• 0

Marketingforum.nl

Een tijd geleden was er een topic over een marketing forum. Er werd naarstig gezocht en niet gevonden. Een initiatief ontplooid doch ik heb nog geen resultaten mogen aanschouwen. Helaas, want het lijkt me toch dat er behoefte is.

 

Ik heb nu (via Jelmer) marketingforum.nl geregistreerd (Goh, wat is nou een goede naam voor een marketingforum? Uh.....), heb iemand gevonden die het forum voor me wil tweaken in de "huiskleuren" (Martin Milner van Newdomain, in zijn oneindige goedheid!), heb een ontwerp en het concept is dat Weters mensen met een vraag helpen.

 

De "ruil" is duidelijk: exposure voor hulp.

Bovendien is mijn motto: Share your knowledge, your network and your compassion. Dit past daar goed in.

Dus: marketeers kunnen hun kennis delen en mensen helpen, en mensen zonder marketingkennis danwel met een marketinghulpvraag kunnen hun vraag hier stellen.

 

Of, zoals ik het op 6 maart in het topic verwoordde:

"...een forum waar mensen hun marketingvragen gratis mogen posten en gratis antwoord krijgen van marketeers (anoniem of niet)."

Jeroen Bakker zijn reactie hierop

((Zie ook de Knowledge Exchange van MarketingProfs.com, die doen dit (Engelstalig) sinds kort, met veel succes.)
motiveerde me om dit ook echt op te zetten.

 

Ik wil bij deze iedereen van harte uitnodigen om mee te doen en denken!

Het is uiteraard niet bedoeld als vervanging voor deze fantastische "commercie en marketing"-thread (onmogelijk ook, HL is uniek :)).

Wat ik persoonlijk wel merk is dat ik vaak hongerig rondspeur op dit onderwerp maar vaak moet wachten op een lekkere uitdaging qua vraag :-)

 

De vraag is voor mij nu: welke onderwerpen?

Het moeten er vooral niet al te veel zijn ;)

Het concept is niet "gehaaid" maar juist gebaseerd op elkaar helpen (iets dat de marketingwereld nogal vreemd is meestal).

 

Een paar ideeën:

 

-Marketing EHBO (voor acute marketingvragen/noden)

-Stromingen (welke soorten marketing zijn er eigenlijk? What's new?)

-Nieuws (ontwikkelingen en persberichten)

-Sparring (marketeers onder elkaar houden hun plannen tegen het licht)

-Linkage (links naar ... dingen!)

-Draai (geef je visie op een actueel onderwerp)

-Casus (plaats een casus, laat er op kauwen...echte en gefingeerde. Ook interessant voor studie-doeleinden.)

-Vacatures

-Stages

 

Ik hoor graag jullie visie en suggesties. :D

Mensen die nu al weten dat ze Weter willen zijn zie ik wel in mijn inbox verschijnen?

Zodra er over de onderwerpen besloten is kan het online gezet worden...

 

Groet,

Annedien

 

teaser_marketingforum.thumb.gif.0100d671f898a370af5a2035262737df.gif

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De helft van de links werkt niet?? Allemaal #.... Ook verspringt de pagina een stuk naar beneden van de eerste pagina naar de andere (zelfs als je weer op 'forum' klikt. Getest met Mozilla 1.7.

 

Bedoel je nou taal of table gebruik ;D

 

'Naar forum' & 'Registreer als lid' werken inderdaad nog niet, forum moet nog online komen. Springen, heeft dat niet met de scrollbalk te maken die in het beeld komt? Zal er bij mij (Mozilla 1.4 jaja loop weer eens achter ;)) eens naar kijken.

 

Table.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Een tijd geleden was er een topic over een marketing forum. Er werd naarstig gezocht en niet gevonden. Een initiatief ontplooid doch ik heb nog geen resultaten mogen aanschouwen. Helaas, want het lijkt me toch dat er behoefte is.

Knip

 

Hoi Annedien,

 

Leuk!!

Weet je wat ik soms mis. Gewone practisch advies. Op dit moment ben ik bijvoorbeeld bezig met het schrijven van een persbericht. Het zou prettig zijn als ik het ergens zou kunnen "droppen" en mensen om commentaar zou kunnen vragen. Is een soort aparte testplek op het forum niet een idee?

Groetjes,

Jacobien

Link naar reactie
  • 0

sommige topics bezoek ik bijna nooit en andere dagelijks.

 

Dat is juist het voordeel toch? Je kan mooi uitzoeken wat wel / niet relevant is en dat alleen lezen. Zo voorkom je hele pagina's met niet interessante vragen of onderwerpen. Alleen de moderators moeten het goed en actief blijven bijsturen, anders gaat het de verkeerde kant op.

