Ga naar inhoud

domeinnaam verkopen aan investeringsbedrijf

Geplaatst:

pertrocasi

 

 

Beste collega ondernemers,

 

 

Ik heb een prachtige domeinnaam waarvan ik overtuigd ben, deze te kunnen verkopen aan een investeringsbedrijf. Heeft iemand enig idee waar ik een gepaste voorbeeldbrief kan vinden, die ik kan gebruiken.

 

Dank en groet

Featured Replies

Geplaatst:

TwaBla

 

Voorbeeldbriefoverdomeinverkoop.nl?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Christine

Ik heb een prachtige domeinnaam waarvan ik overtuigd ben, deze te kunnen verkopen aan een investeringsbedrijf.

 

Ehm, alle domeinnamen die iets betekenen of ertoe doen, bestaan al. En dan, waarom zou iemand een domeinnaam willen kopen? Domeinnamen doen er niet toe, het zijn de Google zoekresultaten die tellen.

 

 

 

Geplaatst:

John B

Heeft iemand enig idee waar ik een gepaste voorbeeldbrief kan vinden, die ik kan gebruiken.

 

Als je er daadwerkelijk van overtuigd bent dat je die domeinnaam - met winst - kunt verkopen aan een investeringsbedrijf, dan zou ik kiezen uit:

 

1. Een simpel briefje sturen met "Te Koop: , voor meer informatie bel .

 

Kost weinig moeite en als het echt zo interessant voor ze is als jij denkt, gaan ze je ongetwijfeld bellen.

 

2. Een tekstschrijver inhuren. Goed maatwerk scoort beter dan een aangepaste standaardbrief. En van de winst die je gaat maken, zou je die gemakkelijk moeten kunnen betalen.

 

(bovenstaande lijkt wellicht wat cynisch, maar is serieus bedoeld)

Geplaatst:

TwaBla

 

Zijn er investeringsbedrijven die domeinnamen kopen? Waarom? Willen die er aan verdienen misschien? Kun je de naam dan niet beter aan iemand slijten die er belang bij heeft? En dus meer betaalt dan de rest? Of veilen?

 

Scheelt weer een tekstschrijver.

 

De oplossing is misschien wel correct, maar is het probleem echt duidelijk?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Christine

 

 

Voorbeeldbriefoverdomeinverkoop.nl?

 

Die kun je vast wel aan een investeerder verkopen. Dan ben je zelf je eerste klant.

Geplaatst:

pertrocasi

  • Auteur

 

 

Dank Allen,

 

@Christine: het mooie aan onze domeinnaam is dat zonder reclame te hebben gemaakt op google deze bovenaan de lijst staatn, het is nogal een unieke domeinnaam.

 

@Twabla: wellicht is het inderdaad een beter idee, om de domeinnaam te verkopen aan iemand anders dan een investeringsbedrijf, tenzij het investeringsbedrijf de domeinnaam wil expoliteren in bedrijfsvorm, dus dat er bedrijfsactiviteiten worden gedaan vanuit de domeinnaam

Geplaatst:

Iwan van Geelen

 

 

Beste collega ondernemers,

 

 

Ik heb een prachtige domeinnaam waarvan ik overtuigd ben, deze te kunnen verkopen aan een investeringsbedrijf. Heeft iemand enig idee waar ik een gepaste voorbeeldbrief kan vinden, die ik kan gebruiken.

 

Dank en groet

 

Laat het eventjes weten of het gelukt is.... ik heb nog een archiefkast vol met zulke mooie namen!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Geplaatst:

Highio

Spreken we hier over een Nederlandse domeinnaam of internationale propositie?

 

Shortlist maken en bellen/mailen maar! ;)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

espen

Zet het lekker op sedo.com oid.

Als het een naam is die ze echt hadden willen hebben, dan hadden ze al contact met je opgenomen.

 

Er zijn nog tientallen miljoenen mensen als jou, die denken dat hun domein goud waard is.

Geplaatst:

HHB

Direct al bovenaan staan op google zonder verdere actie te hebben ondernomen?

Op welke woorden heb je dan via google gezocht?

Een extreme naam (Bijvoorbeeld QQQRRR) vind je altijd bovenaan, als je daarop gaat zoeken.

Helaas zullen er weinig mensen zijn, die op dit woord gaan zoeken.

Je hebt er dus niets aan.

Pas als je met "normale" woorden zoeken bovenaan komt te staan, heeft dit enige waarde.

 

Ik vrees, dat je jezelf al rijk rekent, terwijl je niets in handen hebt.

