• 0

Verkooppercentage webwinkel blijft ver achter

Sinds 2009 (bijna 3 jaar) heb ik een webwinkel in basketbal spullen die levert aan zowel particuliere (via de website) als zakelijke klanten.

 

Sinds de opening van de website heb ik veel aandacht besteed aan het optimaliseren van de bezoekers stromen wat elke maand weer meer bezoekers opleverde.

 

De laatste 3 maanden (sinds 1-Jan 2012) hebben we de volgende statistieken behaald:

 

246p9j8.jpg

 

Interessant over de bezoekers is het volgende:

 

De bezoekers komen via 179 bronnen op mijn website.

De top 10 bronnen brengen 94,9% van het totaal aantal bezoekers.

De top 4 bronnen brengen 88,9% van het totaal aantal bezoekers.

 

2e4g09e.jpg

 

Verkopen

 

Opzich ben ik zeer content met dit aantal bezoekers per maand maar helaas word dit niet omgezet naar het gewenste aantal bestellingen. In de afgelopen 3 maanden (1-Jan 2012 tot nu) hebben we een conversie percentage van ongeveer 0,50%

 

De afgelopen maanden heb ik via dit forum een aantal topics gehad met verbeterpunten aan de site zelf, veel van deze punten zijn verbeterd. Ook heb ik punten die ik zelf vond dat ik kon verbeteren getracht te verbeteren maar dit heeft uiteindelijk NIET het conversie percentage verbeterd.

 

Ik heb een kleine poll gehouden onder bezoekers van mijn website waarom ze besluiten uiteindelijk NIET te kopen op mijn site. Deze poll is door 69 personen ingevuld en kwam met de volgende resultaten.

 

14w7eat.jpg

 

Uiteindelijk zal een website natuurlijk afgerekend worden op het aantal verkopen wat gedaan word. Ik zou graag de komende maanden eraan gaan werken om dit percentage proberen zoveel mogelijk omhoog te krijgen. Momenteel heb ik geen idee hoe ik dit percentage omhoog zou kunnen krijgen maar een aantal dingen die ik geprobeerd heb om dit te doen zijn:

 

- Klantenfeedback (gemiddelde score van 9+)

- Klanten chat

- Meer betalingsmethoden

- Meer acties / kortingen etc. gericht op de klant.

 

Aan jullie allen de volgende vraag: Wat doen jullie om het verkoop percentage voor jullie site hoog te houden?

 

Uiteindelijk ben ik op zoek naar elke vorm van hulp die een positieve bijdrage kan maken voor mijn site.

Tips, Feedback en meningen zijn allemaal welkom!

 

Heb je meer informatie nodig dan zal ik dit geven.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ga nog even niet je site bekijken, maar wel vraag ik mij af welke harde conclusies jij uit de poll denkt te moeten trekken?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
Ik ga nog even niet je site bekijken, maar wel vraag ik mij af welke harde conclusies jij uit de poll denkt te moeten trekken?

 

Succès en groet,

 

Hans

 

Dit is juist het probleem. De poll was opgezet met een 3 tal vragen. Uiteindelijk was het doel om te kijken wat nou de rede was voor klanten om uiteindelijk niet een bestelling te plaatsen. De hoop was dat er een aantal duidelijke antwoorden uit zouden komen waar ik iets mee kon gaan doen maar zoals je zelf al terecht opmerkt kan ik persoonlijk heel weinig conclusies trekken uit de antwoorden op deze hoofdvraag. Mijn hoop was dat iemand anders er wellicht wel wat in zou zien, vandaar dat ik hem toegevoegd heb aan mijn post.

Link naar reactie
  • 0

Bij de bestudering van de statistieken valt op dat jouw top 4 referrers een stevige bouncerate heeft, via Twitter zelfs bijna 50%. Dit geeft mij het idee dat je wel bezoekers hebt maar dat zij niet echt de intentie hebben om klant te worden. Kijken en wegwezen, nog niet eens "kijken, kijken maar niet kopen". Dit gegeven wordt ook ondersteund door de resultaten van de poll. Ik zou in eerste instantie eens kijken waarop die bezoekers in de top 4 binnenkomen. Wat waren hun zoekwoorden, op welke tweets hebben ze gereageerd etc. Kijk vervolgens eens naar de pagina's waarop deze bezoekers vervolgens landden. Was er een goede match tussen zoekwoorden en bezoekersintentie (informatie inwinnen of kopen)? Was jouw landingspagina wel relevant genoeg?

Kijk ter vergelijking ook eens naar de wijze waarop je jezelf (?) presenteert op de basketball-wear sites (8 en 10). Daar komen natuurlijk maar weinig bezoekers vandaan, maar dat wat binnenkomt heeft waarschijnlijk wel de door jou gewenste intentie: kopen. Kun je in je statistieken verder uitdiepen hoe de doorlooppaden zijn van de verschillende bezoekersgroepen? Wat is het rendement van de verschillende ingangen van jouw bezoekers?

 

Beetje off-topic maar ik deed een proefbestelling en ik vond een probleempje op de bestelpagina. Ik had een NBA shirt van Jordan besteld van 54,95 waar officieel 10% korting op zit. Als ik de weekcode invoer, dan krijg ik als melding dat deze wordt toegepast maar dat blijkt niet uit de prijs van mijn artikel, die blijft ongewijzigd. Hier moet je denk ik even naar kijken, dit is wel een beetje ontmoedigend voor mij als klant...

 

Hopelijk helpt het een beetje in je puzzeltocht naar rendement...

 

Succes,

iOptimize

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Twitter is vaak een heel slechte bron als het gaat om bezoekers binnen halen die ook iets moeten kopen. Iemand die via een tweet op een link klikt die zal vrijwel nooit kopen.

 

Kan je een verklaring geven waarom twitter de grootste bron van bezoekers is? En doe eens onderzoek hoeveel mensen die via twitter binnen komen iets kopen en welk pad ze bewandelen op je site.

 

Om antwoord te geven op je vraag; als je het percentage aankopen/bezoekers beter wilt krijgen, kan je het best zorgen dat je minder ruis binnen krijgt via oa. twitter.

Link naar reactie
  • 0
Bij de bestudering van de statistieken valt op dat jouw top 4 referrers een stevige bouncerate heeft, via Twitter zelfs bijna 50%. Dit geeft mij het idee dat je wel bezoekers hebt maar dat zij niet echt de intentie hebben om klant te worden. Kijken en wegwezen, nog niet eens "kijken, kijken maar niet kopen". Dit gegeven wordt ook ondersteund door de resultaten van de poll. Ik zou in eerste instantie eens kijken waarop die bezoekers in de top 4 binnenkomen. Wat waren hun zoekwoorden, op welke tweets hebben ze gereageerd etc. Kijk vervolgens eens naar de pagina's waarop deze bezoekers vervolgens landden. Was er een goede match tussen zoekwoorden en bezoekersintentie (informatie inwinnen of kopen)? Was jouw landingspagina wel relevant genoeg?

Kijk ter vergelijking ook eens naar de wijze waarop je jezelf (?) presenteert op de basketball-wear sites (8 en 10). Daar komen natuurlijk maar weinig bezoekers vandaan, maar dat wat binnenkomt heeft waarschijnlijk wel de door jou gewenste intentie: kopen. Kun je in je statistieken verder uitdiepen hoe de doorlooppaden zijn van de verschillende bezoekersgroepen? Wat is het rendement van de verschillende ingangen van jouw bezoekers?

 

Beetje off-topic maar ik deed een proefbestelling en ik vond een probleempje op de bestelpagina. Ik had een NBA shirt van Jordan besteld van 54,95 waar officieel 10% korting op zit. Als ik de weekcode invoer, dan krijg ik als melding dat deze wordt toegepast maar dat blijkt niet uit de prijs van mijn artikel, die blijft ongewijzigd. Hier moet je denk ik even naar kijken, dit is wel een beetje ontmoedigend voor mij als klant...

 

Hopelijk helpt het een beetje in je puzzeltocht naar rendement...

 

Succes,

iOptimize

 

IOptimize, allereerst hartelijk dank voor je reactie.

 

Via Twitter is helaas heel lastig om erachter te komen via welke tweets mensen komen en uberhaupt via welke twitter (run momenteel 4 twitter accounts). Wat ik wel gedaan heb ik alle Twitter accounts een bepaald onderwerp meegeven waardoor de mensen die mijn volgen haast wel geinteresseerd moeten zijn in het product.

 

Het probleem met Twitter was volgens mij voornamelijk dat mensen klikten om te zien waar de tweet precies over ging (om een foto te kunnen zien). Inmiddels is dit aangepast en zou het bouncepercentage van twitter langzaam moeten gaan dalen. Overigens denk ik dat de doelgroep die vooral rondkijkt komt voor een specifiek product (snapbacks). Veel jongeren die weinig geld hebben en dus vooral rondkijken en wegdromen.

 

Wat betreft de kortingscode, bedankt voor het constateren. Dit is inmiddels verholpen. Welke bestelling mag geannulleerd worden?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Twitter is vaak een heel slechte bron als het gaat om bezoekers binnen halen die ook iets moeten kopen. Iemand die via een tweet op een link klikt die zal vrijwel nooit kopen.

 

Kan je een verklaring geven waarom twitter de grootste bron van bezoekers is? En doe eens onderzoek hoeveel mensen die via twitter binnen komen iets kopen en welk pad ze bewandelen op je site.

 

Om antwoord te geven op je vraag; als je het percentage aankopen/bezoekers beter wilt krijgen, kan je het best zorgen dat je minder ruis binnen krijgt via oa. twitter.

 

Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat er veel promotie gedaan word via Twitter.

Link naar reactie
  • 0

 

Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat er veel promotie gedaan word via Twitter.

Maar kopen deze mensen ook? Anders zou je kunnen concluderen dat promotie via Twitter niet geschikt is. Dat moet je dus meten en weten :)

 

Probleem hierin is dat het meten van de conversies mij nog niet succesvol is gelukt. Het is ten eerste vrij lastig in te stellen voor een leek en lijkt ten tweede niet te werken met het systeem waarmee ik werk (hij trackt niet alle verkopen)

 

Link naar reactie
  • 0
kan ik persoonlijk heel weinig conclusies trekken uit de antwoorden... ... Mijn hoop was dat iemand anders er wellicht wel wat in zou zien, vandaar dat ik hem toegevoegd heb aan mijn post....
Het enige dat ik dan kan adviseren (Want het is natuurlijk uitstekend om bij jouw doelgroepen relevante informatie op te halen!), is je eens goed in de hoofden van jouw daadwerkelijke afnemers te verplaatsen en erachter te komen wat jij voor hun hebt opgelost, zodanig dat zij bij jou de portemonee hebben getrokken en niet bij een ander! Nu weet je dat 50% even bij jou kwam kijken, 32% niet vond wat werd gezocht en dat ruim 23% de prijs te hoog vindt, jij wilt ietwat interessantere informatie om op (bij) te sturen, toch?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

kan ik persoonlijk heel weinig conclusies trekken uit de antwoorden... ... Mijn hoop was dat iemand anders er wellicht wel wat in zou zien, vandaar dat ik hem toegevoegd heb aan mijn post....
Het enige dat ik dan kan adviseren (Want het is natuurlijk uitstekend om bij jouw doelgroepen relevante informatie op te halen!), is je eens goed in de hoofden van jouw daadwerkelijke afnemers te verplaatsen en erachter te komen wat jij voor hun hebt opgelost, zodanig dat zij bij jou de portemonee hebben getrokken en niet bij een ander! Nu weet je dat 50% even bij jou kwam kijken, 32% niet vond wat werd gezocht en dat ruim 23% de prijs te hoog vindt, jij wilt ietwat interessantere informatie om op (bij) te sturen, toch?

 

Succès en groet,

 

Hans

 

Belangrijkste wat ik daaruit kan halen is dat je altijd kijkers zult hebben en die wellicht nodig hebt aangezien ze wellicht weer terug zullen komen wanneer je wat nodig hebt.

 

Het voor ons van belang is ons assortiment uit te breidden met goede producten voor onze doelgroep.

 

We waar mogelijk prijzen moeten verlagen, of nieuwe leveranciers zoeken voor producten.

Link naar reactie
  • 0
Belangrijkste wat ik daaruit kan halen is ...
Hoe weet je dat, je moet het nog uitvoeren?!

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

 

Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat er veel promotie gedaan word via Twitter.

Maar kopen deze mensen ook? Anders zou je kunnen concluderen dat promotie via Twitter niet geschikt is. Dat moet je dus meten en weten :)

 

Verkopen kunnen prima via Twitter geinitieerd worden alleen moet je wel weten wat je twittert.

Als ik kijk naar de twitstream van basketballwear dan haak ik meteen af, het is een lange lijst van promotionele tweets, nergens iets persoonlijks of een leuk nieuwtje.

Zo bindt je bezoekers niet aan je, krijg je er geen connectie mee en hebben mensen ook niet het gevoel dat ze graag iets bij jou zouden kopen.

Er zijn verschillende mensen op twitter die laten zien hoe het ook kan oa @PetradeBoevere is een van de bekendste met haar slijterij en Zeeuwjenever.

Zie je haar de hele dag tweets versturen over wat ze in haar winkel in de aanbieding heeft?

 

Verder zie ik op je site nergens een vermelding naar Twitter staan.

 

Kortom, ik snap wel waarom het overgrote deel van je Twitter bezoekers alleen even snel een kijkje neemt door een link te volgen.

 

En als ik toch bezig ben.

HEt hoofdstukje "Over ons"

Kan het saaier?

 

Ik dacht dat we hier op HL al vaker hadden geroepen dat daar een verhaal over de ondernemer moet staan, een verhaal over passie voor in dit geval basketbal. Verder mis ik een foto van de ondernemer.

 

Link naar reactie
  • 0

Belangrijkste wat ik daaruit kan halen is ...
Hoe weet je dat, je moet het nog uitvoeren?!

 

Succès en groet,

 

Hans

 

Je weet het inderdaad nooit maar dat zijn de dingen die ik persoonlijk wil gaan verbeteren om mijn dienstverlening naar klanten te verbeteren.

 

Verkopen kunnen prima via Twitter geinitieerd worden alleen moet je wel weten wat je twittert.

Als ik kijk naar de twitstream van basketballwear dan haak ik meteen af, het is een lange lijst van promotionele tweets, nergens iets persoonlijks of een leuk nieuwtje.

Zo bindt je bezoekers niet aan je, krijg je er geen connectie mee en hebben mensen ook niet het gevoel dat ze graag iets bij jou zouden kopen.

Er zijn verschillende mensen op twitter die laten zien hoe het ook kan oa @PetradeBoevere is een van de bekendste met haar slijterij en Zeeuwjenever.

Zie je haar de hele dag tweets versturen over wat ze in haar winkel in de aanbieding heeft?

 

Verder zie ik op je site nergens een vermelding naar Twitter staan.

 

Kortom, ik snap wel waarom het overgrote deel van je Twitter bezoekers alleen even snel een kijkje neemt door een link te volgen.

 

En als ik toch bezig ben.

HEt hoofdstukje "Over ons"

Kan het saaier?

 

Ik dacht dat we hier op HL al vaker hadden geroepen dat daar een verhaal over de ondernemer moet staan, een verhaal over passie voor in dit geval basketbal. VErder mis ik een foto van de ondernemer. ook weer niks persoonlijks.

 

Heel erg bedankt voor de interessante en goede feedback! Hier wil en ga ik zeker wat mee doen.

 

Ik ben al bekend met het Twitter verhaal wat je schetst alleen zie ik geen betere manier om 4 twitter accounts te beheren dan de (automatische) manier waarop ik het nu doe. Persoonlijk is het moeilijke van Twitter de grote tijd die erin gaat zitten.

 

Toch gaan we eens een kijkje nemen op de gesugereerde twitter profielen, we kunnen er hooguit van leren.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ben al bekend met het Twitter verhaal wat je schetst alleen zie ik geen betere manier om 4 twitter accounts te beheren dan de (automatische) manier waarop ik het nu doe. Persoonlijk is het moeilijke van Twitter de grote tijd die erin gaat zitten.

 

Toch gaan we eens een kijkje nemen op de gesugereerde twitter profielen, we kunnen er hooguit van leren.

Ten eerste: waarom heb je 4 accounts? Je hebt 1 website. Gebruik dan ook 1 twitter account.

 

Twitter hoeft helemaal niet veel tijd te kosten. Ja, als je 4 accounts hebt en op ieder account een ander persoonlijke tweet wilt plaatsen dan wel. Jij hebt het gevoel alsof je iedere 10 minuten een tweet moet plaatsen, zo komt het bij mij in ieder geval wel over. In je timeline zie ik om de 10 minuten wel een tweet met winactie A of product B.

 

- Daarnaast, na 2-3 jaar heb je nog geen eens de tijd gehad om je .ico icon te veranderen?

- Ik mis maattabellen voor kleding.

- Dure verzendkosten. 6,75€ ! Dat betaal jij toch niet aan PostNL mag ik hopen?

Link naar reactie
  • 0

Ik ben al bekend met het Twitter verhaal wat je schetst alleen zie ik geen betere manier om 4 twitter accounts te beheren dan de (automatische) manier waarop ik het nu doe. Persoonlijk is het moeilijke van Twitter de grote tijd die erin gaat zitten.

 

Toch gaan we eens een kijkje nemen op de gesugereerde twitter profielen, we kunnen er hooguit van leren.

 

a

 

Als je op het juiste tijdstip tweet hoef je er maar 1 of 2 per dag te doen. Gebruik daarbij de juiste hastag en je bereikt ook nog eens een doelgroep die jouw nog niet volgt.

Link naar reactie
  • 0
Je weet het inderdaad nooit maar dat zijn de dingen die ik persoonlijk wil gaan verbeteren om mijn dienstverlening naar klanten te verbeteren.
Je begrijpt wel dat ik je adviseer een ander soort onderzoek te gaan doen, namelijk onder daadwerkelijke afnemers? Ik vraag het maar even, omdat ik uit je reactie de indruk krijg dat je mijn feedback anders interpreteert dan ik bedoel.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

 

Ik ben al bekend met het Twitter verhaal wat je schetst alleen zie ik geen betere manier om 4 twitter accounts te beheren dan de (automatische) manier waarop ik het nu doe. Persoonlijk is het moeilijke van Twitter de grote tijd die erin gaat zitten.

 

Toch gaan we eens een kijkje nemen op de gesugereerde twitter profielen, we kunnen er hooguit van leren.

Ten eerste: waarom heb je 4 accounts? Je hebt 1 website. Gebruik dan ook 1 twitter account.

 

Twitter hoeft helemaal niet veel tijd te kosten. Ja, als je 4 accounts hebt en op ieder account een ander persoonlijke tweet wilt plaatsen dan wel. Jij hebt het gevoel alsof je iedere 10 minuten een tweet moet plaatsen, zo komt het bij mij in ieder geval wel over. In je timeline zie ik om de 10 minuten wel een tweet met winactie A of product B.

 

- Daarnaast, na 2-3 jaar heb je nog geen eens de tijd gehad om je .ico icon te veranderen?

- Ik mis maattabellen voor kleding.

- Dure verzendkosten. 6,75€ ! Dat betaal jij toch niet aan PostNL mag ik hopen?

 

Ik heb inderdaad 4 twitter accounts voor het volgende:

 

Persoonlijke twitter account

Bedrijfs twitter account

Twitter account voor mijn brand

Twitter account voor een specifiek product (snapbacks) die nu landelijk populair zijn.

 

Op mijn persoonlijke twitter doe ik zelf tweeten maar de rest is inderdaad geautomatiseerd om zodoende er minder tijd in te hoeven steken.

 

 

Begrijp even zo snel niet wat je bedoeld met het .ico?

 

De maat tabel is overigens wel gewoon aanwezig, links in het menu en in de meest gestelde vragen.

 

Wat betreft verzendkosten loopt alles via PostNL waarbij veel producten niet door de brievenbus passen en dus al pakket verstuurd worden, zijn hier goedkopere opties voor dan? Heb ze namelijk nooit kunnen vinden.

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft verzendkosten loopt alles via PostNL waarbij veel producten niet door de brievenbus passen en dus al pakket verstuurd worden, zijn hier goedkopere opties voor dan? Heb ze namelijk nooit kunnen vinden.

Vanaf 100 pakketten per jaar kan je contractklant worden bij PostNL. Dat kan goedkoper zijn.

 

De oorzaak van het twitter probleem is al ontdekt zie ik; automatische tweets vanuit je shopsysteem. Direct uitzetten! Er is absoluut geen reden om dat te doen.

