Ga naar inhoud

Chatsupport op de site of niet?

Geplaatst:

FerryL

Dag HL-Ers,

 

Wij verkopen drukwerk online via onze website.

Denken jullie dat het nuttig is om een Chatsupport toe te voegen? Of zal dit de dienstverlening niet dusdanig verbeteren dat het omzet in meer verkopen?

 

Groet,

Ferry

Featured Replies

Geplaatst:

Wouter Hol

Als je het doet, zorg dan in elk geval dat het plaatje van de chat helemaal verdwijnt als jullie niet aanwezig, cq. offline, zijn. Vaak staat er vermeld dat de chat OFFLINE is als er niemand van de shop aanwezig is op de chat. Melden dat de chat offline is is niet alleen overbodige informatie voor de bezoeker, het komt ook gek over als de chat een keer offline zou zijn om bijvoorbeeld 11 uur 's ochtends. Is zeer nadelig voor je conversie.

Geplaatst:

Antwoord voor bedrijven

Beste Ferry,

 

In dit draadje lees je in het kort onze bevindingen. Omdat wij als overheidsorganisatie gebruik maken van de chatfunctionaliteit, heb ik helaas geen ervaring met de commerciële voor/nadelen.

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Geplaatst:

larsbruggie

Je verkopen zullen aanzienlijk toenemen is mijn ervaring. Je krijgt echter ook last van mensen die zich vervelen en vervelend kunnen doen.

 

Ik zelf merk vaak dat de stap om voor een kleine vraag die ik wil stellen (bijvoorbeeld wat het zou kosten om ipv X, Y te nemen bij product Z) wat niet op de site staat, ik het teveel moeite vind om een email te sturen. Uit luiheid ga ik dan vaak op een andere website verder of vergeet ik het. Een chat biedt in dat geval de uitkomst, omdat ik dan meteen met de vraag snel terecht kan zonder veel moeite te doen.

 

Onze klanten zien het als een grote toevoeging plus service.

 

Let er wel op dat je de chat niet te agresief inzet. Je kan namelijk aan de hand van cookies mensen verschillende gerichten boodschappen sturen. Dit voledig ingespeeld op hen surf gedrag. Hier is het grotendeel van de internet gebruikers nog niet aan toe, en ervaren dat als niet fijn en voelen zich dan een beetje in hun privacy geschonden.

 

Hopelijk heb je er wat aan.

 

Groet

 

lars

Geplaatst:

07Jrn

En wat is jullie ervaring hiermee? Hoeveel bezoekers halen jullie op de site / Hoeveel mensen gebruiken effectief de chat?

 

Ik zou het ook wel eens willen uitproberen, maar dan inderdaad enkel een button laten verschijnen wanneer je effectief online bent. Hoe ziet volgens jullie zo'n button er best uit? Ik richt me op prospects die een vraag hebben, niet om support te leveren aan bestaande klanten (die mailen me wel)...

Geplaatst:

JorisL

- Goede tip van Wouter Hol, zorg dat ie niet zichtbaar is wanneer offline.

 

- Als je wel online bent: zorg dan dat je snel kunt reageren. Mensen gaan online niet lang wachten op antwoord en als antwoord uitblijft zijn ze snel geïrriteerd. Dat is ook een echte conversie killer. Hou er rekening mee dat je dus wanneer je dit wilt uitproberen, je wel continue bereikbaar moet zijn.

 

- De chat functie buttons staan meestal rechtsonderin. Naar mijn gevoel werkt een meezwevende button beter dan een vast item op je website, maar daarover heb ik geen cijfers. Qua uiterlijk zou ik eerder gaan voor iets dat er uit ziet als mini chatbox dan een button. Wel natuurlijk duidelijk 'Chat nu' o.i.d. vermelden.

 

Wellicht is er iemand die mijn vermoedens kan bevestigen met cijfers.

 

 

 

 

Ik geloof dat we elkaar horen te helpen. Met Cliendo maken wij het werk van coaches, zorg & hulpverleners makkelijker.

 

Ons doel is het maken van het makkelijkste online ECD / Cliëntvolgsysteem.

 

http://cliendo.nl

Geplaatst:

AllesMetKorting

Ik kan je de chatfunctie van harte aanbevelen. Het is een eenvoudige manier voor bezoekers om feedback te geven. Als iets niet duidelijk is op je site voor de bezoeker, dan is de drempel van chatten vaak lager dan een email sturen. Als we niet online zijn, dan verandert de chatbox in een feedback box.

