Heb geprobeerd duidelijk te krijgen wat redelijk is maar kan het niet vinden. Wie kan me helpen bij de volgende vraag.
We overwegen een horecazaak te starten in een voormalige sportschool. Bestemmingsaanpassing lijkt geen probleem. Pand staat leeg (1 1/2 jaar) en huur is acceptabel. ECHTER....
Voor aanpassingen zijn ook kosten gemoeid die ik (grotendeels voor de verhuurder vind) zoals
- nieuwe verwarmingsketel (huidige uit 1980)
- vervanging electra (zeer verouderd en geen krachtstroom)
- niet voldoende luchtventilatie nodig voor de horecazaak
- pand voldoet niet aan veiligheidseisen m.b.t. Brandvertraging
- plaatsen vetput
Wie kan me helpen met de volgende vraag? Wat is hij verplicht te doen zonder huurprijsverhoging, wat is mijn ondernemersrisico en wat is evt gezamenlijke verantwoordelijkheid?
Ik heb binnenkort een gesprek met de verhuurder en kom graag beslagen ten ijs (dus nog geen huurovereenkomst etc gezien)
Txs alvast.
Gr.
Bas
gplus.png
OAMKB Horeca
Bas van Kooten
06 - 22 80 68 85
Dr. J. Presserstraat 289
2552 LW Den Haag
bas.vankooten@oamkb.nl
www.oamkb-horeca.nl
KvK 61559288
Ben je tevreden over ons? Dan zouden wij dat heel graag hier terugzien! Dankjewel alvast.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Horeca-Advies & Administratie
Horeca-Advies & Administratie
Heb geprobeerd duidelijk te krijgen wat redelijk is maar kan het niet vinden. Wie kan me helpen bij de volgende vraag.
We overwegen een horecazaak te starten in een voormalige sportschool. Bestemmingsaanpassing lijkt geen probleem. Pand staat leeg (1 1/2 jaar) en huur is acceptabel. ECHTER....
Voor aanpassingen zijn ook kosten gemoeid die ik (grotendeels voor de verhuurder vind) zoals
- nieuwe verwarmingsketel (huidige uit 1980)
- vervanging electra (zeer verouderd en geen krachtstroom)
- niet voldoende luchtventilatie nodig voor de horecazaak
- pand voldoet niet aan veiligheidseisen m.b.t. Brandvertraging
- plaatsen vetput
Wie kan me helpen met de volgende vraag? Wat is hij verplicht te doen zonder huurprijsverhoging, wat is mijn ondernemersrisico en wat is evt gezamenlijke verantwoordelijkheid?
Ik heb binnenkort een gesprek met de verhuurder en kom graag beslagen ten ijs (dus nog geen huurovereenkomst etc gezien)
Txs alvast.
Gr.
Bas
gplus.png
OAMKB Horeca
Bas van Kooten
06 - 22 80 68 85
Dr. J. Presserstraat 289
2552 LW Den Haag
bas.vankooten@oamkb.nl
www.oamkb-horeca.nl
KvK 61559288
Ben je tevreden over ons? Dan zouden wij dat heel graag hier terugzien! Dankjewel alvast.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48616-bestemmingsaanpassing-en-de-kosten-voor-aanpassing-pand/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag