Ga naar inhoud
  • 0

Opstarten event bureau

  • Translate to English
Newbee     3 0

Beste Higherlevellers,

 

Ben al een tijdje actief al geïntereseerde lezer.

Wat mij al veel heeft bijgebracht.

Nu denk ik al een tijdje na om een bedrijf te starten dat particulieren/ kleinere kmo helpt bij het organiseren van diverse aangelegenheden.

 

Om enkele voorbeelden te geven:

Particulieren: Familie-uitje/babyborrel/trouw/jubuliem/verjaardag...

Kmo: opendeur/opening/receptie/voorstellingen/product marketing

Buiten dit willen we ook de hanselsnaam naar buiten brengen als een organisatie opzich.

Zelf zaken organiseren voor divers prubliek. Meer activiteiten brengen in onze vestigings gemeenten.

 

Nu weet ik wel enigzinds waar ik naar toe wil. (suggesties zijn welkom)

 

Maar om onze start goed te nemen dacht ik om een soort van opening/receptie/voorstelling te organiseren op een centrale locatie binnen de gemeenten. Waar veel voorbijgangers zijn en dus meer potentiele klanten die dit kunnen waarnemen.

 

Nu de vraag, ik wil dus een opening/receptie/party geven.

Maar hoe combineer ik juist zoveel mogelijk zaken zonder het een chaos te laten zijn?

Eerst dacht ik een standaard party met schappelijke uren. Maar hoe laat ik dan blijken dat we ook helpen bij babbyborrels of verjaardagsfeesten.

 

Daar draait het dus om, hoe combineer ik dit alles, of zoveel mogelijk dat de potentiele klanten doorhebben waar we voor staan?

 

[Mod edit: beoogde naam bedrijf op verzoek verwijderd]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0
Legend     422 19

Help me even: je wil een bedrijf starten dat zich gaat bezig houden met het organiseren van diverse aangelegenheden. oa opening, voorstellingen, productmarketing, etc En nu vraag je onze hulp bij het organiseren van de eerste, namelijk je eigen opening/receptie, om te voorkomen dat het een chaos wordt? Hoe hilarisch.

 

Misschien verstandiger om je eigen idee hier te posten en dan vragen om reacties/aanvullingen.

 

Gr

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0
Newbee     3 0

Hallo,

 

Bedankt voor je reactie.

Al zie je wel wat over het hoofd.

Ik vraag inderdaad hoe ik mijn opening/voorstelling het best kan organiseren.

Nu zie je over het hoofd dat het de bedoeling is om alle taken die we willen vertegenwoordige naar voren worden gebracht.

 

Als we een event organiseren gaat dit geen kinderactiviteit zijn gecombineerd met een volwassenen activiteit.

En daar wringt het schoentje.

 

Daar gaat de vraag ook om, hoe combineer is dit.

Een feest is een feest en dit combineren met productmarketing zal geen probleem zijn.

 

Mocht je nog vragen of bedenkingen hebben hoor ik het graag.

 

 

Link naar reactie
  • 2
Moderator     9k 9 895

Hallo,

 

Bedankt voor je reactie.

Al zie je wel wat over het hoofd.

Ik vraag inderdaad hoe ik mijn opening/voorstelling het best kan organiseren.

Nu zie je over het hoofd dat het de bedoeling is om alle taken die we willen vertegenwoordige naar voren worden gebracht.

 

Als we een event organiseren gaat dit geen kinderactiviteit zijn gecombineerd met een volwassenen activiteit.

En daar wringt het schoentje.

 

Daar gaat de vraag ook om, hoe combineer is dit.

Een feest is een feest en dit combineren met productmarketing zal geen probleem zijn.

 

Mocht je nog vragen of bedenkingen hebben hoor ik het graag.

 

 

 

Ik lees de vraag van Devlinx anders, nl. hoe wil jij je gaan profileren als dé specialist op het gebied van events, als je zelf niet eens weet wat er zoal bij het organiseren van events komt kijken?

 

Eerst maar eens een plan uitwerken en kom dan hier terug met specifiekere vragen, is mijn advies.

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, Hospitality & Leisure Ondernemer 'In Ruste', Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (arbeidsrechter.nl), MSc-Student Design Driven Innovation (nhlstenden.com); (Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de Forumregels, als forumlid zijn deze op persoonlijke titel)

Link naar reactie
  • 0
Legend     2,8k 258

Als we een event organiseren gaat dit geen kinderactiviteit zijn gecombineerd met een volwassenen activiteit.

Waarom niet? Ik heb genoeg personeelsfeesten voorbij zien komen met parallel een leuke activiteit voor de kinderen van die medewerkers.

Link naar reactie
  • 0
Moderator     1,1k 25

Precies, heel vaak is het juist heel goed mogelijk om de kinderactiviteit tegelijk te organiseren met de volwassenen activiteit. Sterker nog, dat word door veel opdrachtgevers ook als heel prettig beschouwd, als je de kinderen weet te vermaken terwijl zij ook iets leuks aan het doen zijn.

 

Ontzorgen is het motto van de branche hè, zoveel mogelijk zorgen wegnemen bij de oganisator.

 

Wat is je kennis van het organiseren van Events? Heb je hier een opleiding voor gedaan, of is dit gewoon iets wat je leuk vind?

 

Groet, Martin

Link naar reactie
  • 0
Legend     919 49

Zelf een paar jaar geleden eens een opening gedaan voor zowel kinderen als volwassenen. Voor volwassenen de mogelijkheid het pand te bekijken, voor de kinderen entertainment in de vorm van een luchtkussen en schminken. Voor de volwassenen wat andere hapjes en drankjes dan voor de kinderen en klaar is het eigenlijk. Je moet dingen niet te ingewikkeld willen maken, het moet vooral een gezellige happening worden lijkt me. Niet vergeten de vergunning aan te vragen ook mocht je buitenactiviteiten organiseren.

 

Dan nog terzijde: focus! Bekijk wat de dingen gaan zijn die het beste gaan lopen/meeste gaan opleveren. Zet die prominent in beeld en laat de andere dingen zoveel mogelijk achterwege zou mijn advies zijn. Dat je ook allerlei andere dingen kunt organiseren kun je in de vele gesprekken die je op zo'n dag voert wel door laten schemeren. Voor je bedrijf zou ik ook aanraden niet te breed in te zetten, maar dat is een keuze die je zelf moet maken.

 

Link naar reactie
  • 0
Newbee     3 0

Hallo Allemaal,

 

Leuk dat er toch enkele reageren.

 

Ga even reageren in het algemeen, geen citeer.

 

Het makkelijkste zou zijn om mijn start event op te delen in 2 aparte events.

Zou op het gebied van regelen en machen het makkelijskte zijn.

 

Nu dat volwassenen en kinder activiteiten samen gaan ontkent ik niet.

Kmo of onderneming zullen dit inderdaad verwachten dat we dit kunnen combineren.

En dat gaat ook perfect.

 

1 groot verschil is, ik wil mijn bedrijfje een goede start geven.

Als ik hierin de keuze heb om na te denken hoe ik deze combineer.

En de kostprijs kan drukken tot ...

Of ik organiseer 2 events en heb onmiddelijk een schuld van 5.000 - 10.000 Euro.

 

Dan opteer ik als starter om optie 1 grondig te bekijken.

Ook was mijn opzet dat ik alles wil combineren.

Ik wil met mijn bedrijfje voor 3de organiseren maar ook voor eigen rekening.

Dat was ook dan de planning. Ik zou een receptie organiseren die zou doorlopen in party.

Zo zouden er ook inkomsten onmiddelijk gegenereerd worden. I.p.v enkel onkosten.

 

Dan de vraag wat mijn ervaring is of opleiding.

Heb geen opleiding gevolgt.

Heb altijd al een passie gehad voor organiseren.

Heb al party's georganiseerd, van 50-300 privé (omzeiling van regelgeving sluitingsuur)

Maar ook volledig openbaar in een discotheek.

 

Maar het is een hobby die ik wil verder uitwerken.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Moderator     9k 9 895
Maar het is een hobby die ik wil verder uitwerken.
Dan begin je toch met het uitwerken van een ondernemingsplan?

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, Hospitality & Leisure Ondernemer 'In Ruste', Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (arbeidsrechter.nl), MSc-Student Design Driven Innovation (nhlstenden.com); (Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de Forumregels, als forumlid zijn deze op persoonlijke titel)

Link naar reactie
  • 0
Moderator     9k 9 895

Weer zo'n TS die een vraag dumpt en vervolgens niet meer reageert of schiet mijn geduld tekort?

 

Succes en groet,

 

Hans

Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, Hospitality & Leisure Ondernemer 'In Ruste', Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (arbeidsrechter.nl), MSc-Student Design Driven Innovation (nhlstenden.com); (Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de Forumregels, als forumlid zijn deze op persoonlijke titel)

Link naar reactie
  • 0
Senior     70 11

Denk eens na over waarom mensen je zouden willen benaderen tijdens een inloop-event? Brijgen ze bv. iets gratis om kennis te maken (schieten met hagel) of los je een probleem voor ze op. Dat laatste moet je in één oogopslag kunnen beantwoorden als bezoeker.

 

Denk ook nog eens na over je locatie en je doelgroep. Wat levert het meeste rendement op.

 

Ik als privé persoon heb er toch wel wat moeite mee om extra geld uit te geven om mijn feestje te organiseren. Bv. een babyborrel kan ik prima zelf. Maar ben dan mogelijk ook niet je doelgroep.

 

Succes!

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.