 

Ga in de plaats daarvan eens wat tweets plaatsen over basketbal. Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om geautomatiseerd uitslagen van grote wedstrijden te tweeten. Verder tweet je natuurlijk al het nieuws uit basketbal wereld. Als het moet tweet je af en toe een aanbieding er tussen door, maar dat zou wellicht niet eens nodig hoeven te zijn om toch je volgers bij jou te laten kopen. Je zult namelijk uitgroeien tot een kanaal voor basketbal fans en zodoende ga je naamsbekendheid creëren.

 

Voeg de laatste drie accounts uit je lijstje samen tot 1 account. Het is niet nodig om hier aparte accounts voor te maken.

 

Tot zo ver mijn tips mbt. twitter. :)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inderdaad 4 twitter accounts voor het volgende:

 

Persoonlijke twitter account

Bedrijfs twitter account

Twitter account voor mijn brand

Twitter account voor een specifiek product (snapbacks) die nu landelijk populair zijn.

 

Op mijn persoonlijke twitter doe ik zelf tweeten maar de rest is inderdaad geautomatiseerd om zodoende er minder tijd in te hoeven steken.

 

Begrijp even zo snel niet wat je bedoeld met het .ico?

 

De maat tabel is overigens wel gewoon aanwezig, links in het menu en in de meest gestelde vragen.

 

Wat betreft verzendkosten loopt alles via PostNL waarbij veel producten niet door de brievenbus passen en dus al pakket verstuurd worden, zijn hier goedkopere opties voor dan? Heb ze namelijk nooit kunnen vinden.

 

Waarom een twitter account voor je snapbacks? Wat valt hier over te vertellen?

Even ruig gezegd is het een vervuiling voor Twitter. Je tweet namelijk niks nuttigs behalve welke producten jouw webshop verkoopt. Wellicht dat daar de clue ligt met het feit dat twitter 1. een hoge bounce heeft en 2. er weinig verkopen vanaf komen.

 

Die snapbacks twitter kan gemakkelijk samen met je bedrijfstwitter.

Overigens, als je die wilt behouden, zet daar dan een automatische piloot op en zorg dat je bedrijfstwitter meer persoonlijk wordt zonder al die spam.

Voeg de laatste drie accounts uit je lijstje samen tot 1 account. Het is niet nodig om hier aparte accounts voor te maken.

Amen.

 

.ico is het icoontje in je browser dat je bovenaan ziet. Je hebt namelijk dat winkeltje van SEOshop er in staan.

 

Tabel was me niet opgevallen. Wellicht ook doordat die categorieen links niet erg fijn lezen met die blokken die er onder staan.

 

Er zijn genoeg aanbieders waar je terecht kan en je pakket kan laten verzenden voor minder dan 6,75€.

Kijk o.a. eens bij Myparcel.nl - geen minimale afname, begint al met 5,75€ per pakket excl btw. korting kan alleen maar oplopen.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Of je te duur bent of het juiste assortiment verkoopt kan ik niet beoordelen, maar wat de betrouwbaarheid en de verzending betreft heb ik in eerdere reacties al het een en ander geroepen wat je (nog) niet in je site hebt verwerkt ...

 

Realiseer je ook m.b.t. je onderzoek dat je vraagstelling, de voorgestelde antwoorden en de volgorde daarvan al tot een bepaalde respons leiden. Want zeggen dat je alleen maar kwam om "rond te kijken" is wel heel gemakkelijk, zeker als dat als eerste suggestie wordt genoemd. Dat het "te duur" is wil niet zeggen dat die bezoeker wél iets gekocht zou hebben als je 10, 20 of 30% goedkoper zou zijn geweest. En als iemand zegt dat hij het gewenste product niet heeft gevonden, was die dan op zoek naar iets dat logischerwijs wel op jouw site had kunnen staan of kwam die voor iets heel anders?

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft verzendkosten loopt alles via PostNL waarbij veel producten niet door de brievenbus passen en dus al pakket verstuurd worden, zijn hier goedkopere opties voor dan? Heb ze namelijk nooit kunnen vinden.

Vanaf 100 pakketten per jaar kan je contractklant worden bij PostNL. Dat kan goedkoper zijn.

 

De oorzaak van het twitter probleem is al ontdekt zie ik; automatische tweets vanuit je shopsysteem. Direct uitzetten! Er is absoluut geen reden om dat te doen.

