• 0

Spookfactuur Domein Host Nederland.nl

Bijgaande factuur kwam ik vandaag in mijn mailbox tegen. Omdat ik het hele bedrijf niet ken, mijn bedrijfsnaam niet vermeld wordt op de factuur en ook niet aangegeven wordt voor welke domeinnaam de factuur is was mijn argwaan direct al gewekt.

 

Omdat ik dit bedrijf op HL nog niet tegengekomen ben ;) en andere sites mbt spookfacturen nooit bezoek :P plaats ik hem hier maar even.

 

Ter lering en vermaak ;D

Domein__Host__Nederland_nepfactuur.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even bekeken en als je in Google zoekt kom je van alles tegen inclusief diverse websites die er voor waarschuwen. Dit is eigenlijk de eerste spookfactuur die ik in jaren krijg voor mijn bedrijf wat al 20 jaar ingeschreven staat bij de KVK :)

 

Voor de 2 jaar geleden opgerichte vereniging THENEXTEVENT heb ik al een hele stapel liggen ;D

 

Aan de ene kant is het wel sneaky maar ook heel lullig opgezet, kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand hier in tuint maar zeker weten doe je dat nooit. dus toch maar even hier gedeeld. ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Opvallende grammatica; wel zeer consequent:

"Zowel voor, als na ontvangst van u betaling is het altijd nog mogelijk om binnen enkele dagen onder vermelding van u betalingskenmerk/factuurnr u bedrijfsgegevens te wijzigen. Dit kan door u gewijzigde bedrijfsgegevens per mail aan ons te

verstrekken."

 

Ook grappig: bovenaan de brief staat met grote letters het woord Factuur, daaronder gevolgd door termen als factuurnummer en factuurdatum, maar onderaan staat in het klein:

"Dit is een aanbieding en geen factuur, betaling van deze aanbieding wordt beschouwd als opdrachtbevestiging ."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb diverse domeinnamen bij evenzoveel aanbieders geregistreerd en die sturen me allemaal een digitale factuur. Geen probleem want daar staat altijd de domeinnaam op en meestal voordat ik betaal controleer ik de factuur nog om te kijken of ik de domeinnaam al niet heb opgezegd.

 

Maar hier stond geen domeinnaam op en ook mijn bedrijfsnaam niet vandaar dat de alarmbellen gelijk gingen rinkelen. Had de factuur er professioneler uit gezien hadden ze heel misschien een kans van 0,0000000000000000001% gehad. Maar de kans dat ze de jackpot winnen in de staatsloterij acht ik groter. :P

 

edit: hun website is ook al zo lekker vaag. ;D

Link naar reactie
  • 0

Zou misschien wel moeten maar facturen van 50 euri vind ik nou niet zo schokkend, ;D Een registratie aanbieding of wat dan ook voor een paar honderd euro is een andere zaak. ;)

 

Als de factuur niet zo knullig was denk ik dat ze met zo'n laag bedrag meer zouden cashen :P

Link naar reactie
  • 0

Maar dit soort praktijken zijn toch strijdig met de wet oftewel deze partij is zwaar in overtreding en kunnen ze dus een hele dikke boete verwachten? Of heb ik dat mis?

 

Het gebeurt zo vaak dat ik onderhand echt het idee heb dat deze bedrijven er elke keer weer mee wegkomen.

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ben ik wel heel benieuwd hoe je dat weet. Met die informatie en die contacten denk ik dat er misschien iets ondernomen kan worden voordat het kwaad geschied.

 

Nou Jasper, weten doe ik het niet. Alleen heb ik afgelopen week ook zo'n factuur ontvangen en ik verwacht dat ik niet de enige ben. Ik heb dit topic alleen maar omhoog gehaald om te voorkomen dat anderen slachtoffer worden.

Link naar reactie
  • 0

Hij is er weer.......... Wees gewaarschuwd...

 

De PDF (zie bijlage in bericht) heeft een Auteur genaamd: Aye Hernandez, beetje dom of wellicht de fraudeur?

 

Mailing:

 

Geachte heer / mevrouw,

 

 

Bijgevoegd vindt u de specificatie aangaande uw domeinregistratie voor 2015 / 2016.

 

Hopelijk u naar behoren te hebben ingelicht.

 

 

Hoogachtend,

 

 

Esther Janssen

 

 

Klantenservice

NL Domein Host

info@nldomeinhost.nl

 

Factuur_930532.pdf

Link naar reactie
  • 0

Deze lijkt me wel een kans te maken op strafvervolging. Vaak is de intentie van oplichting lastig te bewijzen, maar als je in koeienletters "factuur" schrijft en in de kleine lettertjes "dit is geen factuur", daar zou het OM toch wel een zaakje aan kunnen wagen?

 

Edit: ik zie nu dat er geen geadresseerde en ook geen leveringsomvang opstaat, dat maakt het wellicht toch lastiger.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

2 facturen van het bijna hetzelfde "bedrijf" met opmerkelijke verschillen:

 

Factuur AquastoreXL --------------------------- Factuur henkh

Factuurnummer 930532 -------------------------Factuurnummer 4054833

Factuurdatum 03-02-2015 ---------------------- Factuurdatum 31-3-2014

Betalingsvoorwaarden 14 dagen ---------------- Betalingsvoorwaarden 14 dagen

Achterstandsrente 10,00 % --------------------- Achterstandsrente 10,00 %

Contactpersoon ---------------------------------- Contactpersoon

facturering Esther Janssen ----------------------- facturering Linda Jansen

IBAN ES 6920858308340330316921 ----------- NL28INGB0007370740

Tel: 0900-45785621 ----------------------------- 0900-25695512

geen k.v.k.nummer vermeld --------------------- K.v.K 56201737

NL Domein Host ---------------------------------- Domein Host Nederland

Postbus 685 -------------------------------------- Postbus 485

1018 VN Amsterdam ----------------------------- 6166 AA Sittard Nederland

.NL Domein Host --------------------------------- Domein Host Nederland

info(at)nldomeinhost.nl ---------------------------- info(at)domeinhostnederland.nl

 

Opmerkelijk is dat de naam net ietsjes anders is, en dat de familie Jans(s)en voor de facturering verantwoordelijk is. Ook is de kleur van het logo net ietsjes anders. Is dit een slimme truc om in het geval van het lopen tegen de spreekwoordelijke lamp niet voor de onterechte factuur die net ietsjes anders is geformuleerd verantwoordelijk te hoeven zijn?

Ook vind ik het Spaanse rekeningnummer opvallend.

 

edit: mailadressen aangepast zodat ze niet aanklikbaar zijn

 

Link naar reactie
  • 0

Zie ook voor een algemene waarschuwing: https://www.sidn.nl/a/over-sidn/let-op-spookfacturen of https://www.sidn.nl/a/over-sidn/update-spookfacturen (voor mij onbegrijpelijke update) en voor recente meldingen bijvoorbeeld: http://www.ovasten.nl/meldpunt/

 

Stel nu dat jouw KvK-nummer of postbusnummer op zo'n spookfactuur staat, wat doe je dan als ondernemer?

 

Opmerkelijk vind ik de whois-gegevens van de domeinnamen. Voorzover mogelijk lijkt dit aangepakt te zijn.

 

Misschien kan daar naast bijvoorbeeld KvK-gegevens checken bij voorlichting en preventie naar verwezen worden als (extra) controlemiddel.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Let op: NLdomeinhost.nl is weer aan het factureren voor de domeinregistratie 2018/2019

Kosten a 20 euro per maand en een redirect van 2 euro per maand.

Ze zijn wel zo schappelijk om de redirect ook weer als korting te geven, dat is dus gratis.

 

Op de factuur staat geen domeinnaam genoemd, dus geen idee waar het over gaat.

Link naar reactie
  • 0

Een reactie op de mail gehad:

 

- Autoreply -

 

Dit is een spookfactuur! Zeker niet betalen!

Het domein was vrij gekomen en wij hebben het geclaimd om mensen te waarschuwen voor deze wanpraktijken. Deze club doet dit al jaren en het is onbegrijpelijk dat ze hier maar mee door kunnen gaan!

 

Zie ook de tekst op de site: http://www.nldomeinhost.nl/

 

Indien u melding wil maken doe dat dan bij de fraudehelpdesk.

https://www.fraudehelpdesk.nl/spooknotas/

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.