• 0

Haartransplantatie video

We (ik en een fotograaf) willen een haartransplantatie vastleggen. (Vanaf het begin, het bezoeken van de kliniek, het transplanteren van de haren tot het uiteindelijke resultaat van de transplantatie.)

 

Er zal uren aan materiaal zijn, maar in eerste instantie zal dat alleen worden gebruikt voor een explainer video van 3 minuten. Terwijl er naar mijn idee veel meer met het materiaal kan gebeuren, bijv. een minidocu op youtube van 45min.

Het zou voor mij een mooie case zijn om te laten zien wat ik kan, maar de mensen om mij heen zien het niet helemaal zitten omdat er veel bij komt kijken. Terwijl ik juist denk dat mensen die een haartransplantatie overwegen er veel aan kunnen hebben. Ik kan dus hen proberen te overtuigen of het zelf gaan publiceren. Wat denken jullie? Overtuigen of gewoon zelf publiceren?

 

(Ik kan de video ook later hier posten.)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

nou Hans ik heb de vraag vrij breed opgevat.. ook al word ie wat beperkt geformuleerd het zou een sales vraag kunnen zijn.. maar toch zeker het dillemma van een creatieve filmmaker vs ondernemende filmer, als ik het zo kan samenvatten.

 

de sales vraag zou kunnen zijn.. hoe kan ik mijn klanten beter leren overtuigen van toegevoegde waarde van extra producten..

 

en om de inhoudelijke vraag ook wat directer te beantwoorden..

Ik zou gaan voor kijken hoe je kunt overtuigen, een versie maken voor eigen portfolio kan altijd nog (indien de rechten van het beeldmateriaal goed geregeld zijn) verkopen van de min-docu als product levert uiteraard meer op en kan dan alsnog als referentie dienen voor de portfolio.

Een ondernemer wil verkopen en een creatieve filmmaker wil vooral mooie producten maken.. als je bedrijfsvideo's maakt zal toch vooral de ondernemer de boventoon moeten voeren denk ik..

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kann er eerlijk gezegd geen touw aan vastknopen.

 

WE (ik en een fotograaf): Wat de rol van de fotograaf in het geheel is, is me duidelijk. Maar wat is de rol van „ik“. Degene die transplanteert?

 

Ik kann dus hen proberen te overtuigen of het zelf gaan publiceren. Wie is „hen“? Degene die een haartransplantatie overwegen? Of de mensen om je heen? Wie moet het publiceren? De mensen die een haartransplantatie overwegen of die uitvoeren?

 

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

nou Hans ik heb de vraag vrij breed opgevat.. ook al word ie wat beperkt geformuleerd het zou een sales vraag kunnen zijn.. maar toch zeker het dillemma van een creatieve filmmaker vs ondernemende filmer, als ik het zo kan samenvatten.

 

de sales vraag zou kunnen zijn.. hoe kan ik mijn klanten beter leren overtuigen van toegevoegde waarde van extra producten..

 

en om de inhoudelijke vraag ook wat directer te beantwoorden..

Ik zou gaan voor kijken hoe je kunt overtuigen, een versie maken voor eigen portfolio kan altijd nog (indien de rechten van het beeldmateriaal goed geregeld zijn) verkopen van de min-docu als product levert uiteraard meer op en kan dan alsnog als referentie dienen voor de portfolio.

Een ondernemer wil verkopen en een creatieve filmmaker wil vooral mooie producten maken.. als je bedrijfsvideo's maakt zal toch vooral de ondernemer de boventoon moeten voeren denk ik..

 

Bedankt voor je inzichten.

Voor de mensen die mijn post niet helemaal snappen, ik zal het morgen even aanpassen, het is nu vrij laat, dus dat gaat niet helpen als ik het nu aanpas.

Link naar reactie
  • 0

nou Hans ik heb de vraag vrij breed opgevat.. ook al word ie wat beperkt geformuleerd het zou een sales vraag kunnen zijn.. maar toch zeker het dillemma van een creatieve filmmaker vs ondernemende filmer, als ik het zo kan samenvatten.

 

de sales vraag zou kunnen zijn.. hoe kan ik mijn klanten beter leren overtuigen van toegevoegde waarde van extra producten..

 

en om de inhoudelijke vraag ook wat directer te beantwoorden..

Ik zou gaan voor kijken hoe je kunt overtuigen, een versie maken voor eigen portfolio kan altijd nog (indien de rechten van het beeldmateriaal goed geregeld zijn) verkopen van de min-docu als product levert uiteraard meer op en kan dan alsnog als referentie dienen voor de portfolio.

Een ondernemer wil verkopen en een creatieve filmmaker wil vooral mooie producten maken.. als je bedrijfsvideo's maakt zal toch vooral de ondernemer de boventoon moeten voeren denk ik..

 

 

mijn mening: je doet nu het huiswerk voor de vragensteller... je bent te lief.. :-K

wegmodereren en vraag om een nieuwe post met een fatsoenlijke vraagstelling en toelichting.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

......... maar toch zeker het dillemma van een creatieve filmmaker vs ondernemende filmer, als ik het zo kan samenvatten.

.........................

Een ondernemer wil verkopen en een creatieve filmmaker wil vooral mooie producten maken.. als je bedrijfsvideo's maakt zal toch vooral de ondernemer de boventoon moeten voeren denk ik..

 

 

Ik ben van mening dat de scheiding tussen creatieve en ondernemende filmmakers een vorm van in hokjes denken is. Ze hoeven elkaar niet uit te sluiten. Sterker nog, ik ben van mening dat de scheiding suggereert dat een bedrijfsvideo niet mooi kan en creatief kan zijn.

Nu ben ik als creatieve en ondernemende filmmaker natuurlijk bevooroordeeld, maar dat wilde ik even kwijt. ;)

(Hoewel er natuurlijk ook filmmakers zijn die bijna alleen maar ondernemend of creatief zijn.)

 

De vraag is nu: wie moet waarom overtuigd worden?

Een filmmaker om het te maken?

Of een filmmaker om het gratis te maken?

De bank om het te financiëren?

Je moet zowiezo een patient overtuigen om mee te werken.

 

Er zit hier zeker een goed verhaal in. Zo op het eerste gezicht zal er op minstens 3 dagen gefilmd moeten worden. Ook voor de bedrijfsfilm van 3 minuten.

 

Een documentaire van 45 minuten maken vergt wat meer tijd in voorbereiding (docu's hebben ook een scenario of op zijn minst een droomscenario, ook al kunnen ontwikkelingen tijdens het filmen anders uitpakken. Kijk maar naar de docu 9/11: daar liep alles anders dan gedacht :P ).

Ook is 45 minuten monteren veel werk als het een boeiende documentaire moet worden. De kans is groot dat er ook meer dan 3 dagen gefilmd moet worden. Anders wordt het een soort Vinger aan de pols tutorial. Dat is waarschijnlijk niet wat je voor ogen hebt?

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben van mening dat de scheiding tussen creatieve en ondernemende filmmakers een vorm van in hokjes denken is. Ze hoeven elkaar niet uit te sluiten. Sterker nog, ik ben van mening dat de scheiding suggereert dat een bedrijfsvideo niet mooi kan en creatief kan zijn.

Nu ben ik als creatieve en ondernemende filmmaker natuurlijk bevooroordeeld, maar dat wilde ik even kwijt. ;)

 

Walter, ik ben het helemaal met je eens.. Het een sluit het ander absoluut uit. het is ook hokjes denken wat ik deed (en ook weer typisch iets waar creatieven vaak een hekel aan hebben ;D)

Maar het is bewust dat ik hier een redelijk scherp onderscheid neerleg in dit topic.. het is ook gebaseerd op mijn ervaring dat veel mensen creatieve beroepen altijd in meer of mindere mate worsteling hebben met het willen maken van wat hun creatieve geest ze ingeeft tegenover wat de opdrachtgever vraagt. Velen moeten daar een weg zien te in vinden en kan het helpen als ze dit onderscheid eerst scherper te gaan zien om het vervolgens ofwel samen te smelten tot een creatieve ondernemer of juist heel scherp onderscheid te gaan maken tussen werk in opdracht en vrije werken.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.