Een enkeling onder jullie is mogelijk bekend met onze webshop. Wij hebben zojuist voor de zoveelste keer een "aangenaam" bezoek van de belastingdienst gehad. Nu ben ik mij enigszins zorgen gaan maken of onderstaande mag of niet mag;
1. Klant besteld product via webshop
2. Als betaalmethode kiest klant; "pinnen bij afhalen"
3. Klant maakt een afspraak, haalt het product op en pint
Mag dit?
Mogelijk relevante informatie:
- Wij zitten op een industrieterrein in een bedrijfsverzamelpand
- Er worden enkel producten afgehaald en betaald die via webshop besteld zijn
- Er worden dus geen producten verkocht op de locatie zelf
- Wij adverteren ook niet met winkel en/of showroom
Mocht dit juridisch niet mogen, aan welke eisen moeten wij voldoen om dit wel "legaal" voort te zetten?
Als toevoeging zou ik ook graag jullie reacties horen op het feit dat een webshop deze mogelijkheid aanbied? Wij nemen erg de overweging om een "stenen winkel" te beginnen op een centrale locatie in Nederland.
- Wat zijn je verwachtingen van een afhaallocatie / showroom?
- Welke locatie; stadscentrum of goed bereikbaar aan snelweg?
Hoe denken jullie over 1 locatie waar bijvoorbeeld 5 webshops een showroom delen met aanverwante producten maar geen concurrende producten? Ik kan me voorstellen dat het interessant is om in ons geval tablets te verkopen in een showroom terwijl een ander (bijvoorbeeld) kabels verkoopt terwijl de buurman televisies verkoopt.
Hopelijk kan iemand mij helpen omtrent de regelgeving en hebben we een leuke plek om te discussiëren over webwinkel in combinatie met showroom/afhaal. BVD
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Brammer90
Brammer90
Goedemorgen allen,
Een enkeling onder jullie is mogelijk bekend met onze webshop. Wij hebben zojuist voor de zoveelste keer een "aangenaam" bezoek van de belastingdienst gehad. Nu ben ik mij enigszins zorgen gaan maken of onderstaande mag of niet mag;
1. Klant besteld product via webshop
2. Als betaalmethode kiest klant; "pinnen bij afhalen"
3. Klant maakt een afspraak, haalt het product op en pint
Mag dit?
Mogelijk relevante informatie:
- Wij zitten op een industrieterrein in een bedrijfsverzamelpand
- Er worden enkel producten afgehaald en betaald die via webshop besteld zijn
- Er worden dus geen producten verkocht op de locatie zelf
- Wij adverteren ook niet met winkel en/of showroom
Mocht dit juridisch niet mogen, aan welke eisen moeten wij voldoen om dit wel "legaal" voort te zetten?
Als toevoeging zou ik ook graag jullie reacties horen op het feit dat een webshop deze mogelijkheid aanbied? Wij nemen erg de overweging om een "stenen winkel" te beginnen op een centrale locatie in Nederland.
- Wat zijn je verwachtingen van een afhaallocatie / showroom?
- Welke locatie; stadscentrum of goed bereikbaar aan snelweg?
Hoe denken jullie over 1 locatie waar bijvoorbeeld 5 webshops een showroom delen met aanverwante producten maar geen concurrende producten? Ik kan me voorstellen dat het interessant is om in ons geval tablets te verkopen in een showroom terwijl een ander (bijvoorbeeld) kabels verkoopt terwijl de buurman televisies verkoopt.
Hopelijk kan iemand mij helpen omtrent de regelgeving en hebben we een leuke plek om te discussiëren over webwinkel in combinatie met showroom/afhaal. BVD
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37200-afhaallocatie-webshop/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag