk om ondernemers en ZZPers meer te helpen bij de echte taken ,die zij niet goed kunnen vervullen.
PS. Wellicht is het beter om deze post in een column te zetten.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
PaulGo
PaulGo
Ondanks de stijgende werkloosheid zijn er voor sommige vacatures gewoon geen nieuwe werknemers te vinden. Een metaalbedrijf in de randstad ,dat ik ken, kan al meer dan een jaar geen metaalbewerker vinden.
Ook verkopers/ vertegenwoordigers zijn gewoon niet te vinden.
Zomaar twee recente reacties van mensen hier op higherlevel:
De werkelijkheid is nog veel erger dan deze voorbeelden. Zelfs als je bovengenoemde vakmensen wil betalen is het nog erg lastig om zulke vakmensen te vinden. Dan ben je dus genoodzaakt om met een tweede-keus sollicitant te gaan werken.Dan betaal je een verkoper in jouw winkel dus veel salaris, maar die doet nauwelijks zijn best om klanten te interesseren, laat staan binnen te halen. Veel middenstanders hebben zulke ervaringen.
Wel is er een over-aanbod van allemaal coaches, communicatieadviseurs enz. .Hier worden veel jongeren in het huidige "hoger" ???onderwijs namelijk voor opgeleid. Waarom worden er niet meer jongeren opgeleid, maar ook vooral werklozen omgeschoold tot een goed vak , waar nu wel grote tekorten in zijn??
Dat dit in onze tijd van grotere werkloosheid toch het eerste wat dringend moet gebeuren?
Hoe denken jullie hierover? Zijn er meer Higherlevelaars, die soortgelijke problemen hebben ? Dat kan natuurlijk ook met ander personeel of met het vinden van zakenpartners. In plaats van weer de zoveelste voorlichtingsactie van bijv.de KVK is het volgens mij noodzakelijk om ondernemers en ZZPers meer te helpen bij de echte taken ,die zij niet goed kunnen vervullen.
PS. Wellicht is het beter om deze post in een column te zetten.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34880-mismatch-vraag-en-aanbod-van-personeel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag