Wat doen jullie voor 555 ?

Aanbevolen berichten

Wat doen de HL ondernemers voor de slachtoffers van de Tzunami in ZO Azie? Zijn zij meer dan gemiddeld vrijgevig? Kijken of we het hier op kunnen tellen.

 

Zelf heb ik banners van giro 555 op mijn sites geplaatst en maken we onze kerstbonussen over (€ 500,-).

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Kunnen we ook geen CD gaan inzingen?

 

Een virtuele CD. We hebben vast genoeg kennis in huis.

 

We beginnen met een melodie die we ergens uploaden. Vervolgens kan een ieder daar op een karaoke achtige manier mee mezingen. Hoe precies weet ik ook niet, maar huidige techniek moet dat mogelijk zijn. Er is hier vast wel iemand die weet hoe we dat zouden moeten doen.

 

Als we alle songteksten ingezongen hebben, laten we het door iemand redigeren.

 

We zouden ook ergens in zo'n cultureel centrum af kunnen spreken. Die hebben meestal wel een goede geluidstudio.

 

Vervolgens verkopen we de CD, we kunnen het downloadable maken maar ook echte cd roms van laten bakken.

 

CD moet natuurlijk wel iets hebben. Moet leuk zijn om te draaien, iedereen moet er goed opstaan etc.. gewoon kwaliteit, mag wat opera zijn, lekkere terras muziek etc..

 

Haalbaar?

 

Als we de juiste techniek en mensen hebben denk ik van wel. Komt wel wat bij kijken. Wat levert het op?

 

Nou als we nou 150 mensen mee laten zingen. Een ieder neemt vervolgens 10 cd'' af. praten we over 15000 cd's 'a 20 euro is 30.0000

Nou da's toch leuk! Gaat natuurlijk wel naar giro 555.

 

Gelijk een leuke naamsbekendheid voor higherlevel

 

Tja, nou, wie weet een paar leuk liedjes?

Wie speelt misschien een instrument?

 

Lijkt me een leuke uitdaging:-)

 

 

 

Perry

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

ikzelf heb een berichtje op mijn bedrijfswebsite geplaatst, maar ik ben druk met een partner aan het overleggen om een SMSlijn te openen om je beltegoed te kunnen doneren

 

voor de rest heb ik nog niets gestort, dat gebeurt wanneer ik eeb betaling binnen heb :)

 

ik vind overigens 500 euro de man wel erg veel (in positieve zin)!

 

 

Technisch innovator.

Link naar reactie

wat dacht je van zo'n sticker aan de voordeur met "ik heb gedoneerd aan Giro 555"

 

ik denk dat ik het afdrukwerk misschien wel zou kunnen realiseren via een partner.

 

die stickers verkopen we dan voor minimaal 5 euro aan de deur :D

 

We zouden daar ook een banner van kunnen maken. Als we nou eens een nieuwe banner maken onder de naam van higherlevel en die mag je op je website zetten als je 20 euro of meer hebt over gemaakt. Op higherlevel laten we het totaalbedrag zien groeien en maakt het over.

 

Higherlevel zou ook een online prikbord kunnen maken (een nieuw forum of zo) daar mag je als bedrijf een kleine promotie op kwijt, kost 29 euro, gaat naar giro 555.

 

 

Perry .

 

 

Link naar reactie

Ik heb verder in mijn buisnessplan opgenomen dat 10% van de omzet van een produkt dat ik vanaf 14 januar ga lanceren naar een goed doel gaat.

 

Maar goed, dat is pas 14 januari. Nog twee weken. Duurt allemaal weer:-)

 

Daarnaast heb ik inderdaad geld over gemaakt, maar zou ook wel wat praktische hulp willen bieden.

 

Perry

 

Link naar reactie
weet je zeker dat die .tk site te vertrouwen is? waarom laten ze je niet gewoon het geld naar 555 overmaken, en waarom is het .tk? ik weet het niet hoor

 

Studenten aktie om lege kratten en bierflesjes op te halen en het statiegeld te storten op 555. Lege flessen kosten je niets (gevoelsmatig) en als student heb je het nu eenmaal niet ruim. Wellicht is dat ook de reden voor de .tk domeinnaam.

Link naar reactie
maar waarom willen ze dan dat je het geld naar hun stort, en niet naar giro 555?

 

De opzet is statiegeld flessen maar storten mag ook. En tja waarom roepen hier mensen dat we toch vooral moeten laten zien dat wij als HL'ers (veel) geld storten en daar iets voor terug willen hebben?? Je zegt zelf zelfs:

 

maar je kan niet controleren of iemand geld overmaakt naar 555, dus zal het eerst naar een tussenpersoon moeten.

 

Verder staat er op de site:

Kratjes ophalen in je eigen studentenflat, de kratjes inleveren en het statiegeld storten op onze girorekening. Rechtstreeks op giro 555 mag natuurlijk ook, maar om te laten zien wat we als studenten bij elkaar hebben gekregen, is het mooi om dit in een keer te geven.

 

De aktie is opgezet door een paar bewoners van een studentenflat hier in Delft. Ook op hun flatsite staat promotie. Zie http://balpol.tudelft.nl.

Link naar reactie

Afgelopen maandag vroeg ik aan aan mijn (puber-)leerlingen in de klimhal of ze al gestort hadden. Tot mijn grote verbazing en trots hadden de meesten geld gestort! Alleen de jongsten keken me aan alsof ik een vreemde taal sprak.

Eén van mijn leerlingen heeft tgen haar vader opgeboden: "Als ik nou 20 Euro geef, geef jij dan 200? Oh dan geef ik 25 Euro..." Uiteindelijk hebben ze een deal gesloten: zij zou 30 euro storen en haar vader 300.

 

Ook kwam één van mijn leerlingen op het idee om een doos in de kantine neer te zetten met bovenin een gleuf en de tekst "GEEF GIRO 555!".

 

Link naar reactie

Ik heb ook gestort, maar begrijp me niet verkeerd... ik wordt wel een beetje moe van al die goedbedoelde inzamelacties....

 

Als iedereen nou gewoon zelf geeft en niet overal gaat collecteren ... dat werkt nog sneller ook....

 

Voorbeeldjes....

-Ons Amerikaans moederbedrijf wil een fund opzetten en vraagt alle medewerkers (mij ook dus) om een donatie...

-Ik kom in Ahoy zometeen niet binnen zonder tegen twee collectebussen nee te moeten verkopen...

-Van verschillende verenigingen van Vrouwenbond tot Schaakclub zijn er al 6 keer mensen aan mijn deur geweest....

-Het koor waar ik op zit, wil ook met alle leden wat storten.... en zo kan ik nog wel even doorgaan....

-De bakker bij ons op het dorp heeft een bus staan op de toonbank met de tekst: een halve euro extra bij uw betaling verdubbelen wij tot een hele euro....

 

Waarom stort niet gewoon iedereen zelf wat hij kan/wil missen en stoppen mensen eens om geld te gaan vragen bij anderen om daar zelf een goed gevoel bij te hebben....

 

Ondanks dat ik (waarschijnlijk als een van de eersten) een zeer royale storting heb gedaan op giro 555 voel ik me behoorlijk rottig en schuldig om tegen al die goedbedoelde initiatieven nee te moeten verkopen.....

 

Of ben ik nou de enige die hier een beetje mee zit.... :-[?

Egbert Punter

Link naar reactie

Nee hoor, ik wordt ook dood moe van al die acties. Gewoon storten en anderen aanmoedigen dat ook te doen.

 

Het was niet de bedoeling met deze post enigerlei actie te ontketenen, ik had slechts de intentie, wat aandacht te vragen voor deze zaak en te kijken of we een inschatting komden maken "Hoeveel de HL leden hadden bijgedragen". Als dat veel was komden we er misschien een nieuwsberichtje aan wijden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Toen mij vorige week werd gevraagd mee te helpen bij de organisatie van een sponsorloop voor de slachtoffers van Azië, moest ik ook even denken. Niet omdat ik niets wil doen voor die mensen, maar omdat ik dacht dat NOG een actie geen zin zou hebben.

 

Maar toen ik er met meer mensen over sprak werd al snel duidelijk dat bij zoveel mensen het gevoel leeft om "iets" te doen en bij velen betekende dat "iets" meer dan geld storten. De betrokkenheid is hoog en dat leidt tot de vele acties. Op die manier hebben veel mensen het gevoel meer te doen dan gewoon geld storten. Misschien heb ik dat zelf ook wel.

 

In ieder geval heb ik me mezelf laten beloven dat ik over een half jaar nog eens ga kijken hoe de situatie in die regio is. Ik verwacht dat het dan nog altijd ernstig zal zijn, maar dat de aandacht aanzienlijk verslapt is. De vele miljarden blijken misschien in bepaalde regio's totaal niet aan te komen en DAN wil ik nog een keer wat doen.

 

Maar ook nu heb ik me ingezet. Naast dat mijn vriendin en ik geld hebben overgemaakt ben ik sinds zondag bezig met een klein deel van de organisatie van de sponsorloop in Etten-Leur op zaterdag 15 januari. En het is mooi om te zien hoeveel positieve reacties daar toch ook op komen. Niet alleen van potentiële vrijwilligers, die net als de deelnemers minimaal 5 euro betalen, maar juist ook van de vele bedrijven die een bijdrage willen leveren.

