Herman Wijffels Innovatieprijs

Aanbevolen berichten

Herman Wijffels Innovatieprijs

 

Ondernemers staan vaak voor frisse ideeën. Ze zijn de motor achter vele vernieuwingen. Dat verdient applaus en ondersteuning. Vandaar dat de Rabobank jaarlijks de Herman Wijffels Innovatieprijs uitreikt, een stimuleringsprijs voor innovatieve ondernemers die staan voor een knap staaltje duurzaam ondernemerschap.

 

Onderscheid

Nederland telt bijna 700.000 ondernemingen in het midden- en kleinbedrijf. Elke ondernemer kan zich door middel van innovaties onderscheiden van zijn collega's. Dat versterkt de concurrentiepositie en zo worden de overlevingskansen van het bedrijf groter. Innovaties vormen voor velen vaak de aanleiding om een eigen bedrijf te starten.

 

Duurzaamheid

Tegenwoordig is innovatie ook onlosmakelijk verbonden met duurzaamheid in de breedste zin van het woord. Met de Herman Wijffels Innovatieprijs steunt de Rabobank (aspirant) ondernemers die het lef en talent hebben om oplossingen te bedenken waar de maatschappij iets aan heeft en die daar ook nog aan kunnen verdienen. Daarbij gaat het vooral om denkkracht en verbeeldingskracht.

 

Afscheid

In 1999 nam de heer Herman Wijffels afscheid als voorzitter van de hoofddirectie van Rabobank Nederland. Voor deze gelegenheid werd het Herman Wijffels Fonds opgericht. Het doel van het fonds is "het verlenen van financiële en eventueel andere vormen van ondersteuning aan initiatieven, die het coöperatief en maatschappelijk verantwoord ondernemerschap (MVO) van jongeren bevorderen". De Herman Wijffels Innovatieprijs is de realisatie van de doelstelling van het fonds.

 

Alle leeftijden

Van 2002 tot en met 2004 werd de prijs toegekend aan ondernemers tot 36 jaar. Vanaf 2005 staat aanmelding open voor alle leeftijden. Er is een speciale aanmoedigingsprijs beschikbaar voor ondernemers tot 30 jaar.

 

Prijzengeld

De beste inzendingen worden beloond met de volgende bedragen:

Hoofdprijs € 50.000

Tweede prijs € 37.500

Derde prijs € 25.000

Aanmoedigingsprijs € 10.000

 

Met dit geld kan het prijswinnende idee worden gerealiseerd of verder worden uitgebouwd. Op deze manier is de Herman Wijffels Innovatieprijs een directe ondersteuning van innovatief ondernemerschap.

 

[titel aangepast - mod]

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

dit is wat www.subsidies.nl er over publiceerd:

Herman Wijffels Innovatieprijs 2005

Vrijdag 4 Februari

Ook dit jaar wordt de Herman Wijffels Innovatieprijs (INNOPRIJS) weer uitgereikt. Inschrijven voor dit jaar kan nog tot en met 31 maart. De winnaar van de prijs krijgt een geldbedrag van € 100.000, nummer twee kan met € 75.000 naar huis en degene die op de derde plaats eindigt kan € 50.000 in ontvangst nemen.

 

 

Daar zit toch een kleine discrepantie is het prijzengeld :-\

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Jammer dat ondernemers boven de 36 niet mee kunnen doen.Voor goede innovatie moet je nu eenmaal veel kennis vergaren.

Of wordt gedacht dat mensen boven de 36 niet meer flexibel in hun denken zijn ?

 

Dit jaar is de prijs voor alle leeftijden opengesteld. Daarnaast een speciale aanmoedigingsprijs voor de "jeugdigen" onder ons.

 

Bron: Ik heb 't ergens gelezen,weet alleen niet meer waar :(

 

mmm....zie de OP ...

Gr, Niek

 

Link naar reactie

Aangezien er twijfels bestaan over het prijzengeld en misschien niet duidelijk is wat de voorwaarden zijn om aan de innovatieprijs mee te doen, pak ik de gelegeheid om jullie de URL aan te rijken waar de voorwaarden, het prijzengeld, en inschrijfformulier te vinden is.

 

http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=308798

 

Succes!!!!

 

T.Wildeboer

 

Misschien subsidies.nl een mailtje sturen dat ze verkeerde info aanbieden.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast Jacobien

Heeft er iemand ingezonden? Het is zo stil rond de prijs.

 

Ik vind het ergens zo vaag. In de zin dat ik me afvraag wie waarmee mee kan doen. Is mijn website waar er maar 1 van in Nederland is, bijvoorbeeld innovatief?

Ze schrijven wel dat de innovatie bijvoorbeeld ook een verbeterd personeelsbeleid kan zijn, maar als ik naar de prijswinnaars van verleden jaar kijk, gaat het met name om echte innovatieve produkten of technische processen.

Lastig hoor...dat begrip innovatie.

Link naar reactie

Succes Jelmer!

 

Helaas, het mocht niet wezen:

"U bent één van de deelnemers van de Herman Wijffels Innovatieprijs 2005. In totaal hebben 287 deelnemers zich aangemeld. Met deze brief brengen wij u op de hoogte van de uitkomst van uw deelname.

 

Inmiddels is de eerste fase van de selectie afgerond. Helaas behoort u niet tot de kanidaten, die doorgaan in de verdere beoordelingsprocedure. Bij deze eerste slectie zijn de inzendingen getoetst op o.a. de MVO-criteria en het innovatief vermogen."

 

Maar werd wel uitgenodigd voor een leuke bijeenkomst van oa de NeBIB ;D

Link naar reactie

Ik heb helaas dezelfde mass-mailing gehad.

Ik moet even denken aan een citaat uit een liedje van Tom Waits "It's hard to win when you always loose";

Alleen jammer dat er geen specifieke argumentatie bij staat, van je fouten leer je het meest. Des te meer redenen om koppig m'n vinding verder te perfectioneren.

 

Een grappig detail van de bijgaande folder is dat er een foto op staat met twee schuddende handen met briefjes van 100 gulden in de hand.

Men loopt hier wel erg op de europa-NEE vooruit. ;)

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie

Goed dat die leeftijdgrens er niet meer is.

 

Hartelijk dank. Wij hebben uw inschrijving voor de Rabobank H.Wijffels Innovatieprijs in goede orde ontvangen.
8)

 

 

"U bent één van de deelnemers van de Herman Wijffels Innovatieprijs 2005. In totaal hebben 287 deelnemers zich aangemeld. Met deze brief brengen wij u op de hoogte van de uitkomst van uw deelname.

 

Inmiddels is de eerste fase van de selectie afgerond. Helaas behoort u niet tot de kanidaten, die doorgaan in de verdere beoordelingsprocedure. Bij deze eerste slectie zijn de inzendingen getoetst op o.a. de MVO-criteria en het innovatief vermogen."

 

Ik vond ook dezelfde mass mailing in de bus.

Jammer dat ik niet weet op basis waarvan mijn plan niet door de selectie is gekomen.

 

 

 

Link naar reactie

Een grappig detail van de bijgaande folder is dat er een foto op staat met twee schuddende handen met briefjes van 100 gulden in de hand.

Men loopt hier wel erg op de europa-NEE vooruit. ;)

 

:-[ Tja, die folder.... Ik was een weekje op vakantie en toen .... ::)

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.