• 0

marketing resultaten eerste maand na opening webshop

Beste HL,

 

Sinds een maand ben ik van start gegaan met mijn nieuwe webshop in mode accessoires (sieraden / tassen / schoenen). De doelgroep zijn vrouwen van 15 tot 35 jaar jong.

De resultaten zijn wat wisselvallig en vallen mij eigenlijk tegen, zeker gezien de goede start die ik gemaakt heb. In de eerste 2 weken heb ik zo'n 25 bestellingen gehad. De daaropvolgende 2 weken vielen erg tegen (5 bestellingen). Ik begrijp niet goed hoe dit kan en ben eigenlijk op zoek naar wat nuttig advies, om mijn verkopen te stimuleren.

Mijn marketing is voornamelijk (lees: volledig) gebaseerd op facebook advertenties. Dit genereert naar mijn idee wel veel verkeer (4100 unieke bezoekers) maar helaas levert het tegenvallende verkoopresultaten op.

Een maand is natuurlijk erg kort, maar ik heb mijn parttime baan opgezegd om een succes te maken van mijn nieuwe avontuur, en ik begin mij zorgen te maken (hier was ik wellicht wat te voorbarig)

De naam van de website laat ik liever even achterwege openbaar (via PM kan dit natuurlijk wel)

 

Hieronder de gegevens van de eerste maand (01-11 tot 01-12)

 

Herkomst aantal bezoekers:

Directe link 5554 (directe link via facebook bericht!)

facebook.com 889

m.facebook.com 776

l.facebook.com 437

lm.facebook.com 214

google.nl 208

google.be 55

 

 

unieke bezoekers: 4185

bestellingen: 30

Gem. Waarde €38,74

Facebook adv. kosten €733

kosten per bezoeker €0.175

Omzet €1162

 

Mochten jullie meer gegevens nodig hebben, dan hoor ik dat graag.

 

Wie o wie wil mij helpen?

 

Mvg,

 

Rianne

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vervelend dat de verkopen tegenvalt. Is je webshop gekoppeld aan Google Analytics? Dan kun je namelijk zien wat de bezoekers op de website doen en hoevaak ze verder klikken. Tevens kun je naar de Bounce percentage kijken, dit is het percentage die direct je website verlaat zonder verder te klikken.

 

Daarnaast nog een vraag: Consumenten zijn laatste tijd erg terughoudend met aankopen via een webshop. Heb je nagedacht over hoe je vertrouwen kunt creëren bij je bezoekers? Denk aan Webshop waarborg etc...

 

Heb je ook nagedacht over klantenbinding? Denk bijvoorbeeld aan nieuwsbrief etc...?

 

Groeten,

 

Karen

Edita Media

Edita Media Company is een reclamebureau waarbij bijna alle activiteiten onder één dak worden uitgevoerd. Wij zorgen ervoor dat u geen tussenschakel wordt tussen allerlei kleine partijen. Innovatie en creatie staan bij ons hoog in het lijst. | info@editamedia.nl | www.editamedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Dat klinkt niet best...

 

Mijn tips:

1. Zoek snel weer werk! Die shop kun je makkelijk naast je part-time baan doen.

2. Meten is weten! Met Analytics kom je een heel eind..

3. Kijkers zijn nog geen kopers! Ruim 700 euro uitgeven voor nog geen 1200 euro omzet is belachelijk.

 

Die 38 euro omzet gemiddelde is neem ik aan inclusief verzending. Zelfs als je handel twee of drie keer over de kop gaat is het nog voordeliger om de spullen nieuw uit doos tegen kostprijs op de rommelmarkt te verkopen. Wellicht had je meer omzet gehad wanneer je je marketingbudget had ingezet om korting te geven.

 

Betalen voor adverteren op facebook vind ik sowieso onzin. Het is een social network platform. Zet het dan ook als dusdanig in. Dus niet adverteren maar met een dusdanig goed aanbod komen dat mensen het zelf (via oa. facebook) gaan rondvertellen. Daar heb je volgens mij veel meer aan. Buiten facebook zijn er vast nog veel meer andere mogelijkheden om te adverteren, die wellicht meer omzet opleveren. Maar misschien kun je beter leuke verkoopacties bedenken die gratis publiciteit opleveren. Dolle dwaze dinsdagavond of superspaarvoordeel, speciale korting voor buurtkrant lezers, of ... verzin maar.

 

Verder zijn internetshoppers bij uitstek koopjesjagers. Is jouw aanbod niet uniek en niet het meest voordelig, dan kijken ze misschien wel, maar hebben ze met drie klikken een goedkopere leverancier gevonden. Probeer je dus duidelijk te onderscheiden.

 

Succes met je shop, maar ook met het vinden van een vast inkomen als basis!

Link naar reactie
  • 0

Eerste vraag: heb je een ondernemingsplan? En wat zijn jouw vaardigheden om een webshop in al haar facetten met deze producten te gaan draaien?

 

Op maandbasis is er als constatering nog praktisch geen organisch verkeer. Hoe kom dit? Hoeveel pagina's zijn inmiddels geindexeerd als je site:jouwurl.nl in de Google zoekbalk invult? Hoe vriendelijk zijn deze zoekresultaten?

 

Beheer je de Facebook advertenties zelf? Is er ook een like pagina?

 

Waar komen de eerste 25 bestellingen vandaan? Heb je deze klanten gevraagd of alles naar tevredenheid is en of ze misschien verbeterpunten hebben voor een startende ondernemer? Heb je na de eerste twee weken activiteiten wijzigingen doorgevoerd?

 

Hoe breed en diep is het assortiment? Hoeveel heb je daar in geinvesteerd als je dat prijs wilt geven? Zijn facturen voldaan? Maak sowieso nog eens een belrondje of mailrondje langs leveranciers voor verkoopondersteunende tips. Laat daarbij zien wat je doet.

 

Als je nog geld en tijd over hebt, dan kun je bijvoorbeeld ook meer content gaan maken (productomschrijvingen, afbeeldingen, landingspagina's), gaan flyeren, party's organiseren of aan een beurs meedoen.

 

Ik vraag me even hardop af of de zoekresultaten van 'directe link' alleen te danken zijn aan Facebook, of ben je dat mogelijk ook nog zelf?

 

Schrale troost: ik ken weinig webshops die binnen een maand succesvol zijn... ga pas adverteren als de webshop redelijk op orde is.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Erg vervelend om te horen dat de resultaten tegen vallen, helemaal als je je baan ervoor heb opgezegd.

 

Als ik zo naar de cijfers kijk, lijkt de conversie wel heel laag: 30 bestellingen / 4185 unieke bezoekers = 0.007% conversie. Misschien dus eerst even kijken wat je aan je website/producten/prijzen kan veranderen voordat je verder gaat met adverteren.

Link naar reactie
  • 0

Mijn marketing is voornamelijk (lees: volledig) gebaseerd op facebook advertenties. Dit genereert naar mijn idee wel veel verkeer (4100 unieke bezoekers) maar helaas levert het tegenvallende verkoopresultaten op.

[*]Zet nooit in op reclame alleen (outbound marketing).

[*]Zet vervolgens ook nooit op maar één reclamekanaal in.

[*]Misbruik social media niet.

 

Eén maand online is te kort om überhaupt iets zinnigs over het organisch verkeer te kunnen zeggen. In die ene maand heb je eigenlijk alleen het succes/falen op korte termijn van een handvol Facebook-advertenties kunnen meten.

 

Je moet je marketinginspanningen verbreden en daarbij wat meer geduld hebben.

Link naar reactie
  • 0

Kun je de url van de webshop niet plaatsen (bijv mbv tinyurl.com zodat eea niet geïndexeerd wordt)? Wellicht komen er een aantal conversiekillers naar boven die aangepakt kunnen worden.

 

 

 

Ben erg benieuwd wat jullie inhoudelijk van de site vinden.

 

Daarnaast nog een vraag: Consumenten zijn laatste tijd erg terughoudend met aankopen via een webshop. Heb je nagedacht over hoe je vertrouwen kunt creëren bij je bezoekers? Denk aan Webshop waarborg etc...

 

Heb je ook nagedacht over klantenbinding? Denk bijvoorbeeld aan nieuwsbrief etc...?

 

Webshop keurmerk is een goed idee! Ga ik vandaag gelijk even naar kijken.

Klantenbinding ben ik druk mee bezig. Eerste nieuwsbrief is de deur een week geleden uitgegaan.

 

 

Mijn tips:

1. Zoek snel weer werk! Die shop kun je makkelijk naast je part-time baan doen.

2. Meten is weten! Met Analytics kom je een heel eind..

3. Kijkers zijn nog geen kopers! Ruim 700 euro uitgeven voor nog geen 1200 euro omzet is belachelijk.

 

 

Betalen voor adverteren op facebook vind ik sowieso onzin. Het is een social network platform. Zet het dan ook als dusdanig in. Dus niet adverteren maar met een dusdanig goed aanbod komen dat mensen het zelf (via oa. facebook) gaan rondvertellen. Daar heb je volgens mij veel meer aan.

 

Ik ben een student en heb mijn bijbaan van 2 dagen in de week opgezegd. Hierdoor heb ik naast het studeren nu echt de ruimte. Dus een andere bijbaan zoeken is geen optie.

Heb gisteren voor het eerst Google Analytics eens goed bekeken. Ben inderdaad achter een paar essentiële dingen gekomen die ik zonder geld uit te geven op kon lossen. (Bijvoorbeeld de laadtijd van de homepage, die door te grote afbeeldingsformaten onnodig langzaam laadde.)

De reden dat ik voor adverteren op Facebook heb gekozen, is om een publiek op te bouwen. Ben uiteraard druk bezig met het zoeken naar goede mogelijkheden van adverteren via andere kanalen. Zal hier nog meer tijd in gaan stoppen. Bedankt voor je tips!

 

Eerste vraag: heb je een ondernemingsplan? En wat zijn jouw vaardigheden om een webshop in al haar facetten met deze producten te gaan draaien?

Ik heb al een aantal jaren ervaring met een andere webshop, deze liep aardig, maar van de winst kon ik niet leven. Vandaar dat ik nu een grotere stap heb gemaakt.

 

Op maandbasis is er als constatering nog praktisch geen organisch verkeer. Hoe kom dit? Hoeveel pagina's zijn inmiddels geindexeerd als je site:jouwurl.nl in de Google zoekbalk invult? Hoe vriendelijk zijn deze zoekresultaten?

 

Volgens mij zijn alle pagina's geïndexeerd en zijn de zoekresultaten vriendelijk genoeg.

 

 

Beheer je de Facebook advertenties zelf? Is er ook een like pagina?

 

Waar komen de eerste 25 bestellingen vandaan? Heb je deze klanten gevraagd of alles naar tevredenheid is en of ze misschien verbeterpunten hebben voor een startende ondernemer? Heb je na de eerste twee weken activiteiten wijzigingen doorgevoerd?

 

Ja, de Facebook advertenties en berichten beheer ik zelf. Post bijna elke dag iets op de Likepage.

Ik ben er van overtuigd dat de klanten tevreden zijn. Heb hier erg veel tijd in geinvesteerd. Heb inmiddels ook al klanten die nogmaals besteld hebben.

 

Ik vraag me even hardop af of de zoekresultaten van 'directe link' alleen te danken zijn aan Facebook, of ben je dat mogelijk ook nog zelf?

 

Facebook en de site zelf zijn dat inderdaad.

 

[*]Zet nooit in op reclame alleen (outbound marketing).

[*]Zet vervolgens ook nooit op maar één reclamekanaal in.

[*]Misbruik social media niet.

 

Eén maand online is te kort om überhaupt iets zinnigs over het organisch verkeer te kunnen zeggen. In die ene maand heb je eigenlijk alleen het succes/falen op korte termijn van een handvol Facebook-advertenties kunnen meten.

 

Je moet je marketinginspanningen verbreden en daarbij wat meer geduld hebben.

Dat het enkel inzetten van reclame via Facebook geen goed plan is, is mij dankzij jullie reacties duidelijk geworden. Bedankt! Ik ga hard bezig met het verbreden van de marketing naar andere kanalen.

 

Bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een prima internetverbinding en een snelle computer, maar het inladen van je pagina duurde lang. Elke pagina waar ik naartoe ga is even traag. Een paar tips waar je wellicht naar kunt kijken:

 

1. Bounce rate in Google Analytics. Is deze heel hoog, dan zou het erop kunnen wijzen dat meer mensen hier last van hebben.

2. Page speed tool: https://developers.google.com/speed/pagespeed/

3. Op je homepage denk ik in eerste instantie op een fashion blog terechtgekomen te zijn. Een paar goed in het oog springende aanbiedingen kunnen helpen.

 

Dan in het algemeen: niet wedden op 1 paard. Facebook adverteren kan nuttige zijn, maar niet met deze getallen.

 

Verder ziet het er allemaal mooi uit, dus niet te snel de moed opgeven, maar goed kijken naar wat de anderen hier ook gaan zeggen en inderdaad, een beetje geduld. Een maand is heel kort om je teveel zorgen te maken.

Link naar reactie
  • 0

Hier een goed artikel van vandaag omtrent Facebook adverteren!

 

http://www.frankwatching.com/archive/2014/12/02/adverteren-op-facebook-zo-haal-je-meer-roi-uit-je-campagnes/

 

En plaats je webshop in het ''wat vinden jullie van '' gedeelte van Higherlevel. Daar zal je zeker nog kritische punten krijgen die aan te pakken zijn. Je slider beslaat mijn hele beeldscherm bijvoorbeeld. Ik zie daar veel liever wat producten met prijzen en mooie kleine fotos.

 

Succes.

 

Danny

 

 

[Mod edit: printscreen van site op verzoek TS verwijderd]

Link naar reactie
  • 0

Die slider op de homepage is echt belachelijk groot. Verklein die en zet er een goed stuk tekst naast. Je homepage bevat nu geen tekst die interessant is voor de zoekmachines. Ik zie geen telefoonnummer of contactgegevens op de site?

 

Je zegt het volgende "Je krijgt binnen 24 uur antwoord op je vragen." Moet ik echt zo lang wachten??

 

Zorg voor teksten bij je categorieën. Daar toon je nu wel tekst, maar dat is een afbeelding, daar kan Google niets mee.

 

Facebook adverteren kan best nuttig zijn als ik kijk naar je doelgroep, maar wat mij betreft kan je je beter richten op een goede vindbaarheid. Daarmee bouw je een solide basis op voor verdere groei. Organische groei die je straks niets meer kost.

 

Hou er ook rekening mee dat men tegenwoordig gewend is om 4 paar dezelfde schoenen te bestellen in verschillende maten en dan de rest doodleuk terug stuurt, daar gaat je winst.

 

Werk aan je backlinks, je hebt nu niets.

 

Op de engelstalige site toon je dezelfde beschrijving van een product in het nederlands = duplicate content. Vertaal die teksten naar het engels. Echter vraag je ook af, of je wel een engelstalige site nodig hebt. Kost alleen maar meer tijd en levert wellicht niets op.

 

Zorg dat je echt unieke producten hebt, die misschien door de vele fashionblogs worden opgemerkt.

 

Een maand online is natuurlijk nog niets om iets over de haalbaarheid van je shop te zeggen.

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Mod reactie:

 

alle goede bedoelingen van iedereen ten spijt, maar dit is nu het 2e topic in korte tijd dat ontaardt in een (inhoudelijk goede) site review in een board dat daarvoor niet bestemd is.

 

Voor de goede orde nog even de spelregels:

[*]site reviews en vermelding van links zijn toegestaan in het "Wat vinden jullie van mijn"-board

[*]in overige boards zijn links naar eigen sites (ook indirecte urls) niet toegestaan

 

Vriendelijk verzoek daarom aan HL-leden om nieuwe leden niet op het verkeerde been te zetten

- vraag dus niet om het plaatsen van een link naar de eigen site!

- verwijs aub naar het juiste board

 

Dit topic gaat op slot. Eventueel kunnen de bestaande reacties verplaatst en nieuwe reacties geplaatst worden na een post in het "Wat vinden jullie van mijn"-board

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.