• 0

Nieuw product, weinig succes, wat te doen?

Ik heb er nog wel 1:

Wij hebben een leuk nieuw product. Ik ben er enthousiast aan de slag gegaan, eerst onderzoeken of er vraag naar is...daarna, mailen, bellen, langs gaan. Maar tot op heden weinig succes er mee voor ons gevoel. Mijn vraag is dan wat kun je nog meer doen.. andere doelgroep? Ik weet het even niet meer.. ??? ???

 

Mod edit: asterisk n.a.v. aanpassing titel verwijderd (was mod test)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb er nog wel 1:

Wij hebben een leuk nieuw product. Ik ben er enthousiast aan de slag gegaan, eerst onderzoeken of er vraag naar is...daarna, mailen, bellen, langs gaan. Maar tot op heden weinig succes er mee voor ons gevoel. Mijn vraag is dan wat kun je nog meer doen.. andere doelgroep? Ik weet het even niet meer.. ??? ???

 

Een product kan leuk zijn maar het is belangrijk of er uberhaupt vraag naar is. Een klant kan het product ook leuk vinden, maar hebben ze het nodig? Misschien ligt het aan de prijs/product verhouding? Heb je wel een goed concurrentie onderzoek uitgevoerd? Misschien is je product toch niet zo nieuws als je dacht. Succes ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Marcel,

 

Dat hebben we allemaal onderzocht, het product is niet nieuw, maar wel nieuws binnen onze branche. We hebben dit product in ons assortiment genomen, vanwege dat de vraag naar dat product er was. Onze product heet Dop-R-op. We hebben dit product proberen uit te zetten bij verschillende campings.. Misschien een andere doelgroep, maar welke...

Link naar reactie
  • 0

Beste Marcel,

 

Dat hebben we allemaal onderzocht, het product is niet nieuw, maar wel nieuws binnen onze branche. We hebben dit product in ons assortiment genomen, vanwege dat de vraag naar dat product er was. Onze product heet Dop-R-op. We hebben dit product proberen uit te zetten bij verschillende campings.. Misschien een andere doelgroep, maar welke...

 

Het is een leuk en inventief product dat moet ik je nageven maar de vraag is; zitten mensen hier echt op te wachten, waarom zouden ze het kopen? Heb zelf 10+ jaren gecampeerd en moet zeggen dat we altijd flesjes mee namen ipv. blikjes ( hersluitbaarheid is belangrijk ). De enige plek waar een blikje gekocht werd was bij een tankstation of onderweg snel, waar je dus in de auto zit of even snel wat eet en drinkt. Niet om het product af te kraken maar ik denk dat je goed kritisch moet kijken of er vraag naar is. Dit kan lastig zijn als je zelf erg enthousiast ben over iets, eerder geneigd om naar de voordelen dan de nadelen te kijken. Hopelijk komen er toch nog positieve reacties van de camping(winkels), succes.

Link naar reactie
  • 0

Beste Marcel,

 

Reacties hebben wij al wel gehad, maar wij waren van mening dat dit product beter ontvangen zou worden. Misschien een andere doelgroep, maar welke? Fijn om te kunnen sparren....

Het is een product dat inderdaad al langer bestaat.

Is meer een product voor ouders met (kleine) kinderen die zo een blikje fris niet in 1 keer op krijgen en/of het drinken makkelijker willen maken.

Hoewel dit per definitie producten zijn die vaak 1 a 2 keer gebruikt worden en daarna ergens achter in een kast/la verdwijnen om nooit meer gebruikt te worden.

 

Misschien aanbieden als relatiegeschenk? Dus bij leveranciers van relatiegeschenken die het kunnen bedrukken en doorverkopen.

 

Zie er nog wel iets in dat een frisdrank merk dat blikjes produceert dit aanbied bij aankoop van xx aantal blikjes met hun logo erop gedrukt. Of ander bedrijf dat het aanbied met hun logo..

