Wij zijn een tegelzetbedrijf en krijgen de opdracht van een woningstichting om in mutatiewoningen (wisselwoningen) het tegelwerk in de badkamer weer up-to-date te maken. Inclusief stucadoorswerk en loodgieterswerk. Volledige renovatie van de badkamer dus!
Vooraf hebben wij de loodgieter/stucadoor gevraagt om een offerte van de meest voorkomende werkzaamheden. Dit aan de hand van meerdere types woningen, zodat wij een goede gemiddelde prijs bij de woningstichting hebben liggen. Dit hebben wij keurig netjes met naam en toenaam geoffreerd en zij weten op basis van onze offerte dus waar zij aan toe zijn.
Vanaf het begin (februari 2011) van deze werkwijze bij deze woningstichting, factureren wij ook direct na afloop van het werk richting de woningstichting. Zij zijn hier blij mee, want ze krijgen maar 1 factuur voor 3 disciplines. Dit scheelt hen administratief-werk, wat ook de insteek is van dit hele verhaal.
Nu het probleem waar wij tegen aanlopen.
De loodgieter is pas begonnen te factureren in oktober 2012. Dus ruim anderhalf jaar na het begin van deze werkwijze. Dit zou op zich geen probleem hoeven zijn, ware het niet dat zij nu met diverse meerwerkposten aan komen zetten. Tussentijds hebben zij hierover nooit een signaal naar ons toe afgegeven. Wij hebben dus al die tijd in onwetendheid geleeft en hebben woningen, conform offerte gefactureerd.
Er wordt nu ijskoud tegen ons gezegd dat wij bij 'hen' een product inkopen en dat dat gewoon betaald moet worden.
Tussendoor hebben zij ook ooit eenmaal een toilet van nieuw sanitair voorzien. Wij hebben er direct op aan gedrongen om ook de kosten daarvan zo snel mogelijk aan ons kenbaar te maken, zodat wij dit mee konden nemen in de facturering richting de woningstichting. Dit is destijds ook niet gebeurt. Vanuit onze kant signaleren wij wel het meerwerk en vragen om de kostenopgaves. Helaas zonder medewerking van de loodgieter.
Hoe moeten wij met deze situatie omgaan? Dit kost ons bedrijf behoorlijk wat geld.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Heino
Heino
Wij zijn een tegelzetbedrijf en krijgen de opdracht van een woningstichting om in mutatiewoningen (wisselwoningen) het tegelwerk in de badkamer weer up-to-date te maken. Inclusief stucadoorswerk en loodgieterswerk. Volledige renovatie van de badkamer dus!
Vooraf hebben wij de loodgieter/stucadoor gevraagt om een offerte van de meest voorkomende werkzaamheden. Dit aan de hand van meerdere types woningen, zodat wij een goede gemiddelde prijs bij de woningstichting hebben liggen. Dit hebben wij keurig netjes met naam en toenaam geoffreerd en zij weten op basis van onze offerte dus waar zij aan toe zijn.
Vanaf het begin (februari 2011) van deze werkwijze bij deze woningstichting, factureren wij ook direct na afloop van het werk richting de woningstichting. Zij zijn hier blij mee, want ze krijgen maar 1 factuur voor 3 disciplines. Dit scheelt hen administratief-werk, wat ook de insteek is van dit hele verhaal.
Nu het probleem waar wij tegen aanlopen.
De loodgieter is pas begonnen te factureren in oktober 2012. Dus ruim anderhalf jaar na het begin van deze werkwijze. Dit zou op zich geen probleem hoeven zijn, ware het niet dat zij nu met diverse meerwerkposten aan komen zetten. Tussentijds hebben zij hierover nooit een signaal naar ons toe afgegeven. Wij hebben dus al die tijd in onwetendheid geleeft en hebben woningen, conform offerte gefactureerd.
Er wordt nu ijskoud tegen ons gezegd dat wij bij 'hen' een product inkopen en dat dat gewoon betaald moet worden.
Tussendoor hebben zij ook ooit eenmaal een toilet van nieuw sanitair voorzien. Wij hebben er direct op aan gedrongen om ook de kosten daarvan zo snel mogelijk aan ons kenbaar te maken, zodat wij dit mee konden nemen in de facturering richting de woningstichting. Dit is destijds ook niet gebeurt. Vanuit onze kant signaleren wij wel het meerwerk en vragen om de kostenopgaves. Helaas zonder medewerking van de loodgieter.
Hoe moeten wij met deze situatie omgaan? Dit kost ons bedrijf behoorlijk wat geld.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40060-niet-ingediend-meerwerk-toch-betalen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag