Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Zomaar iemand
We hadden het er over in een ander topic, maar ik ben wel benieuwd of er veel ondernemers lod zijn van een betaalde belangenvereniging. En dan in de breedste zin van het woord als je er maar lidmaatschap voor moet betalen.
Denk dan aan een winkeliersvereniging, een zzp organisatie of een NEN praat groep.
Als je ergens lid van ben, kun je dan ook motiveren waarom je er lifd van bent?
Ik ben zelf helemaal nergens lid van we hebben in Rijswijk wel de geld verslindende BBR die zogenaamd opkomt voor de ondernemers in Rijswijk. En als hij dit leest wordt hij vast heel boos. Maar meer dan elke maand netwerken met dezelfde mensen en een vreselijk spannend blaadje is het niet. Ben 1 keer op uitnodiging naar zo'n bijeenkomst geweest. HEb toen gezellig zitten praten met de wijkagent.
Verder totaal nutteloos. Zeker niet 215 euro per jaar waard.
Verder zijn er wel wat belangengroepen die erg graag willen dat wij erbij komen zitten, vooral op het gebied van podia en rigging is er weinig kennis en ervaring in de groepen aanwezig.
Maar ik vind ze erg duur en zie het ook niet zitten om mijn concurrenten te gaan opleiden.
Tot slot ben ik altijd huiverig om geld uit te geven, netwerken kan ik toch niet. En mijn tijd is erg kostbaar.