 

 

 

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Geplaatst:

fvddungen

Kan aan mij liggen, maar als er al veel op jou wordt gezocht en er dus aardig wat mensen op je naam komen, dan zet je er toch een mooie duidelijke te koop pagina op dat domein? Dat is toch wel het minste wat ik zou doen.

Zelfstandige loonslaaf

Geplaatst:

Iwan van Geelen

Direct al bovenaan staan op google zonder verdere actie te hebben ondernomen?

Op welke woorden heb je dan via google gezocht?

Een extreme naam (Bijvoorbeeld QQQRRR) vind je altijd bovenaan, als je daarop gaat zoeken.

Helaas zullen er weinig mensen zijn, die op dit woord gaan zoeken.

Je hebt er dus niets aan.

Pas als je met "normale" woorden zoeken bovenaan komt te staan, heeft dit enige waarde.

 

Ik vrees, dat je jezelf al rijk rekent, terwijl je niets in handen hebt.

 

 

 

 

toch dik 33000 resultaten :P

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Geplaatst:

HHB

33.000 hits met alleen een domeinnaam?

Lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Daar is toch niets te vinden.

 

Hans Bertram

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Geplaatst:

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

jochem8

 

toch dik 33000 resultaten :P

 

Exacte zoekresultaten? Wat is het maandelijkse zoekvolume dan, en bekijk je dat geo-specifiek?

Geplaatst:

Christine

 

 

About 184,000 results (0.26 seconds)

 

 

Dat zegt iets over hoe belangrijk een domeinnaam tegenwoordig nog is voor het zoeken.

Geplaatst:

jochem8

Dit specifieke geval niet nee, maar een beschrijvende domeinnaam is nog steeds heel veel (geld) waard.

Geplaatst:

Christine

Dit specifieke geval niet nee, maar een beschrijvende domeinnaam is nog steeds heel veel (geld) waard.

 

Wel veel geld waard, maar helpt je niet veel bij het gevonden worden via Google. Dus waarom zou je er dan veel geld voor betalen?

 

 

 

Geplaatst:

jochem8

Ik kan je met vele diverse domeinnamen in mijn portfolio het tegendeel bewijzen.

 

Als ik boeken zou verkopen en ik heb boeken.nl als domeinnaam dan hoef ik veel minder moeite te doen om hoog in Google te scoren op het keyword 'boeken' dan wanneer mijn domeinnaam hatseflatsgroenkaasplankjemetrubberenpootjes.nl zou zijn.

Geplaatst:

HHB

Jochem8 als SEO specialist en webshopspecialist heeft blijkbaar ervaring met het vermarkten van domeinnamen.

Hij zou dus suggesties moeten kunnen geven hoe dit te doen.

MIsschien een keer via een PB?

 

Hans Bertram

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Geplaatst:

DJK

Ik snap alle reacties wel hoor in dit topic, maar hier schiet petrocasi natuurlijk niets mee op. Geloof het of niet, maar in 2012 heb ik een domeinnaam voor een paar eurotjes geregistreerd (de naam van onze huidige webshop én BV). Deze naam was dus gewoon nog vrij en is een hele goede naam voor de type webshop dat ik heb. Direct nadat wij online waren gegaan en een klein beetje aan marketing hadden gedaan kreeg een concurrent lucht van ons (zonder dat we ook maar 1 product verkocht hadden) en is er een bod gedaan van €25.000 op enkel ons domeinnaam. Gelukkig hebben we dat toen niet gedaan.

 

Enfin, volgens mij zijn we het er wel met z'n allen over eens dat het verkopen van een domeinnaam aan een investeringsmaatschappij wel lastig wordt. Maar wellicht dat je kan proberen om je domeinnaam aan een bedrijf te slijten die al actief is in een soortgelijke branche?

 

Fijne zondag allen!

Geplaatst:

RiVe

Deze is me altijd bijgebleven, gewoon omdat ik het opmerkelijk vond.

 

Zelf heb ik laaatst ook een domeinnaam geclaimd, niet om te verkopen maar om zelf te gebruiken, de .nl versie die al veel eerder geclaimd was, wordt driftig gebruikt voor handelsdoeleinden en daar is een hele business om heen gebouwd, en is ook niet te koop voor een paar honderd euro maar zal ook het veelvoud daarvan opleveren bij verkoop. Niet in mijn bezit.