Er zijn verschillende aanbieders van chatprogramma's. Elk met hun eigen voordelen, looks en prijzen. Mocht je besluiten een chatprogramma toe te voegen, kijk eerst goed rond welke het beste je past. Wij zijn overigens erg tevreden over olark.com (niet gelieerd).

 

 

Geplaatst:

StefanO

Naar mijn gevoel werkt een meezwevende button beter dan een vast item op je website, maar daarover heb ik geen cijfers.

 

Wellicht is er iemand die mijn vermoedens kan bevestigen met cijfers.

 

Dit kan je A-B testen, toch?

 

Ik geloof zelf ook dat een chatfunctie conversieverhogend kan werken, mits je het goed toepast. Dank voor alle tips die hier gegeven zijn. De bezoeker van de site komt daar omdat hij NU informatie wil. Kan hij dit niet heel snel vinden, dan is ie weg. Tenzij.... juist! De chatfunctie verhoogt voor die bezoeker de relevantie van de site en bovendien leer je het gedrag van sitebezoekers beter kennen.

 

Kortom: doe het alleen als je bereid bent het echt goed te doen.

Geplaatst:

Devlinx

Chat functie wordt als positief ervaren als je direct kunt reageren.

 

Kun je niet direct reageren, zorg dan dat de chat functie niet zichtbaar is.

 

Niets is zo vervelend als een service aanbieden, die er helemaal niet is.

Gr

 

Devlinx

Suscipere et finire

Geplaatst:

07Jrn

Voila, ik heb sinds gisteren de chatfunctie geïntegreerd in de website. Ik vermoed dat het wel maar een tweetal werkdagen per week online zal staan, maar voor prospects die mijn website bezoeken lijkt het me wel een meerwaarde.

 

Wat vinden jullie van de integratie?

screenshot.thumb.PNG.a4b2a6b9ad5efbb18d91c7ffb7bc68c1.PNG

Geplaatst:

RicardoV

Voila, ik heb sinds gisteren de chatfunctie geïntegreerd in de website. Ik vermoed dat het wel maar een tweetal werkdagen per week online zal staan, maar voor prospects die mijn website bezoeken lijkt het me wel een meerwaarde.

 

Wat vinden jullie van de integratie?

Na 2 minuten zoeken kan ik nog geen chatfunctie ontdekken op de screenshot?

 

Edit: Blijkbaar links aan de zijkant in het midden. Nou hij valt dus zeker niet op.

Geplaatst:

07Jrn

Hou er wel rekening mee dat op kleinere schermen die dichter bij de content zal staan, en dat die button meescrollt met je scherm. Als je dus effectief een tekst aan het lezen bent (waar je dus steeds links begint te lezen), dan moet het volgens mij ook oppassen.

 

Een andere optie is om ook een button in de sidebar van de inner pages weer te geven, maar dan vind ik het precies wat veel..

Geplaatst:

RicardoV

Je hebt 'm nu niet online staan op je website dus zou niet kunnen zeggen of het meer opvalt tijdens het scrollen, wellicht zal dit zo zijn. Heb 'm zelf rechtsonderaan de website staan met een uitspringende oranje kleur..

Geplaatst:

07Jrn

Wat is je URL?

 

Zal sowieso afwachten worden wat het geeft, het is wel zo dat op breedbeeldschermen met een hoge resolutie de knop moeilijker te vinden is dan op bv. een laptop. Maar het design van de site moet mooi blijven, wil nu ook niet te "schreeuwerig" die chatbutton aanprijzen.

  • 1 month later...
Geplaatst:

FerryL

  • Auteur

Bedankt voor jullie reacties, ik ga het ook eens proberen!

Geplaatst:

Middle

Als je net zo snel reageert op chat berichten als op je eigen (dit) topic, dan maar misschien beter niet doen. ;D

Geplaatst:

Devlinx

LOL ;D

Suscipere et finire

Geplaatst:

FerryL

  • Auteur

Als je net zo snel reageert op chat berichten als op je eigen (dit) topic, dan maar misschien beter niet doen. ;D

 

Haha helemaal mee eens, gelukkig is het zo druk dat ik even een tijdje geen tijd heb gevonden om dit grondig te checken ;)

Geplaatst:

Basketballwear

Ik bied op mijn eigen website chatsupport aan maar moet zeggen dat ik hierdoor niet heel veel meer klanten krijg. Het is wellicht handig als je je klanten veel informatie wilt kunnen geven (op de momenten dat je er bent) maar persoonlijk vind ik dat er weinig baten aan zitten (voor mij). Voor een drukwerk specialist kan dit weer totaal anders zijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.