 

Ga in de plaats daarvan eens wat tweets plaatsen over basketbal. Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om geautomatiseerd uitslagen van grote wedstrijden te tweeten. Verder tweet je natuurlijk al het nieuws uit basketbal wereld. Als het moet tweet je af en toe een aanbieding er tussen door, maar dat zou wellicht niet eens nodig hoeven te zijn om toch je volgers bij jou te laten kopen. Je zult namelijk uitgroeien tot een kanaal voor basketbal fans en zodoende ga je naamsbekendheid creëren.

 

Voeg de laatste drie accounts uit je lijstje samen tot 1 account. Het is niet nodig om hier aparte accounts voor te maken.

 

Tot zo ver mijn tips mbt. twitter. :)

 

Het is goed om te weten dat dit vanaf 100 pakketten al goedkoper kan, ik verstuur er veel meer en kocht altijd gewoon los pakket zegels omdat ik dacht dat dit pas vanaf 500+ kon.

 

De tip over twitter is ook zeker handig. Ik ga bekijken of dit sowieso voor mijn Basketballwear account mogelijk is.

 

Waarom een twitter account voor je snapbacks? Wat valt hier over te vertellen?

Even ruig gezegd is het een vervuiling voor Twitter. Je tweet namelijk niks nuttigs behalve welke producten jouw webshop verkoopt. Wellicht dat daar de clue ligt met het feit dat twitter 1. een hoge bounce heeft en 2. er weinig verkopen vanaf komen.

 

Die snapbacks twitter kan gemakkelijk samen met je bedrijfstwitter.

Overigens, als je die wilt behouden, zet daar dan een automatische piloot op en zorg dat je bedrijfstwitter meer persoonlijk wordt zonder al die spam.

Quote:

Voeg de laatste drie accounts uit je lijstje samen tot 1 account. Het is niet nodig om hier aparte accounts voor te maken.

 

 

Amen.

 

.ico is het icoontje in je browser dat je bovenaan ziet. Je hebt namelijk dat winkeltje van SEOshop er in staan.

 

Tabel was me niet opgevallen. Wellicht ook doordat die categorieen links niet erg fijn lezen met die blokken die er onder staan.

 

Er zijn genoeg aanbieders waar je terecht kan en je pakket kan laten verzenden voor minder dan 6,75€.

Kijk o.a. eens bij Myparcel.nl - geen minimale afname, begint al met 5,75€ per pakket excl btw. korting kan alleen maar oplopen.

 

Succes.

 

Over het product Snapbacks valt wellicht niet heel veel te vertellen maar dit product is zo inmens populair buiten het basketbal dat ik het nodig vond hiervoor een aparte twitter aan te maken. Mensen zullen zich wellicht afgeschrokken voelen als ze een basketbal twitter tegenkomen omdat ze dan dus alleen geinteresseerd zijn in dat ene product, vandaar een andere twitter zodat ze gelijk weten dat wij dat product verkopen.

 

ico ga ik zeker aanpassen en met het verzendverhaal ga ik ook wat doen (waarschijnlijk wel met PostNL)

 

Of je te duur bent of het juiste assortiment verkoopt kan ik niet beoordelen, maar wat de betrouwbaarheid en de verzending betreft heb ik in eerdere reacties al het een en ander geroepen wat je (nog) niet in je site hebt verwerkt ...

 

Realiseer je ook m.b.t. je onderzoek dat je vraagstelling, de voorgestelde antwoorden en de volgorde daarvan al tot een bepaalde respons leiden. Want zeggen dat je alleen maar kwam om "rond te kijken" is wel heel gemakkelijk, zeker als dat als eerste suggestie wordt genoemd. Dat het "te duur" is wil niet zeggen dat die bezoeker wél iets gekocht zou hebben als je 10, 20 of 30% goedkoper zou zijn geweest. En als iemand zegt dat hij het gewenste product niet heeft gevonden, was die dan op zoek naar iets dat logischerwijs wel op jouw site had kunnen staan of kwam die voor iets heel anders?

 

Dit zijn dingen die zeker gebruikt kunnen worden voor toekomstige enquetes, dankjewel John!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb je site eens bekeken, verder niet getest maar puur op het oog bekeken. Ik bestel vaker sportkleding (dan wel voetbal) via internet en het volgende viel mij op.

