Wij gaan over een paar maanden van Frankrijk naar NL verhuizen. Ik ben behoorlijk geschrokken van de prijzen voor internationale pakketjes bij de Nederlandse verzendbedrijven. Een internationaal pakje onder de 500gr vanuit Duitsland kost 3,45, en in NL het dubbele (als je geluk hebt).
Nu gaan we vlakbij de Duitse grens wonen. Eigenlijk wil ik dus gewoon mijn pakketjes vanaf het duitse postkantoor verzenden. Voorwaarde is dan wel dat er een afzenderadres in Duitsland op vermeld staat. Voor het geval een pakje onbestelbaar blijkt te zijn.
Mijn idee: gewoon een Duitse postbus aanvragen hiervoor. Maar wat blijkt:
Der Postfachinhaber muss außerdem eine zustellfähige Hausanschrift in Deutschland besitzen, die Einrichtung ist daher für Personen ohne einen Wohnsitz in Deutschland nicht möglich.
Deutsche Post schrijft:
Es muss eine zustellfähige Hausanschrift in Deutschland vorhanden sein.
Mijn Duits is niet perfect, maar duidelijk is wel dat je een Duits adres moet hebben. Nu ken ik privé iemand die net over de grens woont. Zou ik zijn adres kunnen opgeven, al woon ik er zelf niet? Of moet je een bewijs leveren dat je zelf op dit adres woont?
Ik zal vast niet de enige webwinkelier zijn die vanuit Duitsland verstuurt. Wie heeft er met succes een duitse postbus aangevraagd?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
baasje
baasje
Wij gaan over een paar maanden van Frankrijk naar NL verhuizen. Ik ben behoorlijk geschrokken van de prijzen voor internationale pakketjes bij de Nederlandse verzendbedrijven. Een internationaal pakje onder de 500gr vanuit Duitsland kost 3,45, en in NL het dubbele (als je geluk hebt).
Nu gaan we vlakbij de Duitse grens wonen. Eigenlijk wil ik dus gewoon mijn pakketjes vanaf het duitse postkantoor verzenden. Voorwaarde is dan wel dat er een afzenderadres in Duitsland op vermeld staat. Voor het geval een pakje onbestelbaar blijkt te zijn.
Mijn idee: gewoon een Duitse postbus aanvragen hiervoor. Maar wat blijkt:
Deutsche Post schrijft:
Mijn Duits is niet perfect, maar duidelijk is wel dat je een Duits adres moet hebben. Nu ken ik privé iemand die net over de grens woont. Zou ik zijn adres kunnen opgeven, al woon ik er zelf niet? Of moet je een bewijs leveren dat je zelf op dit adres woont?
Ik zal vast niet de enige webwinkelier zijn die vanuit Duitsland verstuurt. Wie heeft er met succes een duitse postbus aangevraagd?
PS: oude topics gaven geen uitsluitsel hierover.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37307-postbus-in-duitsland-aanvragen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag