• 0

Kwaliteitsdrinkwater importeren

Beste mensen,

 

De laatste tijd zit ik met het idee om drinkwater te importeren vanuit het buitenland en deze op de markt te zetten in Nederland. Nu zullen de meeste zeggen maar Nederlandse kraanwater is goed en gezond genoeg en we hebben nog genoeg overige merken die we vanuit de supermarkt kunnen aanvullen.

 

Na een aantal google verzoeken blijkt drinkwater toch niet zo helder gezond te zijn dan dat wij denken. Over de details wil ik nu niets zeggen, maar als men gaat zoeken in google komen er genoeg narigheden naar voren.

 

Ten tweede vind ik het alternatief voor kraanwater (spa blauw, bar le duc) aan de dure kant.

 

Misschien is mijn idee voor nu geen goed idee, maar zullen we hier in Nederland in de toekomst niet bewuster te werk gaan met ons drinkwatervoorziening en gaan zoeken naar alternatieven.

 

Wat vinden jullie nu eigenlijk van mijn idee, want ik zit nog met genoeg gemengde gedachtes

 

Groeten Levent

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

...Nu zullen de meeste zeggen maar Nederlandse kraanwater is goed en gezond genoeg en we hebben nog genoeg overige merken die we vanuit de supermarkt kunnen aanvullen.

.....

Ten tweede vind ik het alternatief voor kraanwater (spa blauw, bar le duc) aan de dure kant.

 

Van de wiki

"Bar-le-Duc is Nederlands mineraalwater. Het wordt gewonnen naast de snelweg A2 ter hoogte van het Utrechtse industrieterrein Lage Weide."

 

Het is dezelfde bron van waaruit grote delen van Utrecht van drinkwater worden voorzien.

 

De indruk wekken dat drinkwater van slechte kwaliteit is gaat in zijn algemeenheid niet op voor heel Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Je wilt dus mensen, door te stellen dat ons kraantjeswater niet goed is, overtuigen om jou water te kopen? Kansloos.

 

Ons water is prima. In landen waar het van mindere kwaliteit is staat bronwater voor een paar dubbeltjes per liter bij de super.

 

Hier kun je met veel marketing water verkopen. Die doelgroep en de kleine doelgroep, waaronder ik en Christine blijkbaar, die wel verschil proeft in water en er (mogelijk) voor wil betalen bereik je niet met onzin als 'googlen levert op dat ons water narigheden bevat'.

 

Link naar reactie
  • 1

 

Lijkt me iets voor cloud commerce. Je verdampt het water bij de bron, vliegt de waterdamp naar Nederland en dan laat je het afkoelen op het leveradres. Je kan het ook in de Alpen opslaan als sneeuw en dan per riviertransport naar Nederland brengen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik geef Christine gelijk dat ieder watermerk een specifieke smaak heeft.

En er is wel degelijk een doelgroep die wil betalen voor een fles water.

Ik geef met plezier een euro uit aan een fles Perrier.

 

TS wil graag water leveren aan een doelgroep die niet van de kraan wil drinken maar ook geen hoge prijs wil betalen voor een fles in de winkel.

 

Deze doelgroep wordt reeds bediend door de goedkope huismerken van de supermarkten.

Ik zie niet in hoe je goedkoper kan aanbieden dan de prijzen die nu worden gerekend.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Peter,

 

Natuurlijk wil ik je wel informatie geven, maar mijn doel is niet om Nederlands drinkwater zwart te maken en daardoor zoals Willem Joosten ook zegt ''Nederlands drinkwater'' zwart maken om mijn eigen water of wat dan ook te promoten. In de onderstaande link kan je lezen dat er degelijk medicijnen resten zitten in ons kraanwater die waarschijnlijk via urine van bijvoorbeeld de buurman terecht is gekomen in ons drinkwater. Nadrukkelijk word ook weer vermeld dat het absoluut niet de hoeveelheid is die schadelijk is, maar er word ook niet ontkent dat het niet in ons drinkwater aanwezig is. Natuurlijk heb ik respect voor wat iedereen over dit onderwerp zal denken, maar persoonlijk geef ik sinds ik dit bericht heb gelezen niet meer de voorkeur aan kraanwater. Natuurlijk zal er wel een verschil zitten of je een glas water uit de kraan in Amsterdam drinkt of een glas water in Valkenburg.

 

Mijn actie is absoluut niet om op korte termijn een zwarte campagne te starten tegen ons kraanwater in Nederland, maar mijn gedachte is dat mensen in de toekomst toch bewuster zullen zijn op gebied van gezondheid en dat men ook kritischer zal zijn op oa. drinkwater. Ik verwacht dat de Nederlandse bevolking in te toekomst zich bewuster bezig zal houden met het selecteren van gezond drinkwater ipv dat men zich gaat vasthouden aan de verhalen van dat ons drinkwater in Nederland toch heel erg schoon is. Er zal heus wel een kern van waarheid achter zitten, maar of het schoon genoeg is valt als discussie niet te vermijden

http://www.kraanwater.nu/feiten/Kraanwater_zuiver_van_kwaliteit/Pages/Medicijnresten_in_kraanwater.aspx

Link naar reactie
  • 0

 

Hallo Leventlevent,

 

Kun je dit onderwerp wellicht ook als ondernemer benaderen? Heb je je een beetje verdiept in tafelwater en bronwater? Waar komt dat vandaan? Hoe wordt dat verkocht? Waar wordt aan verdiend? Wat kun jij als ondernemer daar aan toevoegen?

