• 0

De beste IT-werkplekken - LaptopLeasing.nl

Omschrijving van je concept:

Op LaptopLeasing (www.laptopleasing.nl) bied ik complete, zakelijke mini-pc/tablet/laptop/workstation IT-werkplekken aan inclusief Microsoft Office pakket en service bij defect.

 

De doelgroep bestaat uit kleine bedrijven met 1 tot 20 werknemers.

 

Ik heb het bedrijf alleen opgezet, maar krijg hulp van vrienden wanneer nodig. Het is begonnen met het leasen van laptops, vandaar de naam. Dit is langzaam overgegaan op complete IT-werkplekken.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Het concept heb ik (door)ontwikkeld, de website gebouwd, Google AdWords campagne opgezet, online geadverteerd en ik heb flyers verstuurd.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Bedrijven beschikken voor een vast bedrag per maand over snelle, fijne en complete IT-werkplekken.

 

1. Bij 3 van de 4 pakketten vormt een tablet/laptop het hart van de werkplek. Deze kan door middel van een docking station aangesloten worden op alle randapparatuur. Dan is het net alsof je op een vaste computer werkt. Dit werkt erg fijn omdat je door de grote 24" monitor en het volwaardige toetsenbord/muis efficiënter en productiever werkt.

 

Ga je weg, dan ontkoppel je de tablet/laptop en heb je al je gegevens bij de hand (en eventueel veilig in de cloud).

 

De IT-werkplekken beschikken over de juiste hardware zodat ze snel werken en snel blijven werken.

 

2. Mocht er een defect optreden gedurende het 3-jarige contract, dan wordt het defecte product binnen een werkdag omgewisseld. Dit moet dan wel vallen onder de fabrieksgarantie.

 

3. Ik bezorging en installeer de werkplekken op locatie zodat na installatie de werknemers meteen door kunnen werken.

 

4. Het Office 2013 pakket wordt geïnstalleerd en geconfigureerd op locatie.

 

Met andere woorden, je krijgt echt goede/fijne IT-werkplekken, je wordt snel geholpen bij een defect en je kunt de investering spreiden door middel van financial lease.

 

Omdat de investering bij het bedrijf op de balans komt te staan kan gebruik gemaakt worden van fiscale afschrijving, investeringsaftrek en renteaftrek.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De combinatie van hardware, software en service voor een maandelijks bedrag. Daarnaast is het heel transparant wat ik lever en wat het kost.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Het concept lijkt niet echt aan te slaan. Korte vraag aan jullie, waarom niet? Wat zou jullie weerhouden? :)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Korte vraag aan jullie, waarom niet? Wat zou jullie weerhouden?

De prijs. Ik koop een goede laptop met office licentie voor € 1.000,- en die gaat 3 jaar mee (de HP 6730b waarop ik dit typ is zelfs al 5 jaar oud: is 1 keer gecrasht met kapotte drive, en dat was binnen 1,5 uur hersteld via image restore )

 

Bij jou betaal ik 3 jaar lang € 80,- per maand = 2900 Euro ex btw (en helaas, ik kan geen btw verrekenen, dus btw is nog 21% extra kosten voor mij) en dan ben ik - in de btw - meer dan het 3-voudige kwijt. En voor dat bedrag krijg ik dan niet eens service bij een defect dat niet onder fabrieksgarantie valt...

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Een Premium werkplek zit op ongeveer 2000,- excl. BTW voor de hardware en de software. Dit is inclusief high-end laptop, 24" LED monitor, docking station, toetsenbord en muis. De laptop alleen zit op een kleine 1500,- excl. BTW.

 

Wat vind je een acceptabel maandbedrag en wat zou je daar voor terug willen krijgen? Denk je dat er misschien meer markt is voor goedkopere werkplekken? Bedankt voor je reactie!

Link naar reactie
  • 0

Een Premium werkplek zit op ongeveer 2000,- excl. BTW voor de hardware en de software. Dit is inclusief high-end laptop, 24" LED monitor, docking station, toetsenbord en muis. De laptop alleen zit op een kleine 1500,- excl. BTW.

