• 0

T-shirts importeren uit India

Hallo allemaal,

 

Voor een nieuw project moet ik t-shirts inkopen.

Ik heb al eerder producten ingekocht uit China, maar dat waren vaak kleinere aantallen die werden verzonden met DHL Express.

 

Ik heb nu 750 t-shirts nodig die ik wil gaan importeren uit India. Nu heb ik een prijs afgesproken voor $3,60 per shirt inclusief verzending via zeevracht.

 

Ik heb echter nog nooit iets laten versturen via zeevracht en vroeg me nog het een en ander af over hoe het in zijn werk gaat. Ik weet dat er genoeg topics zijn over dit onderwerp, maar vroeg me toch nog af hoe het in zijn werk gaat en waar ik op moet letten.

 

Voor mezelf heb ik een stappenplan gemaakt over de werking van de bestelling en verzending:

 

1. Ik bestel de shirts en betaal.

- Is het verstandig om het gehele bedrag in 1 keer te betalen of voor een deel en na ontvangst de rest?

 

2. De shirts worden verzonden per zeevracht

- Ik heb geen haast, dus snelheid is geen groot probleem.

- Moet ik een account aanmaken bij DHL of een ander bedrijf om de verzending te volgen o.i.d?

 

3. De shirts komen aan in de haven

- Rotterdam, Amsterdam? Ik woon zelf in friesland dus Amsterdam lijkt mij het makkelijkst.

- Zit er verschil in prijs tussen deze twee havens?

 

4. Vanaf dit punt weet ik het niet meer.

- Hoe weet ik wanneer de shirts zijn aangekomen in de haven?

- Hoe komen de shirts bij mij thuis? (ik ben een kleine ondernemer en verkoop vanuit huis via mijn webwinkels)

- Moet ik zelf naar de haven toe rijden met een busje en de goederen daar ophalen of kunnen ze vanaf de haven ook naar mij thuis gestuurd worden?

- Stel ze kunnen naar mij thuis gestuurd worden, hoe regel ik dit? En wat zijn de kosten ongeveer hiervan? (de shirts zijn ongeveer ter grootte van 1 pallet.

- Wat zullen de invoerkosten en inklaringskosten ongeveer zijn voor de grootte van 1 pallet?

Ik heb gelezen over een TARIC code en na wat onderzoek denk ik dat het de volgende is: 6109 9090

 

Zijn er nog meer factoren waar ik rekening mee moet houden?

 

Wat kost het in totaal nadat de goederen verzonden zijn uit India om ze bij mij voor de deur te krijgen?

 

En even ter nieuwsgierigheid: Is de prijs die ik gekregen heb redelijk? Het gaat om 750 t-shirts voor $3,60 per stuk inclusief verzending via zeevracht.

 

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0
En even ter nieuwsgierigheid: Is de prijs die ik gekregen heb redelijk? Het gaat om 750 t-shirts voor $3,60 per stuk inclusief verzending via zeevracht.

 

 

hangt een beetje van de kwaliteit en uitvoering af. Als ik even google zie ik diverse aanbieders al rond de 2,50 euro bij afname van 250 stuks en dan ook nog inclusief bedrukking.

 

Waarom speciaal uit India halen? wat is er speciaal aan die t-shirts?

Link naar reactie
  • 0

1. Vaak is het vooraf betalen, of geen deal.

2. Volgens mij zit er geen tracking op dit soort vervoer.

3. Er zit verschil in prijs tussen de havens.

4. Check douane.nl. Check ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Incoterms_2000 Spreek met je leverancier af wie wanneer verantwoordelijkheid overneemt en wat het vervoer met zeevracht precies inhoudt. Bij mij wordt het aan de deur geleverd en moet je nog los aan DHL of UPS of wie dan ook BTW + inklaring/importheffing betalen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Ik zou inderdaad beginnen zeer duidelijk een incoterm af te spreken zoals ik het nu voorstel bied jouw klant een prijs van usd 3.60 per stuk tot CFR Rotterdam? of bedoeld die eigenlijk FOB Mumbai dat die alleen het voortransport doet? Belangrijk is om dat dus duidelijk te stellen.

 

Om terug te komen op 2,3,4

 

2) De vraag is wie bepaald de transport firma/rederij ? Ben jij dat of doet de leverancier dat? Maw wie regelt het zeetransport(dit spreek je af in de incoterm) Het volgen van zendingen is zelden mogelijk. Maar er zijn wel andere manieren om op de hoogte te blijven wanneer je de zending kan verwachten. Verder is lucht en zeevracht ook niet met elkaar te vergelijken. En is er ook al een behoorlijk verschil tussen luchtvracht en epxress.

 

3)ga er maar vanuit dat dit Rotterdam zal zijn. Er zijn mogelijkheden via Amsterdam maar zijn zeer beperkt. Begint er al mee dat er bijna geen container schepen aankomen in Amsterdam en al helemaal niet uit India en het verre oosten dit project is jaren geleden al mislukt. Dus focus je op Rotterdam .

 

4) Deze zaken kan je het beste via een Expediteur regelen(die heb je ook al nodig voor de douane aangifte). Tevens wat het gaat kosten is erg afhankelijk welke incoterm je hebt afgesproken en wat het gewicht en de afmeting van de pallet/dozen is. Daarnaast kan het zeer verstandig zijn zelf de zeevracht te regelen en ipv CFR Rotterdam, FOB Mumbai te kopen. Als je de goederen namelijk CFR Rotterdam koopt kan de afhandelaar aan jouw vragen wat die wil voor de lossings/afhandelings kosten.

Verder zitten er op de HS/Taric code die je op geeft 12% invoerrechten deze wordt berekend over de CIF/douane waarde daaroverheen moet je BTW betalen. Deze kan je evt verleggen middels een art 23 vergunning.

 

 

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

12% is het normale invoerrechten percentage op kleding maar vanuit India met een FORM A (GSP) is het 9.6%.

 

Verder zou ik altijd vragen wie de co-loader is wanneer je CNF laat versturen want anders zou het zo maar eens kunnen zijn (ongeveer 100% zeker) dat je toch nog heel duur uit bent.

 

Vraag altijd ook een FOB prijs want dan kun je samen met een expediteur appels met appels vergelijken op transport gebied. Doe dit voordat je een beslissing maakt want wanneer de goederen eenmaal onderweg zijn liggen de kosten vast.

 

Groeten,

 

Roy

 

 

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Kan iemand mij vertellen waar over het algemeen de beste kwaliteit kleding vandaan komt als je moet kiezen uit onderstaande landen:

China, India, Pakistan?

Of zijn er nog andere landen die bekend staan om de goede kwaliteit.

 

Het gaat om sportkleding met print.

Link naar reactie
  • 0

Kan iemand mij vertellen waar over het algemeen de beste kwaliteit kleding vandaan komt als je moet kiezen uit onderstaande landen:

China, India, Pakistan?

Of zijn er nog andere landen die bekend staan om de goede kwaliteit.

 

Het gaat om sportkleding met print.

 

Hallo Robbert,

 

Elk land kan je kwalitatief goede sportkleding aanbieden, het zit 'm in de fabriek die wel of niet goed spul levert of betrouwbaar is. Ook geldt natuurlijk: "you get what you pay for".

 

Ik heb eventjes op je website gekeken en ik zie dat je nog veel meer sportartikelen verkoopt. Op basis daarvan zou ik kiezen voor Pakistan, simpelweg omdat hier verschrikkelijk veel sportartikelen vandaan komen en dat één en dezelfde fabriek je overal mee kan helpen. Ik denk dan aan voetballen (leer, handgestikt), trainingshesjes, etc. etc.

Link naar reactie
  • 0

Beste Leden,

 

Graag kom in contact met een serieuze en vakbekwame partij die mijn ontworpen mee uitwerkt en/of een fabricant die mijn ontwerpen op t-shirts en tops produceerd. Wij komen naar Turkije toe en zal indien nodig een turkse adviseur meenemen bij kennismaking.

 

Met vriendelijke groet,

 

Carmen Markus

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Sinds kort ben ik bezig mijn eigen webshop te beginnen.

Nou wil ik 500 t-shirts bestellen uit India om deze vervolgens te laten bedrukken.

Heeft iemand suggesties? leverancier/fabriek(uit India) of waar ik dit eventueel kan vinden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Angelo

Link naar reactie
  • 0

Vraag (evt via Alibaba ofzo) een keer prijs op in India (of Thailand), en vergelijk dan met Nederlandse aanbieders.

 

500 stuks lijkt natuurlijk heel veel, maar bij veel t-shirtproducenten is het minder dan de minimaal te bestellen oplage.

 

De standaard te verkrijgen merken (Gildan, Fruit of the Loom, Continental Clothing enzovoorts) produceren hun shirts in een dusdanig grote oplage dat ze (via die Nederlandse aanbieders) heel aantrekkelijke prijzen kunnen bieden.

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Als je een beetje Googled dan kom je er aan de inkoopkant best wel uit. kwestie van contact opnemen en onderhandelen. Iets meer afnemen is wellicht interessanter voor de prijs, je moet tenslotte ook voldoende verschillende maten kunnen leveren van S tot veel XL ;)

 

Belangrijker voor jezelf is waarom zouden mensen bij jou een t-shirt bestellen. Als ik in Google zoek naar T-shirts word ik dood gegooid met websites die daar in handelen.

 

Wat maakt jouw T-shirt uniek, hoe kom je hoog in Google en vinden mensen jou en spreekt het aanbod ze aan? Allemaal zaken. die belangrijker zijn dan de inkoopkant.

 

In mijn branche is dat anders, lage uurtarieven zorgen dat ik ook scherp in moet kopen, dat lukt mij aardig net over de grens. (Duitsland) scheelt gemiddeld 30% in mijn branche. Misschien daar ook even zoeken met op Duitsland gerichte zoektermen?

 

Voorraad inkopen is meestal geen kunst, er voor zorgen dat het niet op de plank ligt te verstoffen is een ander verhaal.

 

Mocht dat wel gebeuren, we maken tegenwoordig zelfs een magazijn schoon. ;D

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.