De Belastingdienst wil inlevend communiceren met ondernemers. We willen de situatie van ondernemers begrijpen en vandaaruit werken aan verbetering van processen en producten. Daarom zou ik graag willen weten wat we eigenlijk van ondernemers vragen met ‘administratie doen’ en ‘aangifte doen’. Starters vragen dat ook aan ons: waar moet ik rekening mee houden? Hoeveel tijd kost me dat?
De administratie van veel ZZP’ers is vaak redelijk overzichtelijk. Zeker als je geen voorraad of allerlei materiaal hebt om je product of dienst te leveren. En je wilt als ondernemer toch weten hoe je er financieel voorstaat? Daarom denkt de Belastingdienst dat veel starters en ZZP’ers hun administratie en btw-aangifte best zelf kunnen doen. Maar hoe denk jij als ondernemer daar zelf over? We zijn benieuwd naar je antwoorden op de volgende vragen:
- Hoeveel tijd besteed jij gemiddeld aan je administratie/boekhouding?
- Hoe vaak doe je iets aan je administratie? (elke week, maand, kwartaal, anders nl.)
- Hoeveel tijd kost het je om btw-aangifte te doen?
- Doe je je aangifte zelf? Zo ja, doe je dat via de login van de Belastingdienst of via andere (boekhoud)software?
Alvast bedankt voor je reactie!
Wilma
Webcareteam Belastingdienst
Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Belastingdienst
Belastingdienst
De Belastingdienst wil inlevend communiceren met ondernemers. We willen de situatie van ondernemers begrijpen en vandaaruit werken aan verbetering van processen en producten. Daarom zou ik graag willen weten wat we eigenlijk van ondernemers vragen met ‘administratie doen’ en ‘aangifte doen’. Starters vragen dat ook aan ons: waar moet ik rekening mee houden? Hoeveel tijd kost me dat?
De administratie van veel ZZP’ers is vaak redelijk overzichtelijk. Zeker als je geen voorraad of allerlei materiaal hebt om je product of dienst te leveren. En je wilt als ondernemer toch weten hoe je er financieel voorstaat? Daarom denkt de Belastingdienst dat veel starters en ZZP’ers hun administratie en btw-aangifte best zelf kunnen doen. Maar hoe denk jij als ondernemer daar zelf over? We zijn benieuwd naar je antwoorden op de volgende vragen:
- Hoeveel tijd besteed jij gemiddeld aan je administratie/boekhouding?
- Hoe vaak doe je iets aan je administratie? (elke week, maand, kwartaal, anders nl.)
- Hoeveel tijd kost het je om btw-aangifte te doen?
- Doe je je aangifte zelf? Zo ja, doe je dat via de login van de Belastingdienst of via andere (boekhoud)software?
Alvast bedankt voor je reactie!
Wilma
Webcareteam Belastingdienst
Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/42019-hoeveel-tijd-kost-dat-nou-administratie-bijwerken-en-btw-aangifte-doen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
56 antwoorden op deze vraag