Zo'n high end systeem lijkt mij overkill voor mijn beroepsgroep. Ik ben financieel adviseur, ik hoef geen 3D-modellen te renderen in Autocad of pro-engineer. :)

 

Wat vind je een acceptabel maandbedrag en wat zou je daar voor terug willen krijgen?

Een full service concept waarin ik in totaal niet meer dan 25-50% meer betaal dan de kosten van zelf aanschaffen en zelf installeren.

 

Denk je dat er misschien meer markt is voor goedkopere werkplekken?

Weet ik niet, misschien is high end juist heel erg lucratief voor jou en de klant vanwege de mogelijk hogere onderhoudskosten van die systemen.... en de lasten van financiering

 

Voor het gemiddelde MKB echter schat ik in dat de behoefte niet veel afwijkt van de mijne: en lijkt mij een midrange syteem tegen een midrange prijs veel interessanter.

 

Bij mijn eigen start in 2006 heb ik gebruik gemaakt van een aanbod van een volledig geconfigureerde NT File- en mailserver voor € 1.500,- met een onderhoudsabonnement van € 250,- per jaar. Van dat apparaat en dat abonnement heb ik vele jaren (bijna 6) plezier gehad. (daarna ben ik met de server in de cloud gegaan)

 

Voor 3 mille had ik dus 6 jaar een server draaien voor de zelfde prijs waar ik bij jou 3 jaar een laptop voor krijg

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

In de topic titel noem je je propositie IT-werkplek en de domeinnaam noemt een productgroep die krimt. Noem het zelfstandigenwerkplek als je je meldt op een ondernemersforum of iets tijdlozer en flexibelers. Niet alleen, maar... lees ik als meta title van de site.

 

Daarbij hang je het nu ook op aan Microsoft Office, ik weet niet in te schatten of dat in deze tijd een verstandige keuze is. Docking station, is dat ook nog steeds representatief? Wie wil een 24" LED monitor? Het perspectief is primair hardware en later software of functionaliteit.

 

Dit is niet om je product of dienst af te kraken, maar ik denk dat in aanbod en presentatie veel te winnen valt. Zie bijvoorbeeld de partij die naar eigen zeggen dé zakelijke werkplek aanbiedt.

 

Partner je al op het gebied van bijvoorbeeld ergonomisch kantoormeubilair of verlichting?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat er wel een markt is voor zoiets. Als ik mijn vader zag worstelen met zijn zakelijke pc, dan denk ik dat 'ie er onmiddellijk eentje geleased zou hebben. En ik denk dat er meer mensen zijn die niks van pc's weten en er ook geen tijd in willen steken om dat te leren. Zeker als je Windows gebruikt dan heb je regelmatig gedoe, handig als iemand dat voor je oplost.

Link naar reactie
  • 0

Het concept lijkt niet echt aan te slaan. Korte vraag aan jullie, waarom niet? Wat zou jullie weerhouden?

Je website (lees: je organisatie) straalt wat mij betreft geen "IT" uit. Ik zie een plaatje met een viermanschap - waarvan er vervolgens trouwens maar drie worden voorgesteld - en die drie hebben verstand van management, marketing, klantcontact en leasing, maar geen achtergrond in IT. Jijzelf bent zo te zien dan de enige met in elk geval nog een "persoonlijke interesse" in IT waarbij je "familie, vrienden en kennissen hebt geadviseerd".

 

Ik mis dus het gevoel van een organisatie die weet wat er aan de hand is als ik een probleem heb met mijn geleasede PC of laptop.

Link naar reactie
  • 0

Hoe overtuig je de eigenaar, technische en commerciële man of vrouw uit een organisatie tot 20 fte dat jij als jonge eenpitter van het Friese platteland hun IT-man moet worden? Hoe faciliteer je dergelijke groepen voor samenwerken?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Mijn vallen enkele zaken op:

 

- Prijzen staan alleen op de homepage vermeld, niet op de productpagina's.

 

- Ik heb niet zo'n moeite met de prijzen, al snap ik de reactie van Norbert ook. Zolang die prijs enkele tientjes per maand is, kan ik dat in mijn hoofd uitdrukken als 'een (half) uurtje werk', wat niet veel is vergeleken met het aantal uren dat ik zo'n systeem zou gebruiken.

 

- Als ik het goed begrijp is leasen beter dan huren, omdat je investeringsaftrek krijgt? Maar daarvoor moet je per jaar wel meerdere nieuwe pakketten bij jullie afnemen, anders verdampt dat voordeel. Dan heb je het al gauw over tien of fte's of meer, en dan zit je al gauw op het punt waar bedrijven een eigen systeembeheerder inhuren of een contract met een externe systeembeheerder hebben. Zie ik dat zo goed?

 

- In je laatste nieuwsbericht spreek je de bezoekers met 'je' aan, elders met 'u' (stijlbreuk).

 

- Is leasen een vorm van kredietverstrekking? Zo ja, zijn jullie dan niet verplicht ergens te vermelden dat geld lenen geld kost? (Ik weet te weinig van die regels af om er echt iets nuttigs over te zeggen, maar wou het even aanstippen.)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties tot nu toe :)

 

Ik heb dit concept opgezet vanuit mijn passie en interesse voor echt goede IT laptops/werkplekken. Er valt op dat gebied veel te halen als het gaat om werkgenot en efficiëntie als ik zie waar veel mensen, soms de hele dag, op werken.

 

Als je onderweg of thuis bijvoorbeeld kunt werken op een snelle/betrouwbare/stille laptop die tegen een stootje kan, maar bij aankomst op het werk klik je de laptop in de docking station en beschik je over een volledige werkplek met 1 of 2 grote 24” monitoren en een volledig toetsenbord en muis. Alle documenten op 1 apparaat, eventueel in de cloud, altijd bij je. Ik zou persoonlijk nooit meer anders willen.

 

Misschien is dit ook mijn valkuil of mijn tunnelvisie, en is er domweg weinig vraag naar deze manier van werken of mijn concept wat hieraan gekoppeld is? Dat ik vanuit het Friese platteland werk lijkt me geen belemmering. Mijn huidige klanten bevinden zich in het zuiden van het land.

 

De website heb ik in ieder geval aangepast. De prijzen van alle pakketten zijn verlaagd door iets te snijden in de winst, Office standaard weg te laten en de werkplekken niet onnodig high-end te maken.

 

Bovenstaande heeft tot gevolg dat de focus ligt op de hardware, wat ook mijn expertise is, niet op software (Office). Ik kan nu wel aanbieden om voor een éénmalig bedrag de klant te begeleiden bij de aankoop en installatie/migratie van/naar Office? Wat vinden jullie daarvan?

 

Ik heb geen opleiding gehad in de IT, maar ik adviseer, koop en verkoop zakelijke IT sinds iets meer dan 10 jaar. Maar eerlijk is eerlijk, een echte IT-er ben/voel ik me niet. Dit vertaalt zich denk ik ook naar een website die er niet “IT” uitziet.

 

Mijn intentie was om uiteindelijk een IT-er aan te nemen zodat ik alle facetten op het gebied van IT-werkplekken aan kan bieden. Door te weinig groei is dit nog niet mogelijk.

De domeinnaam kan ik veranderen, maar met dit domein heb ik tot nu toe mijn huidige klanten bereikt. Die hebben mij via Google gevonden op basis van keywords. Andere vormen van acquisitie hebben mij niets opgeleverd.

 

Extra service verlenen doe ik nu eigenlijk al (gratis), maar dat staat niet op de website vermeldt. Ik help klanten bij problemen verder met behulp van TeamViewer. Dit komt weinig voor.

Financial lease geeft de mogelijkheid om gebruik te maken van fiscale afschrijving, investeringsaftrek en renteaftrek. Dat heeft huren niet. Ik heb een voorbeeld op mijn website staan die precies aangeeft hoeveel je kunt aftrekken gedurende het 3-jarige contract.

 

Ik heb geen partnerships met bedrijven. Ik voel me daar ook eigenlijk te klein voor. Ik heb geen idee wat ik hen kan bieden.

 

Als ik de vraag mag herhalen, wat zou jullie weerhouden om klant te worden?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie geen drempel die mij weerhoudt klant te worden, maar ik zie ook geen enkele prikkel aan de horizon die mij aanzet klant te worden.

 

Als ik het goed begrijp, is jullie belangrijkste aanbod installatiegemak. De rest kan ik ook bij Dell of HP krijgen.

 

Drempels zouden dus die pijnpunten bij de installatie zijn die je niet belooft weg te nemen.

 

Een prikkel zou zijn als je klanten enorm opzien tegen het installeren van computers. Of die markt bestaat, durf ik niet te zeggen.

 

Persoonlijke ervaring: bij mijn laatste baan, zestien jaar geleden, werd iedereen geacht (van receptionist tot IT-medewerker) nieuwe PC's zelf te installeren. Dat verliep over het algemeen vlekkeloos, al vraag je natuurlijk altijd wel hulp als je ergens vastloopt. Maar ook: mijn internetprovider biedt tegenwoordig een gratis installatiedienst aan (wat zij op hun beurt uitbesteden aan Guidion), dus blijkbaar hebben zij daar een behoefte vastgesteld.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Prikkels waar ik op probeer aan te sturen:

 

- je hebt zelf geen verstand van IT om een echt goede keus te maken

- je wilt de investering spreiden (net als bij een telefoonabonnement)

- je hebt geen zin in, of verstand van, of tijd voor, het installeren van bijvoorbeeld 10 nieuwe werkplekken

- je wilt niet een paar dagen zonder laptop, monitor, toetsenbord zitten bij een defect, je wilt zo snel mogelijk verder werken

 

Met andere woorden, een complete (echt fijne) werkplek met snelle service voor de prijs van een telefoonabonnement.

 

Maar ik begrijp dat bovenstaande niet voldoende is. Wat zou een echte prikkel zijn op het gebied van IT volgens jullie? Waarmee zou ik het concept een heel stuk aantrekkelijker kunnen maken?

Link naar reactie
  • 0

Wat zou een echte prikkel zijn op het gebied van IT volgens jullie? Waarmee zou ik het concept een heel stuk aantrekkelijker kunnen maken?

Volgens mij is het concept niet het probleem, maar de uitstraling waarmee je het in de markt zet. Zie ook mijn eerdere opmerking en de opmerking van Christine.

 

- je hebt zelf geen verstand van IT om een echt goede keus te maken

Die mensen zoeken met name vertrouwen. Jij bent een eenmanszaak die gebruik maakt van "vrienden" als het druk wordt. Hoe verkoop je je organisatie tijdens de verkoopgesprekken?

 

Het concept lijkt niet echt aan te slaan.

Hoe heb je dat geconstateerd? Zit je te wachten bij de telefoon en belt er niemand? Of heb je al tig verkoopgesprekken gevoerd maar haken mensen steeds af? En heb je ze dan al eens gevraagd waarom?

Link naar reactie
  • 0

De prijs nog lager maken (richting sim-only telefoonabonnementen) zit er niet in. Dan moet ik tweedehands apparatuur van een paar jaar oud gaan leveren.

 

Tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden bij (de weinige) verkoopgesprekken. Ik denk dat mensen vertrouwen in mij/ons hebben dat wij kwaliteit leveren en dat we altijd klaar staan voor ze. En dat is ook echt zo.

 

Maar deze gesprekken vinden plaats nadat contact gezocht is met mij. Bedrijven zijn opzoek naar het leasen van laptops/werkplekken, zoeken op Google en komen bij mij terecht.

 

Dat merk ik bij mezelf ook, als ik iets nodig heb, dan Google ik het. Ik denk dat dit voor heel veel mensen/ondernemers geldt?

 

Wanneer ik koud bel, dan hoor ik dat bedrijven al een IT "mannetje" hebben, net nieuwe IT hebben aangeschaft of ik kom niet voorbij de secretaresse. Verschillende vormen van adverteren heeft letterlijk 0 reactie's opgeleverd.

 

Jammer om te horen dat de moeite die we gestoken hebben in foto's van ons in pak juist averechts werkt.

 

Zijn persoonlijke foto's beter bij onze persoonlijke stukjes en de rest van de website? De foto in de "slideshow" vervangen voor een foto met een duidelijke product foto bijvoorbeeld?

 

Link naar reactie
  • 0

Je website (lees: je organisatie) straalt wat mij betreft geen "IT" uit.

 

Ik zou iemand in een pak met stropdas nooit aan mijn computer laten sleutelen.

 

Mee eens! ;D

 

Er wordt alleen maar over hardware gesproken. Terwijl de meeste problemen toch echt software gerelateerd zijn.

 

Feitelijk kan ik alleen bij jou terecht als er iets stuk is, dat ook nog onder de fabrieksgarantie moet vallen. Ik zie totaal het voordeel niet. Bovendien met veel A-merken worden defecten binnen de garantieperiode al snel vervangen. En in een worst-case scenario rij ik naar de Media Markt en haal ik een nieuwe laptop/ pc. Of ik pak een andere laptop die voorhanden is. Want genoeg bedrijven die bij vervanging van hardware de oude spullen als reserve houden.

 

En laten we eerlijk zijn, hoeveel gaat nu daadwerkelijk binnen 3 jaar stuk?

 

Je zegt binnen een dag te kunnen vervangen. Maar wat doe je dan, je zet een andere laptop/ pc neer? En de bestanden/ e-mail etc. etc. van die klant dan?

 

Als je dit wil doen dan zal je meer moeten kunnen dan alleen wat hardware leveren. Of de benodigde kennis in huis halen, zodat je wel een complete service aan kan bieden.

 

En waarom heb je een Juridisch adviseur in je team ??

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

De prijs nog lager maken (richting sim-only telefoonabonnementen) zit er niet in. Dan moet ik tweedehands apparatuur van een paar jaar oud gaan leveren.

Ik ben gisteren even gaan zoeken, en het is niet moeilijk om vergelijkbare systemen te vinden voor honderden euro's minder dan ik er in 3 jaar bij jou voor zou betalen - soms zelf ook inclusief een 3-jarig onderhoudscontract.

 

Daar zit aan jouw kant de kosten voor de service en je marge natuurlijk bij, maar ik krijg dan wel het idee dat je er ofwel een flink bedrag bovenop doet, ofwel consumentenprijzen betaalt voor de laptops.

 

Hoe dan ook zou ik persoonlijk het ding dan liever zelf ergens anders kopen.

Link naar reactie
  • 0

Je website (lees: je organisatie) straalt wat mij betreft geen "IT" uit.

 

Ik zou iemand in een pak met stropdas nooit aan mijn computer laten sleutelen.

 

Mee eens! ;D

 

Er wordt alleen maar over hardware gesproken. Terwijl de meeste problemen toch echt software gerelateerd zijn.

 

Feitelijk kan ik alleen bij jou terecht als er iets stuk is, dat ook nog onder de fabrieksgarantie moet vallen. Ik zie totaal het voordeel niet. Bovendien met veel A-merken worden defecten binnen de garantieperiode al snel vervangen. En in een worst-case scenario rij ik naar de Media Markt en haal ik een nieuwe laptop/ pc. Of ik pak een andere laptop die voorhanden is. Want genoeg bedrijven die bij vervanging van hardware de oude spullen als reserve houden.

 

En laten we eerlijk zijn, hoeveel gaat nu daadwerkelijk binnen 3 jaar stuk?

 

Je zegt binnen een dag te kunnen vervangen. Maar wat doe je dan, je zet een andere laptop/ pc neer? En de bestanden/ e-mail etc. etc. van die klant dan?

 

Als je dit wil doen dan zal je meer moeten kunnen dan alleen wat hardware leveren. Of de benodigde kennis in huis halen, zodat je wel een complete service aan kan bieden.

 

En waarom heb je een Juridisch adviseur in je team ??

 

De voordelen heb ik op de vorige pagina genoemd. MediaMarkt valt niet echt onder goede laptops. Op bedrijven die hier laptops vandaan halen richt ik me dan ook zeker niet. Snel vervangen is wat anders dan dezelfde of de volgende dag verder werken. Meestal ben je een laptop een tijdje kwijt.

 

Support kan ik er bij leveren, en dat doe ik nu ook. Ik heb het alleen niet op de website staan. Is dat iets wat mist? Bij een defect zet ik alles voor de klant uiteraard over. Anders kun je alsnog niet meteen verder werken.

 

Waarom nemen mensen een telefoon bij een abonnement? Dat werkt schijnbaar ook. Dan kan ik me voorstellen dat IT ook op die manier aangeboden kan worden?

