• 0

Investeerders vinden?

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Suggestie: gebruik eens een spellingschecker en corrigeer je eigen teksten, dan kom je zowiezo wat professioneler over...

 

Hoe nemen wij het nu best aan om investeerders van onze plannen te overtuigen.

Wij hebben een financieel plan uigewerkt voor 5 jaar ook de perjode wat wij voorzien nodig te hebben om investeerders terug te betalen. Zijn er sugesties?

Dit stukje bevat minimaal zes fouten in slechts drie zinnen. Ben je zelf de Nederlandse taal niet machtig, huur dan iemand in. Een beetje serieuze investeerder haakt waarschijnlijk al direct af bij het lezen van jouw schrijfsels.

Link naar reactie
  • 0

he? was de tekst van TS net niet anders? ik dacht dat ik een reactie had geplaatst... zal wel komen omdat het vrijdag middag is

Dat topic is verwijderd. Hij heeft alweer twee nieuwe topics geopend. Het is wel vrijdag middag, trouwens. Bijna W.. -weggejorist- D!!

Link naar reactie
  • 0

Niet openbaar vragen om geld is een goede tip, want dat is bij wet verboden.

 

Het om geld vragen voor een investering is niet altijd verboden. Het kan gepaard gaan met een vergunningplicht, maar dat hoeft niet. Vooral een onderscheid tussen ondernemen en beleggen is in deze van toepassing

 

Indien sprake is van een beleggingsinstelling (activiteiten beleggen) gaat de AFM bij een aanbieding via internet uit van een aanbod aan meer dan 100 personen waardoor een vergunning nodig is (het doet er niet toe hoeveel mensen het aanbod accepteren). Ik denk dat je dit bedoelt met dat het openbaar vragen om geld verboden is. Zonder een vergunning zou het aanbieden van rechten van deelneming via internet inderdaad verboden zijn.

 

TS hanteert, voor zover ik na kan gaan, geen beleggingsinstelling, maar een onderneming (activiteiten ondernemen, niet beleggen). De tot 100 personen aanbieden zonder vergunning voor een beleggingsinstelling is in dit geval niet van toepassing, want het gaat hier enkel om het aanbieden van effecten in een onderneming (en niet om het aanbieden van rechten van deelneming in een beleggingsinstelling).

 

Voor het aanbieden van effecten gelden andere regels waarvan de belangrijkste zijn opgesomd in hoofdstuk 5 van de WFT. Onder voorwaarden kan zonder vergunning tot een bepaald bedrag aan effecten per classe worden aangeboden. Ook voor een bijbehorend prospectus zijn er vrijstellingen. Laat je uiteraard wel goed informeren voordat je effecten openbaar aanbiedt. Regelgeving hieromtrent wisselt sterk en de grens tussen wel of geen vergunning is dun (maar wel heel helder als je je in de regelgeving verdiept).

 

De stelling dat openbaar om geld vragen sowieso verboden is, klopt dus niet.

CNOOP Corporate Finance | M&A | Financiering | Due diligence | Bedrijfswaardering

Boec | Eén partner voor al je financiële vraagstukken

Link naar reactie
  • 0

Dag sca

 

Dat zal ongetwijfeld kloppen, maar het is 1) voor de mods een vervelend taakje om dat elke keer na te gaan en 2) het is ook niet wenselijk op HL want we faciliteren dat niet, zie ook ons beleid inzake enqutes en studenten. Voor je het weet stroomt het vol met aanbiedingen en participatievoorstellen.

 

groet

Joost

 

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

De stelling dat openbaar om geld vragen sowieso verboden is, klopt dus niet.

 

De interpretatie die door dit forum toegepast wordt, vind ik al jaren belachelijk. Die is ook niet logisch. Als je wil voorkomen dat mensen hier naar investeerders zoeken (en dat kan ik me prima voorstellen vanwege de overload die je dan krijgt) maak daar dan een forumregel voor. Maar de suggestie dat je op internet (in het openbaar) geen investeerders mag zoeken volgens de wet, die is amateuristisch en absurd.

 

Als je het embleem van de rijksoverheid voert, moet je zulke beweringen ietsje beter onderzoeken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dag sca

 

Dat zal ongetwijfeld kloppen, maar het is 1) voor de mods een vervelend taakje om dat elke keer na te gaan en 2) het is ook niet wenselijk op HL want we faciliteren dat niet, zie ook ons beleid inzake enqutes en studenten. Voor je het weet stroomt het vol met aanbiedingen en participatievoorstellen.

 

groet

Joost

 

HL admin

 

Dag Joost,

 

mijn opmerking was ook geen uitnodiging naar derden tot het doen van aanbiedingen op Higherlevel. Het was puur algemeen bedoeld. Een forum is overzichtelijk inderdaad het best te gebruiken. Dat er geen afdeling voor investeringsverzoeken, enquêtes en of ondernemende studenten wordt ingericht is een keuze waar ik verder geen mening over heb.

 

Wel is het een gemiste kans dat ondernemers vaak niet op de hoogte zijn van regelgeving omtrent investeringsverzoeken. Je hoort ondernemers vaak over afwijzigingen bij de bank. Zelden wordt verteld over afwijzingen bij informals, angels, family offices, participatiemaatschappijen, pensioen BV's, stamrecht BV's en zelfs persoonlijke holdings. Ook deze partijen hebben financiële doelen die mogelijk middels investeringsvoorstellen van ondernemers een match vinden. Er zijn zoveel andere manieren van financieren beschikbaar. Voor ondernemers een gemiste kans vind ik.

CNOOP Corporate Finance | M&A | Financiering | Due diligence | Bedrijfswaardering

Boec | Eén partner voor al je financiële vraagstukken

Link naar reactie
  • 0

De interpretatie die door dit forum toegepast wordt, vind ik al jaren belachelijk. Die is ook niet logisch. Als je wil voorkomen dat mensen hier naar investeerders zoeken (en dat kan ik me prima voorstellen vanwege de overload die je dan krijgt) maak daar dan een forumregel voor. Maar de suggestie dat je op internet (in het openbaar) geen investeerders mag zoeken volgens de wet, die is amateuristisch en absurd.

 

Als je het embleem van de rijksoverheid voert, moet je zulke beweringen ietsje beter onderzoeken.

 

Nou Nou :)

 

Ter info

 

Uitgangspunt voor de moderatie op dit gebied is een topic van een ex-moderator die zich met investeringen bezighield en -houdt.

Als blijkt dat het gestelde niet, of niet meer, klopt dan maken we er gewoon een HL-regel van die hetzelfde effect heeft (op HL dan)

 

Geen reden om het allemaal zwaarder en moeilijker te maken dan nodig.

 

Ontopic: Lees de gids startkapitaal eens. Staat op de website van Nils de Witte als gratis PDF

 

directe link naar de PDF

Link naar reactie
  • 0

 

Ontopic: Lees de gids startkapitaal eens. Staat op de website van Nils de Witte als gratis PDF

 

 

Veel interessanter is de manier waarop de AFM en DNB reageren op crowdfunding (pdf). Daaruit kun je afleiden dat allerlei bemiddelingsplatforms een vergunning nodig hebben in het kader van de Wet op het Financieel Toezicht. Maar niet dat een forum als HL geen platform mag zijn voor individuele ondernemers die in een bericht uiting geven aan hun zoektocht naar investeerders.

 

Heeft iemand dat ooit aan de AFM gevraagd?

 

En waarom publiceert HL ineens wel een column van Karen Romme die illegale financiering propageert?

 

;D

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
En waarom publiceert HL ineens wel een column van Karen Romme die illegale financiering propageert?

 

lijkt mij niets illegaals aan: in plaats van een betalingstermijn spreek je gewoon een leveringstermijn af ;D

 

Webshops werken haast niet anders dan met vooruitbetaling van leveringen. daar is toch ook niets illegaals aan. :P

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.