Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hermes Ratgers
Belastingadviseurs in de fout
Korte samenvatting:
Vooral de kwaliteit van adviseurs zonder keurmerk is nogal dubieus, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. In liefst 60 procent van de gevallen werden fouten gemaakt.
Waarom vind je dit interessant of wil je dit delen?:
Om belastingconsulent te worden hoef je geen opleiding te hebben genoten. Iedereen kan zich inschrijven. Als je goed naar de ervaring en opleiding van sommige adviseurs kijkt, kun je ook vraagtekens stellen bij hun functioneren.
Zo sprak ik deze week een nieuwe (con)collega die met praktijkdiploma boekhouden en amper werkervaring een eigen kantoor is gestart. Zo kom je veel kantoren tegen, waarbij ik denk dat die het nivo van administratief medewerker niet zijn ontstegen.
Dit artikel / onderzoek gooit alles op een hoop en geeft een bepaald indruk af wat negatief is. Ik begrijp dat de higherlevellers niet van overheidsingrijpen houdt, maar naar mijn inzicht mag de overheid wel beperkingen opstellen voor het uitoefenen van het beroep "belastingconsulent".
Met vriendelijke groet,
Hermes Ratgers