 

Juridisch adviseur omdat hij een vriend is en omdat hij Rechten studeert. Ik kan er ook wat anders van maken. Het is een eenmanszaak. Ik doe alles zelf, en vraag hulp van vrienden als dat nodig is.

 

De prijs nog lager maken (richting sim-only telefoonabonnementen) zit er niet in. Dan moet ik tweedehands apparatuur van een paar jaar oud gaan leveren.

Ik ben gisteren even gaan zoeken, en het is niet moeilijk om vergelijkbare systemen te vinden voor honderden euro's minder dan ik er in 3 jaar bij jou voor zou betalen - soms zelf ook inclusief een 3-jarig onderhoudscontract.

 

Daar zit aan jouw kant de kosten voor de service en je marge natuurlijk bij, maar ik krijg dan wel het idee dat je er ofwel een flink bedrag bovenop doet, ofwel consumentenprijzen betaalt voor de laptops.

 

Hoe dan ook zou ik persoonlijk het ding dan liever zelf ergens anders kopen.

 

Volgens mij valt het met de tarieven wel mee. Als een bedrijf over 2 jaar omvalt, zit ik met de gebakken peren. En als ze zo nu en dan bellen voor bijvoorbeeld Office of malware problemen, dan zit dat op dit moment bij de prijs in.

 

De hardware vormt ongeveer 2/3 van het totale tarief trouwens. Dan verdien ik volgens mij niet buitensporig veel per werkplek in 3 jaar tijd?

 

Zijn er prikkels die jullie kunnen waarderen als het gaat om IT die ik kan toevoegen? Support is genoemd. Dit deed ik al, maar ga ik ook op de website zetten. Nog iets anders?

 

In ieder geval heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de website er eigenlijk heel leuk uit zien.

 

Niet de geijkte 'stockerdestock' foto's en ook niet amateuristisch.

Jonge, enthousiaste mensen met ook nog een stropdas om. Kom daar maar eens om tegenwoordig.

 

We kennen allemaal de archetypische systeembeheerder. Baard, een pennenhouder in zijn borstzak en een schroevendraaier achter z'n oor. Niet aanspreekbaar, tenzij het over StarWars gaat...

Maar volgens mij zijn die een beetje uitgestorven.

 

Ik zou jullie prima vertrouwen bij mij op de zaak.

Ik heb alleen niks met PC's, sorry.

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0
Het concept lijkt niet echt aan te slaan. Korte vraag aan jullie, waarom niet? Wat zou jullie weerhouden? :)

Met een schuin oog naar mijn telefoonabonnement kijkend zou je wat mij betreft in de prijs een mooie sprong vooruit kunnen maken.

Volgens mij valt het met de tarieven wel mee.

Bovenstaand is een zinloze discussie - als je feedback wilt moet je er wat mee doen. Als je er niks mee wilt doen moet je er niet om vragen.

 

Het kan niet allebei.

Link naar reactie
  • 0
MediaMarkt valt niet echt onder goede laptops. Op bedrijven die hier laptops vandaan halen richt ik me dan ook zeker niet.

 

Ik kan elk A-merk aanschaffen bij MediaMarkt, Mycom, of wat voor winkel of webwinkel dan ook, behalve Dell dan. Jij doet voorkomen alsof jouw laptops van goud zijn ?!?

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de website er eigenlijk heel leuk uit zien.

 

Niet de geijkte 'stockerdestock' foto's en ook niet amateuristisch.

Jonge, enthousiaste mensen met ook nog een stropdas om. Kom daar maar eens om tegenwoordig.

 

We kennen allemaal de archetypische systeembeheerder. Baard, een pennenhouder in zijn borstzak en een schroevendraaier achter z'n oor. Niet aanspreekbaar, tenzij het over StarWars gaat...

Maar volgens mij zijn die een beetje uitgestorven.

 

Ik zou jullie prima vertrouwen bij mij op de zaak.

Ik heb alleen niks met PC's, sorry.

 

 

Goed om te horen, dank!

 

Het concept lijkt niet echt aan te slaan. Korte vraag aan jullie, waarom niet? Wat zou jullie weerhouden? :)

Met een schuin oog naar mijn telefoonabonnement kijkend zou je wat mij betreft in de prijs een mooie sprong vooruit kunnen maken.

Volgens mij valt het met de tarieven wel mee.

Bovenstaand is een zinloze discussie - als je feedback wilt moet je er wat mee doen. Als je er niks mee wilt doen moet je er niet om vragen.

 

Het kan niet allebei.

 

De prijzen heb ik met 20,- per pakket verlaagd, meteen na de eerste reacties. Ik geef aan dat ik het niet lager kan aanbieden. Ik zou wel willen, maar dan houd ik niet of nauwelijks wat over :)

 

MediaMarkt valt niet echt onder goede laptops. Op bedrijven die hier laptops vandaan halen richt ik me dan ook zeker niet.

 

Ik kan elk A-merk aanschaffen bij MediaMarkt, Mycom, of wat voor winkel of webwinkel dan ook, behalve Dell dan. Jij doet voorkomen alsof jouw laptops van goud zijn ?!?

 

Zakelijke laptops van HP, Dell en bijvoorbeeld Lenovo. Een hoge bouwkwaliteit is het "goud" wat consumentenlaptops vaak niet hebben, en docking station mogelijkheden.

 

Maar Think Twice, welke prikkels mis je in het concept? Jij als IT-er kunt daar denk ik meer inzichten over geven. Waarmee ontzorg/help jij kleine bedrijven vooral? Wat weten zij te waarderen?

Link naar reactie
  • 0
Waarmee ontzorg/help jij kleine bedrijven vooral? Wat weten zij te waarderen?

 

Dat is vrij simpel. Zij waarderen het als je met een goed advies komt en dat kan onderbouwen. En dan is het in 90% van de gevallen niet eens nodig om het te onderbouwen omdat men je toch vertrouwt in je advies.

 

Ik zie de onderscheidende factor niet in de hardware die jij aanbiedt. Als ik een zogenaamde "zakelijke" laptop laat vallen, dan kan het scherm net zo stuk zijn als bij een "consumenten" laptop. Je maakt een onderscheid in iets dat er niet echt is. Bovendien iedereen kan aanschaffen wat jij ook aanbiedt. Je maakt het spannender dan het is.

 

Volgens mij moet je meer het voordeel benadrukken dat een bedrijf niet in 1x een grote investering hoeft te doen, en niet het unieke aan je hardware, want dat is er gewoon niet.

 

Overigens moet je ook niet vergeten dat mensen zoals ik, ook vaak hardware aanschaf voor klanten. Waarom zou ik jouw bedrijf adviseren? Als ik zelf inkoop dan kan ik nog wat winst maken.

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag mij af of jullie serieus onderzoek hebben gedaan naar de ICT-markt in relatie tot de MKB markt en de diensten die jullie willen aanbieden.

Elke PC boer (zoals ik) kan deze dienst aanbieden. Die heeft dan wel het voordeel dat hij/zij bij wijze van spreke om de hoek zit. Vanuit Groningen even snel een probleem in het zuiden des lands oplossen kan zeker niet altijd remote (Teamviewer) en maakt het voor het MKB niet echt aantrekkelijk om met jullie zaken te doen. Uit eigen ervaring weet ik dat een landelijke dekking voor dit soort diensten minstens 50 IT'ers vereist.

Op jullie site zie ik prijzen staan, die deze nadelen niet opheffen. Ergo, hoeveel klanten zitten te wachten op twee schermen? De titel van jullie website is misleidend, laptop leasing - de beste IT-werkplekken! Ik denk bij het leasen van IT middelen aan een (financiële) organisatie. Bij IT-werkplekken denk ik aan een (tijdelijke) kantoorruimte die volledig is uitgerust met de nodige IT-infrastructuur.

Je probeert de prijs te rechtvaardigen met de z.g. 'A' merken. Hopelijk realiseer je je dat sommige van deze merken maar een jaar garantie geven. De Mediamarkt vult deze garantie aan met twee jaar (zonder extra kosten). Deze organisaties werken met een marge van ongeveer 15% (en af en toe minder).

Indien jullie het idee hebben met hardware iets te kunnen verdienen; die tijd is allang voorbij.

Mochten jullie ondanks dit -en de voorgaande commentaren het plan willen doorzetten, dan adviseer ik je een deskundige erbij te halen en een zak geld anders heeft dit helaas geen enkele kans van slagen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.