 

HL is een ondernemersforum en die invalshoek ontbreek nog een beetje, vandaar dat we al snel over de smaak van water zitten te kletsen. Dus wat is je plan?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste levenlevent,

 

De overheidsregels m.b.t verpakt water staan in het Warenwetbesluit verpakte waters

Hou er verder rekening mee dat je verbruiksbelasting moet betalen.

En verder biedt de brancheorganisatie FWS veel interessante informatie over dit onderwerp.

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Beste Peter,

 

In de onderstaande link kan je lezen dat er degelijk medicijnen resten zitten in ons kraanwater die waarschijnlijk via urine van bijvoorbeeld de buurman terecht is gekomen in ons drinkwater. Nadrukkelijk word ook weer vermeld dat het absoluut niet de hoeveelheid is die schadelijk is, maar er word ook niet ontkent dat het niet in ons drinkwater aanwezig is.

 

In geval van medicijnresten zal het voornamelijk gaan om drinkwater gewonnen uit oppervlakte water. Deze resten zijn echter relatief makkelijk te verwijderen, zeker op kleine schaal.

Dit is echter niet alleen een Nederlands probleem, dit speelt wereldwijd. Water uit het buitenland halen zegt dus niet per definitie dat de kwaliteit beter is. Dat ligt maar net aan hoe men het water bereid, maar dan kun je ook in Nederland terecht voor goed water.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Beste leventlevent,

 

je schrijft 'ik', op basis waarvan ik dan weer vermoed dat je alleen zou willen ondernemen. Hoe zou je dan een plaatsje in de markt willen veroveren met sterke merken en krachtige campagnes als KRNWTR?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Nico,

 

dat heb ik natuurlijk voor je uitgezocht!

In de Wet op de verbruiksbelasting van alcoholvrije dranken staat in artikel 8:

"Onder mineraalwater wordt verstaan:

a. natuurlijk en kunstmatig mineraalwater;

b. spuitwater;

c. water dat kennelijk is bestemd voor inwendig gebruik door de mens, in kleinhandelsverpakking of in een verpakking die is bestemd voor afnemers die daaruit water voor gebruik ter plaatse afleveren"

 

Dus ja: geldt ook voor hemelwater.

 

Vriendelijke groet, Miki

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Ik geef Christine gelijk dat ieder watermerk een specifieke smaak heeft.

En er is wel degelijk een doelgroep die wil betalen voor een fles water.

Ik geef met plezier een euro uit aan een fles Perrier.

 

TS wil graag water leveren aan een doelgroep die niet van de kraan wil drinken maar ook geen hoge prijs wil betalen voor een fles in de winkel.

 

Deze doelgroep wordt reeds bediend door de goedkope huismerken van de supermarkten.

Ik zie niet in hoe je goedkoper kan aanbieden dan de prijzen die nu worden gerekend.

 

 

 

Hier in China kan het wel. Je koopt voor 12-16 eurocent een flesje water van goede smaak en kwaliteit.

 

Water kost (hier tenminste) 0.45 euro per cuub. Hierna filtratie etc etc. misschien wat toevoegen mineralen en spoorelementen die het "gezonder maken" maar dat kost echt bijna niets op volume.

 

Flesje is het duurste maar als ze hier al winst maken op 1rmb flesje a 0.6 liter (zeg 12ct) dan zie ik kansen in NL voor iets vergelijkbaars. Wat is dus al "heel goedkoop" in de supermarkten in NL?

 

Overigens is dit booming business buiten NL, voor 100.000usd heb je een compleet geautomatiseerd systeem, doe er nog 40K bij een je heb de machine om de flesjes zelf te maken ook. Is even slikken, maar zoals met alles, als je het in de markt kunt zetten ben je spekkoper.

Link naar reactie
  • 0

Een hele tijd geleden een reportage gezien over een firma die drinkwater in flesjes verkocht gebotteld op de fiji-eilanden.

 

Grote woorden over gezond water en zo maar dat de lokale bevolking daardoor onvoldoende water had dat stond niet op het (dure) flesje vermeldt.

 

Als je in zo'n business aan de slag wilt dan ga je veel aandacht moeten besteden aan transparantie en oprechtheid(marketing). Als je bepaalde zaken verzwijgt dan ga je snel in het vizier van de media en ngov-organisaties komen.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Overigens is dit booming business buiten NL, voor 100.000usd heb je een compleet geautomatiseerd systeem, doe er nog 40K bij een je heb de machine om de flesjes zelf te maken ook. Is even slikken, maar zoals met alles, als je het in de markt kunt zetten ben je spekkoper.

 

In Den Bosch staat de waterfabriek. De Waterfabriek is onderdeel van een opleidingstraject van het Karel Willem I College en wordt bedient door studenten procestechniek.

Je kunt daar gewoon een palletje gelabelde flesjes bestellen om te proberen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 130 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.