• 0

Belastingdienst terroristen?!!!

 

Ik heb omzetbelasting berekend en de aangifte gedaan. Omdat ik niet meer weet welk bedrag ik moest betalen, heb ik belastingdienst gebeld en vroeg ze welk bedrag moet ik betalen. Ze zeiden: “Je moet bedrag x ” betalen. Dat bedrag heb ik betaald. Ik kan nergens in Mijn belastingdienst zien welk bedrag ik moet betalen. Er staan wel andere gegevens zoals Referentienummer en betalingskenmerk.

 

Goed, nu krijg ik een aanslag waarin staat dat ik 4 euro minder betaald heb en daarom krijg ik een boete van 50 euro. Ze sturen je geen bericht waarin staat dat ik nog 4 euro moet betalen, maar een blauwe bom om je leven te verwoesten. Het spijt me dat ik dit zeg, maar ik vind belastingdienst terroristen. Ik ben erg bang dat ik ergens een klein foutje maakt want dan moet ik veel geld betalen.

 

Terrorisme is paniek zaaien en mensen bang maken. Dit is ook wat ik voel als ik een brief van de belastingdienst krijg. Je wordt genadeloos gestraft voor een typefout.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

De omzetbelasting (de BTW dus) is een z.g. "aangiftebelasting".

 

Dat houdt in dat de belastingplichtige (de ondernemer dus) er zelf voor moet zorgen dat hij/zij het juiste bedrag tijdig aangeeft op de aangifte en ook tijdig betaalt.

 

Doet hij/zij dat niet, dan zijn er (mogelijke) sancties.

 

Dit in tegenstelling tot z.g. "aanslagbelastingen" (zoals bijv. de inkomstenbelasting): daar kan je, nadat je aangifte (redelijk tijdig) gedaan hebt, gewoon wachten op en aanslag en vervolgens deze (redelijk tijdig) betalen. Daar dus weinig aan de hand (als je het niet helemaal 'bont' maakt dan...).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja ik denk dat de mensen bij Bataclan zich ongeveer net zo voelde al jij wanneer je een brief van de belastingdienst krijgt

 

Maar wat was nu eigenlijk de vraag?

 

Die boetes bij de belastingdienst lopen geautomatiseerd dus die gaat er ook gewoon uit als het verschil maar een paar euro is. Ik neem aan dat als je de aangifte in dient je dit doet aan de hand van je boekhouding en je daar dus ook het bedrag terug moest kunnen vinden.

 

Je kan altijd proberen bezwaar te maken en hierin aan te geven dat het om een klein foutje ging en daarom de boete buiten proportie is. Soms lukt het, soms niet. Als je ze in die brief ook met terroristen vergelijkt dan verwacht ik dat het bezwaar weinig succes zal hebben.

 

 

Link naar reactie
  • 1

goed idee Richard..

ik trek het lont uit het kruitvat

voor de vlam in de pan schiet

 

zie de reactie van Peter voor de meest formele insteek hoe het nou werkt met die btw en die van anouk hoe je de boete misschien krijgt teruggedraaid.

 

meer dan dat is er niet over te zeggen..

behalve dan om je hoofd wat koel te houden als je hierover al ontploft dan ga je nog heel wat keren uit je vel springen als ondernemer..

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.