 

Ben benieuwd naar de domeinnaam en extensie van TS. :)

 

Geplaatst:

HHB

Natuurlijk kunnen domeinnamen geld opleveren. In de meeste gevallen zal het dan gaan om een naam, die een bepaald bedrijf al gebruikt hetzij als naam van de onderneming of van een product.

Dit geld overigens evenzo voor "merknamen" Bekende voorbeelden hiervan zijn ArenA en Philips en de meest bekende Pepsi (waren vergeten dit te registreren en heeft toen iemand anders gedaan).

 

Het aantal zoekresultaten dat je met een bepaalde naam vindt zegt helemaal niets.

Waar het om gaat, is in eerste instantie het aantal hits op de website met een bepaalde naam.

Met een unieke naam, waar niemand op zoekt, zal je waarschijnlijk wel bovenaan komen bij google als je op deze naam zoekt, maar het aantal hits zal "0" zijn als niemand naar de website gaat.

 

Hans Bertram

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Jelle van der Bij

@Christine - ze bestaan al maar zijn nog veelvuldig in handen van personen zoals Petrocasi. Dus het zou best iets kunnen zijn -> het hangt natuurlijk helemaal af van de naam.

 

Als je het domein aan een investeerder verkoopt, zal deze het domein dan gaan exploiteren of bewaren? Want als het dit laatste is, kun je het domein net zo goed zelf aanhouden toch? Grote kans dat je in de tussentijd een keer een email krijgt.

 

verhandelen ia SEDO is ook een goede optie. Daar zitten tal van handelaren en dus eventueel kans op een betere prijs.

Geplaatst:

HHB

De discussie, die hier gaat ontstaan lijkt mij erg boeiend te worden.

 

1) Is er een relatie tussen de waarde van een (domein)naam een het aantal zoekresultaten?

Op dit forum is aangetoond, dat het heel eenvoudig is iets te verzinnen, dat nog beschikbaar is en wat veel zoekresultaten oplevert. Gaat het misschien om het dagelijks gebruik van de naam? Bepaalt dit mede de waarde?

Vb. "Het ABC" levert op Google 19,6 Mio zoekresultaten op.

"Het doel" levert 31,8 Mio zoekresultaten op.

Mag je dan zeggen, dat "Het doel" 60% meer waard is dan "Het ABC"?

 

2) is er een relatie tussen het aantal hits (clicks op de site) en de waarde van een (domein)naam?

Hier is naar mijn idee geen eenduidig verband; het aantal hits wordt niet door de domeinnaam bepaald, maar door de inhoud van de site (en een groot aantal; andere parameters)

Daarnaast kan ik mij voorstellen, dat als bezoekers gericht aangesproken worden, de kwaliteit van de hits veel hoger is dan als men "eenvoudig" zoveel mogelijk bezoekers probeert te krijgen.

(100 bezoekers, die op zoek zijn naar een elektrische fiets" is iets heel anders dan bezoekers, die op zoek zijn naar "goedkoopste" , "beste" enz.

 

3) is er een relatie tussen de waarde en het bovenaan staan bij Google?

Zo levert het zoeken naar "Excel applicaties" op google.nl ca. 300.000 resultaten, waarbij "www.PowerFinance.nl" bovenaan staat. Heeft dit enige relatie met de waarde van de site en of de naam?

Ook kan je je afvragen wat de tijd hier voor invloed op heeft.

Op een bepaalde zoekterm 1 maand bovenaan staan is minder waard dan 1 jaar bovenaan staan?

 

4) is er enige relatie tussen de waarde van een (domein)naam en de prijs?

Zoals algemeen bekend, is er een verschil tussen de (economische) waarde van iets en de prijs.

De prijs is dat bedrag, dat tussen koper en verkoper is overeengekomen.

Naast een aantal waarde bepalende zaken (zie o.a. hierboven) zal de prijs niet alleen bepaald worden door de waarde (hierin zal ook iets te vinden zijn over de vraag en het aanbod), maar ook zeer partij specifiek zijn.

De domeinnaam "Bakker" zal voor een bakker zeer interessant zijn, voor een slager al veel minder.

Blijkbaar is er ook een subjectieve component, die de verkoopprijs sterk kan beïnvloeden.

Dit heeft naar mijn idee te maken met associatie, imago en meer van dat soort zaken.

 

Ik ben benieuwd of de echte deskundigen hier een model voor hebben (iets las de DCF methode?

 

Hans Bertram

Hans Bertram

te vinden op www.PowerFinance.nl voor Excel applicaties en www.BertramBolsius.nl voor trainingen en voordrachten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.