• 0

Wat vinden jullie van mijn.... nieuwe website! (dan toch eindelijk)

Omschrijving van je concept:

Wat vinden jullie van mijn nieuwe website? http://www.inflection.nl

 

Context: Ik lever organisatieadvies, interim management, trainingen/workshops en starterscoaching. Het doel van de website is tweeledig, zie hoofddoel en nevendoel verderop.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Wordpress geïnstalleerd, een Wordpress template geschetst en laten realiseren, zelf allerlei plug-ins geïnstalleerd, structuur ingericht, teksten en artikelen geschreven (met SEO in gedachten), snelheid van de site verbeterd (maar nu is de server response tijd van de hosting partij nog een probleem), nieuwsbrieffunctie gemaakt, allemaal dingen in de rechterkolom gezet om het doorklikken te bevorderen, veel call-to-action verwijzingen naar andere pagina’s en vooral de contactpagina gemaakt, beschikbaarheidskalender voor workshops gemaakt, enzovoort.

 

Natuurlijk eerdere kritieken op andere sites ter harte genomen, een en ander gelezen over SEO op internet en wat anderen gevraagd. Maar dat leverde vooral sociaal wenselijke antwoorden op met hooguit wat kleine correcties op d's en t's. Dat kunnen jullie beter ;)

 

Verder scripts geschreven voor wat filmpjes waarin ik persoonlijk wat dingen uitleg. Dan weten mensen wie ik ben en wat voor vlees ze in de kuip hebben. Dat maakt het ook wat persoonlijker, want ik wordt vooral als persoon ingehuurd. Ik ben zelf het product. (En mensen blijven wat langer ook de pagina, goed voor de SEO natuurlijk). De filmpjes moet ik nog opnemen, als ik genoeg moed heb verzameld en een ruimte heb gevonden die geschikt is voor opname.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het hoofddoel is het bevestigen van mijn bestaan en expertise, wanneer potentiële opdrachtgevers mij natrekken wanneer ik inschrijf op een klus voor organisatieadvies of interim management. Er moet blijken dat ik inderdaad ervaring heb in die sector (via statische pagina’s en artikelen) en op de hoogte ben en blijf van nieuws op dat gebied (via nieuws). En natuurlijk dat het wat oplevert om mij in te huren. :)

 

Het nevendoel is het vindbaar zijn voor en verkopen van workshops/trainingen en starterscoaching. Er staan er nu nog maar twee workshops (Lean Overheid en Verandermanagement) maar aan meer teksten wordt gewerkt. SEO is hier belangrijk; er lopen inmiddels ook wat advertenties op Google. (Een audit/registratie als onderwijsinstelling heb ik aangevraagd, zodat ik de trainingen in 2014 btw vrijgesteld kan leveren; omdat ik nogal op de overheid richt is dat een selling point. Maar dat kan ik nu nog niet op de site vermelden…)

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Niet, het is gewoon een website. Zolang het maar wel kwalitatief goed is, dat is al anders genoeg.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Nu moet ik vooral nieuws blijven plaatsen en artikelen blijven schrijven (wat trouwens allemaal automatisch doorgeplaatst wordt naar diverse social media).

 

Maar verder zit ik even op een dood punt: wat moet er nog bij en wat behoeft er verbetering om mijn twee doelen te bereiken? Wat wil jij nou weten als je op zoek bent naar een interimmer, trainer of coach? Een hele brede open vraag, maar ervaring in dit draadje leert dat er meestal heel wat opmerkingen loskomen.

 

Kom maar op, dan kan ik verder verbeteren! Feedback wordt gewaardeerd.

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Hoi Ron

 

Lees mijn reactie vooral als wat ik ervaar als bezoeker, want ik ben zeker geen website kenner. Ik ben soms wel wat kortaf maar dat is nooit onaardig bedoeld, gewoon praktisch :)

 

1. je teksten lijken geschreven te zijn van jou naar buiten toe. Volgens mij leest het makkelijker als bezoeker als de tekst vanuit mij geschreven is naar jou toe. Dus "U kunt bij mij terecht voor" in plaats van "ik kan u helpen met". Probeer ook onpersoonlijke omschrijvingen te vermijden zoals op Home 2e alinea "Door de klant .... centraal te stellen". Ik zou daar schrijven "Door u als relatie (cliënt of klant mag natuurlijk ook) centraal te stellen". Dan appeleer je meer aan je lezers.

 

2. het is veel tekst, erg veel. Nu weet jij beter dan ik of jouw doelgroep echte lezers zijn, maar probeer meer samen te vatten. Bulletpoints en minder tekst maken het leesbaarder. Ik merk dat hoogopgeleiden vaak de neiging hebben om veel te veel uit te weiden over wat ze weten.

 

3. De drie blokken in het midden zijn er in feite vijf. Waarom moet ik klikken op een pijltje of wachten tot het blok met mijn interesse in beeld komt?

 

4. Je Engelse pagina bevat een aantal kleine taalfoutjes. Wellicht even laten checken door een vertaler.

- My aim is to improve your further your service processes. Moet zijn

My aim is to further improve your service processes

- and my website targets at a Dutch... Moet zijn

and my website targets a Dutch...

 

om er maar twee te noemen.

 

5. ik mis referenties en/of testimonials. Die heb je wel op Linkedin staan....

 

6. Je beschrijft als credo dat je ervan overtuigd bent dat de denstverlening door ... nóg beter kan. Die overtuiging heb ik ook en met mij vele anderen die ervaren hebben hoe verrot sommige bedrijven omgaan met klanten en hoe de overheid vaak onwerkbaar blijkt voor ons burgers. Wellicht kun je dat credo beter ombuigen naar een mantra o.i.d. waarin je kort uitdrukt wat de essentie is van wat jij doet.

 

Zie bijv. mijn credo "advies zonder woordenboek". Of mijn ex werkgever (belastingadviseurs) " **** verrijkt ondernemers".

Shell heeft twee zeer fraaie "Waar u stopt gaan wij verder" en "bron van vooruitgang".

 

Kort, duidelijk en to the point.

 

7. je lidmaatschap van PZO zou ik niet noemen. Dat voegt geen waarde toe voor je klanten.

 

8. in diezelfde alinea staat dat je nog steeds regelmatig nieuwe opleidingen volgt waaronder....BB in Lean 6 Sigma. Die opleiding heb je afgerond. Ook hier zou ik je kwalificaties opsommen met bulletpoints.

 

9. Startersdag 2-11 is achter de rug.

 

10. En je schakelt hier over van u naar je (op de pagina starterscoach).

 

11. haal die tegoedbon met drukwerkdeal eraf. Het devalueert je site en past geheel niet bij het hoge niveau van jouw kennis en expertise.

 

Tot zover voor nu. Succes en nog dank voor jouw visie op mijn site.

 

Ciao

Joost

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1

Ik heb even naar je site gekeken en heb een paar opmerkingen. Ik besef me dat sommige punten zeer persoonlijk zijn, maar toch:

 

- Onder de home knop heb je een redelijke waslijst aan pagina's staan. Ik ben van mening dat onder een home knop de beginpagina moet zitten en that's it. Ik zou pagina's als je sitemap en voorwaarden in de footer plaatsen. Tevens zou ik je nieuws en blogs een prominentere plek geven. Je geeft aan dat je wil laten zien dat je de juiste kandidaat bent. Geef derhalve deze bewijzen een prominente plaats (dus ook testimonials zoals Joost aanhaalt).

 

- Ik vind de contact pagina wat verstopt. Deze zou ik gewoon naast de andere 3 tabs zetten. Dat scheelt je bezoeker een hoop zoekwerk.

 

- Wat ik op een site altijd erg vervelend vind zijn onzichtbare en verborgen kosten. Ik wil niet eerst contact op moeten nemen. Je geeft dit zelf ook aan dat je dit niet wil (stukje op de lean workshop pagina):

 

Voor een workshop op locatie betaalt u per dag. Dat is veel voordeliger dan alle deelnemers extern een training laten volgen, waarbij u per deelnemer betaalt. Het aanbod is inclusief alle materialen, certificaten en reis- en verblijfs­kosten, overal in Nederland: van Zeeland tot Groningen, van Limburg tot Friesland. Transparant, zonder verborgen kosten.

 

Dan zou ik zelf ook de prijs verwachten, maar dat is dus puur mijn persoonlijke smaak en het gevoel wat bovenstaand stukje bij me oproept.

Link naar reactie
  • 1

Een paar opmerkingen in willekeurige volgorde over je homepagina.

 

Net als Robbert vind ik het menu niet handig, ook al niet omdat je naast op de subkeuzes ook op de hoofdkeuzes kunt klikken. Je overzichtspagina die ik krijg als ik op "Sectoren" klik, krijg ik bijvoorbeeld nooit te zien als ik dat niet doorheb (maar dat is misschien ook niet je bedoeling?). En als ik het wel doorheb, dan krijg ik als ik op "Workshops" klik een nietszeggende pagina.

 

Die bewegende banners leiden erg af bij het lezen. Zeker omdat het veel tekst is met een niet al te groot lettertype.

 

Heb je bewust gekozen voor een ander "&" teken in je tagline en in je tekst?

 

Ik vraag me af of je tegenwoordig nog indruk maakt met kreten als "de klant centraal stellen" en beloften dat het allemaal "makkelijker, goedkoper, sneller en minder foutgevoelig" kan. Net als Joost zoek ik dan naar referenties van je successen op die gebieden.

 

Gebruik consistent onderstreping voor linkjes. Nu doe je dat niet in de rechterkolom.

 

Ik weet niet of je de overheid prikkelt met "Reserveer snel een datum" ... ;)

 

Ik zou "Gratis" weglaten uit "Gratis Nieuwsbrief".

 

Het is "ervan overtuigd".

Link naar reactie
  • 1

Ron,

even kort door de bocht, maar zo ben ik nou eenmaal:

1. de website is qua tekst toch erg vanuit jezelf geschreven in plaats vanuit de klant.

2. je probeert teveel verschillende marktsegmenten tevreden te houden. overheid, zorg, dienstverlenende organisatie en starters. dat ligt wel heel ver uit elkaar. maak een heldere keuze, hoe smaller je niche, hoe meer markt je hebt.

3. je schrijft heel erg over het wat en hoe. ik raad je aan meer over het waarom te schrijven. dat wil je klant eerst weten, dan pas het wat en het hoe.

4. voeg op meer plaatsen toe wat nou eigenlijk jouw echte toegevoegde waarde voor de klant is. daar mag best wat meer wervende energie uit komen.

5. meer foto's en video's. je gaf dit zelf al aan. Jij bent het product. Foto's en voor video's werken daarin heel effectief.

 

just my 2 cents! succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 1

Je hebt al heel veel punten gekregen dus ik doe het even niet inhoudelijk. Ik ben het eens met Joost en Edo, meer vanuit de klant schrijven. Ik vind dit filmpje van Sinek een eyeopener. Don't tell them what you do, but why you do it!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Ron

 

Lees mijn reactie vooral als wat ik ervaar als bezoeker, want ik ben zeker geen website kenner. Ik ben soms wel wat kortaf maar dat is nooit onaardig bedoeld, gewoon praktisch :)

 

Dag Joost,

 

Ik ken je langer dan vandaag dus weet het op waarde te schatten, dank voor je input!

 

1. je teksten lijken geschreven te zijn van jou naar buiten toe. Volgens mij leest het makkelijker als bezoeker als de tekst vanuit mij geschreven is naar jou toe. Dus "U kunt bij mij terecht voor" in plaats van "ik kan u helpen met". Probeer ook onpersoonlijke omschrijvingen te vermijden zoals op Home 2e alinea "Door de klant .... centraal te stellen". Ik zou daar schrijven "Door u als relatie (cliënt of klant mag natuurlijk ook) centraal te stellen". Dan appeleer je meer aan je lezers.

 

Ik heb juist een keer mijn best gedaan om het persoonlijk te maken en vanuit eigen overtuiging te schrijven. Het is lastig om een juiste mix te vinden van persoonlijke kracht en behoefte van de klant. In mijn business draait het ook immers erg om de persoon. Als ik het volledig benader vanuit de klant is ook de onderscheidende waarde makkelijk verdwenen. Met je tips ga ik opnieuw naar de teksten kijken.

 

2. het is veel tekst, erg veel. Nu weet jij beter dan ik of jouw doelgroep echte lezers zijn, maar probeer meer samen te vatten. Bulletpoints en minder tekst maken het leesbaarder. Ik merk dat hoogopgeleiden vaak de neiging hebben om veel te veel uit te weiden over wat ze weten.

 

Door je tip zal ik er een combinatie van maken: een korte inleiding, bullets, en dan pas uitweiden. De toelichtingen zijn wel belangrijk, want in een paar bullets kort door de bocht roepen dat het allemaal oplosbaar is, is te makkelijk. Daarnaast zoekt mijn doelgroep ook iemand die een mooi verhaal kan vertellen. Uitleggen is deel van het werk. Aan de andere kant is meer samenvatten ook nodig; ik ga de pagina’s denk ik maar verder splitsen in korte stukken waarbij de uitleg ook op aparte pagina’s kan. Ook goed voor de doorkliks ;-)

 

3. De drie blokken in het midden zijn er in feite vijf. Waarom moet ik klikken op een pijltje of wachten tot het blok met mijn interesse in beeld komt?

