Er zijn 2 topics gesloten over het exporteren van melkpoeder naar China.
Met enige regelmaat word ik benaderd n.a.v. de reacties die ik toendertijd op dit topic gegeven heb, maar ben op zakelijkse voorstellen nooit in gegaan vanwege de gevoeligheid en ook omdat ik in China woon en dus niet zomaar even weer op het vliegtuig stap als het " fout gaat".
De fraude was al in november aan het licht gekomen. Toen deden de autoriteiten een inval in het hoofdkantoor van de distributeur in de stad Suzhou, vlakbij Shanghai. Ze namen 520.000 pakken en 38.000 blikken melkpoeder in beslag, met een totale waarde van 50 miljoen yuan (6,3 miljoen euro). Ondanks de actie bleef de distributeur doorgaan met sjoemelen.
Aangezien deze melkpoeder enkel in Nederland gemaakt is denk ik dat er in Nederland ook wel iemand aan de schandpaal mag voor onverantwoorde praktijken. Gelukkig zegt Hero dat de kwaliteit goed is, maar uiteindelijk heeft iemand dit natuurlijk verkocht.
Indien je met levens van babies en heel jonge kinderen speelt is Maatschappelijk verantwoord ondernemen natuurlijk meer dan een must en minimale verplichting. Jammer dat er een direkte link met Nederland is in dit geval.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
geanonimiseerd__
geanonimiseerd__
Er zijn 2 topics gesloten over het exporteren van melkpoeder naar China.
Met enige regelmaat word ik benaderd n.a.v. de reacties die ik toendertijd op dit topic gegeven heb, maar ben op zakelijkse voorstellen nooit in gegaan vanwege de gevoeligheid en ook omdat ik in China woon en dus niet zomaar even weer op het vliegtuig stap als het " fout gaat".
Telegraaf : fraude met melkpoeder
Aangezien deze melkpoeder enkel in Nederland gemaakt is denk ik dat er in Nederland ook wel iemand aan de schandpaal mag voor onverantwoorde praktijken. Gelukkig zegt Hero dat de kwaliteit goed is, maar uiteindelijk heeft iemand dit natuurlijk verkocht.
Indien je met levens van babies en heel jonge kinderen speelt is Maatschappelijk verantwoord ondernemen natuurlijk meer dan een must en minimale verplichting. Jammer dat er een direkte link met Nederland is in dit geval.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40979-fraude-met-nederlandse-melkpoeder-in-china/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
28 antwoorden op deze vraag