• 0

Locatie winkel meer bekendheid geven

Hallo,

 

Ik ben vrij nieuw hier, maar sinds januari hebben we een kledingwinkel in een zijstraat van de grote winkelstraat hier in onze plaats. Via Facebook hebben we uiteraard al een pagina met de locatie, Google Maps, IOS Maps etc. heb ik ons allemaal voor aangemeld.

 

Maar toch krijgen we nog vaak de vraag of de opmerking dat ze niet weten waar we nu zitten.

Ik ga aankomend weekend flyeren en we hebben de winkel al voorzien van stoepbord, reclamebord, vlaggen etc.

 

Heeft iemand hier nog ideeën hoe ik de bezoekers van bijv. onze facebook pagina kan laten zien waar we zitten?

 

Ben erg benieuwd naar jullie ideeen/mening.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

...sinds januari hebben we een kledingwinkel in een zijstraat van de grote winkelstraat hier in onze plaats.

Dat is een week of acht. Dan moet de loop er nog in komen. Dor je locatie heb je minder passanten en moet je dus meer je best doen om bezoekers te trekken. Ik zou het breder trekken: hoe kom je op een originele manier op de radar bij je doelgroep?

 

Beschrijf eens wat je verkoop aan wie?

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een leuke manier is een stevig sjabloon maken van bijvoorbeeld jouw winkelnaam met een voetstap of voetstappen ernaast.

Leg dit op de grond in de winkelstraat met de voetstappen richting jouw winkel en spuit via het sjabloon de straat ter plekke met een hogedrukreiniger schoon. Doe dit om de twee meter richting jouw winkel de zijstraat in. Je krijgt dan een tijdelijke markering die opvalt aan iedereen die naar de grond kijkt. (en dat doen er velen is mijn ervaring)

Na enkele weken kun je het herhalen vlak naast de vorige spuitplek.

Succes verzekerd.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook 'verkeersregelaars' in de drukke winkelstraat zetten om de aandacht op de zijstraat te richten.

Geen ervaring mee: gewoon een ingeving hier en nu. :)

 

Om het op facebook te laten zien zou je een video kunnen maken.

Je begint in de drukke straat: er zal iemand voor 'gids' moeten spelen:

"Wist je dat er sinds kort, hier, stiekem in de zijstraat van NAAMBEKENDE WINKELSTRAAT, een leuke kledingwinkel zit. Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wat ze daar verkopen."

Dan loopt de gids erheen: de kijker kan letterlijk 'mee lopen'.

Vervolgens moet je even een goede impressie geven van de winkel.

Laat de gids allerlei combinatie passen.

Zorg voor een goede afsluiter die uitnodigend is, eventueel nog even de lokatie benadrukken.

 

Voilà, een video die laat zien waar je zit en wat je te bieden hebt.

Je zou er zelfs een terugkerend ding van kunnen maken voor elke nieuwe collectie.

 

Vergeet het ook niet op YouTube te zetten: YouTube video's zijn het makkelijkst te delen (ook op Facebook) en je kunt er interactiviteit aan toevoegen.

(Bovendien ziet een YouTube video er gewoon beter uit dan Facebook video. Vimeo ziet er nog beter uit, maar mist de interactieve mogelijkheden).

 

(Dit was ook gewoon zo even uit mijn mouw geschud: er is vast ruimte voor verbetering.)

 

Succes!

 

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

We verkopen kinderkleding. Zowel nieuwe merkkleding als tweedehands. Dat met de hoge drukreiniger is idd een heel ludiek idee, waar het niet dat het ooit al eens is gedaan en de gemeente daar niet blij mee was. Een hoge rekening voor de bedrijfseigenaar tot gevolg.

 

Op Facebook en Google bedrijven hebben we allemaal al gedaan. Online ben ik zelf wel redelijk in thuis. Offline is dat wat lastiger.

Link naar reactie
  • 0

Eventueel kan je eens bekijken wat er allemaal gaande is op gebied van kinderactiviteiten en proberen je daarin te integreren?

 

Ik zeg maar wat:

- sponsoring van sportploegjes

- Jeugdbewegingen ondersteunen

- zelf workshops geven, t-shirts maken/schilderen

...

 

Doe zoiets wel omdat je het leuk vind en niet voor de 'winst' want dat hebben mensen heel snel door.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

Hebben jullie ruimte voor een 'openbaar' kindertoilet of verschoningsruimte?

 

Of anders zoiets als regenponcho's, zonnecreme, kinderfruit of waterijs verkopen?

 

Gevonden kindervoorwerpen bewaarplaats?