 

Zo is er meer ruimte, is er interactie en geeft het wat beweging in de anders zo saaie pagina. De animatie is ook bedoeld om de nieuwsgierigheid op te wekken. De belangrijkste staan natuurlijk standaard in beeld. Daarnaast zijn de pagina's achter de blokken via meerdere ingangen op de site benaderbaar (via de blokken, het menu en items in de rechterkolom).

 

4. Je Engelse pagina bevat een aantal kleine taalfoutjes. Wellicht even laten checken door een vertaler.

- My aim is to improve your further your service processes. Moet zijn

My aim is to further improve your service processes

- and my website targets at a Dutch... Moet zijn

and my website targets a Dutch...

 

Eerlijk is eerlijk, die pagina was haastwerk. Foutjes even gefixed. Maar goed dat je het aangeeft, een weinig gebruikte pagina als deze kan per ongeluk snel onderaan de prioriteitenlijst kunnen komen. Staat wel slordig inderdaad.

 

5. ik mis referenties en/of testimonials. Die heb je wel op Linkedin staan....

 

Klopt, dat is work in progress. Ben al met de vormgeving bezig geweest. Ik moet de betreffende mensen ook nog even vragen of ik hun tekstje mag hergebruiken op mijn site. Komt!

 

6. Je beschrijft als credo dat je ervan overtuigd bent dat de denstverlening door ... nóg beter kan. Die overtuiging heb ik ook en met mij vele anderen die ervaren hebben hoe verrot sommige bedrijven omgaan met klanten en hoe de overheid vaak onwerkbaar blijkt voor ons burgers. Wellicht kun je dat credo beter ombuigen naar een mantra o.i.d. waarin je kort uitdrukt wat de essentie is van wat jij doet.

 

Mijn doelgroep zijn niet die burgers, maar die bedrijven en overheden. Dat verklaart die “nog”, die er eerst niet stond. En toen kreeg ik daar, terecht, opmerkingen over vanuit de doelgroep, haha.

 

Grappig is dat je zegt “waarin je kort uitdrukt wat de essentie is van wat jij doet” terwijl dat weer vanuit mezelf geredeneerd is, en ik juist zeg wat het voor de opdrachtgever betekent en oplevert ;-)

 

7. je lidmaatschap van PZO zou ik niet noemen. Dat voegt geen waarde toe voor je klanten.

 

Ok, dank. Hopelijk binnenkort ook Lid van Orde van Organisatieadviseurs, dat voegt wel waarde toe hoop ik.

 

8. in diezelfde alinea staat dat je nog steeds regelmatig nieuwe opleidingen volgt waaronder....BB in Lean 6 Sigma. Die opleiding heb je afgerond. Ook hier zou ik je kwalificaties opsommen met bulletpoints.

 

Ok, dat komt dus niet goed over zo. Ik zal even nalezen of het voldoende beschrijft waarom en wat het oplevert. Het moet wel een verhaal blijven en geen cv lijken. Zie ook 2.

 

9. Startersdag 2-11 is achter de rug.

 

Aanbieding gaat er dit weekend toch af, dank!

 

10. En je schakelt hier over van u naar je (op de pagina starterscoach).

 

Klopt. Scherp gezien. Tijdens het schrijven zat ik wel in dubio. Toch maar rechttrekken naar u. Voor de rest van de site is het zowiezo u.

 

11. haal die tegoedbon met drukwerkdeal eraf. Het devalueert je site en past geheel niet bij het hoge niveau van jouw kennis en expertise.

 

Dank je. De aanbieding is dit weekend toch afgelopen ;-)

 

Tot zover voor nu. Succes en nog dank voor jouw visie op mijn site.

 

Graag gedaan, jij ook bedankt, zo helpen we elkaar weer!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even naar je site gekeken en heb een paar opmerkingen. Ik besef me dat sommige punten zeer persoonlijk zijn, maar toch

 

Dag Robbert,

 

Bedankt voor je moeite! Smaken verschillen, maar het is goed de smaken even te peilen.

 

- Onder de home knop heb je een redelijke waslijst aan pagina's staan. Ik ben van mening dat onder een home knop de beginpagina moet zitten en that's it. Ik zou pagina's als je sitemap en voorwaarden in de footer plaatsen. Tevens zou ik je nieuws en blogs een prominentere plek geven. Je geeft aan dat je wil laten zien dat je de juiste kandidaat bent. Geef derhalve deze bewijzen een prominente plaats (dus ook testimonials zoals Joost aanhaalt).

 

Het menu lijkt inderdaad niet in evenwicht. Ik heb vooraf een sitemap gemaakt, maar nog lang niet alle pagina’s heb ik gerealiseerd.

 

Nieuws en artikelen staan overigens niet alleen in het menu. Onderaan elke pagina staat het meest recente artikel. Daarnaast staan onderaan elke sectorpagina de laatste 5 artikelen en nieuwsberichten. Ook worden sommige berichten extra onder de aandacht gebracht in de rechterkolom.

 

Om alle pagina's ook bereikbaar te maken via het menu moest ik het ergens kwijt; ik wist geen logischer plek dan onder Home. Om wat kwijt te raken in de footer is een goed idee, dank!

 

- Ik vind de contact pagina wat verstopt. Deze zou ik gewoon naast de andere 3 tabs zetten. Dat scheelt je bezoeker een hoop zoekwerk.

 

Verstopt? Ik kan me dus lastig voorstellen dat hij verstopt zit, maar ik neem je signaal wel serieus.

 

De contactpagina staat rechtsboven in het menu op elke pagina. Daarna wordt er op bijna elke pagina meermalen naar verwezen in de tekst. En in de rechterkolom wordt er vanaf de meeste pagina's ook nog eens op gewezen. Het is veruit de meest gelinkte pagina in de site.

 

Misschien moet de menuknop een iets andere tint krijgen of zo, zodat hij meer opvalt. Ik zal erover denken.

 

- Wat ik op een site altijd erg vervelend vind zijn onzichtbare en verborgen kosten. Ik wil niet eerst contact op moeten nemen. Je geeft dit zelf ook aan dat je dit niet wil (stukje op de lean workshop pagina): (...)

Dan zou ik zelf ook de prijs verwachten, maar dat is dus puur mijn persoonlijke smaak en het gevoel wat bovenstaand stukje bij me oproept.

 

Dat ben ik ook met je eens hoor! Die prijs komt er ook nog wel te staan, maar nu nog even niet. Dan wil ik eerst de tekst van het exacte aanbod nog even aanscherpen. Misschien pak ik het mee als ik de btw vrijstelling kan hanteren. Ik wilde echter ook niet wachten tot ik alles compleet heb voor ik de trainingen publiceer.

 

Dank voor het delen van je indrukken en suggesties!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen in willekeurige volgorde over je homepagina.

 

Dag John,

 

Kom maar op!

 

Net als Robbert vind ik het menu niet handig, ook al niet omdat je naast op de subkeuzes ook op de hoofdkeuzes kunt klikken. Je overzichtspagina die ik krijg als ik op "Sectoren" klik, krijg ik bijvoorbeeld nooit te zien als ik dat niet doorheb (maar dat is misschien ook niet je bedoeling?). En als ik het wel doorheb, dan krijg ik als ik op "Workshops" klik een nietszeggende pagina.

 

Die overzichtspagina’s zijn nog niet allemaal gevuld. Bij sectoren al wel. Het is niet erg als je die mist, want het is hooguit een samenvatting met links. Vooral bedoeld voor Google ;-) Het is dus inderdaad een beetje de bedoeling. De nog niet gevulde exemplaren ga ik nog vullen.

 

Die bewegende banners leiden erg af bij het lezen. Zeker omdat het veel tekst is met een niet al te groot lettertype.

 

De banner laat ik bewust in heel laag tempo bewegen om niet teveel af te leiden, maar net nieuwsgierig te maken en het levend te houden. Jammer dat het je toch afleidt. Zal er nog eens over denken.

 

Heb je bewust gekozen voor een ander "&" teken in je tagline en in je tekst?

 

Nee, dit is de standaard ampersand van het font Trebuchet.

 

Ik vraag me af of je tegenwoordig nog indruk maakt met kreten als "de klant centraal stellen" en beloften dat het allemaal "makkelijker, goedkoper, sneller en minder foutgevoelig" kan. Net als Joost zoek ik dan naar referenties van je successen op die gebieden.

 

Voor de diverse sectoren is dat al wat meer uitgewerkt naar wat en hoe. Maar voorbeelden moeten nog verder worden uitgewerkt, dat kan niet concreet genoeg inderdaad. Daar heb je gelijk in.

 

Gebruik consistent onderstreping voor linkjes. Nu doe je dat niet in de rechterkolom.

 

Dat zou inderdaad onderstreept moeten, is gefixd, dank voor de tip. Eigenlijk wil ik dat het hele blok in de rechterkolom klikbaar is, niet alleen het linkje eronder. Daar moet ik nog even op knutselen.

 

Ik weet niet of je de overheid prikkelt met "Reserveer snel een datum" ... ;)

 

Och, ik heb buiten de overheid meer "ambtenaren" gezien dan erbinnen ;-)

 

Ik zou "Gratis" weglaten uit "Gratis Nieuwsbrief".