 

- Je homepage is een beetje een grijze massa, ik mis hierin de frisheid en kleur die de sport basketball wel heeft.

- De aanbiedingen zijn erg laag van resolutie en matig uitgesneden van zijn achtergrond.

- Je header kan veel sprekender

 

Kijk ter vergelijking eens naar www.plutosport.nl (niet gelieerd overigens).

 

De chat is overigens niet duidelijk als chat, het had net zo goed een contactformulier of link naar een e-mail kunnen zijn.

 

Pakketten: via PostNL is zeker niet fijn, je brengt waarschijnlijk zelf de pakketjes naar een BusinessPoint en betaalt €6,75?

Aangezien het meeste wat je verstuurt erg licht is (beneden de 5kg) kun je hiervoor betere prijzen krijgen, tezamen met een pick-up (dus je hoeft de pakketten niet zelf naar een depot te brengen maar dit wordt op de zaak opgehaald).

 

Eventueel heb ik wel een contact voor je bij de UPS, PM me daar maar even over als het je interessant lijkt.

 

Link naar reactie
  • 0

Als webshophouder van Basketballwear zou je na drie jaar grotere sprongen moeten kunnen maken. Ben je misschien parttime ondernemer, of gewoon niet zo'n geweldige techneut en online marketeer? Een eerlijk antwoord verklaart mogelijk al veel. En een échte, bezeten basketballiefhebber?

 

Ik lees veel over beschikbare informatie, maar de verwerking en praktische toepassing daarvan is matig. Je positionering is onduidelijk en daarmee doe je je eigen handel tekort. Ten opzichte waarvan blijven je verkopen trouwens achter?

 

Onderstaand allemaal voorbeelden van wat m.i. zo snel beter kan en waar keuzes in gemaakt dienen te worden:

 

Kies je nu voor een webshop met teamkleding en wedstrijdsporters als klant?

Of bedien je individuele straatspelers met een zekere straatcultuur?

Zonder deze keuze te maken spreek je twee doelgroepen half aan, vrees ik. Tweede webshop?

 

Doe je wat met Google Analytics op productniveau? Hoe goed zijn je items vindbaar, want ik vind de organische bezoekers relatief laag voor een webshop met eveneens een lage conversie.

 

Waarom verkoop je wel NBA shirts, maar als noemer 'slechts' ballen, schoenen en posters? SEO categorieën en producten?

 

De survey leert je dat zoekers bepaalde producten missen. Kun je geen zoekservice aanbieden? Deze geeft informatie over in welke richting je het assortiment zou kunnen uitbreiden bij herhaalde navraag. Hetzelfde geldt voor een verlanglijst.

 

Wat doe je aan event marketing of aankondiging van aanwezigheid op evenementen? Zoek naar mogelijkheden om online te verkopen en artikelen persoonlijk te overhandigen. Ik zie geen kalender of agenda op de webshop.

 

De baskets en systemen vallen voor mij gevoelsmatig buiten de scope van je webshop. Over hoe je deze beter aan kunt bieden, zou ik ook nog eens goed nadenken. Basketballequipment.nl? Mooi artikel om zelf te bezorgen en installeren! Of zoek een outdoor trampolineboer die jouw artikelen meeneemt.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Maar eens even helemaal terug naar waar het om begon:

 

In de afgelopen 3 maanden (1-Jan 2012 tot nu) hebben we een conversie percentage van ongeveer 0,50%

 

Je kunt je ook afvragen of dat eigenlijk zo weinig is, zeker gezien je verkeersbronnen. Voor mensen die via google zoeken naar een specifiek product en vervolgens direct op je juiste pagina in je webshop belanden is het zeer mager, maar voor mensen die min of meer at-random via twitter binnendruipen is het zo slecht niet.

 

Ik zie het zo gauw in je post niet terug, maar houd je ook conversieresultaten via analytics bij, zodat je kunt zien hoe de klanten die -wel- iets komen bij je webshop binnenkomen?

 

Overigens zie ik op het eerste gezicht heel rare termen:

 

"Voorziet proper en herbruikbaar koude- of warmtetherapie"

"De bal is gemaakt van durabel rubber"

 

Ik snap dat die omschrijvingen uit het engels komen, maar dit ziet er wel uit alsof het heel koud uit google translate oid is gehaald ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.