 

Zitten er nog meer winkeliers in deze zijstraat?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dat met de hoge drukreiniger is idd een heel ludiek idee, waar het niet dat het ooit al eens is gedaan en de gemeente daar niet blij mee was. Een hoge rekening voor de bedrijfseigenaar tot gevolg.

 

 

 

Hoge rekening? Voor het gedeeltelijk schoonmaken van de straat?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat met de hoge drukreiniger is idd een heel ludiek idee, waar het niet dat het ooit al eens is gedaan en de gemeente daar niet blij mee was. Een hoge rekening voor de bedrijfseigenaar tot gevolg.

 

 

 

Hoge rekening? Voor het gedeeltelijk schoonmaken van de straat?

 

 

 

Zulke geluiden heb ik ook eerder gehoord in Rotterdam.

Ik heb het vermoeden dat er ook een soort onderhuidse woede achter zit: de gemeente verdient er immers niets aan :-p

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

combinatie van zorg dat je op google maps staat, iemand had al een link daarvoor gegeven.

 

zet op je flyers en je website een QR code of andere snelle link zodat mensen op hun telefoon via de navigatie van de telefoon je winkel kunnen vinden.

 

 

verder regelmatig een praatje met ondernemers in de winkelstraat doet ook wonderen. ga naar een schoenwinkel en vraag op je een paar schoenen mag lenen om in jou etalage een outfit met schoenen te kunnen presenteren. uiteraard staan de schoenen ook geprijsd met de naam van de winkel erbij.

En biedt dan ook aan dat ze van jou een outfit kunnen lenen elke maand om hun schoenen etalage wat meer aan te kleden.

 

Zelfde kun je doen met de winkels zoals bijouterieën / sierradenwinkels of andere winkels waar ze producten in het verlengde van jou assortiment verkopen. maar daar zou belangrijkste doel zijn dat de dames (of heren) die daar werken jou winkel kennen, dat helpt enorm..

andersom kun jij weer klanten van jou voor bepaalde accessoires doorverwijzen naar hen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zet op je flyers en je website een QR code of andere snelle link zodat mensen op hun telefoon via de navigatie van de telefoon je winkel kunnen vinden.

Ken jij iemand die QR-codes gebruikt?

 

Mijn overtuiging is dat lokale marketingacties gericht op (jonge) gezinnen het beste zijn en dat die lokatie niet echt een probleem is.

 

Mik op groeiende kinderen die kleding niet afdragen. Dan is tweedekans (niet tweedehands) een opportunity door bijvoorbeeld inruildagen te organiseren. Voor winterjassen, ski-kleding et cetera. Of donatiedagen waar kleding en schoeisel voor asielkids wordt verzameld.

 

Mik op ouders die hun kinderen (het eerste) kledingbudget geven. Doe iets slims zodat ze die kids niet met geld over straat hoeven sturen, maar bv op afstand accoord kunnen gaan met bestedingen. Geef die dienst een naam (kledingkredietkaart ofzo) en vergeet niet de lokale krant in te lichten.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Zet op je flyers en je website een QR code of andere snelle link zodat mensen op hun telefoon via de navigatie van de telefoon je winkel kunnen vinden.

Ken jij iemand die QR-codes gebruikt?

 

Ja, alle klanten van de rabobank als ze moeten inloggen of autorisaties voor betalingen moeten verkrijgen.

maar goed kan hem ook veralgemeniseren, "zorg dat je makkelijk te vinden bent in de telefoonnavigatie van potentiele klanten" dat werkt goed.

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, alle klanten van de rabobank als ze moeten inloggen of autorisaties voor betalingen moeten verkrijgen.

Goh, die kende ik niet eens! Krijg je als je te lang in het buitenland zit. Klinkt als een killer-app. Kun je er nou van uit gaan dat veel mensen gewend zijn aan het gebruik van QR-codes?

 

QR-code-kleur.thumb.jpg.363db41a25bcea4b83218ee3c6eb2a69.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht bij het zien van de bovenstaande bijlage eigenlijk als eerst aan Mondriaan.

 

Sommigen van jullie denken naar mijn mening veel te technisch of instrumenteel. Doel/middel-relatie vind ik dikwijls ontbreken, zo ook hier bij constatering.

 

Verzin gewoon een goede reden voor moeders om de winkel de bezoeken. Voorbeeld doet volgen, mond-tot-mondreclame. Dat kan ook via SM gecommuniceerd en versneld worden.

 

Ander ideetje: tussen aanvang school/creche en opening winkels zit op doordeweekse dagen ook een gat van een uur of anderhalf uur. Dat is een geweldig moment voor inname van kleding met een lekkere pot koffie of thee erbij. Dit zorgt elke ochtend voor vers aanbod en nieuwe kijkers. Daar kun je de rest van de dag en week van profiteren.

 

Weekendgroet

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.