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Aan de ene kant ben ik het met Paragin eens (veel topics), aan de andere kant vind ik het wel meevallen-- als je bedenkt dat DIT forum al 20 onderwerpen heeft

 

Het hele subforum-idee gaat bij Higherlevel volledig aan mij voorbij. Het is op dit forum nog dermate rustig dat ik op de voorpagina van Higherlevel kan bijhouden welke topics nieuw zijn en welke niet. Ik heb 4 van de 5 keer geen benul van het subforum waarin een bepaald topic staat.Misschien dat ik daar uniek in ben hoor, maar ik ben benieuwd hoeveel Higherlevelaars wel werken via de subforum-index. De enige fora met grote onderverdelingen waar ik wel actief gebruik van maak zijn Fok en GoT, beide fora met tienduizenden posts per dag.

 

Ik ga daarom mee met Decorum in de opmerking dat het wel erg veel subfora zijn, zeker voor een beginnend forum. Sparring en Marketing EHBO zouden bij elkaar kunnen, Cases en 'Campagnes,acties en strategieën' ook, evenals Draai en Nieuws. Op die manier zullen de subfora sneller levendiger worden, en sneller interessant voor aspirant-leden. Opdelen in meerdere subfora kan altijd nog.

 

Bovendien is wetenschappelijk onderzocht dan mensen een onderverdeling in 5 a 7 categorieën nog kunnen onthouden. Zijn het er meer, dan zal men telkens terug moeten gaan naar het overzicht om ze opnieuw te bekijken. Het is daarom van belang om in menu's, aantal subfora, opties etc. als het even kan een maximum van 7 onderverdelingen aan te houden.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Dat ben ik met je eens "Anders". Ik vind die subforums ook maar onhandig. Higherlevel is geweldig, maar wel erg versnipperd. Ik ben zelf een groot voorstander van zo min mogelijk verschillende onderwerpen in een forum. Mocht het dan 1 in deel te druk worden, kun je het altijd nog splitsen. Naar mijn mening voorkom je daarmee dat de 'community' teveel versnipperd. Uiteraard is te minimalistisch ook niet goed.

 

Annedien, ik heb ook een poging gedaan eens te kijken. Hieronder mijn opbouwende kritiek (van een Marketing-leek).

 

Als ik je huidige lijst bekijk ben je een hier en daar dubbel. Op zich goeie verdeling, maar ik zou een paar dingen samenvoegen. Ik zal ze per punt bespreken:

 

- Marketing EHBO. Prima. Maar je hebt er nog een paar die er wel veel op lijken:

* Sparring (minder urgente zaken??)

* Cases (zijn EHBO en Sparring niet ook al allerlei Cases?)

 

- Nieuws. Ook hier een dubbele: Draai. Is niet juist de bedoeling van het Nieuws deel dat mensen gaan discussieren over het nieuws? Ze geven er dan automatisch hun persoonlijke draai aan. Zou ik dus niet gaan splitsen. Maar misschien had je er een heel andere bedoeling mee, dan zou ik het anders omschrijven of noemen.

 

Verder prima lijkt me! Misschien hier en daar de beschrijving nog wat boeiender maken. "Bespreek wat er aan marketing gedaan wordt" wordt ik nog niet zo enthousiast van. Maar dat kan ook flink aan mij liggen, ik weet veel te weinig van marketing :D.

 

Succes! :)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Ik vind die subforums ook maar onhandig. Higherlevel is geweldig, maar wel erg versnipperd. Ik ben zelf een groot voorstander van zo min mogelijk verschillende onderwerpen in een forum. Mocht het dan 1 in deel te druk worden, kun je het altijd nog splitsen. Naar mijn mening voorkom je daarmee dat de 'community' teveel versnipperd. Uiteraard is te minimalistisch ook niet goed.

 

Hoe ver je wilt snipperen is ook erg afhankelijk van de drukte. Als er erg veel gepost wordt, zijn veel onderwerpen goed - anders is het moeilijk wat terug te vinden, en haken gehaaste (maar specifiek ingestelde) bezoekers af.

 

Wanneer je teveel onderwerpen hebt zie dat deze lange tijd ongebruikt blijven. Het wordt dan ook weer lastig de lopende discussies handig te volgen.

 

Als indicatie zou ik geven dat in een (sub)forum minimaal 1x per iets gepost moet worden om het nog te rechtvaardigen. Als bovengrens zou ik hanteren dat een topic normaalgesproken niet binnen 1 dag uit beeld mag schuiven. Voor mijn gevoel houdt HL hier aardig de balans tussen, al zijn zelfs op deze vrij drukke site sommige subfora wat karig qua postfrequentie ;)

Link naar reactie
  • 0

http://www.marketingforum.nl/forum/

 

Een nog niet getweakte versie van het forum staat hier; zouden jullie eens willen kijken naar de topics en eventuele op- en aanvullingen geven?

:)

 

Hee Annedien, ik vind het er heel goed uitzien, overzichtelijk en bruikbaar. Zou je die topics eventueel niet gewoon in de loop van de tijd kunnen aanpassen, bijvoorbeeld een extra topic toevoegen als blijkt dat dat een toegevoegde waarde is?