 

Hier kan ik twijfelen met tegenstrijdige advies, dank voor jouw kijk op de zaak! Iets met call to action enzo ;-)

 

Het is "ervan overtuigd".

 

Je hebt gelijk, gefixed, dank voor deze en bovenstaande tips!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

even kort door de bocht, maar zo ben ik nou eenmaal:

 

Dag Edo,

 

Alle feedback is welkom!

 

1. de website is qua tekst toch erg vanuit jezelf geschreven in plaats vanuit de klant.

 

Deels opzettelijk en deels niet, zie opmerking bij Joost. Hier kan ik de komende tijd mijn hoofd over breken. Verreweg het moeilijkste van het maken van een site.

 

2. je probeert teveel verschillende marktsegmenten tevreden te houden. overheid, zorg, dienstverlenende organisatie en starters. dat ligt wel heel ver uit elkaar. maak een heldere keuze, hoe smaller je niche, hoe meer markt je hebt.

 

Ik snap wat je zegt, het is of ik mezelf hoor praten. Maar er is wel kruisbestuiving. Overheden willen bijvoorbeeld graag leren van dienstverlenende bedrijven. Maar ik zou op de site uit kunnen leggen wat de overlap is tussen de sectoren, en hoe die van elkaar kunnen profiteren. In elk geval moet dat duidelijker, maar ik op uit je suggestie.

 

Hetzelfde geldt voor organisatieadvies, interim management en training eigenlijk.

 

Starterscoaching is een wat vreemdere eend in de bijt, maar om dat nou weg te halen is ook weer zowat...

 

3. je schrijft heel erg over het wat en hoe. ik raad je aan meer over het waarom te schrijven. dat wil je klant eerst weten, dan pas het wat en het hoe.

 

Waarom, maar vooral wat het de klant oplevert. Zie 2 enzo, kan ik me voorlopige mee vermaken, dank!

 

4. voeg op meer plaatsen toe wat nou eigenlijk jouw echte toegevoegde waarde voor de klant is. daar mag best wat meer wervende energie uit komen.

 

Idem ;-) (Da's een kort antwoord voor: ja, je hebt gelijk, zie vorige vraag!)

 

5. meer foto's en video's. je gaf dit zelf al aan. Jij bent het product. Foto's en voor video's werken daarin heel effectief.

 

Staat op de lijst, maar heeft wat voeten in aarde om te realiseren. Gebrek aan tijd en ruimte zijn de voornaamste issues.

 

just my 2 cents! succes.

 

Dank voor je reactie!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Je hebt al heel veel punten gekregen dus ik doe het even niet inhoudelijk. Ik ben het eens met Joost en Edo, meer vanuit de klant schrijven. Ik vind dit filmpje van Sinek een eyeopener. Don't tell them what you do, but why you do it!

 

Dag Manon,

 

Ik ken hem. En mijn waarom is het geloof erin en wat het oplevert, dat staat prominent op de homepage. Heb ook ergens een boek van hem, die zal ik weer opslaan bij het herschrijven. Dank!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1

Er is natuurlijk al volop gereageerd op dit onderwerp. :)

 

Toch nog een klein dingetje gevonden, bij het onderwerp workshops bied je aan, "Boek nu en ontvang tijdelijk kostenloos het boek “Leren veranderen” van prof. dr. Léon de Caluwé & dr. Hans Vermaak.".

 

Waarom tijdelijk en tot hoelang is tijdelijk. Waarom niet gewoon gratis bij elke boeking.

 

En krijgt elke deelnemer dit boek of alleen de aanvrager c.q. degene die de factuur gaat betalen.?

 

Link naar reactie
  • 1

Twee zaken die mij minder enthousiast maken:

 

1. Home, sectoren en workshops in de bovenbalk, terwijl dit van die loze kreten zijn. Ik mis naast Home een Ron van der Kolk of bedrijfsprofiel, organisatieadvies en interim management. Opdrachtgevers met een bepaalde probleemstelling uit diverse sectoren zou je ook direct als anonieme case of referentie kunnen behandelen.

 

2. Waarom richt je je naast organisaties ook op starters (gevestigde ondernemers)? Dat vertroebelt jouw expertise naar klanten bij overheden, in de zorg en in het onderwijs. Over een splitsing profit en non-profit ben ik qua profilering ook niet zo enthousiast als mening. Bestuursadvies en bedrijfskunde vragen een andere taal en benadering. Maak duidelijke keuzes voor aanscherping van je profiel.