 

Maar of jij zelf voldoende rechten op product hebt om b.v. een coca cola dit te kunnen leveren of dat die gemakkelijk het product zelf voor paar centen uit buitenland kunnen halen weet ik natuurlijk niet.

Link naar reactie
  • 0

Past top-r-op op alle blikformaten? Wordt gegarandeerd dat er niet wordt gelekt als het kind weer gaat drinken? In mijn optiek is de dop ook niet erg slim uitontwikkeld. Had misschien beter het model kunnen zijn dat je op flesjes frisdrank ziet dat zich automatisch afsluit.

Link naar reactie
  • 0

Even dan maar gewoon zeggen wat ik dacht toen ik de productfoto zag: "gatver dat word toch een kliederboel?" met als eerste zorg, blijft dat ding wel op mijn blikje zitten, maar ook als je stopt met drinken dat een deel van de drank in het opzetstuk blijft hangen en niet terugloopt in het blikje..

Als ik dan wat verder denk.. als je gaat drinken dan moet de opening van het blikje precies onder zitten want anders loopt de drank niet in het opzetstuk, dus ik moet ook nog door dat opzetstuk gaan zitten loeren of het gaatje het blikje wel op de goede plek zit.

 

Ook als ik naar de distributiekanalen, campings, benzinestations of andere "mobiele verkoopplaatsen" kijk, bijna overal zie je de hersluitbare flesjes van een halve liter en ik heb de indruk dat op veel plekken blikjes vooral worden aangeboden als een "service product" voor degene zonder grote dorst. (vanwege de kleinere inhoud), en mensen met nog minder dorst zullen al snel alsnog voor het halve literflesje kiezen omdat ze die kunnen afsluiten en bewaren tot de volgende keer.

Ook is de beschikbaarheid van blikjes steeds kleiner volgens mij, bij de meeste benzinestations hebben ze vaak meerdere koelingen staan en is er hooguit 1 of 2 planken gereserveerd voor blikjes en dan vaak alleen nog voor cola dus de beschikbaarheid is ook geringer. Misschien dat op campings de beschikbaarheid van blikjes nog wat groter is omdat daar ruimte(gebrek) in de koelkast nog een rol kan spelen en dan zijn de kleinere blikjes (t.o.v. de flesjes) een voordeel zijn, maar door dat opzetstuk gaat dat voordeel weer teniet.

 

Ik heb dus een beetje de indruk dat het product een beetje te laat is / komt.. de alternatieven (de flesjes) zijn inmiddels zo breed verkrijgbaar dat ik de toegevoegde waarde van dit product nog zeer gering is.

 

Mijn insteek is misschien wat negatief, maar het kost mij gewoon moeite om er de voordelen van te zien en het is niet bedoeld om af te kraken, maar ik hoop een beetje dat het jullie dan helpt om beter te snappen waarom het aan de man brengen nog niet lukt en je communicatie daarop aan te passen of helpt bij het zoeken naar de juiste afzetkanalen.

Link naar reactie
  • 0

Toen ik het product voor het eerst zag, moest ik meteen denken aan die bekertjes van Mepal met een dekseltje erop. Zo'n plat dekseltje zou wellicht een betere optie zijn om een blikje af te sluiten. Om insecten te weren is het voldoende om het dekseltje er los op te leggen en het vastklikken doe je dus alleen maar als je het restant veilig mee wilt nemen. Zo'n dekseltje neemt nauwelijks extra ruimte in en je hebt niet te maken met teruglopende drank op het blikje.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Dat teruglopen valt best mee. Het punt is als mensen het zien en testen dan vinden ze hem erg leuk en geschikt. Zoveel bedrijven als particulieren. Vooral in de auto is hij erg praktisch of als je gaat fietsen. We hebben een plat dekseltje met een kliksysteem, maar als je vaker klikt dan werkt hij niet meer. Vandaar dat we verder gezocht hebben naar een ander product. Blikjes worden er wel verkocht, deze zijn goedkoper dan flesjes. Maar mijn vraag is dan waar worden de meeste blikjes verkocht?

Link naar reactie
  • 0

Met "productfoto", worden daar de 3D renderings mee bedoeld?

http://geschenkplein.nl/dop-r-op

Ik vind het niet erg wervend als geheel, met alle prachtige nifty producten waar mensen tegenwoordig mee doodgegooid worden moet je wel een beetje je best doen om op te vallen tussen alle handige gadgets.

Ik geloof bijvoorbeeld als ik dit zie niet echt dat het niet lekt.

Tot zover de wetenschappelijke benadering.

 

Gut feeling benadering: Een flesje maken van een blikje, ik weet niet hoor. is het geen optie voor jullie de partij die je nog hebt te dumpen op de markt en een ander ermee op te zadelen ;) en je zelf op kansrijke producten te richten? het klinkt nogal als gemodder, en je blijft zeggen dat je onderzoek gedaan hebt, maar dat is theorie en dit is praktijk. De praktijk geeft je een ander antwoordt: Nee.

Move on. Je bent toch ondernemer?

 

Link naar reactie
  • 0

Nog geen antwoord op mijn vragen gekregen. Dan nog maar een andere opmerking.

 

Is er nagedacht over het feit dat in de restvloeistof (op het open blikje) ook heel snel bacterie kan groeien? Met name jouw doelgroep zal dit product overal mee naartoe slepen en dan heb je al snel bacteriën te pakken, die gemakkelijk kunnen vermenigvuldigen in zo'n warm laagje vloeistof.

Link naar reactie
  • 0

Matig product, matig marktonderzoek, matige campagne, dit wordt hem vast niet. Ik zou zo snel mogelijk m'n verlies nemen en op andere manieren mijn toegevoegde waarde op het gebied van relatiegeschenken aan partners willen tonen. Kun je je dit niet veroorloven, maak dan je borst maar nat. Een productintroductie in deze vorm is geen ondernemersdoelstelling!

 

Even ter vergelijking: zoiets stoms als een winkelwagenmuntje, of een sleutelhanger daarvoor. Deze ligt in de auto, of zit aan je sleutelbos. Deze tuit heb je niet bij je als je deze nodig hebt. En waarom zou je deze uberhaupt nodig hebben? Het is me echt niet duidelijk.

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Wie verkoopt er veel blik?

 

Frisdrank, chocomel, bier?

Supermarkt, slijter, pompkanaal, strandpaviljoens?

Studentenclubs? Voetbalverenigingen?

 

Wie koopt er veel blik?

Waar?

Wanneer?

 

Wie koopt sixpacks of trays?

 

Wordt alleen drank in blik verkocht of ook andere producten?

 

Wie blikt in?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Fijn al die input. Zowel positief als negatief kunnen we er zeker wat mee.

 

Ik ben mij ervan bewust dat niet iedereen enthousiast is over het product. Maar dat zal niet alleen voor dit product gelden. Alles heeft zijn voor en tegenstanders. Voor wat betreft de bacteriën kan er eventueel een punt zijn. Echter elke (verpakking van) een drank artikel zal na opening en hersluiting resten achterlaten die bacterie gevoeliger zullen zijn. Tevens weet je ook nooit wat er in een geopend blikje kruipt/vliegt (en hopelijk er weer uit) en wat dat aan bacteriën meebrengt.

 

Wij duiken er in ieder geval nog eens goed in! Nogmaals dank iedereen voor alle reacties!

Link naar reactie
  • 0

Je zegt dat alles OK is met de papieren en dergelijke. zijn het eindmateriaal en de grondstoffen voor de voedingsindustrie in de EU gekeurd? Ligt het gebruik van die materialen e.d. ook in specificaties vast voor het productieproces en wordt dat proces doorlopend aan die normen gehouden, zodat jij bij elke levering ook een schriftelijke bevestiging krijgt dat aan die eisen is voldaan?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.