Elfstedentocht en ondernemerschap

Aanbevolen berichten

Wat is jullie standpunt over onderwerpen als:

 

- Pogingen van de organiserende vereniging om de Elfstedentocht "vrij van commercie" te houden?

- Hotels die kamers boven hun brutoprijs gaan verkopen

- Romano die via Twitter heel Nederland op hoogte houdt van zijn vorderingen in de Elfstedentocht ...

- Zouden de Friese toeristische ondernemers niet gezamenlijk "moeten" investeren in "ijsveegmachines" zodat ze de kans op een Elfstedentocht sterk kunnen vergroten.

Link naar reactie

- Zouden de Friese toeristische ondernemers niet gezamenlijk "moeten" investeren in "ijsveegmachines" zodat ze de kans op een Elfstedentocht sterk kunnen vergroten.

 

Het wachten is op de malloot van die berg.

Die kan nu met het idee komen om de Elfstedenroute te gebruiken voor de aanleg van de grootste open lucht kunstijsbaan.

 

Volgens mij realistischer dan een berg van 2 kilometer hoog.

Link naar reactie

- Pogingen van de organiserende vereniging om de Elfstedentocht "vrij van commercie" te houden?

Is al mislukt, sbs6 moet met een hoop geld op tafel komen om te mogen uitzenden. Deze roep wordt alleen maar gedaan om de KPN (sponor schaatsteam) uniek te houden

- Hotels die kamers boven hun brutoprijs gaan verkopen

Slim, als mensen zo dom zijn om dat te doen, waarom niet. Je zou dom zijn als het neit zou doen. Kwestie van vraag en aanbod.

- Romano die via Twitter heel Nederland op hoogte houdt van zijn vorderingen in de Elfstedentocht ...

- Als mensen het willen lezen waarom niet. Schaats hij zelf mee?

- Zouden de Friese toeristische ondernemers niet gezamenlijk "moeten" investeren in "ijsveegmachines" zodat ze de kans op een Elfstedentocht sterk kunnen vergroten.

Niet de ondernemers de organisatie van zoiets kost meer dab de veegmachine, de provincie of 1 van de sponsors.

Link naar reactie

Mijn snelle idee is;

 

Allereerst.... Voor dit soort zaken is juist de toeristenbelastingen! Wie weet gaat het dan een keer juist gebruikt worden.......

Daarbij de hotelprijzen, vergeet dit maar.... Dan zullen het hele jaar door de bruto hotelprijs hoger zijn maar zonder 11 dorpentocht een grotere korting; ergo, onder de streep gelijk.

 

Dit heb je in Frankrijk in Augustus. In Frankfurt bij een grote beurs en ga zo maar door.....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Voor dit soort zaken is juist de toeristenbelastingen! Wie weet gaat het dan een keer juist gebruikt worden.......

 

Ehmmm.... Even rekenen...

 

De Vereniging Friesche Elfsteden heeft 20.000 leden die jaarlijks € 12,50 betalen. Dat is sinds de laatste tocht in 1997 dus 15 jaar waarin 250.000 Euro contributie is gevangen. Dat is (zonder rente) 3,75 miljoen Euro. Hier hebben zij de laatste 15 jaar dus niets voor teruggedaan. Ik denk dat ik ook maar een natuurijsclubje op ga richten :-)

 

Bron: een FB-friend ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

De Elfstedentocht volgt het patroon van de FIFA en het Olympisch Committee die sponsoring een vraagstuk van openbare orde maken en justitie misbruiken om sponsorbelangen te beschermen. Een dubieuze poging om overeenkomsten tussen partijen voor derden van toepassing te maken. De nieuwjaarsduik is ook al gemonopoliseerd door Unilever.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Voor dit soort zaken is juist de toeristenbelastingen! Wie weet gaat het dan een keer juist gebruikt worden.......

 

Ehmmm.... Even rekenen...

 

De Vereniging Friesche Elfsteden heeft 20.000 leden die jaarlijks € 12,50 betalen. Dat is sinds de laatste tocht in 1997 dus 15 jaar waarin 250.000 Euro contributie is gevangen. Dat is (zonder rente) 3,75 miljoen Euro. Hier hebben zij de laatste 15 jaar dus niets voor teruggedaan. Ik denk dat ik ook maar een natuurijsclubje op ga richten :-)

 

Bron: een FB-friend ;)

 

een ijslcubje beginnen is (dan) ook een vorm van ondernemen.... maar ik dacht dat de vraag was wat andere ondernemers er "mee" kunnen....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

was van de week ergens iets over op TV. de geschatte extra inkomsten voor/in de provincie bij het doorgaan van de Elfstedentocht zijn beraamd op 100.000.000 euro.

 

100 miljoen? Euro? Of zijn de friesen uit de Euro gezet? :P

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

was van de week ergens iets over op TV. de geschatte extra inkomsten voor/in de provincie bij het doorgaan van de Elfstedentocht zijn beraamd op 100.000.000 euro.

 

100 miljoen?

 

dat was het bedrag dat genoemd werd als extra inkomsten bij doorgaan van Elfstedentocht ja

 

mmmm http://www.scienceguide.nl/201202/elfstedentocht-spekt-friezen-met-%E2%82%AC-30-miljoen.aspx

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Om er even een casus van te maken.

 

Stel dat je 1x per 10 jaar een Elfstedentocht kunt organiseren en dat het voor de Friese economie per keer 50 miljoen euro oplevert, dan is dat (zonder rente-effect) gemiddeld 5 miljoen euro per jaar.

 

Bottleneck is het ijs en dan met name de dikte.

 

Vriestemperaturen kun je weinig aan doen.

 

Waar wel iets aan te doen is, is om het negatieve effect van sneeuw weg te nemen. Alleen moet je dan het ijs op en dan zak je erdoor.

 

Gewenste oplossing: een veegsysteem dat weinig kilodruk op het ijs heeft en toch het sneeuw van het ijs kan vegen. Het mag een paar centen kosten.

 

Hersenspinsels:

- een europallet met schaatsijzers eronder en een sneeuwploeg voorop die aan weerskanten van het riviertje/kanaal wordt voortgetrokken met een touw (zoals vroeger een sleepboot)

 

Dan houdt je nog een probleem over: wat doe je met een meer waar je overheen moet?

- een lichtgewicht hovercraft met een sneeuwploeg die op afstand bestuurbaar is?

 

(als het lukt om een werkende oplossing te maken lijkt mij dat dit voor de Friese VVV toch interessante producten zijn om af te nemen? Voor dit jaar is dit te laat maar voor een toekomstige tocht is dit wellicht de oplossing. Natuurlijk is dit ook aan andere schaatsclubs te verkopen. "HL-onderzoek" wees al uit dat de meeste goed bij kas zijn.)

 

Link naar reactie

Nee. hoor, gewoon een wedstrijd opzetten: Bouw de lichtste en meest efficiente sneeuw-schuivende macine voor natuurijs. Gooi het open voor scholieren. Hou de wedstrijd iedere jaar dat er een elfstedentocht dreigt. Zo ontwikkel je een leuke evenement met meerwaarde, waarmee je jaren door kan gaan en nog meer innovatie voortbrengt.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie

Nee. hoor, gewoon een wedstrijd opzetten: Bouw de lichtste en meest efficiente sneeuw-schuivende macine voor natuurijs. Gooi het open voor scholieren. Hou de wedstrijd iedere jaar dat er een elfstedentocht dreigt.

Die scholieren/studenten hebben tegenwoordig ook allemaal een mini-onderneming (zo blijft het toch ondernemersgericht.)

 

Het is eigenlijk net zo'n uitdaging als de woodstove. Een boerenslimme oplossing waarmee je een groot probleem oplost.

Link naar reactie

Dan houdt je nog een probleem over: wat doe je met een meer waar je overheen moet?

- een lichtgewicht hovercraft met een sneeuwploeg die op afstand bestuurbaar is?

 

 

Niks hoovercraft, gewoon een airboat met een platte bodem en een sneeuwschuiver en blazen maar.

 

airboat1.jpg

 

 

De truc op het ijs is dat je het gewicht zoveel mogelijk verdeelt.

Met een fiets met een paar skies opzij kom je ook al een heel eind.

 

Onze Herman doet ook in tractoren.

Als je een klein trekkertje hebt zoals die van Agria en je zit daar een schuiver voor en je gebruikt een paar skie-achtige geleiders dan kom je ook al een heel eind.

Wel even de freesbak ontkoppelen want anders heb je s'werelds eerste natuurijsijsblokjesfreesmachine.

 

08_Agria_2100_13.jpg

Link naar reactie

Nee. hoor, gewoon een wedstrijd opzetten: Bouw de lichtste en meest efficiente sneeuw-schuivende macine voor natuurijs. Gooi het open voor scholieren. Hou de wedstrijd iedere jaar dat er een elfstedentocht dreigt.

Die scholieren/studenten hebben tegenwoordig ook allemaal een mini-onderneming (zo blijft het toch ondernemersgericht.)

 

Het is eigenlijk net zo'n uitdaging als de woodstove. Een boerenslimme oplossing waarmee je een groot probleem oplost.

 

Zouden ze dat niet van te voren hebben dan daarna wel. Zullen wij het dan gaan organiseren? Heeft iemand een pun op Higher Level en dikke ijs voor de naam van onze toekomstige stichting?

 

(ik ben bijna bang om op de "bericht plaatsen"knoop te drukken nu....)

 

Ik vind het iets hebben om het hier vanuit het zuiden te organiseren, maar goed, er zal er wel een Fries ergens zijn die wijin kunnen schakelen. :-)

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie

De friezen doen daar dus echt niet aan hè ;)

 

http://www.hartvannederland.nl/nederland/friesland/2012/friezen-geen-fan-van-lichte-veegmachine/

 

Gewoon met 't schepje, mooi hoor tradities :)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

De truc op het ijs is dat je het gewicht zoveel mogelijk verdeelt.

De uitdaging is om bij flinterdun ijs én sneeuwval al direct het ijs op te kunnen om die sneeuw eraf te halen. Ik vind die boot helemaal geweldig maar voor mijn gevoel zit je dan direct door het ijs. En achter zo'n machientje moet je zelf lopen. Dat zijn prima oplossingen als het ijs dikker is.

Link naar reactie

Een piepschuim europallet weegt 3 kg en is 80 bij 120 cm. Volgens mij een prima frame. Voorop een sneeuwschuif monteren en eventueel achter iets contragewicht. En dan met lange touwen vanaf de zijgelegen wallen voorttrekken. Dan kun je per beweging circa 1 meter breed sneeuwvrij maken. (tijdens de sneeuwval en op zeer dun ijs) Zo krijg je en kwalitatief beter ijs en verwijder je de sneeuw waardoor je sneller ijsaangroei krijgt.

 

De grootste uitdaging ligt in het apparaat wat op een meer ingezet kan worden bij zeer dun ijs. Die heeft een eigen aandrijving nodig dus een benzine/diesel motor of electromotor. Volgens mij weegt die alleen al zo'n 15 kg (hetzij door de motor, hetzij door de brandstof cq accu).

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 41 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.