 

Probeer als tip eens een boomdiagram van een website uit te tekenen. Vind je je huidige sitemap ook niet kil en weinig informatief of klantgericht?

 

Side question: hoe kom je aan dit logo?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoelde de tagline onder je logo, daar gebruik je dus een ander font. Bewust?

 

Ah, zo! Nee, dat is niet bewust. Op mijn site moet het eigenlijk het logo zonder tagline. Anders is het dubbelop. Dank!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

De site oogt erg vol en druk. Met een beetje witruimte tussen de regels vind ik het al een stuk vriendelijker. Om de blokken tekst zou ook wat meer marge kunnen. Maar misschien is dit een bewuste ontwerpkeus geweest.

 

De regelhoogte heb ik juist wat verkleind om het compacter en beter leesbaar te maken. Teveel wit laat ook het scrollen weer toenemen. Ik zal er nog eens kritisch naar kijken, bedankt voor je input!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Er is natuurlijk al volop gereageerd op dit onderwerp. :)

 

Alle feedback is welkom. Ook dingen die eerder zijn gezegd.

 

Toch nog een klein dingetje gevonden, bij het onderwerp workshops bied je aan, "Boek nu en ontvang tijdelijk kostenloos het boek “Leren veranderen” van prof. dr. Léon de Caluwé & dr. Hans Vermaak.".

 

Waarom tijdelijk en tot hoelang is tijdelijk. Waarom niet gewoon gratis bij elke boeking.

 

En krijgt elke deelnemer dit boek of alleen de aanvrager c.q. degene die de factuur gaat betalen.?

 

Tijdelijk is natuurlijk om te stimuleren dat mensen het boeken niet uitstellen ;-) En degene die boekt krijgt het boek. Of die hem afstaat aan degene die betaald is mij om het even. Het is niet voor elke deelnemer (daar leent het boek zich ook niet voor, dit is voor de liefhebber), maar ik zou de tekst kunnen wijzigen in "een exemplaar van" om eventuele onduidelijkheid daarover weg te nemen. Dank!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1

De site oogt erg vol en druk. Met een beetje witruimte tussen de regels vind ik het al een stuk vriendelijker. Om de blokken tekst zou ook wat meer marge kunnen. Maar misschien is dit een bewuste ontwerpkeus geweest.

 

De regelhoogte heb ik juist wat verkleind om het compacter en beter leesbaar te maken. Teveel wit laat ook het scrollen weer toenemen. Ik zal er nog eens kritisch naar kijken, bedankt voor je input!

 

De regelhoogte aanpassen met de hand is niet altijd aan te raden. Bij de meeste fonts is deze standaard ingesteld. Te nauw zorgt er voor dat het oog naar de derde regel springt en dat maakt lezen heel vermoeiend. In je stylesheet kun je de regelhoogte gewoon op 100% of niet aangegeven zetten. In principe moet het dan goed zijn.

Link naar reactie
  • 1

De regelhoogte heb ik juist wat verkleind om het compacter en beter leesbaar te maken. Teveel wit laat ook het scrollen weer toenemen. Ik zal er nog eens kritisch naar kijken, bedankt voor je input!

 

De regelhoogte is maar één middel om het wat minder druk te laten lijken. Wat meer witruimte buiten de tekst, ander font, iets lichtere kleur tekst, de tekst in de kolom rechts lichter maken kan ook.

 

En scrollen doe ik heel graag als ik verwacht dat er nog meer goede content komt ;)

Link naar reactie
  • 0

Dag Highio,

 

Jij ook bedankt voor je reactie!

 

1. Home, sectoren en workshops in de bovenbalk, terwijl dit van die loze kreten zijn. Ik mis naast Home een Ron van der Kolk of bedrijfsprofiel, organisatieadvies en interim management. Opdrachtgevers met een bepaalde probleemstelling uit diverse sectoren zou je ook direct als anonieme case of referentie kunnen behandelen.

Home en workshops blijven, maar ik denk dat ik sectoren inderdaad maar eens moet gaan schrappen. Maar met welk kopje? "Advies" of "Diensten" vat het wel weer samen, maar wordt ook zo'n loze kreet... Het is lastig te vangen in een woord dat duidelijk is en ook nog in het menu past. Iemand een goed idee?

 

2. Waarom richt je je naast organisaties ook op starters (gevestigde ondernemers)? Dat vertroebelt jouw expertise naar klanten bij overheden, in de zorg en in het onderwijs. Over een splitsing profit en non-profit ben ik qua profilering ook niet zo enthousiast als mening. Bestuursadvies en bedrijfskunde vragen een andere taal en benadering. Maak duidelijke keuzes voor aanscherping van je profiel.