 

Mira

Link naar reactie
  • 0

w00t :)

Dank voor alle reacties, gaaf!

 

Marketing EHBO is met name bedoeld voor mensen met een "hulpvraag". Dat zou de ER van de site moeten worden waar de Weters naartoesnellen als er een noodgeval is.

Het "sparring" en "cases" gedeelte leent zich meer voor onderlinge discussie (van weters en experts-- maar ook voor kenners met geinteresseerde niet-weters die zich wel in de materie verdiepen) en een wat lager tempo eventueel dan de EHBO. Die EHBO is waar het concept op stoelt; marketeers helpen mensen met een marketing"nood". ("Behoefte", maar de woordkeus geeft het enige urgentie, leek mij wel leuk ;)

 

De "draai"... die betwijfel ik nog, dus die haalt het waarschijnlijk niet ;)

 

Dank tot dusver, ik hou jullie op de hoogte!

Annedien

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het "sparring" en "cases" gedeelte leent zich meer voor onderlinge discussie (van weters en experts-- maar ook voor kenners met geinteresseerde niet-weters die zich wel in de materie verdiepen) en een wat lager tempo eventueel dan de EHBO. Die EHBO is waar het concept op stoelt; marketeers helpen mensen met een marketing"nood".

Ok helder! Dan moet je ze houden :). Ik zou wel de beschrijvingen wat aanpassen zodat dit ook echt duidelijk wordt.

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Geweldig initiatief, Annedien !

 

Ik "doe" al een paar jaar iets voor het NIMA. Daar lukt het maar niet om een gewoon marketingforum van de grond te krijgen en de paar initiatieven die er nu zijn, vind ik te eenzijdig.

Dus laten we hopen dat het jou wel gaat lukken. Ik zal in ieder geval proberen mee te helpen. Wat betreft de onderwerpen : mijn advies is om niet al te groot te beginnen : inderdaad eerst kijken wat echt werkt en dan zien we wel waar we uitkomen. Het lijkt mij zowiezo al een opgave om en marketeers met voldoende niveau en mensen die marketeers nodig hebben naar je site te trekken.

 

Enne wat het gewauwel van marketeers betreft : ja, kan mij voorstellen wat ermee bedoeld wordt. Laten we dus (later !) een onderwerp erbij zetten : Marketing 101 : The Naked Truth. Met alleen maar kale feiten over marketingresultaten, gestaafd door Duitse ingenieurs in laboratoria. ;)

Link naar reactie
  • 0

Gestaag komt de locomotief op gang!

Sommige mensen reageren enthousiast (Martijn Hemminga van www.communicatiecoach.com heeft bijvoorbeeld metéén een banner van ons geplaatst), anderen willen onze link nog niet plaatsen omdat het nog een 'te rustig' forum is.

 

Ik heb het idee dat het goed is als het rustig op gang komt; dat komt de beheersbaarheid te goede, je kunt al doende leren zonder al te grote builen op te lopen, je loopt minder het risico dat je forum onder de voet gelopen wordt door Bozo's die er hun circus van willen maken.

 

Zouden jullie eens mee willen denken hoe we op een beschaafde wijze aan nog meer members en Weters kunnen komen?

Een persbericht de deur uitknallen heeft nog geen zin, maar al te afwachtend zijn zeer zeker ook niet!

 

Link naar reactie
  • 0

Gestaag komt de locomotief op gang!

Sommige mensen reageren enthousiast (Martijn Hemminga van www.communicatiecoach.com heeft bijvoorbeeld metéén een banner van ons geplaatst), anderen willen onze link nog niet plaatsen omdat het nog een 'te rustig' forum is.

 

Is het vanwege dat laatste geen optie om registratie vooralsnog optioneel te houden? Met zo weinig berichten hoeft moderatie nauwelijks tijd te kosten lijkt me, maar je verlaagt er wel de drempel mee.

Overweeg een technische oplossing met bv. Higherlevel, zodat mensen die dat willen hun registratie voor HL ook kunnen laten gelden voor c.q. overzetten naar Marketingforum.

 

Verder is en blijft het bekend raken met een site altijd lastig. Wat je zou kunnen doen, is een tell-a-friend-functie inbouwen. Probleem is daarbij dat het forum al zo gigantisch volgestouwd staat met allerhande toeters en bellen en overbodige links dat dat weinig op zal vallen, maar daar moet wel wat op te verzinnen zijn. Zet in ieder geval je huidige bezoekers aan het virale werk.

 

Overigens vind ik het onderscheid tussen Weters en niet-Weters dusdanig onduidelijk - zowel visueel als inhoudelijk - dat ik me het nut er van afvraag. Datzelfde heb ik overigens ook bij Higherlevel (Expert members vs. gewone members, vertel het maar, ik zie het niet), en ik heb dat hele concept dan ook nooit begrepen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.