 

Binnen 1 dag hadden we een website in de lucht (www.lopenvoorazie.nl), er worden nu posters, flyers en stickers gedrukt, er worden lunchpakketjes aangeboden, de burgemeester heeft een aanbevelingsbrief geschreven, het rode kruis levert EHBO-ers, etc. etc. Ook dat doet iemand goed, om te zien wat er mogelijk is.

 

Natuurlijk kun je je dan afvragen waarom nu wel en bij de voortdurende armoede in de wereld niet, maar dat doe ik niet. Dat heeft geen zin. Psychologisch heeft het allemaal zijn oorzaken en het heeft niet veel zin om daar over te gaan malen. Het is mooi wat voor saamhorigheidsgevoel er nu in de wereld heerst!

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Wij willen graag mensen uit het hoger onderwijs langdurige projecten laten ontwikkelen. Dus niet alleen geven door middel van geld, maar ook door kennis. Daarom laten we sinds 2 dagen de volgende mail bij studenten circuleren. Volgende week gaan we de onderwijsinstellingen zelf benaderen.

 

In dit forum werd al vaker gezegd, dat je ook wel eens gek kan worden van elke keer maar dat er geld gevraagd wordt. Daarom deze actie:

Meer dan geld alleen...

 

De volgende mail gaat mee:

 

Beste student,

 

De ramp in Zuidoost-Azie raakt ons allemaal. Het SIFE (Students in Free Enterprise)-team van Meppel-Emmen, doet een beroep op alle studenten van Nederland om gezamenlijk steun te verlenen aan het getroffen gebied.

 

Jij kan hier een belangrijke rol in spelen!!!

 

Jouw eigen netwerk en de onderwijsinstelling waaraan je verbonden bent kunnen een groot verschil maken in het leven van vele mensen in het rampgebied.

Wij vragen jou dan ook om actie te ondernemen op de opleiding waar je zit. Je kan op verschillende manieren helpen;

 

Op korte termijn kan jij met je collega-studenten vernieuwende inzamelacties houden. Start een sponsorprogramma waarmee jij de contacten van jouw opleiding benaderd. Denk hierbij ook aan stagebedrijven en dergelijke.

Daarnaast willen we ondernemende projecten die van belang zijn voor de opbouw van het rampgebied stimuleren om de opbouw van Zuidoost-Azie te versterken. Het gaat hierbij om projecten in zorg en onderwijs maar ook om economische activiteiten.

Het ingezamelde geld komt deels ten goede aan giro 555 en wordt daarnaast geïnvesteerd in duurzame projecten. Ook onze kennis kan van groot belang zijn!

 

Het landelijk kader van deze actie, opgezet door meSIFE, wordt geboden door SIFE en geeft jouw actie een sterke ondersteuning.

 

Ken jij studenten, ook van andere hogescholen of universiteiten, die al met acties begonnen zijn maar zich nog niet hebben aangemeld bij de gezamenlijke actie van het Hoger Onderwijs vraag ze dan zich zo snel mogelijk aan te melden op:

 

www.ic-developments.nl

 

Op die manier kunnen wij dan aangeven hoe het project een meerwaarde kan bieden.

 

Hopend op jouw medewerking en met vriendelijke groet,

 

Namens meSIFE,

 

Arend Hofsink & Lucas den Boer

Uw werk, ons werk!

Arend Hofsink namens:

www.avedis.nl

Link naar reactie

Ik heb zelf 50 euro overgemaakt en verder wordt er volgens mij genoeg gedaan. Artsen zonder grenzen heeft al aangegeven geen geld meer te willen. Dat is een goed teken :D

 

Verder doet het mij pijn dat alle andere stichtingen donaties mislopen. Wellicht een goed idee om ieder jaar promotie te maken voor alle rampen en dit te storten op 1 gironummer. Iedereen kan dan doorlopend het hele jaar storten en het geld wordt verdeeld naar de zelfhulporganisaties 8)

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie

wat mij extreem stoort is het enorme aantal mensen dat jaarlijks doodgaat door honger en andere ellende zoals aids.

Dit gaat om miljoenen mensen en is een grotere ramp dan alles wat in azie gebeurd is.

 

Ik vind het geweldig te zien dat zoveel mensen zoveel geld over kunnen maken, maar hoop ook dat mensen daardoor eens aan al die andere mensen denken die niet eens de kans krijgen iets op te bouwen.

 

Het is triest om te zien dat mensen wel bereid zijn te geven als er een mediagekte is, in plaats van in alle stilte te doneren aan andere 'stille rampen'

 

Maar het is goed om te zien dat mensen elkaar graag willen helpen :)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.