Onderwijs kan er misschien uit, omdat ik die niet zozeer via de site werf en het een andere activiteit is dan advies & management. In het bedrijfsprofiel geef ik dan uiteraard wel aan dat ik mijn kennis deel, dat lijkt me een pre.

Het begeleiden van startende ondernemers is iets dat ik graag doe en blijf doen. De vraag is inderdaad of het op deze site past. Ergens op een site wel, want dit is een dienst die via het web gevonden moet kunnen worden. Eigenlijk wil ik er niet nog en site bij, maar ik snap je punt wel. Zal ik nog eens over nadenken.

Tussen profit en non-profit maak ik wel verschil omdat deze sectoren zichzelf vooral verschillend vinden. De dienst is echter hetzelfde. Als bedrijfskundige met werkervaring in beide typen organisaties durf ik te stellen dat heel veel van de problemen hetzelfde zijn. En de overheid kan wel wat meer bedrijfskundigen gebruiken en wat minder bestuurskundigen ;-)

 

Probeer als tip eens een boomdiagram van een website uit te tekenen. Vind je je huidige sitemap ook niet kil en weinig informatief of klantgericht?

Een beetje wel, maar ik heb nog niet een goed alternatief gevonden. Daarom ook dit topic. :-)

 

Side question: hoe kom je aan dit logo?

Eigen ontwerp, de gedachte erachter staat in het bedrijfsprofiel.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het allemaal wat druk, als je zoals hierboven reeds gemeld de line height van de paragrafen wat verhoogd, en misschien de grote lappen tekst wat lichter maakt, wordt het geheel wat leesbaarder.

 

Misschien smokkel ik er nog een puntje bij ;) Maar ik wil het compact houden. De doelgroep overheid kijkt veelal via relatief kleine schermen en managers kijken steeds meer via iPads. Dan moeten er wel tekst en kopjes in beeld staan, die triggeren om verder te lezen.

 

Veel nieuwe sites die ik zie, vooral standaard Wordpress templates, hebben enorme afbeeldingen en veel witruimte bovenin staan. Zonder scrollen kom je er dan niet achter waar die site überhaupt over gaat. Die zijn waarschijnlijk ontwikkeld op grote Apple Cinema displays, maar daar kijkt de doelgroep niet mee.

 

Ik heb dus bewust getest met en ontworpen voor kleine schermen.

 

Een nog lichter gekleurde tekst, zoals in je voorbeeld, vind ik zelf juist niet goed leesbaar.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

De regelhoogte aanpassen met de hand is niet altijd aan te raden. Bij de meeste fonts is deze standaard ingesteld. Te nauw zorgt er voor dat het oog naar de derde regel springt en dat maakt lezen heel vermoeiend. In je stylesheet kun je de regelhoogte gewoon op 100% of niet aangegeven zetten. In principe moet het dan goed zijn.

 

De oorspronkelijke stylesheet bevatte een aangegeven regelhoogte en die heb ik kleiner gemaakt. Ik denk dat het nu even groot als zonder opgave zou moeten zijn. Maar ik zal er nog eens mee experimenteren.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

De regelhoogte is maar één middel om het wat minder druk te laten lijken. Wat meer witruimte buiten de tekst, ander font, iets lichtere kleur tekst, de tekst in de kolom rechts lichter maken kan ook.

 

En scrollen doe ik heel graag als ik verwacht dat er nog meer goede content komt ;)

 

Dag Willem,

 

Dank voor je suggesties. Voor mijn gevoel heb ik al aardig wat witruimte, aan het font ben ik gehecht en lichtere tekst vind ik minder goed leesbaar. Wel kan ik het font nog een tandje grote maken, want mijn eigen ogen worden ook een dagje ouder.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

1. Home, sectoren en workshops in de bovenbalk, terwijl dit van die loze kreten zijn. Ik mis naast Home een Ron van der Kolk of bedrijfsprofiel, organisatieadvies en interim management. Opdrachtgevers met een bepaalde probleemstelling uit diverse sectoren zou je ook direct als anonieme case of referentie kunnen behandelen.

Home en workshops blijven, maar ik denk dat ik sectoren inderdaad maar eens moet gaan schrappen. Maar met welk kopje? "Advies" of "Diensten" vat het wel weer samen, maar wordt ook zo'n loze kreet... Het is lastig te vangen in een woord dat duidelijk is en ook nog in het menu past. Iemand een goed idee?

 

zou het helpen als je het resultaat beschijft in plaats van je advies of dienst?

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.